-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника)
Завершена
5 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 52 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 52 000.00 UAH
Період оскарження:
26.07.2024 14:49 - 31.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
c0680954664340519ded7eae55316f69
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-26-006652-a.b1
Назва:
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА №1
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупiвлi» (надалі Закон), з урахуванням правової норми абзацу першого пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель тoвapiв, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом на період дiї правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (надалі - Особливості), згідно абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до п.30 ч.1 ст. 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулась до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і в наслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
До органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель згідно абзацу 1 пункту 56 Особливостей.
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель UA-2024-07-26-006652-a 05459caab48e4114be49f3d6888caf35. Квартирно-експлуатаційний відділ м. Чернігів: Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника).
Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернігів, код за ЄДРПОУ 08351733 (далі-Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника). Дата оприлюднення – 26.07.2024 року.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулося 12 серпня 2024 року.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення про намір укласти договір про закупівлю (Протокол №116 від 12.08.2024 року).
26.07.2024 на офіційному сайті Держзакупівлі.онлайн було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі продукції, зі строком поставки - до 31.12.2024, на очікувану вартість 5 200 000,00 грн. з ПДВ, замовником процедури закупівлі є Квартирно-експлуатаційний відділ м. Чернігів, код за ЄДРПОУ 08351733 (далі-Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина (Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника)).
05.08.2024 на електронному майданчику, системи електронних державних закупівель, було проведено аукціон з питання закупівлі замовником товарів, що є предметом закупівлі.
До участі у аукціоні було допущено наступних учасників:
- ФОП Бенедик Д.В. із первинною ціновою пропозицією 4 160 000,00 грн. без ПДВ.
- ДП Чернігівський військовий лісгосп із первинною ціновою пропозицією 4 800 000,00 грн. з ПДВ.
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕКТАР БРУС" із первинною ціновою пропозицією 5 064 000,00 грн. з ПДВ.
- ФІЛІЯ "ЧЕРНІГІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" із первинною ціновою пропозицією 5 136 000,00 грн. з ПДВ.
- ФОП "ВОЛИНЕЦЬ ВІКТОРІЯ СЕРГІЇВНА" із первинною ціновою пропозицією 5 200 000,00 грн. без ПДВ.
Після проведення електронного аукціону учасники запропонували наступні остаточні цінові пропозиції:
- ФОП Бенедик Д.В. із ціновою пропозицією 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
- ДП Чернігівський військовий лісгосп із ціновою пропозицією 4 000 000,00 грн. з ПДВ.
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕКТАР БРУС" із ціновою пропозицією 4 796 000,00 грн. з ПДВ.
- ФІЛІЯ "ЧЕРНІГІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" із ціновою пропозицією 5 136 000,00 грн. з ПДВ.
- ФОП "ВОЛИНЕЦЬ ВІКТОРІЯ СЕРГІЇВНА"із ціновою пропозицією 5 200 000,00 грн. без ПДВ.
В Тендерній (ціновій) пропозиції ФОП Бенедик Д.В. від 02.08.2024 вих. 02 не зазначено ціну за одиницю виміру метр кубічний, а зазначено загальну вартість без ПДВ, оскільки відповідно до Витягу із реєстру платників єдиного податку, Бенедик Д.В. є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків, тобто, не є платником ПДВ. (інформація є загально доспутна в інтернеті)
Оскільки предмет закупівлі є об`єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу товару, замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), відповідно, в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням ПДВ.
В той же час, оскільки ФОП Бенедик Д.В., не є платником ПДВ, то в тендерній пропозиції Бенедика Д.В. загальну вартість товару визначено у розмірі 4160000,00 грн. без ПДВ, а остаточна цінова пропозицію за результатами аукціону 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
ДП Чернігівський військовий лісгосп є платником ПДВ, тому подав тендерну пропозицію з урахуванням ПДВ, із первинною ціновою пропозицією 4 800 000,00 грн. з ПДВ за 4000 м.куб. деревини, а без ПДВ цінова пропозиція складає 4 000 000,00 грн., яка є нижчою від ціни запропонованої ФОП Бенедик Д.В. Остаточну цінову пропозицію за результатами аукціону ДП Чернігівський військовий лісгосп подав із ціновою пропозицією
4 000 000,00 грн. з ПДВ, а без ПДВ остаточна цінова пропозиція складає 3 333 333,33 грн., тобто є меншою від ціни запропонованої ФОП Бенедик Д.В. із ціновою пропозицією 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що у разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним. При цьому, незалежно від того чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, в звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ.
З урахуванням позиції у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 замовник Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернігів в особі уповноваженої особи повинен був прийняти для оцінки цінові пропозицій наступних учасників без врахування ПДВ тобто остаточну цінову пропозицію ДП Чернігівський військовий лісгосп в сумі 3 333 333,33 грн. без ПДВ яка є меншою за остаточну цінову пропозицію ФОП Бенедика Д.В.
Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 затверджено примірну тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги та визначено порядок її заповнення.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону;
у разі якщо єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, то замовник зазначає інформацію про включення/невключення до ціни податку на додану вартість (ПДВ).
Тендерна документація зі змінами замовником Квартирно – експлуатаційний відділ м. Чернігів затвержена протоколом уповноваженої особи № 114 від 29 липня 2024 щодо проведення відкритих торгів на закупівлю (з особливостями) Паливна деревина ( дрова паливні з доставкою за адресою Замовника)за ДК 021:2015 –03410000-7 – Деревиназа номенклатурною позицією : 03413000-8 Паливна деревина.
Згідно Тендерної документації (зі змінами) замовника : Оцінка тендерної пропозиції : Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ.
Очікувана вартість 5 200 000,00 грн. з ПДВ ( П’ять мільйонів двісті тисяч гривень 00 копійок).
Згідно правового висновку ВС у справі 904/1143/19 від 28.04.2020 , якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, замовник повинен приймати для оцінки цінової пропозиції наступних учасників без урахування ПДВ. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
12.08.2024 замовник оприлюднив Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у якому значиться, що строк поставки товару до 31.12.2024, що суперечить проекту договору у якому визначено строк поставки до 19.11.2024 та тендерній документації. У повідомленні зазначено переможця ФОП Бенедик Д.В. з ціною тендерної пропозиції: 3 996 000,00 UAH з ПДВ тобто внесена неправдива інформація стосовно ПДВ, оскільки ФОП не є платником податку на додану вартість і тендерну пропозицію подавав без ПДВ.
Крім того, ФОП Бенедик Д.В. не надано належного витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, а також ідентифікаційний код, лише подано неповний звіт з ЄДР 05.08.2024 після закінчення аукціону.
Згідно п.4, 5 ч.1, ч.4 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п.4 ч..10 ст.11 Закону Уповноважена особа: забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
В порушення ч.1 ст.28 Закону в якій зазначено Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій, тендерна пропозиція ФОП Бенедик Д.В. зазначена з ПДВ, який не є платником ПДВ та не надавав пропозицію з ПДВ.
Згідно ч.1 ст.29 Закону Оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону..
Оскільки в електронну систему закупівель була внесена недостовірна інформація про ціну тендерної пропозиції ФОП Бенедик Д.В. з ПДВ сталась помилкова оцінка тендерних пропозицій тобто була порушена процедура закупівлі.
Отже, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку - ціна без ПДВ. А приведення цінової пропозиції Учасника, що не є платником ПДВ, до ціни з урахуванням ПДВ, є порушенням і тягнуть за собою накладення штрафу.
Таким чином уповноважена особа замовника противоправно прийняла рішення оформлене протоколом №116 від 12.08.2024 визначивши переможцем закупівлі ФОП Бенедика Д.В. та прийняла рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
ДП «Чернігівський військовий лісгосп» вважає, що зазначене рішення замовника прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційним.
Згідно п.2 ч.1 ст.32 Закону Замовник відміняє тендер у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Відповідно до ч.4 ст.41 Закону Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі
Згідно п.1.1. Проект договору на поставку (додаток 5 до тендерної документації) Постачальник зобов'язується поставити у передбачені даним Договором строки Покупцю: Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника) за ДК 021:2015 –03410000-7 - Деревина , за номенклатурною позицією 03413000-8 Паливна деревина, далі - Товар, перелік якого, кількість та вартість передбачений у Специфікації (Додаток № 1 до даного Договору), а Покупець зобов'язується отримати Товар та сплатити його вартість у порядку та на умовах, передбачених даним Договором.
Додатком 1 до договору є Специфікація яка передбачає ціну за одиницю з ПДВ та загальна вартість з ПДВ тобто тендерна пропозиція ФОП Бенедик Д.В. про вартість товару – паливної деревини без ПДВ відрізняється від умов договору.
Замовник буде укладати договір ціна якого включає в себе вартість самого товару та ПДВ. Протягом 5 робочих днів розпочати поставку товару з розрахунком по 100 м.куб. кожного робочого дня з остаточною поставкою всього товару до 19.11.2024 року, а договір діє до 31.12.2024 і згідно протоколу розкриття термін поставки до 31.12.2024.
Згідно п.2 ч.1 ст.43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Крім того, Відповідно до статті 16 Закону, замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Наявність необхідної кількості Довідка в довільній формі про наявність необхідної кількості товару в Учасника.
ФОП Бенедик Д.В. не надав довідку про наявність у нього 4000 м. куб. дров паливних, основний вид його діяльності вантажні автомобільні перевезення.
Заготівля деревини є видом спеціального використання лісових ресурсів , яке вправі здійснювати спеціалізовані державні лісогосподарські підприємства. ( ст. 17 та 65 ЛК).
Постанови КМУ від 30 грудня 2021 №1433 затверджено перелік видів продукції, торгівля якими здійснюється виключно на організованих товарних ринках до якого входить Деревина (лісоматеріали).
Таким чином ФОП Бенедик Д.В. виключно на товарній біржі повинен купити по ринковій ціні паливну деревину з ПДВ в кількості 4000 м. куб у спеціалізованого державного лісогосподарські підприємства., а потім поставити замовнику, в ціну також включено погрузка, розгрузка і доставка в м.Чернігів. Постає логічне запитання до замовника як ФОП виконає умови договору поставки до 19.11.2024 за відсутності такої кількості деревини на складі.
ДП Чернігівський військовий лісгосп як спеціалізоване підприємство надав довідку про наявність деревини на складах.
Згідно ч.18 ст.18 Закону За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення порушують права ДП «Чернігівський військовий лісгосп» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т.ч. принципів здійснення закупівель.
На підставі викладено, керуючись ст..18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника оформлене протоколом №116 від 12.06.2024 щодо визнання ФОП Бенедика Дениса Валерійовича переможцем процедури закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю противоправним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати його.
3. Зобов’язати Замовника – Квартирно - експлуатаційний відділ м.Чернігова (ЄДРПОУ 08351733 ) усунути порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.
Додатки:
1.Платіжна інструкція;
2.Тендерна документація із змінами КЕВ м.Чернігів щодо проведення відкритих торгів на закупівлю (з особливостями) затверджена протоколом №114 від 29.07.2024 року;
3.«Цінова пропозиція» № 02 від 02.08.2024 року ФОП Бенедика Дениса Валерійовича;
4.Цінова пропозиція №1113 від 02.08.2024 ДП Чернігівський військовий лісгосп;
5.Довідка платника ПДВ;
6.Протокол №116 від 12.08.2024;
7.Додаток 1 до тендерної документації кваліфікаційні критерії;
8.Додаток 5 проект договору з додатками;
9. Реєстр пропозицій;
10. Протокол розкриття;
11. Повідомлення про намір укласти договір;
12.Додаток 4 цінова пропозиція
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація із змінами КЕВ м.Чернігів щодо проведення відкритих торгів на закупівлю (з особливостями) затверджена протоколом №114 від 29.07.2024 року; 15.08.2024 16:23
- Протокол розкриття 15.08.2024 16:23
- Реєстр пропозицій 15.08.2024 16:23
- Додаток 5 проект договору з додатками 15.08.2024 16:23
- Додаток 1 до тендерної документації кваліфікаційні критерії 15.08.2024 16:23
- Протокол №116 від 12.08.2024 15.08.2024 16:23
- Довідка платника ПДВ 15.08.2024 16:23
- Цінова пропозиція №1113 від 02.08.2024 ДП Чернігівський військовий лісгосп 15.08.2024 16:23
- .«Цінова пропозиція» № 02 від 02.08.2024 року ФОП Бенедика Дениса Валерійовича 15.08.2024 16:23
- Додаток 4 цінова пропозиція 15.08.2024 16:23
- Повідомлення про намір укласти договір 15.08.2024 16:23
- sign.p7s 15.08.2024 16:29
- sign.p7s 15.08.2024 16:32
- sign.p7s 15.08.2024 16:38
- рішення від 19.08.2024 №13949.pdf 19.08.2024 15:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.08.2024 №14410.pdf 28.08.2024 14:09
- рішення від 27.08.2024 №14410.pdf 30.08.2024 14:06
- пояснення на звернення АМКУ.docx 21.08.2024 14:24
- Пояснення на звернення АМКУ.pdf 21.08.2024 14:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.08.2024 16:58
Дата розгляду скарги:
27.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.08.2024 15:29
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.08.2024 14:06
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
45b7538a0bab45108e99e87765bc629e
Заголовок пункту скарги:
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель UA-2024-07-26-006652-a 05459caab48e4114be49f3d6888caf35. Квартирно-експлуатаційний відділ м. Чернігів: Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника).
Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернігів, код за ЄДРПОУ 08351733 (далі-Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника). Дата оприлюднення – 26.07.2024 року.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулося 12 серпня 2024 року.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення про намір укласти договір про закупівлю (Протокол №116 від 12.08.2024 року).
26.07.2024 на офіційному сайті Держзакупівлі.онлайн було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі продукції, зі строком поставки - до 31.12.2024, на очікувану вартість 5 200 000,00 грн. з ПДВ, замовником процедури закупівлі є Квартирно-експлуатаційний відділ м. Чернігів, код за ЄДРПОУ 08351733 (далі-Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина (Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника)).
05.08.2024 на електронному майданчику, системи електронних державних закупівель, було проведено аукціон з питання закупівлі замовником товарів, що є предметом закупівлі.
До участі у аукціоні було допущено наступних учасників:
- ФОП Бенедик Д.В. із первинною ціновою пропозицією 4 160 000,00 грн. без ПДВ.
- ДП Чернігівський військовий лісгосп із первинною ціновою пропозицією 4 800 000,00 грн. з ПДВ.
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕКТАР БРУС" із первинною ціновою пропозицією 5 064 000,00 грн. з ПДВ.
- ФІЛІЯ "ЧЕРНІГІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" із первинною ціновою пропозицією 5 136 000,00 грн. з ПДВ.
- ФОП "ВОЛИНЕЦЬ ВІКТОРІЯ СЕРГІЇВНА" із первинною ціновою пропозицією 5 200 000,00 грн. без ПДВ.
Після проведення електронного аукціону учасники запропонували наступні остаточні цінові пропозиції:
- ФОП Бенедик Д.В. із ціновою пропозицією 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
- ДП Чернігівський військовий лісгосп із ціновою пропозицією 4 000 000,00 грн. з ПДВ.
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕКТАР БРУС" із ціновою пропозицією 4 796 000,00 грн. з ПДВ.
- ФІЛІЯ "ЧЕРНІГІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" із ціновою пропозицією 5 136 000,00 грн. з ПДВ.
- ФОП "ВОЛИНЕЦЬ ВІКТОРІЯ СЕРГІЇВНА"із ціновою пропозицією 5 200 000,00 грн. без ПДВ.
В Тендерній (ціновій) пропозиції ФОП Бенедик Д.В. від 02.08.2024 вих. 02 не зазначено ціну за одиницю виміру метр кубічний, а зазначено загальну вартість без ПДВ, оскільки відповідно до Витягу із реєстру платників єдиного податку, Бенедик Д.В. є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків, тобто, не є платником ПДВ. (інформація є загально доспутна в інтернеті)
Оскільки предмет закупівлі є об`єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу товару, замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), відповідно, в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням ПДВ.
В той же час, оскільки ФОП Бенедик Д.В., не є платником ПДВ, то в тендерній пропозиції Бенедика Д.В. загальну вартість товару визначено у розмірі 4160000,00 грн. без ПДВ, а остаточна цінова пропозицію за результатами аукціону 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
ДП Чернігівський військовий лісгосп є платником ПДВ, тому подав тендерну пропозицію з урахуванням ПДВ, із первинною ціновою пропозицією 4 800 000,00 грн. з ПДВ за 4000 м.куб. деревини, а без ПДВ цінова пропозиція складає 4 000 000,00 грн., яка є нижчою від ціни запропонованої ФОП Бенедик Д.В. Остаточну цінову пропозицію за результатами аукціону ДП Чернігівський військовий лісгосп подав із ціновою пропозицією
4 000 000,00 грн. з ПДВ, а без ПДВ остаточна цінова пропозиція складає 3 333 333,33 грн., тобто є меншою від ціни запропонованої ФОП Бенедик Д.В. із ціновою пропозицією 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що у разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним. При цьому, незалежно від того чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, в звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ.
З урахуванням позиції у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 замовник Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернігів в особі уповноваженої особи повинен був прийняти для оцінки цінові пропозицій наступних учасників без врахування ПДВ тобто остаточну цінову пропозицію ДП Чернігівський військовий лісгосп в сумі 3 333 333,33 грн. без ПДВ яка є меншою за остаточну цінову пропозицію ФОП Бенедика Д.В.
Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 затверджено примірну тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги та визначено порядок її заповнення.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону;
у разі якщо єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, то замовник зазначає інформацію про включення/невключення до ціни податку на додану вартість (ПДВ).
Тендерна документація зі змінами замовником Квартирно – експлуатаційний відділ м. Чернігів затвержена протоколом уповноваженої особи № 114 від 29 липня 2024 щодо проведення відкритих торгів на закупівлю (з особливостями) Паливна деревина ( дрова паливні з доставкою за адресою Замовника)за ДК 021:2015 –03410000-7 – Деревиназа номенклатурною позицією : 03413000-8 Паливна деревина.
Згідно Тендерної документації (зі змінами) замовника : Оцінка тендерної пропозиції : Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ.
Очікувана вартість 5 200 000,00 грн. з ПДВ ( П’ять мільйонів двісті тисяч гривень 00 копійок).
Згідно правового висновку ВС у справі 904/1143/19 від 28.04.2020 , якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, замовник повинен приймати для оцінки цінової пропозиції наступних учасників без урахування ПДВ. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
12.08.2024 замовник оприлюднив Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у якому значиться, що строк поставки товару до 31.12.2024, що суперечить проекту договору у якому визначено строк поставки до 19.11.2024 та тендерній документації. У повідомленні зазначено переможця ФОП Бенедик Д.В. з ціною тендерної пропозиції: 3 996 000,00 UAH з ПДВ тобто внесена неправдива інформація стосовно ПДВ, оскільки ФОП не є платником податку на додану вартість і тендерну пропозицію подавав без ПДВ.
Крім того, ФОП Бенедик Д.В. не надано належного витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, а також ідентифікаційний код, лише подано неповний звіт з ЄДР 05.08.2024 після закінчення аукціону.
Згідно п.4, 5 ч.1, ч.4 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п.4 ч..10 ст.11 Закону Уповноважена особа: забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
В порушення ч.1 ст.28 Закону в якій зазначено Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій, тендерна пропозиція ФОП Бенедик Д.В. зазначена з ПДВ, який не є платником ПДВ та не надавав пропозицію з ПДВ.
Згідно ч.1 ст.29 Закону Оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону..
Оскільки в електронну систему закупівель була внесена недостовірна інформація про ціну тендерної пропозиції ФОП Бенедик Д.В. з ПДВ сталась помилкова оцінка тендерних пропозицій тобто була порушена процедура закупівлі.
Отже, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку - ціна без ПДВ. А приведення цінової пропозиції Учасника, що не є платником ПДВ, до ціни з урахуванням ПДВ, є порушенням і тягнуть за собою накладення штрафу.
Таким чином уповноважена особа замовника противоправно прийняла рішення оформлене протоколом №116 від 12.08.2024 визначивши переможцем закупівлі ФОП Бенедика Д.В. та прийняла рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
ДП «Чернігівський військовий лісгосп» вважає, що зазначене рішення замовника прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційним.
Згідно п.2 ч.1 ст.32 Закону Замовник відміняє тендер у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Відповідно до ч.4 ст.41 Закону Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі
Згідно п.1.1. Проект договору на поставку (додаток 5 до тендерної документації) Постачальник зобов'язується поставити у передбачені даним Договором строки Покупцю: Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника) за ДК 021:2015 –03410000-7 - Деревина , за номенклатурною позицією 03413000-8 Паливна деревина, далі - Товар, перелік якого, кількість та вартість передбачений у Специфікації (Додаток № 1 до даного Договору), а Покупець зобов'язується отримати Товар та сплатити його вартість у порядку та на умовах, передбачених даним Договором.
Додатком 1 до договору є Специфікація яка передбачає ціну за одиницю з ПДВ та загальна вартість з ПДВ тобто тендерна пропозиція ФОП Бенедик Д.В. про вартість товару – паливної деревини без ПДВ відрізняється від умов договору.
Замовник буде укладати договір ціна якого включає в себе вартість самого товару та ПДВ. Протягом 5 робочих днів розпочати поставку товару з розрахунком по 100 м.куб. кожного робочого дня з остаточною поставкою всього товару до 19.11.2024 року, а договір діє до 31.12.2024 і згідно протоколу розкриття термін поставки до 31.12.2024.
Згідно п.2 ч.1 ст.43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Крім того, Відповідно до статті 16 Закону, замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Наявність необхідної кількості Довідка в довільній формі про наявність необхідної кількості товару в Учасника.
ФОП Бенедик Д.В. не надав довідку про наявність у нього 4000 м. куб. дров паливних, основний вид його діяльності вантажні автомобільні перевезення.
Заготівля деревини є видом спеціального використання лісових ресурсів , яке вправі здійснювати спеціалізовані державні лісогосподарські підприємства. ( ст. 17 та 65 ЛК).
Постанови КМУ від 30 грудня 2021 №1433 затверджено перелік видів продукції, торгівля якими здійснюється виключно на організованих товарних ринках до якого входить Деревина (лісоматеріали).
Таким чином ФОП Бенедик Д.В. виключно на товарній біржі повинен купити по ринковій ціні паливну деревину з ПДВ в кількості 4000 м. куб у спеціалізованого державного лісогосподарські підприємства., а потім поставити замовнику, в ціну також включено погрузка, розгрузка і доставка в м.Чернігів. Постає логічне запитання до замовника як ФОП виконає умови договору поставки до 19.11.2024 за відсутності такої кількості деревини на складі.
ДП Чернігівський військовий лісгосп як спеціалізоване підприємство надав довідку про наявність деревини на складах.
Згідно ч.18 ст.18 Закону За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення порушують права ДП «Чернігівський військовий лісгосп» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т.ч. принципів здійснення закупівель.
На підставі викладено, керуючись ст..18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернігів, код за ЄДРПОУ 08351733 (далі-Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника). Дата оприлюднення – 26.07.2024 року.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулося 12 серпня 2024 року.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення про намір укласти договір про закупівлю (Протокол №116 від 12.08.2024 року).
26.07.2024 на офіційному сайті Держзакупівлі.онлайн було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі продукції, зі строком поставки - до 31.12.2024, на очікувану вартість 5 200 000,00 грн. з ПДВ, замовником процедури закупівлі є Квартирно-експлуатаційний відділ м. Чернігів, код за ЄДРПОУ 08351733 (далі-Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина (Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника)).
05.08.2024 на електронному майданчику, системи електронних державних закупівель, було проведено аукціон з питання закупівлі замовником товарів, що є предметом закупівлі.
До участі у аукціоні було допущено наступних учасників:
- ФОП Бенедик Д.В. із первинною ціновою пропозицією 4 160 000,00 грн. без ПДВ.
- ДП Чернігівський військовий лісгосп із первинною ціновою пропозицією 4 800 000,00 грн. з ПДВ.
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕКТАР БРУС" із первинною ціновою пропозицією 5 064 000,00 грн. з ПДВ.
- ФІЛІЯ "ЧЕРНІГІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" із первинною ціновою пропозицією 5 136 000,00 грн. з ПДВ.
- ФОП "ВОЛИНЕЦЬ ВІКТОРІЯ СЕРГІЇВНА" із первинною ціновою пропозицією 5 200 000,00 грн. без ПДВ.
Після проведення електронного аукціону учасники запропонували наступні остаточні цінові пропозиції:
- ФОП Бенедик Д.В. із ціновою пропозицією 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
- ДП Чернігівський військовий лісгосп із ціновою пропозицією 4 000 000,00 грн. з ПДВ.
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕКТАР БРУС" із ціновою пропозицією 4 796 000,00 грн. з ПДВ.
- ФІЛІЯ "ЧЕРНІГІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" із ціновою пропозицією 5 136 000,00 грн. з ПДВ.
- ФОП "ВОЛИНЕЦЬ ВІКТОРІЯ СЕРГІЇВНА"із ціновою пропозицією 5 200 000,00 грн. без ПДВ.
В Тендерній (ціновій) пропозиції ФОП Бенедик Д.В. від 02.08.2024 вих. 02 не зазначено ціну за одиницю виміру метр кубічний, а зазначено загальну вартість без ПДВ, оскільки відповідно до Витягу із реєстру платників єдиного податку, Бенедик Д.В. є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків, тобто, не є платником ПДВ. (інформація є загально доспутна в інтернеті)
Оскільки предмет закупівлі є об`єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу товару, замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), відповідно, в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням ПДВ.
В той же час, оскільки ФОП Бенедик Д.В., не є платником ПДВ, то в тендерній пропозиції Бенедика Д.В. загальну вартість товару визначено у розмірі 4160000,00 грн. без ПДВ, а остаточна цінова пропозицію за результатами аукціону 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
ДП Чернігівський військовий лісгосп є платником ПДВ, тому подав тендерну пропозицію з урахуванням ПДВ, із первинною ціновою пропозицією 4 800 000,00 грн. з ПДВ за 4000 м.куб. деревини, а без ПДВ цінова пропозиція складає 4 000 000,00 грн., яка є нижчою від ціни запропонованої ФОП Бенедик Д.В. Остаточну цінову пропозицію за результатами аукціону ДП Чернігівський військовий лісгосп подав із ціновою пропозицією
4 000 000,00 грн. з ПДВ, а без ПДВ остаточна цінова пропозиція складає 3 333 333,33 грн., тобто є меншою від ціни запропонованої ФОП Бенедик Д.В. із ціновою пропозицією 3 396 000,00 грн. без ПДВ.
У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що у разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним. При цьому, незалежно від того чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, в звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ.
З урахуванням позиції у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 замовник Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернігів в особі уповноваженої особи повинен був прийняти для оцінки цінові пропозицій наступних учасників без врахування ПДВ тобто остаточну цінову пропозицію ДП Чернігівський військовий лісгосп в сумі 3 333 333,33 грн. без ПДВ яка є меншою за остаточну цінову пропозицію ФОП Бенедика Д.В.
Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 затверджено примірну тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги та визначено порядок її заповнення.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону;
у разі якщо єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, то замовник зазначає інформацію про включення/невключення до ціни податку на додану вартість (ПДВ).
Тендерна документація зі змінами замовником Квартирно – експлуатаційний відділ м. Чернігів затвержена протоколом уповноваженої особи № 114 від 29 липня 2024 щодо проведення відкритих торгів на закупівлю (з особливостями) Паливна деревина ( дрова паливні з доставкою за адресою Замовника)за ДК 021:2015 –03410000-7 – Деревиназа номенклатурною позицією : 03413000-8 Паливна деревина.
Згідно Тендерної документації (зі змінами) замовника : Оцінка тендерної пропозиції : Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ.
Очікувана вартість 5 200 000,00 грн. з ПДВ ( П’ять мільйонів двісті тисяч гривень 00 копійок).
Згідно правового висновку ВС у справі 904/1143/19 від 28.04.2020 , якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, замовник повинен приймати для оцінки цінової пропозиції наступних учасників без урахування ПДВ. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
12.08.2024 замовник оприлюднив Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у якому значиться, що строк поставки товару до 31.12.2024, що суперечить проекту договору у якому визначено строк поставки до 19.11.2024 та тендерній документації. У повідомленні зазначено переможця ФОП Бенедик Д.В. з ціною тендерної пропозиції: 3 996 000,00 UAH з ПДВ тобто внесена неправдива інформація стосовно ПДВ, оскільки ФОП не є платником податку на додану вартість і тендерну пропозицію подавав без ПДВ.
Крім того, ФОП Бенедик Д.В. не надано належного витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, а також ідентифікаційний код, лише подано неповний звіт з ЄДР 05.08.2024 після закінчення аукціону.
Згідно п.4, 5 ч.1, ч.4 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п.4 ч..10 ст.11 Закону Уповноважена особа: забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
В порушення ч.1 ст.28 Закону в якій зазначено Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій, тендерна пропозиція ФОП Бенедик Д.В. зазначена з ПДВ, який не є платником ПДВ та не надавав пропозицію з ПДВ.
Згідно ч.1 ст.29 Закону Оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону..
Оскільки в електронну систему закупівель була внесена недостовірна інформація про ціну тендерної пропозиції ФОП Бенедик Д.В. з ПДВ сталась помилкова оцінка тендерних пропозицій тобто була порушена процедура закупівлі.
Отже, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку - ціна без ПДВ. А приведення цінової пропозиції Учасника, що не є платником ПДВ, до ціни з урахуванням ПДВ, є порушенням і тягнуть за собою накладення штрафу.
Таким чином уповноважена особа замовника противоправно прийняла рішення оформлене протоколом №116 від 12.08.2024 визначивши переможцем закупівлі ФОП Бенедика Д.В. та прийняла рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
ДП «Чернігівський військовий лісгосп» вважає, що зазначене рішення замовника прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційним.
Згідно п.2 ч.1 ст.32 Закону Замовник відміняє тендер у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Відповідно до ч.4 ст.41 Закону Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі
Згідно п.1.1. Проект договору на поставку (додаток 5 до тендерної документації) Постачальник зобов'язується поставити у передбачені даним Договором строки Покупцю: Паливна деревина (дрова паливні з доставкою за адресою Замовника) за ДК 021:2015 –03410000-7 - Деревина , за номенклатурною позицією 03413000-8 Паливна деревина, далі - Товар, перелік якого, кількість та вартість передбачений у Специфікації (Додаток № 1 до даного Договору), а Покупець зобов'язується отримати Товар та сплатити його вартість у порядку та на умовах, передбачених даним Договором.
Додатком 1 до договору є Специфікація яка передбачає ціну за одиницю з ПДВ та загальна вартість з ПДВ тобто тендерна пропозиція ФОП Бенедик Д.В. про вартість товару – паливної деревини без ПДВ відрізняється від умов договору.
Замовник буде укладати договір ціна якого включає в себе вартість самого товару та ПДВ. Протягом 5 робочих днів розпочати поставку товару з розрахунком по 100 м.куб. кожного робочого дня з остаточною поставкою всього товару до 19.11.2024 року, а договір діє до 31.12.2024 і згідно протоколу розкриття термін поставки до 31.12.2024.
Згідно п.2 ч.1 ст.43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Крім того, Відповідно до статті 16 Закону, замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Наявність необхідної кількості Довідка в довільній формі про наявність необхідної кількості товару в Учасника.
ФОП Бенедик Д.В. не надав довідку про наявність у нього 4000 м. куб. дров паливних, основний вид його діяльності вантажні автомобільні перевезення.
Заготівля деревини є видом спеціального використання лісових ресурсів , яке вправі здійснювати спеціалізовані державні лісогосподарські підприємства. ( ст. 17 та 65 ЛК).
Постанови КМУ від 30 грудня 2021 №1433 затверджено перелік видів продукції, торгівля якими здійснюється виключно на організованих товарних ринках до якого входить Деревина (лісоматеріали).
Таким чином ФОП Бенедик Д.В. виключно на товарній біржі повинен купити по ринковій ціні паливну деревину з ПДВ в кількості 4000 м. куб у спеціалізованого державного лісогосподарські підприємства., а потім поставити замовнику, в ціну також включено погрузка, розгрузка і доставка в м.Чернігів. Постає логічне запитання до замовника як ФОП виконає умови договору поставки до 19.11.2024 за відсутності такої кількості деревини на складі.
ДП Чернігівський військовий лісгосп як спеціалізоване підприємство надав довідку про наявність деревини на складах.
Згідно ч.18 ст.18 Закону За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення порушують права ДП «Чернігівський військовий лісгосп» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т.ч. принципів здійснення закупівель.
На підставі викладено, керуючись ст..18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
×
-
Назва доказу:
Додаток 4 цінова пропозиція
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 цінова пропозиція
-
-
Назва доказу:
Повідомлення про намір укласти договір
-
Повʼязаний документ:
Повідомлення про намір укласти договір
-
-
Назва доказу:
Протокол розкриття
-
Повʼязаний документ:
Протокол розкриття
-
-
Назва доказу:
Реєстр пропозицій
-
Повʼязаний документ:
Реєстр пропозицій
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 проект договору з додатками
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 проект договору з додатками
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації кваліфікаційні критерії;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації кваліфікаційні критерії
-
-
Назва доказу:
Протокол №116 від 12.08.2024
-
Повʼязаний документ:
Протокол №116 від 12.08.2024
-
-
Назва доказу:
Довідка платника ПДВ
-
Повʼязаний документ:
Довідка платника ПДВ
-
-
Назва доказу:
Цінова пропозиція №1113 від 02.08.2024 ДП Чернігівський військовий лісгосп;
-
Повʼязаний документ:
Цінова пропозиція №1113 від 02.08.2024 ДП Чернігівський військовий лісгосп
-
-
Назва доказу:
.«Цінова пропозиція» № 02 від 02.08.2024 року ФОП Бенедика Дениса Валерійовича;
-
Повʼязаний документ:
.«Цінова пропозиція» № 02 від 02.08.2024 року ФОП Бенедика Дениса Валерійовича
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація із змінами КЕВ м.Чернігів щодо проведення відкритих торгів на закупівлю (з особливостями) затверджена протоколом №114 від 29.07.2024 року;
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація із змінами КЕВ м.Чернігів щодо проведення відкритих торгів на закупівлю (з особливостями) затверджена протоколом №114 від 29.07.2024 року;
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Визнати рішення Замовника оформлене протоколом №116 від 12.06.2024 щодо визнання ФОП Бенедика Дениса Валерійовича переможцем процедури закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю противоправним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати його. Зобов’язати Замовника – Квартирно - експлуатаційний відділ м.Чернігова (ЄДРПОУ 08351733 ) усунути порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.