-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
БпЛА FPV-дрон 10 дюймів ДК 021:2015 -34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном
Ухвала Львівської міської ради, ухвали міської ради від 17.02.2022 № 1981 “Про затвердження Програми заходів щодо підготовки Львівської міської територіальної громади до національного спротиву на 2022-2024 роки“, для передачі військовим частинам Збройних Сил України. Згідно рішення виконкому Львівської міської ради №948 від 12.07.24 року
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
25.07.2024 13:45 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги Замовника у закупівлі № UA-2024-07-25-005962-a
Номер:
f66467059e5c44898f05541e98951ccd
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-25-005962-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги Замовника у закупівлі № UA-2024-07-25-005962-a
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- П. 1. Тендерна документація за Особливостями (зі змінами від 09.07.2024) ).docx 29.07.2024 22:17
- Документ 2 Технічне завдання.docx 29.07.2024 22:17
- Договір_№153_Пульт_керування_FPV_ФОП_Гуменюк_Ю.pdf 29.07.2024 22:17
- П. 2. Додаток 1 перелік вимог.docx 29.07.2024 22:17
- Рішення від 04.01.2024 № 265.pdf 29.07.2024 22:17
- Договір 120.PDF 29.07.2024 22:17
- рішення від 25.07.2024 № 12749.pdf 29.07.2024 22:17
- рішення від 22.06.2023 № 9174.pdf 29.07.2024 22:17
- рішення від 07.06.2024 № 10060.pdf 29.07.2024 22:17
- рішення від 18.12.2020 № 23475.pdf 29.07.2024 22:17
- Скарга_до_АМКУ_ФОП_Гуменюк_Ю_В_дискримінаційні_на_вимоги_UA-2024-07-25-005962-a.doc 29.07.2024 22:30
- Скарга_до_АМКУ_ФОП_Гуменюк_Ю_В_дискримінаційні_на_вимоги_UA-2024-07-25-005962-a.doc.asice 29.07.2024 22:30
- Скарга_до_АМКУ_ФОП_Гуменюк_Ю_В_дискримінаційні_на_вимоги_UA-2024-07-25-005962-a_Validation_Report.pdf 29.07.2024 22:30
- (Оновлено)Скарга_до_АМКУ_ФОП_Гуменюк_Ю_В_дискримінаційні_на_вимоги_UA-2024-07-25-005962-a_Validation_Report (1).pdf 29.07.2024 22:36
- (Оновлено)Скарга_до_АМКУ_ФОП_Гуменюк_Ю_В_дискримінаційні_на_вимоги_UA-2024-07-25-005962-a.doc (1).asice 29.07.2024 22:36
- sign.p7s 29.07.2024 22:37
- Рішення від 31.07.2024 № 13060.pdf 31.07.2024 17:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.08.2024 № 13540.pdf 12.08.2024 12:31
- Рішення від 09.08.2024 № 13540.pdf 14.08.2024 09:51
- Додаток 1 нова редакція від 31.07.24.docx 01.08.2024 09:56
- Додаток 2 нова редакція від 31.07.24 рТехніча документація.doc 01.08.2024 09:56
- Додаток 3 Проєкт договору нова редакція від 31.07.24 р.docx 01.08.2024 09:56
- пояснення.docx 01.08.2024 09:57
- пояснення.pdf 01.08.2024 09:57
- Тендерна документація за Особливостями від 31.07.24 р.docx 01.08.2024 09:57
- Додаток 3 Проект договору оновлено.docx 05.08.2024 11:58
- Документ 2 Технічне завдання зі змінами дрони 25 шт.docx 05.08.2024 11:58
- П. 3. Додаток 4 перелік документів Переможця.docx 05.08.2024 11:59
- П. 2. Додаток 1 перелік вимог зі змінами дрони 25 шт оновлено.docx 05.08.2024 11:59
- перлік змін 30.07.24.docx 05.08.2024 11:59
- П. 1. Тендерна документація за Особливостями оновлено внесені зміни.docx 05.08.2024 11:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2024 22:41
Дата розгляду скарги:
09.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2024 17:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.08.2024 09:51
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2024 14:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
14/08 Уповноважено особою внесено зміни згідно РІШЕННЯ
№ 13540-р/пк-пз від 09.08.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
754b5a556d8b413aaf2d34cebe0b1755
Заголовок пункту скарги:
ПУНКТ 1. Вимога про надання сертифікації, що не передбачена і не стосується предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до абзацу 2 Додатку №2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок надати:
«Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ISO14001 (Система екологічного менеджменту): стандарт для управління екологічними аспектами виробничої діяльності компанії, виданого на ім’я Учасника.»
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Сертифікація ISO14001 не поширюється на предмет цієї закупівлі «БпЛА FPV-дрон 10 дюймів ДК 021:2015 - 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» згідно з ДК 021:2015: 34710000-7 — Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном згідно з чинними нормами законодавства України, який хоче запропонувати у складі своєї тендерної пропозиції учасник, тому немає підстав та учасник не зобов'язаний отримувати зазначений сертифікат, а також Замовник не має права впливати на учасника з вимогою про отримання будь-яких документів.
По-друге, учасник незаконно прирівнює постачальника до виробника, твердженням вимоги «стандарт для управління екологічними аспектами виробничої діяльності компанії, виданого на ім’я Учасника». Це звужує коло учасників, і постачальники не завжди пов’язані з виробничими процесами, а здійснюють окремий процес з пошуку замовників та поставки товарів за необхідними адресами.
Що стосується акредитації чи сертифікації, якщо такі документи не є обов'язковими, крім того, такий сертифікат жодним чином не впливає на технічні характеристики запропонованого товару, також не є обов'язковим для здійснення продажу товарів даної категорії, а тому є дискримінаційною вимогою Замовника, що штучно звужує коло учасників.
Таким чином, вимагання Замовником у Учасників закупівлі сертифіката ISO14001 є безпідставним та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, фізичної особи-підприємця Гуменюка Ю.В. Слід звернути увагу, що Замовником встановлено надмірно формальне застосування правових норм та вчинення дій без врахування їх доцільності (розумності, добросовісності). Отже, зазначені Замовником вимоги щодо ISO14001, який не має відношення до визначеного товару у тендерній документації, свідчать про прояв надмірного формалізму у своїй діяльності.
Вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно до статті 5 Закону України, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Крім того, сертифікація не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше, у разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифіката, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Крім того, Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. Крім того, наявність сертифіката в учасника ніяк не впливає на порядок виготовлення товару, якщо учасник є постачальником, а не прямим виробником.
Також встановлена вимога є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України. Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у Документації зазначаються такі відомості, в тому числі:
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
При цьому, згідно ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Крім того, ч. 5 ст. 23 Закону встановлено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Отже, згідно чинного законодавства України Замовник може вимагати відповідності лише у випадках визначених чинним законодавством України. Крім того, такі сертифікати відповідності повинні бути видані згідно чинного законодавства України, а сертифікація ISO14001 не має встановленого порядку до предмету цієї закупівлі згідно ДК 021:2015: 34710000-7 — Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, а тому у відповідно відсутні належні акредитовані органи, що безпосередньо можуть провірити такі критерії до «Антени» згідно ДК 021:2015: 34710000-7 — Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, такий порядок не визначений на законодавчому рівні в Україні як нормативно-правовий акт, не впроваджений. Так як, в офіційній державній базі даних "Законодавство України", що знаходиться за посиланням така інформація відсутня і є публічною.
Враховуючи вище зазначене, Скаржник повідомляє, що вимога про сертифікація ISO14001 до предмету цієї закупівлі «БпЛА FPV-дрон 10 дюймів ДК 021:2015 -34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» згідно ДК 021:2015: 34710000-7 — Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном суперечить чинному законодавству України, виходячи із вищезазначеного відсутнє зобов'язання, що в Україні до предмету цієї закупівлі щодо наявності сертифікатів чи проходження відповідності до в органів певної акредитації.
Вимога щодо такого сертифікату є дискримінацією не тільки по відношенню до Скаржника, а і до інших Учасників. Так як за таких умов в даній Процедурі закупівлі зможуть взяти участь тільки ті Учасники, що запропонують предмет закупівлі із сертифікатом, що його не стосується та не є обов'язковим стандартом в Україні.
Враховуючи вищенаведене, потенційний учасник що має великий аналогічний досвід вимагає видалити у Додатку 2 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційними: відповідність учасника стандарту сертифікація ISO14001 до предмету цієї закупівлі. Вимога щодо такого сертифікату дискримінацією не тільки по відношенню до Скаржника, а і до інших Учасників. Так як за таких умов в даній Процедурі закупівлі зможуть взяти участь тільки ті Учасники, що запропонують предмет закупівлі із сертифікатом, що його не стосується та не є обов'язковим стандартом в Україні.
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити у Додатку 2 Документації вимоги як такі, що є дискримінаційними: відповідність учасника стандарту сертифікація ISO14001до предмету цієї закупівлі.
«Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ISO14001 (Система екологічного менеджменту): стандарт для управління екологічними аспектами виробничої діяльності компанії, виданого на ім’я Учасника.»
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Сертифікація ISO14001 не поширюється на предмет цієї закупівлі «БпЛА FPV-дрон 10 дюймів ДК 021:2015 - 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» згідно з ДК 021:2015: 34710000-7 — Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном згідно з чинними нормами законодавства України, який хоче запропонувати у складі своєї тендерної пропозиції учасник, тому немає підстав та учасник не зобов'язаний отримувати зазначений сертифікат, а також Замовник не має права впливати на учасника з вимогою про отримання будь-яких документів.
По-друге, учасник незаконно прирівнює постачальника до виробника, твердженням вимоги «стандарт для управління екологічними аспектами виробничої діяльності компанії, виданого на ім’я Учасника». Це звужує коло учасників, і постачальники не завжди пов’язані з виробничими процесами, а здійснюють окремий процес з пошуку замовників та поставки товарів за необхідними адресами.
Що стосується акредитації чи сертифікації, якщо такі документи не є обов'язковими, крім того, такий сертифікат жодним чином не впливає на технічні характеристики запропонованого товару, також не є обов'язковим для здійснення продажу товарів даної категорії, а тому є дискримінаційною вимогою Замовника, що штучно звужує коло учасників.
Таким чином, вимагання Замовником у Учасників закупівлі сертифіката ISO14001 є безпідставним та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, фізичної особи-підприємця Гуменюка Ю.В. Слід звернути увагу, що Замовником встановлено надмірно формальне застосування правових норм та вчинення дій без врахування їх доцільності (розумності, добросовісності). Отже, зазначені Замовником вимоги щодо ISO14001, який не має відношення до визначеного товару у тендерній документації, свідчать про прояв надмірного формалізму у своїй діяльності.
Вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно до статті 5 Закону України, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Крім того, сертифікація не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше, у разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифіката, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Крім того, Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. Крім того, наявність сертифіката в учасника ніяк не впливає на порядок виготовлення товару, якщо учасник є постачальником, а не прямим виробником.
Також встановлена вимога є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України. Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у Документації зазначаються такі відомості, в тому числі:
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
При цьому, згідно ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Крім того, ч. 5 ст. 23 Закону встановлено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Отже, згідно чинного законодавства України Замовник може вимагати відповідності лише у випадках визначених чинним законодавством України. Крім того, такі сертифікати відповідності повинні бути видані згідно чинного законодавства України, а сертифікація ISO14001 не має встановленого порядку до предмету цієї закупівлі згідно ДК 021:2015: 34710000-7 — Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, а тому у відповідно відсутні належні акредитовані органи, що безпосередньо можуть провірити такі критерії до «Антени» згідно ДК 021:2015: 34710000-7 — Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, такий порядок не визначений на законодавчому рівні в Україні як нормативно-правовий акт, не впроваджений. Так як, в офіційній державній базі даних "Законодавство України", що знаходиться за посиланням така інформація відсутня і є публічною.
Враховуючи вище зазначене, Скаржник повідомляє, що вимога про сертифікація ISO14001 до предмету цієї закупівлі «БпЛА FPV-дрон 10 дюймів ДК 021:2015 -34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» згідно ДК 021:2015: 34710000-7 — Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном суперечить чинному законодавству України, виходячи із вищезазначеного відсутнє зобов'язання, що в Україні до предмету цієї закупівлі щодо наявності сертифікатів чи проходження відповідності до в органів певної акредитації.
Вимога щодо такого сертифікату є дискримінацією не тільки по відношенню до Скаржника, а і до інших Учасників. Так як за таких умов в даній Процедурі закупівлі зможуть взяти участь тільки ті Учасники, що запропонують предмет закупівлі із сертифікатом, що його не стосується та не є обов'язковим стандартом в Україні.
Враховуючи вищенаведене, потенційний учасник що має великий аналогічний досвід вимагає видалити у Додатку 2 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційними: відповідність учасника стандарту сертифікація ISO14001 до предмету цієї закупівлі. Вимога щодо такого сертифікату дискримінацією не тільки по відношенню до Скаржника, а і до інших Учасників. Так як за таких умов в даній Процедурі закупівлі зможуть взяти участь тільки ті Учасники, що запропонують предмет закупівлі із сертифікатом, що його не стосується та не є обов'язковим стандартом в Україні.
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити у Додатку 2 Документації вимоги як такі, що є дискримінаційними: відповідність учасника стандарту сертифікація ISO14001до предмету цієї закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Абзац 2 Додатку 2 ТД, вимога
-
Повʼязаний документ:
Документ 2 Технічне завдання.docx
-
-
Назва доказу:
5. Рішення колегії АМКУ № 9174 від 22.06.2024 – 6 аркушах
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.06.2023 № 9174.pdf
-
-
Назва доказу:
4. Рішення колегії АМКУ № 10060-р/пк-пз від 07.06.2024 – 6 аркушах
-
Повʼязаний документ:
рішення від 07.06.2024 № 10060.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Рішеннях колегії АМКУ № № 265-р/пк-пз від 04.01.2024 – 10 арк.
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 04.01.2024 № 265.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї наступні дискримінаційні вимог(що суперечать законодавству України, не передбачені для такого товару на нормативному рівні, а також обмежують коло учасників закупівлі): 2.1. До абзацу 2 Додатку №2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок: «Учасника надати в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ISO14001 (Система екологічного менеджменту): стандарт для управління екологічними аспектами виробничої діяльності компанії, виданого на ім’я Учасника.» 2.2. До пункту 1.3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок надати: «1.3.2.не менше однієї копії договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі. Договір щодо виробництва товарів оборонного призначення, зокрема озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин, укладений з військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням)» Накладні, які підтверджують продаж 7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт..» 2.3. До пункту 4.4 Розділу 1 Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок: «Термін поставки: протягом 2 днів з моменту підписання договору».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
9d8af321b88d4a0d9ad47749881cfac0
Заголовок пункту скарги:
ПУНКТ 2. Вимога про надання сертифікації, що не передбачена і не стосується предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ПУНКТ 2. Вимога про надання сертифікації, що не передбачена і не стосується предмету закупівлі
Відповідно до пункту 1.3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок надати:
«1.3.2.не менше однієї копії договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі.
Договір щодо виробництва товарів оборонного призначення, зокрема озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин, укладений з військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням)
Накладні, які підтверджують продаж 7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт..»
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. Замовник не є військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням).
Крім того, прийняти участь зможуть лише ті учасники, або той учасник, шо має саме договір «щодо виробництва товарів оборонного призначення, зокрема озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин, укладений з військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням) та накладні, які підтверджують продаж 7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт.»
Замовник не обґрунтував та із дискримінаційних підстав встановив обсяг «7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт», і відповідно виникає логічне запитання, а чому не 9/150/300 або інше значення, що необґрунтовано встановлено Замовником.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати одночасно копії/ю документів/у накладних по встановлених унікальних параметрах, що є дискримінаційним та не логічним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.
На підтвердження спроможності виконання Скаржником договорів поставки товару умов аналогічних за напрямком(поставки техніки): надаю документальне підтвердження/докази у вигляді укладених за номером закупівлі UA-2024-04-21-000199-a. (1. Договір №153 від 10.05.2024 року на 7 аркушах та 2.Договір № 120 від 28.06.2024 року на 6 аркушах). – що є об’єктивним підтвердженням аналогічного досвіду, без дискримінаційних обмежень.
Крім того, підтверджую, що Скаржник здійснює діяльність самостійно як фізична-особа підприємець, та самостійно вирішує питання щодо впровадження систем сертифікації, та визначення складових продукції якщо спроможний виконати умови договору та поставити товар, крім того деякі стандарти, і сертифікати (так і вищезгаданий сертифікат) застосовуються до юридичинх осіб – виробників, а постачальник фізична особа підприємець не може його отримати, що знову ж таки створює дискримінацію від такої вимоги закупівлі.
Також на підтвердження наявності інтересу та досвіду участей в аналогічних закупівлях, за аналогічним напрямком поставки товарів( а саме техніки), надаю номери закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник визначений переможцем: UA-2024-05-02-009458-a; UA-2024-04-21-000199-a.
Аналогічне рішення АМКУ № 12749 25.07.2024 .
Відповідно до пункту 1.3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок надати:
«1.3.2.не менше однієї копії договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі.
Договір щодо виробництва товарів оборонного призначення, зокрема озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин, укладений з військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням)
Накладні, які підтверджують продаж 7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт..»
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. Замовник не є військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням).
Крім того, прийняти участь зможуть лише ті учасники, або той учасник, шо має саме договір «щодо виробництва товарів оборонного призначення, зокрема озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин, укладений з військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням) та накладні, які підтверджують продаж 7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт.»
Замовник не обґрунтував та із дискримінаційних підстав встановив обсяг «7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт», і відповідно виникає логічне запитання, а чому не 9/150/300 або інше значення, що необґрунтовано встановлено Замовником.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати одночасно копії/ю документів/у накладних по встановлених унікальних параметрах, що є дискримінаційним та не логічним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.
На підтвердження спроможності виконання Скаржником договорів поставки товару умов аналогічних за напрямком(поставки техніки): надаю документальне підтвердження/докази у вигляді укладених за номером закупівлі UA-2024-04-21-000199-a. (1. Договір №153 від 10.05.2024 року на 7 аркушах та 2.Договір № 120 від 28.06.2024 року на 6 аркушах). – що є об’єктивним підтвердженням аналогічного досвіду, без дискримінаційних обмежень.
Крім того, підтверджую, що Скаржник здійснює діяльність самостійно як фізична-особа підприємець, та самостійно вирішує питання щодо впровадження систем сертифікації, та визначення складових продукції якщо спроможний виконати умови договору та поставити товар, крім того деякі стандарти, і сертифікати (так і вищезгаданий сертифікат) застосовуються до юридичинх осіб – виробників, а постачальник фізична особа підприємець не може його отримати, що знову ж таки створює дискримінацію від такої вимоги закупівлі.
Також на підтвердження наявності інтересу та досвіду участей в аналогічних закупівлях, за аналогічним напрямком поставки товарів( а саме техніки), надаю номери закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник визначений переможцем: UA-2024-05-02-009458-a; UA-2024-04-21-000199-a.
Аналогічне рішення АМКУ № 12749 25.07.2024 .
×
-
Назва доказу:
Аналогічне рішення АМКУ № 12749 25.07.2024 .
-
Повʼязаний документ:
рішення від 25.07.2024 № 12749.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї наступні дискримінаційні вимог(що суперечать законодавству України, не передбачені для такого товару на нормативному рівні, а також обмежують коло учасників закупівлі): 2.1. До абзацу 2 Додатку №2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок: «Учасника надати в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ISO14001 (Система екологічного менеджменту): стандарт для управління екологічними аспектами виробничої діяльності компанії, виданого на ім’я Учасника.» 2.2. До пункту 1.3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок надати: «1.3.2.не менше однієї копії договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі. Договір щодо виробництва товарів оборонного призначення, зокрема озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин, укладений з військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням)» Накладні, які підтверджують продаж 7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт..» 2.3. До пункту 4.4 Розділу 1 Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок: «Термін поставки: протягом 2 днів з моменту підписання договору».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
b5930e02918849889a74a869d9b49a01
Заголовок пункту скарги:
ПУНКТ 3. Вимога про надання сертифікації, що не передбачена і не стосується предмету закупівліПУНКТ 3. Вимога про надання сертифікації, що не передбачена і не стосується предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
ПУНКТ 3. Вимога про надання сертифікації, що не передбачена і не стосується предмету закупівлі
Відповідно до пункту 4.4 Розділу 1 Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок:
«Термін поставки: протягом 2 днів з моменту підписання договору.»
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Враховуючи наведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови.
Враховуючи викладене, зазначена умова є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовником вчинено порушення, які можуть бути усунені шляхом внесення відповідних до Документації. Скаржник зазначає, що відповідно до цього пункту поставки товару: не більше 2 днів після підписання договору.
Таким чином, Замовником зазначено строк поставки у календарних днях.
Отже, строк постачання у 2 календарних днів може призвести до неможливості Скаржника або будь-якого іншого учасник виконати свої договірні зобов'язання через не залежні від нього умови.
Скаржник зазначає, що зазначені замовником у термін до проекту договору його установа не працює у вихідні дні і не потребують відповідного постачання.
Скаржник зазначає, що має відповідний досвід неможливості виконання умов поставки саме через вимогу замовника постачати в період вихідних днів без попереднього узгодження. Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни до Документації та зазначити строки поставки товару: як мінімум 2 робочих днів після підписання Договору або отримання замовлення від Замовника або
до 5 робочих днів після отримання замовлення від Замовник із врахуванням території України, та можливості участі учасників із будь-якою адміністративної обласної одиниці.
Аналогічне рішення АМКУ № 23475 18.12.2020, що підтверджує дискримінацій їсть такої вимоги.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації зі змінами № 1 від 28.12.2023 року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :
1. Тендерна документація ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ (з особливостями) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ «БпЛА FPV-дрон 10 дюймів ДК 021:2015 -34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» № UA-2024-07-25-005962-a.
2. Укладені за результатами проведення публічних закупівель договори, в яких Скаржник є постачальником товару відповідно КВЕД його діяльності.
3. Витяг з ЄДР юридичних осіб та ФОП відносно фізичної особи-підприємця Гуменюка Юрія Володимировича, із зазначенням видів економічної діяльності.
Така ж позиція визначена у рішеннях колегії АМКУ:
- Рішеннях колегії АМКУ № № 265-р/пк-пз від 04.01.2024 – 10 арк;
- Рішеннях колегії АМКУ № 10060-р/пк-пз від 07.06.2024 – 6 арк;
- Рішеннях колегії АМКУ № 9174 від 22.06.2024 – 6 аркушах.
Вони стосувались розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яким було встановлено внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі та скасувати вимогу про наявність сертифікації до предмету закупівлі за відсутності відповідної регламентації на рівні законодавства України до такого товару, а також аналогічні рішення АМКУ підтверджують, що встановлення обмеженого аналогічного досвіду є дискримінаційним.
Також на підтвердження зацікавленості та досвіду за предметом цієї закупівлі надаю номер закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник як Фізична особа підприємець визначений переможцем: UA-2024-05-02-009458-a; UA-2024-04-21-000199-a Тобто, протягом 2024 року Скаржника, як Фізична особа підприємець визначено переможцем та укладено договори за умови відсутності дискримінаційних вимог у тендерних документація.
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі фізичним-особам підприємцям.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників, в тому числі фізичних –осіб підприємців.
Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі»,
Відповідно до пункту 4.4 Розділу 1 Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок:
«Термін поставки: протягом 2 днів з моменту підписання договору.»
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Враховуючи наведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови.
Враховуючи викладене, зазначена умова є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовником вчинено порушення, які можуть бути усунені шляхом внесення відповідних до Документації. Скаржник зазначає, що відповідно до цього пункту поставки товару: не більше 2 днів після підписання договору.
Таким чином, Замовником зазначено строк поставки у календарних днях.
Отже, строк постачання у 2 календарних днів може призвести до неможливості Скаржника або будь-якого іншого учасник виконати свої договірні зобов'язання через не залежні від нього умови.
Скаржник зазначає, що зазначені замовником у термін до проекту договору його установа не працює у вихідні дні і не потребують відповідного постачання.
Скаржник зазначає, що має відповідний досвід неможливості виконання умов поставки саме через вимогу замовника постачати в період вихідних днів без попереднього узгодження. Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни до Документації та зазначити строки поставки товару: як мінімум 2 робочих днів після підписання Договору або отримання замовлення від Замовника або
до 5 робочих днів після отримання замовлення від Замовник із врахуванням території України, та можливості участі учасників із будь-якою адміністративної обласної одиниці.
Аналогічне рішення АМКУ № 23475 18.12.2020, що підтверджує дискримінацій їсть такої вимоги.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації зі змінами № 1 від 28.12.2023 року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :
1. Тендерна документація ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ (з особливостями) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ «БпЛА FPV-дрон 10 дюймів ДК 021:2015 -34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» № UA-2024-07-25-005962-a.
2. Укладені за результатами проведення публічних закупівель договори, в яких Скаржник є постачальником товару відповідно КВЕД його діяльності.
3. Витяг з ЄДР юридичних осіб та ФОП відносно фізичної особи-підприємця Гуменюка Юрія Володимировича, із зазначенням видів економічної діяльності.
Така ж позиція визначена у рішеннях колегії АМКУ:
- Рішеннях колегії АМКУ № № 265-р/пк-пз від 04.01.2024 – 10 арк;
- Рішеннях колегії АМКУ № 10060-р/пк-пз від 07.06.2024 – 6 арк;
- Рішеннях колегії АМКУ № 9174 від 22.06.2024 – 6 аркушах.
Вони стосувались розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яким було встановлено внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі та скасувати вимогу про наявність сертифікації до предмету закупівлі за відсутності відповідної регламентації на рівні законодавства України до такого товару, а також аналогічні рішення АМКУ підтверджують, що встановлення обмеженого аналогічного досвіду є дискримінаційним.
Також на підтвердження зацікавленості та досвіду за предметом цієї закупівлі надаю номер закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник як Фізична особа підприємець визначений переможцем: UA-2024-05-02-009458-a; UA-2024-04-21-000199-a Тобто, протягом 2024 року Скаржника, як Фізична особа підприємець визначено переможцем та укладено договори за умови відсутності дискримінаційних вимог у тендерних документація.
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі фізичним-особам підприємцям.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників, в тому числі фізичних –осіб підприємців.
Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі»,
×
-
Назва доказу:
Дискримінаційна вимога ТД, пункт 4.4
-
Повʼязаний документ:
П. 1. Тендерна документація за Особливостями (зі змінами від 09.07.2024) ).docx
-
-
Назва доказу:
Аналогічне рішення АМКУ № 23475 18.12.2020, що підтверджує дискримінаційність такої вимоги.
-
Повʼязаний документ:
рішення від 18.12.2020 № 23475.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї наступні дискримінаційні вимог(що суперечать законодавству України, не передбачені для такого товару на нормативному рівні, а також обмежують коло учасників закупівлі): 2.1. До абзацу 2 Додатку №2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок: «Учасника надати в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ISO14001 (Система екологічного менеджменту): стандарт для управління екологічними аспектами виробничої діяльності компанії, виданого на ім’я Учасника.» 2.2. До пункту 1.3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок надати: «1.3.2.не менше однієї копії договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі. Договір щодо виробництва товарів оборонного призначення, зокрема озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин, укладений з військовою частиною Збройних сил України (іншим військовим формуванням)» Накладні, які підтверджують продаж 7и або 10и дюймових FPV дронів камікадзе військовим частинам або Благодійним фондам від 50 шт..» 2.3. До пункту 4.4 Розділу 1 Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок: «Термін поставки: протягом 2 днів з моменту підписання договору».