-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
(ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) Капітальний ремонт козлового крану в/п 2х300/50+2х10т для філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»
Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідчені перекладачем. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій згідно тендерної документації.
Торги відмінено
10 902 647.45
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 109 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 109 000.00 UAH
Період оскарження:
26.07.2024 10:42 - 13.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
f8e9a3103ef24b9d8b98805657f85e7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-26-001635-a.c1
Назва:
скарга
Скарга:
вих. № 203 До
від «08» серпня 2024 року
Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035.
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КРАН ДЕТАЛЬ УКРАЇНА"
код ЄДРПОУ: 43811015
Адреса: 08132, Київська обл., Бучанський р-н., м. Вишневе, вул. Київська , 21
Замовник: Приватне акціонерне товариство "Укргідроенерго"
код ЄДРПОУ: 20588716
Адреса: 07300, Україна , Київська обл., Вишгород, м. Вишгород
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-26-001635-a
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
26.07.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-07-26-001635-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 12 серпня 2024 09:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " КРАН ДЕТАЛЬ УКРАЇНА " (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно до п. 1.2. таблиці 2 у додатку 1 до тендерної документації:
Якщо до виконання робіт учасником передбачається залучення субпідрядника(ів) в обсязі не менше, ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт, то такий учасник процедури закупівлі зазначає в електронній системі закупівель інформацію по кожному суб’єкту(ам) господарювання, якого(их) планує залучити учасник для виконання робіт, та підтверджує відсутність підстав, визначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом оприлюднення учасником в електронній системі закупівель документів по кожному суб’єкту(ам) господарювання, якого(их) планує залучити учасник для виконання робіт, а саме:
Вимога Інформація про спосіб підтвердження відповідності
2) відомості про юридичну особу, яка є субпідрядником внесені до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.
Інформація перевіряється Замовником самостійно.
3) керівника субпідрядника, фізичну особу, яка є субпідрядником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією Інформація перевіряється Замовником самостійно.
4) суб’єкт господарювання (субпідрядник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів. Інформація перевіряється Замовником самостійно.
5) фізична особа, яка є субпідрядником, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
6) керівник субпідрядника був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов'язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
8) субпідрядник визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура У зв’язку з обмеженим доступом до відкритого реєстру за посиланням: https://minjust.gov.ua/ на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та відсутністю можливості самостійної перевірки Замовником інформації про відповідність переможця вимогам даного пункту, переможець надає:
Інформаційну довідку або інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); Інформація перевіряється Замовником самостійно.
10) юридична особа, яка є субпідрядником (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом); 10.1 Завірена копія затвердженої антикорупційної програми юридичної особи, розробленої відповідно до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої рішенням НАЗК № 794/21 від 10.12.2021, що зареєстровано Міністерством юстиції України 31.12.2021 за № 1702/37324;
10.2. Завірена копія документу про затвердження антикорупційної програми юридичної особи;
10.3 Завірена копія документу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми*.
* Вимога не розповсюджується на закупівлю, якщо її вартість не дорівнює та не перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
11) субпідрядник або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи – субпідрядника є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Інформація перевіряється Замовником самостійно.
12) керівника субпідрядника, фізичну особу, яка є субпідрядником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити іншого(их) суб’єкта(ів) господарювання як субпідрядника(ів) в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт, для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно частини третьої статті 16 Закону, (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє такого(их) суб’єкта(ів) господарювання на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Відповідно до ч.3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон): Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону: У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті.
Відповідно до п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону: У тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Відповідно до п.46 Постанови №1178 від 12.10.2022 року (надалі- Постанова): У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
Закон та постанова передбачає надання лише інформації про найменування та місцезнаходження субпідрядника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Вимога про надання довідки у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції); інформаційної довідки або інформаційного листа з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції); антикорупційної програми та документів до неї не узгоджується із нормами чинного законодавства у цій частині.
На підтвердження надаємо копію Закону та Постанови.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
2. Відповідно до п. 1 розділу «Інші документи, які повинен надати Переможець» у додатку 2 до тендерної документації: Переможець тендеру у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику договірну ціну на підписання, сформовану відповідно до вимог Таблиці № 6 продовження додатку № 2 тендерної документації шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель.
Договірна ціна - це ціна Переможця процедури закупівлі.
2. Ненадання Переможцем процедури закупівлі документів та договірної ціни сформованої у відповідності до вимог Таблиці № 6 продовження додатку № 2 цієї тендерної документації у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, вважається відмовою Переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
3. Договір вважається не укладеним з вини Переможця у разі, якщо договірна ціна не відповідає вимогам розділу 3 таблиці № 6 продовження додатка № 2 тендерної документації та/або не підписана між Замовником і Переможцем у строк, визначений абзацом 4 пункту 49 Особливостей для укладання договору.
Відповідно до п. 3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації:
3. Документи, які підтверджують розрахунки за статтями витрат договірної ціни Договірна ціна (динамічна договірна ціна) за результатами проведеного електронного аукціону та обов’язкові додатки та розрахунки до неї надаються шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель окремим архівом «rar./zip.» обов’язково у форматі з розширенням «.rtf», «.doc» або «.xls» та інформаційну модель договірної ціни у програмному комплексі «Будівельні Технології – Кошторис» або «АВК-5», або (інформаційну модель) у програмному комплексі, який взаємодіє з ними в частині передачі кошторисної документації і розрахунків до договірної ціни та повинна містити назву «Договірна ціна та розрахунки»).
3.1. «Договірна ціна» на виконання будівельних робіт з наданням підтверджуючих розрахунків за статтями витрат, а саме:
3.1.1. Розрахунки у відповідності до додатку 30 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами, при наявності даних витрат в складі Договірної ціни.
3.1.2. Розмір заробітної плати врахований при складанні договірної ціни вартості пропозиції визначити згідно п.5.3. розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами та підтвердити довідкою в довільній формі.
3.2. «Підсумкова відомість ресурсів» до договірної ціни:
3.2.1. Розділ «Будівельні машини і механізми».
Вартість експлуатації будівельних машин і механізмів прийняти з урахуванням рекомендацій згідно Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами (за виключенням вартості електроенергії Замовника).
В графі «Обґрунтування ціни» вказати, власна чи орендована техніка.
В разі необхідності використання орендованої техніки, вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні, згідно п.5.8 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами. Порівняльний аналіз цін постачальників (двох або більше) надати у вигляді таблиці, складеній в довільній формі з обов’язковими підтверджуючими документами (рахунки, комерційні пропозиції).
3.2.2. Розділ «Будівельні матеріали».
Поточні ціни на матеріальні ресурси не повинні перевищувати середні ціни в регіоні та приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) згідно п. 5.10, розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами. Порівняльний аналіз цін постачальників (двох або більше) надати у вигляді таблиці, складеній в довільній формі з обов’язковими підтверджуючими документами (рахунки, комерційні пропозиції).
Матеріальні ресурси, ціни на які відповідають застосованим у програмних комплексах («Будівельні Технології –Кошторис», «АВК-5» тощо) додатково підтверджувати та надавати аналіз цін на них не потрібно. У разі прийняття ціни товару від єдиного постачальника надати підтвердження ДП «Держзовнішінформ» або Торгово-Промислової Палати щодо вартості товарів, виконаного за результатами проведеного аналізу цін на ринку України.
При транспортуванні матеріальних ресурсів на відстань більше 30 км надати обґрунтування.
В локальному кошторисі ресурси «електроенергія», «вода» вказуються без вартості.
В локальному кошторисі та відомості ресурсів зворотні матеріали від проведення демонтажних робіт вказуються без їх вартості. Зворотні матеріали підлягають поверненню на склад Замовника.
3.3. Передбачити в главі «Кошти на інші роботи та витрати»
3.3.1. «Розрахунок інших супутніх витрат» (відрядження працівників на будови) виконати у вигляді «кошторисного розрахунку П-40 (БТ-К) або П-929 (АВК-5)», або аналогу в інших програмних комплексах. Витрати, пов’язані з відрядженням працівників, не повинні перевищувати такі показники:
- частка трудовитрат, від сумарних трудовитрат, що виконуються робітниками – 50%;
- кількість проїздів на місяць на одного відрядженого – 1;
- частка трудовитрат, що виконуються працівниками, чий труд урахований у складі ЗВВ – 0.
При цьому кількість днів, врахованих у розрахунку інших супутніх витрат, не має перевищувати термін виконання робіт.
3.4. Розрахунок розміру кошторисного прибутку визначити з застосуванням показника для визначення розміру кошторисного прибутку, але не більше 7,4 грн./люд.-г. на будівельні роботи.
3.5. Розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначити з застосуванням показника для визначення розміру адміністративних витрат, але не більше 1,38 грн./люд.-г. на будівельні роботи.
3.6. «Об’єктний кошторис» та «Локальні кошториси» скласти з урахуванням змін та доповнень до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами в т.ч.:
- «підсумкова відомість ресурсів» до конкретного локального кошторису;
- «розрахунок загальновиробничих витрат» до конкретного локального кошторису.
Надати бухгалтерську довідку відповідно до п. 5.15 розділ V, Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами.
При наявності витрат на оплату 5 днів тимчасової непрацездатності та допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності також надати бухгалтерську довідку.
3.7. В разі, якщо учасник планує залучення до виконання робіт субпідрядника, надати довідку про розмір заробітної плати, бухгалтерську довідку відповідно до п. 5.15, розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами та бухгалтерську довідку щодо наявності витрат на оплату 5 днів тимчасової непрацездатності та допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності субпідрядної організації.
3.8. «Специфікацію» на постачання устаткування скласти з урахуванням виділених окремо коштів на покриття транспортних та окремо заготівельно-складських витрат згідно п. 3.14, розділ III, Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами.
Вартість устаткування підтвердити порівняльним аналізом цін, який необхідно виконати у вигляді таблиці (в довільній формі) з наданням документів згідно здійсненого аналізу (пропозиції інших постачальників аналогічного обладнання).
У разі прийняття ціни товару від єдиного постачальника надати підтвердження ДП «Держзовнішінформ» або Торгово-Промислової Палати щодо вартості товарів, виконаного за результатами проведеного аналізу цін на ринку України.
Відповідно до п.47 Постанови: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до п. 49 Постанови: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Постанова не передбачає обов’язкове надавання інших документів, ніж ті, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту 47 Постанови у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю переможцем торгів. На підтвердження надаємо копію Закону, Постанови та тендерної документації.
Замовник вимагає надати додаткові документи для переможця торгів, які не передбачені умовами чинного законодавства до надання у вказані замовником строки.
Проект договору про закупівлю та додатки до нього надаються замовнику після спливу строку на оскарження та не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з нормами чинного законодавства.
Окремо варто зазначити, що замовник самовільно визначає певні дії або бездіяльність учасника торгів/переможця, як відмову від укладення договору, проте при цьому вказані дії не передбачені, як обов’язкові умовами чинного законодавства. Замовник має діяти в межах чинного законодавства, а не дописувати норми власноручно в умовах тендерної документації.
Вимога тендерної документації сформована таким чином, що договірна ціна та розрахунки до неї мають бути сформовані у відповідності до п.3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації. На думку замовника надання договірної ціни та розрахунків до неї не у відповідності до п. 3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації буде означати відмову учасника від підписання договору про закупівлю.
У Постанові та Законі відсутня норма, яка передбачала би обов’язок надання розрахунків договірної ціни тендерної пропозиції на етапі подання документів переможця та трактування ненадання вказаних документів, як відмову від укладення договору.
За таких умов, замовник в односторонньому порядку отримує беззаперечне право відхиляти учасників торгів за будь-які невідповідності, на думку замовника, у договірній ціні учасника торгів без будь-якої можливості учасника надати свої заперечення стосовно спростування наявності невідповідностей.
Також у тендерній документації не передбачено можливості та строків усунення невідповідностей, що можуть бути наявні у наданий документах учасника/переможця.
Скаржник бажає взяти участь у закупівлі та має можливість якісно та в повному обсязі виконати умови договору про закупівлю, проте наявність дискримінаційні вимоги тендерної документацій позбавляють можливість взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія Закону на 87 арк.
2. Копія Постанови на 60 арк.
3. Копія тендерної документації на 294 арк.
З повагою,
Директор ТОВ
«КРАН ДЕТАЛЬ УКРАЇНА» ______________________ Приймаченко Антоніна Миколаївна
Пов'язані документи:
Учасник
- тендерна докумиентація .zip 08.08.2024 15:54
- зу.pdf 08.08.2024 15:54
- постанова.pdf 08.08.2024 15:54
- Скарга ред 6.docx 08.08.2024 15:54
- Скарга ред 6.pdf 08.08.2024 15:54
- sign.p7s 08.08.2024 16:23
- Рішення від 12.08.2024 № 13576.pdf 12.08.2024 14:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.08.2024 № 14057.pdf 21.08.2024 12:48
- Рішення від 20.08.2024 № 14057.pdf 23.08.2024 11:09
- Пояснення АМКУ.docx.zip 14.08.2024 15:58
- Пояснення АМКУ.pdf 14.08.2024 16:00
- Зміни до тендерної документації.doc.zip 26.08.2024 16:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.08.2024 16:39
Дата розгляду скарги:
20.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.08.2024 14:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.08.2024 11:09
Дата виконання рішення Замовником:
26.08.2024 16:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПОВІДОМЛЕННЯ
про внесення змін до тендерної документації
1. Керуючись вимогами пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), ПрАТ «Укргідроенерго» прийняло рішення про внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації щодо предмета закупівлі: (ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) Капітальний ремонт козлового крану в/п 2х300/50+2х10т для філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго», (оголошення № UA-2024-07-26-001635-a), а саме:
1.1. Рішенням № 14057-р/пк-пз від 20.08.2024 р. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Кран Деталь Україна» (код ЄДРПОУ: 43811015) від 08 серпня 2024 № UA-2024-07-26-001635-a.c1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, зобов’язала Приватне акціонерне товариство «Укргідроенерго» (код ЄДРПОУ: 20588716) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - (ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) Капітальний ремонт козлового крану в/п 2х300/50+2х10т для філії "Середньодніпровська ГЕС" ПрАТ «Укргідроенерго», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-26-001635-a.
Згідно рішення Комісії, вимоги тендерної документації Замовника, в частині надання документів, передбачених підпунктами 5, 6, 8, 10, 12 пункту 1.2 таблиці № 2 продовження Додатка № 1 тендерної документації, на субпідрядника(ів) не узгоджуються з вимогами п. 47 Особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
1.2. Таблицю № 2 продовження Додатка № 1 тендерної документації викласти у новій редакції:
Таблиця № 2
Підтвердження відповідності Учасника вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей.
1.1. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
1.2. Якщо до виконання робіт учасником передбачається залучення субпідрядника(ів) в обсязі не менше, ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт, то такий учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, визначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель по кожному суб’єкту(ам) господарювання, якого(их) планує залучити учасник для виконання робіт.
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити іншого(их) суб’єкта(ів) господарювання як субпідрядника(ів) в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт, для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно частини третьої статті 16 Закону, (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє такого(их) суб’єкта(ів) господарювання на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Примітки:
а) учасник за власним бажанням може надати додаткові матеріали про його відповідність іншим вимогам Замовника.
б) нерезиденти, у разі неможливості надання зазначених документів, надають аналогічні документи у відповідності до особливостей законодавства своєї країни.
1.3. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій в оголошені про проведення відкритих торгів та абзац перший пункту 1 розділу IV тендерної документації викласти у такій редакції: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 09:00 год. 10.09.2024 р».
2. Тендерну документацію зі змінами затвердити протоколом Уповноваженої особи апарату управління ПрАТ «Укргідроенерго» № 502 - 24 від 26 серпня 2024 р.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
af1e03d1576c4bba880c070735ff43ae
Заголовок пункту скарги:
документи п 47 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 1.2. таблиці 2 у додатку 1 до тендерної документації:
Якщо до виконання робіт учасником передбачається залучення субпідрядника(ів) в обсязі не менше, ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт, то такий учасник процедури закупівлі зазначає в електронній системі закупівель інформацію по кожному суб’єкту(ам) господарювання, якого(их) планує залучити учасник для виконання робіт, та підтверджує відсутність підстав, визначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом оприлюднення учасником в електронній системі закупівель документів по кожному суб’єкту(ам) господарювання, якого(их) планує залучити учасник для виконання робіт, а саме:
Вимога Інформація про спосіб підтвердження відповідності
2) відомості про юридичну особу, яка є субпідрядником внесені до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.
Інформація перевіряється Замовником самостійно.
3) керівника субпідрядника, фізичну особу, яка є субпідрядником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією Інформація перевіряється Замовником самостійно.
4) суб’єкт господарювання (субпідрядник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів. Інформація перевіряється Замовником самостійно.
5) фізична особа, яка є субпідрядником, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
6) керівник субпідрядника був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов'язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
8) субпідрядник визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура У зв’язку з обмеженим доступом до відкритого реєстру за посиланням: https://minjust.gov.ua/ на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та відсутністю можливості самостійної перевірки Замовником інформації про відповідність переможця вимогам даного пункту, переможець надає:
Інформаційну довідку або інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); Інформація перевіряється Замовником самостійно.
10) юридична особа, яка є субпідрядником (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом); 10.1 Завірена копія затвердженої антикорупційної програми юридичної особи, розробленої відповідно до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої рішенням НАЗК № 794/21 від 10.12.2021, що зареєстровано Міністерством юстиції України 31.12.2021 за № 1702/37324;
10.2. Завірена копія документу про затвердження антикорупційної програми юридичної особи;
10.3 Завірена копія документу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми*.
* Вимога не розповсюджується на закупівлю, якщо її вартість не дорівнює та не перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
11) субпідрядник або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи – субпідрядника є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Інформація перевіряється Замовником самостійно.
12) керівника субпідрядника, фізичну особу, яка є субпідрядником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити іншого(их) суб’єкта(ів) господарювання як субпідрядника(ів) в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт, для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно частини третьої статті 16 Закону, (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє такого(их) суб’єкта(ів) господарювання на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Відповідно до ч.3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон): Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону: У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті.
Відповідно до п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону: У тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Відповідно до п.46 Постанови №1178 від 12.10.2022 року (надалі- Постанова): У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
Закон та постанова передбачає надання лише інформації про найменування та місцезнаходження субпідрядника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Вимога про надання довідки у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції); інформаційної довідки або інформаційного листа з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції); антикорупційної програми та документів до неї не узгоджується із нормами чинного законодавства у цій частині.
На підтвердження надаємо копію Закону та Постанови.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Якщо до виконання робіт учасником передбачається залучення субпідрядника(ів) в обсязі не менше, ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт, то такий учасник процедури закупівлі зазначає в електронній системі закупівель інформацію по кожному суб’єкту(ам) господарювання, якого(их) планує залучити учасник для виконання робіт, та підтверджує відсутність підстав, визначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом оприлюднення учасником в електронній системі закупівель документів по кожному суб’єкту(ам) господарювання, якого(их) планує залучити учасник для виконання робіт, а саме:
Вимога Інформація про спосіб підтвердження відповідності
2) відомості про юридичну особу, яка є субпідрядником внесені до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.
Інформація перевіряється Замовником самостійно.
3) керівника субпідрядника, фізичну особу, яка є субпідрядником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією Інформація перевіряється Замовником самостійно.
4) суб’єкт господарювання (субпідрядник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів. Інформація перевіряється Замовником самостійно.
5) фізична особа, яка є субпідрядником, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
6) керівник субпідрядника був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов'язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
8) субпідрядник визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура У зв’язку з обмеженим доступом до відкритого реєстру за посиланням: https://minjust.gov.ua/ на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та відсутністю можливості самостійної перевірки Замовником інформації про відповідність переможця вимогам даного пункту, переможець надає:
Інформаційну довідку або інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); Інформація перевіряється Замовником самостійно.
10) юридична особа, яка є субпідрядником (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом); 10.1 Завірена копія затвердженої антикорупційної програми юридичної особи, розробленої відповідно до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої рішенням НАЗК № 794/21 від 10.12.2021, що зареєстровано Міністерством юстиції України 31.12.2021 за № 1702/37324;
10.2. Завірена копія документу про затвердження антикорупційної програми юридичної особи;
10.3 Завірена копія документу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми*.
* Вимога не розповсюджується на закупівлю, якщо її вартість не дорівнює та не перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
11) субпідрядник або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи – субпідрядника є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Інформація перевіряється Замовником самостійно.
12) керівника субпідрядника, фізичну особу, яка є субпідрядником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Довідка у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити іншого(их) суб’єкта(ів) господарювання як субпідрядника(ів) в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт, для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно частини третьої статті 16 Закону, (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє такого(их) суб’єкта(ів) господарювання на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Відповідно до ч.3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон): Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону: У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті.
Відповідно до п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону: У тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Відповідно до п.46 Постанови №1178 від 12.10.2022 року (надалі- Постанова): У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
Закон та постанова передбачає надання лише інформації про найменування та місцезнаходження субпідрядника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Вимога про надання довідки у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції); інформаційної довідки або інформаційного листа з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно кінцевого строку подання тендерної пропозиції); антикорупційної програми та документів до неї не узгоджується із нормами чинного законодавства у цій частині.
На підтвердження надаємо копію Закону та Постанови.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
постанова
-
Повʼязаний документ:
постанова.pdf
-
-
Назва доказу:
закон
-
Повʼязаний документ:
зу.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
f431728136504aea8332830a747eaa17
Заголовок пункту скарги:
документи переможця торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до п. 1 розділу «Інші документи, які повинен надати Переможець» у додатку 2 до тендерної документації: Переможець тендеру у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику договірну ціну на підписання, сформовану відповідно до вимог Таблиці № 6 продовження додатку № 2 тендерної документації шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель.
Договірна ціна - це ціна Переможця процедури закупівлі.
2. Ненадання Переможцем процедури закупівлі документів та договірної ціни сформованої у відповідності до вимог Таблиці № 6 продовження додатку № 2 цієї тендерної документації у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, вважається відмовою Переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
3. Договір вважається не укладеним з вини Переможця у разі, якщо договірна ціна не відповідає вимогам розділу 3 таблиці № 6 продовження додатка № 2 тендерної документації та/або не підписана між Замовником і Переможцем у строк, визначений абзацом 4 пункту 49 Особливостей для укладання договору.
Відповідно до п. 3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації:
3. Документи, які підтверджують розрахунки за статтями витрат договірної ціни Договірна ціна (динамічна договірна ціна) за результатами проведеного електронного аукціону та обов’язкові додатки та розрахунки до неї надаються шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель окремим архівом «rar./zip.» обов’язково у форматі з розширенням «.rtf», «.doc» або «.xls» та інформаційну модель договірної ціни у програмному комплексі «Будівельні Технології – Кошторис» або «АВК-5», або (інформаційну модель) у програмному комплексі, який взаємодіє з ними в частині передачі кошторисної документації і розрахунків до договірної ціни та повинна містити назву «Договірна ціна та розрахунки»).
3.1. «Договірна ціна» на виконання будівельних робіт з наданням підтверджуючих розрахунків за статтями витрат, а саме:
3.1.1. Розрахунки у відповідності до додатку 30 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами, при наявності даних витрат в складі Договірної ціни.
3.1.2. Розмір заробітної плати врахований при складанні договірної ціни вартості пропозиції визначити згідно п.5.3. розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами та підтвердити довідкою в довільній формі.
3.2. «Підсумкова відомість ресурсів» до договірної ціни:
3.2.1. Розділ «Будівельні машини і механізми».
Вартість експлуатації будівельних машин і механізмів прийняти з урахуванням рекомендацій згідно Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами (за виключенням вартості електроенергії Замовника).
В графі «Обґрунтування ціни» вказати, власна чи орендована техніка.
В разі необхідності використання орендованої техніки, вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні, згідно п.5.8 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами. Порівняльний аналіз цін постачальників (двох або більше) надати у вигляді таблиці, складеній в довільній формі з обов’язковими підтверджуючими документами (рахунки, комерційні пропозиції).
3.2.2. Розділ «Будівельні матеріали».
Поточні ціни на матеріальні ресурси не повинні перевищувати середні ціни в регіоні та приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) згідно п. 5.10, розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами. Порівняльний аналіз цін постачальників (двох або більше) надати у вигляді таблиці, складеній в довільній формі з обов’язковими підтверджуючими документами (рахунки, комерційні пропозиції).
Матеріальні ресурси, ціни на які відповідають застосованим у програмних комплексах («Будівельні Технології –Кошторис», «АВК-5» тощо) додатково підтверджувати та надавати аналіз цін на них не потрібно. У разі прийняття ціни товару від єдиного постачальника надати підтвердження ДП «Держзовнішінформ» або Торгово-Промислової Палати щодо вартості товарів, виконаного за результатами проведеного аналізу цін на ринку України.
При транспортуванні матеріальних ресурсів на відстань більше 30 км надати обґрунтування.
В локальному кошторисі ресурси «електроенергія», «вода» вказуються без вартості.
В локальному кошторисі та відомості ресурсів зворотні матеріали від проведення демонтажних робіт вказуються без їх вартості. Зворотні матеріали підлягають поверненню на склад Замовника.
3.3. Передбачити в главі «Кошти на інші роботи та витрати»
3.3.1. «Розрахунок інших супутніх витрат» (відрядження працівників на будови) виконати у вигляді «кошторисного розрахунку П-40 (БТ-К) або П-929 (АВК-5)», або аналогу в інших програмних комплексах. Витрати, пов’язані з відрядженням працівників, не повинні перевищувати такі показники:
- частка трудовитрат, від сумарних трудовитрат, що виконуються робітниками – 50%;
- кількість проїздів на місяць на одного відрядженого – 1;
- частка трудовитрат, що виконуються працівниками, чий труд урахований у складі ЗВВ – 0.
При цьому кількість днів, врахованих у розрахунку інших супутніх витрат, не має перевищувати термін виконання робіт.
3.4. Розрахунок розміру кошторисного прибутку визначити з застосуванням показника для визначення розміру кошторисного прибутку, але не більше 7,4 грн./люд.-г. на будівельні роботи.
3.5. Розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначити з застосуванням показника для визначення розміру адміністративних витрат, але не більше 1,38 грн./люд.-г. на будівельні роботи.
3.6. «Об’єктний кошторис» та «Локальні кошториси» скласти з урахуванням змін та доповнень до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами в т.ч.:
- «підсумкова відомість ресурсів» до конкретного локального кошторису;
- «розрахунок загальновиробничих витрат» до конкретного локального кошторису.
Надати бухгалтерську довідку відповідно до п. 5.15 розділ V, Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами.
При наявності витрат на оплату 5 днів тимчасової непрацездатності та допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності також надати бухгалтерську довідку.
3.7. В разі, якщо учасник планує залучення до виконання робіт субпідрядника, надати довідку про розмір заробітної плати, бухгалтерську довідку відповідно до п. 5.15, розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами та бухгалтерську довідку щодо наявності витрат на оплату 5 днів тимчасової непрацездатності та допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності субпідрядної організації.
3.8. «Специфікацію» на постачання устаткування скласти з урахуванням виділених окремо коштів на покриття транспортних та окремо заготівельно-складських витрат згідно п. 3.14, розділ III, Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами.
Вартість устаткування підтвердити порівняльним аналізом цін, який необхідно виконати у вигляді таблиці (в довільній формі) з наданням документів згідно здійсненого аналізу (пропозиції інших постачальників аналогічного обладнання).
У разі прийняття ціни товару від єдиного постачальника надати підтвердження ДП «Держзовнішінформ» або Торгово-Промислової Палати щодо вартості товарів, виконаного за результатами проведеного аналізу цін на ринку України.
Відповідно до п.47 Постанови: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до п. 49 Постанови: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Постанова не передбачає обов’язкове надавання інших документів, ніж ті, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту 47 Постанови у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю переможцем торгів. На підтвердження надаємо копію Закону, Постанови та тендерної документації.
Замовник вимагає надати додаткові документи для переможця торгів, які не передбачені умовами чинного законодавства до надання у вказані замовником строки.
Проект договору про закупівлю та додатки до нього надаються замовнику після спливу строку на оскарження та не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з нормами чинного законодавства.
Окремо варто зазначити, що замовник самовільно визначає певні дії або бездіяльність учасника торгів/переможця, як відмову від укладення договору, проте при цьому вказані дії не передбачені, як обов’язкові умовами чинного законодавства. Замовник має діяти в межах чинного законодавства, а не дописувати норми власноручно в умовах тендерної документації.
Вимога тендерної документації сформована таким чином, що договірна ціна та розрахунки до неї мають бути сформовані у відповідності до п.3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації. На думку замовника надання договірної ціни та розрахунків до неї не у відповідності до п. 3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації буде означати відмову учасника від підписання договору про закупівлю.
У Постанові та Законі відсутня норма, яка передбачала би обов’язок надання розрахунків договірної ціни тендерної пропозиції на етапі подання документів переможця та трактування ненадання вказаних документів, як відмову від укладення договору.
За таких умов, замовник в односторонньому порядку отримує беззаперечне право відхиляти учасників торгів за будь-які невідповідності, на думку замовника, у договірній ціні учасника торгів без будь-якої можливості учасника надати свої заперечення стосовно спростування наявності невідповідностей.
Також у тендерній документації не передбачено можливості та строків усунення невідповідностей, що можуть бути наявні у наданий документах учасника/переможця.
Скаржник бажає взяти участь у закупівлі та має можливість якісно та в повному обсязі виконати умови договору про закупівлю, проте наявність дискримінаційні вимоги тендерної документацій позбавляють можливість взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Договірна ціна - це ціна Переможця процедури закупівлі.
2. Ненадання Переможцем процедури закупівлі документів та договірної ціни сформованої у відповідності до вимог Таблиці № 6 продовження додатку № 2 цієї тендерної документації у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, вважається відмовою Переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
3. Договір вважається не укладеним з вини Переможця у разі, якщо договірна ціна не відповідає вимогам розділу 3 таблиці № 6 продовження додатка № 2 тендерної документації та/або не підписана між Замовником і Переможцем у строк, визначений абзацом 4 пункту 49 Особливостей для укладання договору.
Відповідно до п. 3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації:
3. Документи, які підтверджують розрахунки за статтями витрат договірної ціни Договірна ціна (динамічна договірна ціна) за результатами проведеного електронного аукціону та обов’язкові додатки та розрахунки до неї надаються шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель окремим архівом «rar./zip.» обов’язково у форматі з розширенням «.rtf», «.doc» або «.xls» та інформаційну модель договірної ціни у програмному комплексі «Будівельні Технології – Кошторис» або «АВК-5», або (інформаційну модель) у програмному комплексі, який взаємодіє з ними в частині передачі кошторисної документації і розрахунків до договірної ціни та повинна містити назву «Договірна ціна та розрахунки»).
3.1. «Договірна ціна» на виконання будівельних робіт з наданням підтверджуючих розрахунків за статтями витрат, а саме:
3.1.1. Розрахунки у відповідності до додатку 30 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами, при наявності даних витрат в складі Договірної ціни.
3.1.2. Розмір заробітної плати врахований при складанні договірної ціни вартості пропозиції визначити згідно п.5.3. розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами та підтвердити довідкою в довільній формі.
3.2. «Підсумкова відомість ресурсів» до договірної ціни:
3.2.1. Розділ «Будівельні машини і механізми».
Вартість експлуатації будівельних машин і механізмів прийняти з урахуванням рекомендацій згідно Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами (за виключенням вартості електроенергії Замовника).
В графі «Обґрунтування ціни» вказати, власна чи орендована техніка.
В разі необхідності використання орендованої техніки, вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні, згідно п.5.8 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами. Порівняльний аналіз цін постачальників (двох або більше) надати у вигляді таблиці, складеній в довільній формі з обов’язковими підтверджуючими документами (рахунки, комерційні пропозиції).
3.2.2. Розділ «Будівельні матеріали».
Поточні ціни на матеріальні ресурси не повинні перевищувати середні ціни в регіоні та приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) згідно п. 5.10, розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами. Порівняльний аналіз цін постачальників (двох або більше) надати у вигляді таблиці, складеній в довільній формі з обов’язковими підтверджуючими документами (рахунки, комерційні пропозиції).
Матеріальні ресурси, ціни на які відповідають застосованим у програмних комплексах («Будівельні Технології –Кошторис», «АВК-5» тощо) додатково підтверджувати та надавати аналіз цін на них не потрібно. У разі прийняття ціни товару від єдиного постачальника надати підтвердження ДП «Держзовнішінформ» або Торгово-Промислової Палати щодо вартості товарів, виконаного за результатами проведеного аналізу цін на ринку України.
При транспортуванні матеріальних ресурсів на відстань більше 30 км надати обґрунтування.
В локальному кошторисі ресурси «електроенергія», «вода» вказуються без вартості.
В локальному кошторисі та відомості ресурсів зворотні матеріали від проведення демонтажних робіт вказуються без їх вартості. Зворотні матеріали підлягають поверненню на склад Замовника.
3.3. Передбачити в главі «Кошти на інші роботи та витрати»
3.3.1. «Розрахунок інших супутніх витрат» (відрядження працівників на будови) виконати у вигляді «кошторисного розрахунку П-40 (БТ-К) або П-929 (АВК-5)», або аналогу в інших програмних комплексах. Витрати, пов’язані з відрядженням працівників, не повинні перевищувати такі показники:
- частка трудовитрат, від сумарних трудовитрат, що виконуються робітниками – 50%;
- кількість проїздів на місяць на одного відрядженого – 1;
- частка трудовитрат, що виконуються працівниками, чий труд урахований у складі ЗВВ – 0.
При цьому кількість днів, врахованих у розрахунку інших супутніх витрат, не має перевищувати термін виконання робіт.
3.4. Розрахунок розміру кошторисного прибутку визначити з застосуванням показника для визначення розміру кошторисного прибутку, але не більше 7,4 грн./люд.-г. на будівельні роботи.
3.5. Розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначити з застосуванням показника для визначення розміру адміністративних витрат, але не більше 1,38 грн./люд.-г. на будівельні роботи.
3.6. «Об’єктний кошторис» та «Локальні кошториси» скласти з урахуванням змін та доповнень до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами в т.ч.:
- «підсумкова відомість ресурсів» до конкретного локального кошторису;
- «розрахунок загальновиробничих витрат» до конкретного локального кошторису.
Надати бухгалтерську довідку відповідно до п. 5.15 розділ V, Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами.
При наявності витрат на оплату 5 днів тимчасової непрацездатності та допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності також надати бухгалтерську довідку.
3.7. В разі, якщо учасник планує залучення до виконання робіт субпідрядника, надати довідку про розмір заробітної плати, бухгалтерську довідку відповідно до п. 5.15, розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зі змінами та бухгалтерську довідку щодо наявності витрат на оплату 5 днів тимчасової непрацездатності та допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності субпідрядної організації.
3.8. «Специфікацію» на постачання устаткування скласти з урахуванням виділених окремо коштів на покриття транспортних та окремо заготівельно-складських витрат згідно п. 3.14, розділ III, Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами.
Вартість устаткування підтвердити порівняльним аналізом цін, який необхідно виконати у вигляді таблиці (в довільній формі) з наданням документів згідно здійсненого аналізу (пропозиції інших постачальників аналогічного обладнання).
У разі прийняття ціни товару від єдиного постачальника надати підтвердження ДП «Держзовнішінформ» або Торгово-Промислової Палати щодо вартості товарів, виконаного за результатами проведеного аналізу цін на ринку України.
Відповідно до п.47 Постанови: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до п. 49 Постанови: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Постанова не передбачає обов’язкове надавання інших документів, ніж ті, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту 47 Постанови у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю переможцем торгів. На підтвердження надаємо копію Закону, Постанови та тендерної документації.
Замовник вимагає надати додаткові документи для переможця торгів, які не передбачені умовами чинного законодавства до надання у вказані замовником строки.
Проект договору про закупівлю та додатки до нього надаються замовнику після спливу строку на оскарження та не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з нормами чинного законодавства.
Окремо варто зазначити, що замовник самовільно визначає певні дії або бездіяльність учасника торгів/переможця, як відмову від укладення договору, проте при цьому вказані дії не передбачені, як обов’язкові умовами чинного законодавства. Замовник має діяти в межах чинного законодавства, а не дописувати норми власноручно в умовах тендерної документації.
Вимога тендерної документації сформована таким чином, що договірна ціна та розрахунки до неї мають бути сформовані у відповідності до п.3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації. На думку замовника надання договірної ціни та розрахунків до неї не у відповідності до п. 3 таблиці 6 у додатку 2 до тендерної документації буде означати відмову учасника від підписання договору про закупівлю.
У Постанові та Законі відсутня норма, яка передбачала би обов’язок надання розрахунків договірної ціни тендерної пропозиції на етапі подання документів переможця та трактування ненадання вказаних документів, як відмову від укладення договору.
За таких умов, замовник в односторонньому порядку отримує беззаперечне право відхиляти учасників торгів за будь-які невідповідності, на думку замовника, у договірній ціні учасника торгів без будь-якої можливості учасника надати свої заперечення стосовно спростування наявності невідповідностей.
Також у тендерній документації не передбачено можливості та строків усунення невідповідностей, що можуть бути наявні у наданий документах учасника/переможця.
Скаржник бажає взяти участь у закупівлі та має можливість якісно та в повному обсязі виконати умови договору про закупівлю, проте наявність дискримінаційні вимоги тендерної документацій позбавляють можливість взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
тендера документація
-
Повʼязаний документ:
тендерна докумиентація .zip
-
-
Назва доказу:
закон
-
Повʼязаний документ:
зу.pdf
-
-
Назва доказу:
постанова
-
Повʼязаний документ:
постанова.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.