• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Коагулянти

Завершена

16 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 82 500.00 UAH
Період оскарження: 29.07.2024 10:06 - 05.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178

Номер: 98176dbac96442f88ea8f0e32f392e44
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-29-001412-a.c1
Назва: СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВБАСВОДОКАНАЛ" (надалі за текстом – Замовник) 29 липня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-29-001412-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю 24311500-2 Гідроксиди як основні неорганічні хімічні речовини. Очікувана вартість закупівлі становить 16 500 000,00 грн. з ПДВ. Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали три учасники: ТОВ "АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ" – далі Скаржник ТОВ "ГІДРОХІМ" ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ». В результаті відкриття пропозицій учасників, пропозицію учасника ТОВ «ГІДРОХІМ» було визнано найбільш економічно вигідною. Після оцінки тендерної пропозиції ТОВ «ГІДРОХІМ», Замовник прийняв рішення Визначити переможцем процедури відкритих торгів за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти ) учасника торгів: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІДРОХІМ" (код згідно ЄДРПОУ - 44322406) далі – переможець, та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Скаржник, ознайомившись зі змістом тендерної пропозиції Переможця, вважає його пропозицію такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а рішення Замовника необґрунтованим, хибним та незаконним, виходячи з наступного: Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю товарів за предметом закупівлі: згідно коду ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти). Процедура закупівлі: Відкриті торги з особливостями», що затверджено рішенням уповноваженої особи протокол №2 від 03 серпня2024 року Владислава Мельник. Згідно розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції, 3.1.1.Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації (пункт 31 Особливостей). 3.1.2…. 3.1.3. …. 3.1.4 Перелік документів та спосіб їх подання визначено в Додатках до тендерної документації: Додаток 1, Додаток 2 та Додаток 3, Додаток 5. І. Відповідно п.1 додатку №1 документації Замовника ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Тендерної документації на закупівлю товарів за кодом СРV ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти) (зі змінами ), передбачено, що Замовник здійснює закупівлю Гідроксихлорид алюмінію у рідкому стані, або еквівалент основність не менше 65%. В п. 1.5. Замовник зазначає ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ товару, що закуповується, а саме: № з/п Найменування показника Вимоги 1 Зовнішній вигляд Прозора рідина; допускається наявність незначних зеленого / сірого або інших відтінків 2 Вміст основної речовини (Al2O3), % 12,5-13,5 3 Відносна основність, % 75 ± 10 4 Густина при 200С, г/см3 1,20 ± 0,05 5 Масова частка заліза, %, не більше 0,05 6 Вміст хлорид-іонів, % 8-12 7 рН 2,0-3,0 8 Масова частка нерозчинного у воді осаду,% не більше 0,1 9 Масова частка алюмінію, % 6,64-7,18 10 В'язкість при 200С, мПас 10-100 На підтвердження можливості Учасника поставити необхідний коагулянт, Замовник у Додатку 2 зазначив перелік документів які повинен надати учасник у своїй тендерній пропозиції. Відповідно до п.3 додатку 2, ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА при закупівлі товарів згідно коду ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти). (зі змінами), Учасник має надати: 3.Оригінали/копії Документів, які підтверджують відповідність технічним та якісним вимогам запропонованого Учасником товару та повинні бути надані у складі тендерної пропозиції : 3.1. Довідку за наведеною нижче формою: …. 3.2. Оригінал/ копію сертифікату та/або паспорту якості на раніше поставлену партію товару. З огляду на вимоги тендерної документації Замовника, Учасник повинен забезпечити виробництво та постачання продукції в межах визначених Замовником показників якості. А для цього, виробник має здійснювати виробництво саме в межах визначених показників або більше, але в жодному випадку не менше, оскільки за таких умов, зазначений показник буде в межах норми виробника, однак не в межах норм що визначені Замовником в даній документації. На виконання зазначених вимог, переможець надав: - довідку №762 від 15.08.2024 року - сертифікат якості №20240805 від 05.08.2024 року. Аналізуючи зміст наданого сертифікату якості, в частині основних показників якості запропонованого товару, що передбачені в розділі 11 сертифікату видно, що запропонований товар не відповідає вимогам, що визначені Замовником, а саме: № з/п Найменування показника Вимоги Замовника, що визначені в п.1.5 Додатку 1 документації пропозиція ТОВ «ГІДРОХІМ» відповідає/не відповідає вимогам Замовника 1 Зовнішній вигляд Прозора рідина; допускається наявність незначних зеленого / сірого або інших відтінків прозора рідина відповідає 2 Вміст основної речовини (Al2O3), % 12,5-13,5 13,5 (14 ± 0,7) 13,3-14,7%, що не відповідає вимогам замовника 3 Відносна основність, % 75 ± 10 70,3 (мін.60) 60,0%, що не відповідає вимогам Замовника 4 Густина при 200С, г/см3 1,20 ± 0,05 1,23 (1,25 ± 0,05) 1,2-1,3, що не відповідає вимогам замовника 5 Масова частка заліза, %, не більше 0,05 0,05 відповідає 6 Вміст хлорид-іонів, % 8-12 11,5 (13 ± 2) 11-15%, що не відповідає вимогам замовника 7 рН 2,0-3,0 2,07 (2,0 ± 0,5) (1,5-2,5), що не відповідає вимогам замовника 8 Масова частка нерозчинного у воді осаду,% не більше 0,1 максимально 0,1% відповідає 9 Масова частка алюмінію, % 6,64-7,18 7,03 (6,0-8,0) відповідає 10 В'язкість при 200С, мПас 10-100 20 мПа відповідає З аналізу долученого сертифікату якості видно, що виробник може забезпечити виробництво гідроксихлорид алюмінію в межах мінімальної основності 60%, зі вмістом основної речовини 13,3-14,7%, густини 1,2-1,3, вмістом хлоридів 11-15%, рН 1,5-2,5 (і це буде нормою для виробника), в той час як Замовник здійснює закупівлю коагулянту основністю не менше 65%, зі вмістом основної речовини 12,5-13,5%, густини 1,2-1,25 вмістом хлоридів 8-12%, рН 2,0-3,0. За таких умов, товар що пропонує учасник не відповідає вимогам Замовника. З огляду на вимоги тендерної документації Замовника та долучені до складу тендерної пропозиції документи, в цій частині, пропозиція Переможця не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому повинна бути відхилена. ІІ. Відповідно до п.3 додатку 2, ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА при закупівлі товарів згідно коду ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти). (зі змінами), Учасник має надати: 3.Оригінали/копії Документів, які підтверджують відповідність технічним та якісним вимогам запропонованого Учасником товару та повинні бути надані у складі тендерної пропозиції : 3.1. …. 3.2. Оригінал/ копію сертифікату та/або паспорту якості на раніше поставлену партію товару. 3.3. …. 3.4. Оригінал/копію діючого стандарту (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, EN тощо) на підставі якого вироблений товар; 3.5….. На виконання зазначених вимог, переможець надав: - сертифікат якості №20240805 від 05.08.2024 року. - європейський стандарт EN 17034 Скаржник має зауважити, що учасник ТОВ «ГІДРОХІМ», якого обрано переможцем запропонував до поставки коагулянт МО РАС 14 НФ, відповідно до сертифікату якості №20240805, в якому розділі 13 міститься посилання як на стандарт EN 17034 так і на інший стандарт EN MSZ 1302:2000. Окрім цього, у самому Європейському стандарті EN 17034 зазначено, в розділі 1 Сфера застосування та в розділі ІІ нормативні посилання, зазначено, що в цьому стандарті описано характеристики та описано вимоги до даного продукту та міститься посилання на відповідні аналітичні методи, зокрема і на стандарт EN MSZ 1302, хімічні речовини для очищення води, призначені для споживання людиною – коагулянти на основі алюмінію – Аналітичні методи. З огляду на вимоги тендерної документації Замовника та долучені до складу тендерної пропозиції документи, в цій частині, учасник ТОВ «ГІДРОХІМ» не виконав вимоги Замовника, не долучив до складу тендерної пропозиції документи на підставі яких виготовлено товар, а тому пропозиція Переможця, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому повинна бути відхилена. Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме: - ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; - пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; - ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Таким чином, прийнявши рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ГІДРОХІМ», Замовник порушив вимоги чинного в Україні законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «АХПС», як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог ТД для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 2 п. 44 Особливостей щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених зазначеними нормами законодавства підстав). Враховуючи викладене вище, рішення Замовника про обрання переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей. Вищезазначене доводить наявність дискримінаційного підходу Замовника до аналізу тендерної пропозиції Учасників, внаслідок зловживання своїми правами Замовником. Ч.5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники повинні добросовісно користуватись своїми правами, визначеними Законом, забороняється зловживання своїми правами. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження - це Антимонопольний комітет України». Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження - це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Згідно з ч.1 п.53 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; 2) скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті; 3) замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі; 4) до моменту оприлюднення скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.». Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель. Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та як результат неправомірно обрано переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, чим порушено права Скаржника, який належним чином підготував тендерну пропозицію та виконав усі вимоги тендерної документації Замовника. Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ст.10, ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі. Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 52, 53, 56 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2024-07-29-001412-a з підстав, що викладені в самій скарзі. 3.Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВБАСВОДОКАНАЛ" скасувати Протокол рішення уповноваженої особи від 16.08.2024 №165, сформований в рамках процедури закупівлі UA-2024-07-29-001412-a та перейти до розгляду наступної найбільш економічно вигідної пропозиції. Додатки: Протокол рішення уповноваженої особи від 16.08.2024 165. Тендерна документація з додатками №1 та №2. Сертифікат Donau PAC activis Сертифікат 14 НВ Довідка ТОВ «ГІДРОХІМ» Директор ТОВ «АХПС» Ігор ДОНЧЕНКО
Дата розгляду скарги: 29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 15:51
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.09.2024 17:11
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Водопян Наталія 038569590514 2774375@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c4eb9c7a61b7491f826b37b97bce80e9
Заголовок пункту скарги: невідповідність пропозиції учасника вимогам тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВБАСВОДОКАНАЛ" (надалі за текстом – Замовник) 29 липня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-29-001412-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю 24311500-2 Гідроксиди як основні неорганічні хімічні речовини.
Очікувана вартість закупівлі становить 16 500 000,00 грн. з ПДВ.
Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали три учасники:
ТОВ "АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ" – далі Скаржник
ТОВ "ГІДРОХІМ"
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ».
В результаті відкриття пропозицій учасників, пропозицію учасника ТОВ «ГІДРОХІМ» було визнано найбільш економічно вигідною.
Після оцінки тендерної пропозиції ТОВ «ГІДРОХІМ», Замовник прийняв рішення Визначити переможцем процедури відкритих торгів за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти ) учасника торгів: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІДРОХІМ" (код згідно ЄДРПОУ - 44322406) далі – переможець, та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Скаржник, ознайомившись зі змістом тендерної пропозиції Переможця, вважає його пропозицію такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а рішення Замовника необґрунтованим, хибним та незаконним, виходячи з наступного:

Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю товарів за предметом закупівлі: згідно коду ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти). Процедура закупівлі: Відкриті торги з особливостями», що затверджено рішенням уповноваженої особи протокол №2 від 03 серпня2024 року Владислава Мельник.
Згідно розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції, 3.1.1.Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації (пункт 31 Особливостей).
3.1.2….
3.1.3. ….
3.1.4 Перелік документів та спосіб їх подання визначено в Додатках до тендерної документації: Додаток 1, Додаток 2 та Додаток 3, Додаток 5.

І. Відповідно п.1 додатку №1 документації Замовника ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Тендерної документації на закупівлю товарів за кодом СРV ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти) (зі змінами ), передбачено, що Замовник здійснює закупівлю Гідроксихлорид алюмінію у рідкому стані, або еквівалент основність не менше 65%.
В п. 1.5. Замовник зазначає ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ товару, що закуповується, а саме:

№ з/п
Найменування показника
Вимоги
1
Зовнішній вигляд
Прозора рідина; допускається наявність незначних зеленого / сірого або інших відтінків
2
Вміст основної речовини (Al2O3), %
12,5-13,5
3
Відносна основність, %
75 ± 10
4
Густина при 200С, г/см3
1,20 ± 0,05
5
Масова частка заліза, %, не більше
0,05
6
Вміст хлорид-іонів, %
8-12
7
рН
2,0-3,0
8
Масова частка нерозчинного у воді осаду,%
не більше 0,1
9
Масова частка алюмінію, %
6,64-7,18
10
В'язкість при 200С, мПас
10-100
На підтвердження можливості Учасника поставити необхідний коагулянт, Замовник у Додатку 2 зазначив перелік документів які повинен надати учасник у своїй тендерній пропозиції.
Відповідно до п.3 додатку 2, ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА при закупівлі товарів згідно коду ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти). (зі змінами), Учасник має надати:
3.Оригінали/копії Документів, які підтверджують відповідність технічним та якісним вимогам запропонованого Учасником товару та повинні бути надані у складі тендерної пропозиції :
3.1. Довідку за наведеною нижче формою: ….
3.2. Оригінал/ копію сертифікату та/або паспорту якості на раніше поставлену партію товару.

З огляду на вимоги тендерної документації Замовника, Учасник повинен забезпечити виробництво та постачання продукції в межах визначених Замовником показників якості. А для цього, виробник має здійснювати виробництво саме в межах визначених показників або більше, але в жодному випадку не менше, оскільки за таких умов, зазначений показник буде в межах норми виробника, однак не в межах норм що визначені Замовником в даній документації.
На виконання зазначених вимог, переможець надав:
- довідку №762 від 15.08.2024 року
- сертифікат якості №20240805 від 05.08.2024 року.
Аналізуючи зміст наданого сертифікату якості, в частині основних показників якості запропонованого товару, що передбачені в розділі 11 сертифікату видно, що запропонований товар не відповідає вимогам, що визначені Замовником, а саме:
№ з/п
Найменування показника
Вимоги Замовника, що визначені в п.1.5 Додатку 1 документації
пропозиція ТОВ «ГІДРОХІМ»
відповідає/не відповідає вимогам Замовника
1
Зовнішній вигляд
Прозора рідина; допускається наявність незначних зеленого / сірого або інших відтінків
прозора рідина
відповідає
2
Вміст основної речовини (Al2O3), %
12,5-13,5
13,5 (14 ± 0,7)
13,3-14,7%, що не відповідає вимогам замовника
3
Відносна основність, %
75 ± 10
70,3 (мін.60)
60,0%, що не відповідає вимогам Замовника
4
Густина при 200С, г/см3
1,20 ± 0,05
1,23 (1,25 ± 0,05)
1,2-1,3, що не відповідає вимогам замовника
5
Масова частка заліза, %, не більше
0,05
0,05
відповідає
6
Вміст хлорид-іонів, %
8-12
11,5 (13 ± 2)
11-15%, що не відповідає вимогам замовника
7
рН
2,0-3,0
2,07 (2,0 ± 0,5)
(1,5-2,5), що не відповідає вимогам замовника
8
Масова частка нерозчинного у воді осаду,%
не більше 0,1
максимально 0,1%
відповідає
9
Масова частка алюмінію, %
6,64-7,18
7,03 (6,0-8,0)
відповідає
10
В'язкість при 200С, мПас
10-100
20 мПа
відповідає
З аналізу долученого сертифікату якості видно, що виробник може забезпечити виробництво гідроксихлорид алюмінію в межах мінімальної основності 60%, зі вмістом основної речовини 13,3-14,7%, густини 1,2-1,3, вмістом хлоридів 11-15%, рН 1,5-2,5 (і це буде нормою для виробника), в той час як Замовник здійснює закупівлю коагулянту основністю не менше 65%, зі вмістом основної речовини 12,5-13,5%, густини 1,2-1,25 вмістом хлоридів 8-12%, рН 2,0-3,0. За таких умов, товар що пропонує учасник не відповідає вимогам Замовника.
З огляду на вимоги тендерної документації Замовника та долучені до складу тендерної пропозиції документи, в цій частині, пропозиція Переможця не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому повинна бути відхилена.


ІІ. Відповідно до п.3 додатку 2, ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА при закупівлі товарів згідно коду ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти). (зі змінами), Учасник має надати:
3.Оригінали/копії Документів, які підтверджують відповідність технічним та якісним вимогам запропонованого Учасником товару та повинні бути надані у складі тендерної пропозиції :
3.1. ….
3.2. Оригінал/ копію сертифікату та/або паспорту якості на раніше поставлену партію товару.
3.3. ….
3.4. Оригінал/копію діючого стандарту (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, EN тощо) на підставі якого вироблений товар;
3.5…..

На виконання зазначених вимог, переможець надав:
- сертифікат якості №20240805 від 05.08.2024 року.
- європейський стандарт EN 17034
Скаржник має зауважити, що учасник ТОВ «ГІДРОХІМ», якого обрано переможцем запропонував до поставки коагулянт МО РАС 14 НФ, відповідно до сертифікату якості №20240805, в якому розділі 13 міститься посилання як на стандарт EN 17034 так і на інший стандарт EN MSZ 1302:2000.
Окрім цього, у самому Європейському стандарті EN 17034 зазначено, в розділі 1 Сфера застосування та в розділі ІІ нормативні посилання, зазначено, що в цьому стандарті описано характеристики та описано вимоги до даного продукту та міститься посилання на відповідні аналітичні методи, зокрема і на стандарт EN MSZ 1302, хімічні речовини для очищення води, призначені для споживання людиною – коагулянти на основі алюмінію – Аналітичні методи.
З огляду на вимоги тендерної документації Замовника та долучені до складу тендерної пропозиції документи, в цій частині, учасник ТОВ «ГІДРОХІМ» не виконав вимоги Замовника, не долучив до складу тендерної пропозиції документи на підставі яких виготовлено товар, а тому пропозиція Переможця, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому повинна бути відхилена.

Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме:
- ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, прийнявши рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ГІДРОХІМ», Замовник порушив вимоги чинного в Україні законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «АХПС», як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог ТД для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 2 п. 44 Особливостей щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених зазначеними нормами законодавства підстав).
Враховуючи викладене вище, рішення Замовника про обрання переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей.
Вищезазначене доводить наявність дискримінаційного підходу Замовника до аналізу тендерної пропозиції Учасників, внаслідок зловживання своїми правами Замовником.
Ч.5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники повинні добросовісно користуватись своїми правами, визначеними Законом, забороняється зловживання своїми правами.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження - це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження - це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.53 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; 2) скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті; 3) замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі; 4) до моменту оприлюднення скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.».
Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель.
Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та як результат неправомірно обрано переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, чим порушено права Скаржника, який належним чином підготував тендерну пропозицію та виконав усі вимоги тендерної документації Замовника.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ст.10, ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 52, 53, 56 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2024-07-29-001412-a з підстав, що викладені в самій скарзі.
3.Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВБАСВОДОКАНАЛ" скасувати Протокол рішення уповноваженої особи від 16.08.2024 №165, сформований в рамках процедури закупівлі UA-2024-07-29-001412-a та перейти до розгляду наступної найбільш економічно вигідної пропозиції.

Додатки:
Протокол рішення уповноваженої особи від 16.08.2024 165.
Тендерна документація з додатками №1 та №2.
Сертифікат Donau PAC activis
Сертифікат 14 НВ
Довідка ТОВ «ГІДРОХІМ»


Директор ТОВ «АХПС» Ігор ДОНЧЕНКО
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір