-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів
Завершена
170 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 850.00 UAH
Період оскарження:
25.07.2024 11:32 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
a81bc06972e840b0b64a9d2505cb60cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-25-003707-a.a1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- договір управління відходами.pdf 29.07.2024 13:49
- Скарга.docx.asice.zip 29.07.2024 13:49
- Договір суборенди.pdf 29.07.2024 13:49
- Ліцензія із змінами.rar 29.07.2024 13:49
- sign.p7s 29.07.2024 13:54
- відповідь АМКУ.docx 30.07.2024 10:15
- Перелік змін від 29.07.2024.docx 30.07.2024 10:16
- Тендерна документація від 29.07.2024.docx 30.07.2024 10:16
- Відповідь на скаргу.doc 02.08.2024 12:27
- Відповідь на скаргу.pdf 02.08.2024 12:27
- Перелік змін від 29.07.2024.docx 02.08.2024 12:27
- відповідь АМКУ.docx 02.08.2024 12:27
- Тендерна документація від 29.07.2024.docx 02.08.2024 12:27
- Додаток_2_Технічна_специфікація від 29.07.2024.docx 02.08.2024 12:27
- Рішення від 31.07.2024 №13048.pdf 31.07.2024 16:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2024 № 13442.pdf 07.08.2024 18:12
- Рішення від 07.08.2024 № 13442.pdf 12.08.2024 11:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2024 15:50
Дата розгляду скарги:
07.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2024 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2024 11:21
Дата виконання рішення Замовником:
12.08.2024 13:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
на виконання рішення АМКУ замовником внесено зміни у частині визначеній мотивувальною частииною рішення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
046e312a971a1326ec815274ce056304
Заголовок пункту скарги:
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. Відповідно до пунктів 3,4 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пунктів 3,4 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлені наступні дискримінаційні вимоги:
-Учасник гарантує, що безпосереднє приймання аналізів знаходиться в межах території Тернопільської області, що забезпечує здачу біологічного матеріалу в пункті прийому аналізів в робочі дні з 9:00 год до 12:00 год. На підтвердження Учасник надає гарантійний лист.
- Відбір біоматеріалу проводиться власними силами Замовника. У разі знаходження Виконавця на території Тернопільської області всі витрати, пов’язані із транспортуванням матеріалу на дослідження, здійснюється Замовником.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень до потенційних учасників для надання послуг з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів.
Вказані умови тендерної документації жодним чином не обґрунтовані, адже місце знаходження пункту прийому аналізів саме в межах території Тернопільської області жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України та відповідно має приміщення на проведення лабораторних послуг (договір суборенди додається). Однак приміщення знаходиться не в межах території Тернопільської області, що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника.
Провадження господарської діяльності з медичної практики регулюється зокрема, Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 та Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285.
Скаржником, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 отримано ліцензію №421 від 09.07.2015 на медичну практику, до якої внесено зміни 05.01.2024. Вказана ліцензія надає право Скаржнику надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ліцензія це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Також відповідно до даного закону, місце провадження виду господарської діяльності це місце (об’єкт, приміщення, будівля, земельна ділянка та/або територія), на якому (у межах якого) суб’єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб’єкта господарювання).
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285, ці Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначають вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики. Медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
Жодним нормативно-правовим актом не встановлено територіальних обмежень до потенційних учасників для надання послуг з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів щодо місця знаходження пунктів прийому аналізів.
Ми, як потенційний учасник маємо можливість самостійно здійснити безпосереднє приймання аналізів від Замовника і оплатити витрати пов’язані із транспортуванням матеріалу на дослідження до місця розташування нашої лабораторії та відповідно провести якісне дослідження. Отже, власне Замовнику, не має значення де знаходиться пункт прийому аналізів, адже усі витрати з транспортування, доставки матеріалу можуть здійснюватися за рахунок Виконавця.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають пункт прийому аналізів на території Тернопільської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
-Учасник гарантує, що безпосереднє приймання аналізів знаходиться в межах території Тернопільської області, що забезпечує здачу біологічного матеріалу в пункті прийому аналізів в робочі дні з 9:00 год до 12:00 год. На підтвердження Учасник надає гарантійний лист.
- Відбір біоматеріалу проводиться власними силами Замовника. У разі знаходження Виконавця на території Тернопільської області всі витрати, пов’язані із транспортуванням матеріалу на дослідження, здійснюється Замовником.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень до потенційних учасників для надання послуг з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів.
Вказані умови тендерної документації жодним чином не обґрунтовані, адже місце знаходження пункту прийому аналізів саме в межах території Тернопільської області жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України та відповідно має приміщення на проведення лабораторних послуг (договір суборенди додається). Однак приміщення знаходиться не в межах території Тернопільської області, що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника.
Провадження господарської діяльності з медичної практики регулюється зокрема, Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 та Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285.
Скаржником, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 отримано ліцензію №421 від 09.07.2015 на медичну практику, до якої внесено зміни 05.01.2024. Вказана ліцензія надає право Скаржнику надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ліцензія це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Також відповідно до даного закону, місце провадження виду господарської діяльності це місце (об’єкт, приміщення, будівля, земельна ділянка та/або територія), на якому (у межах якого) суб’єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб’єкта господарювання).
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285, ці Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначають вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики. Медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
Жодним нормативно-правовим актом не встановлено територіальних обмежень до потенційних учасників для надання послуг з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів щодо місця знаходження пунктів прийому аналізів.
Ми, як потенційний учасник маємо можливість самостійно здійснити безпосереднє приймання аналізів від Замовника і оплатити витрати пов’язані із транспортуванням матеріалу на дослідження до місця розташування нашої лабораторії та відповідно провести якісне дослідження. Отже, власне Замовнику, не має значення де знаходиться пункт прийому аналізів, адже усі витрати з транспортування, доставки матеріалу можуть здійснюватися за рахунок Виконавця.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають пункт прийому аналізів на території Тернопільської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія із змінами.rar
-
-
Назва доказу:
Договір суборенди приміщення
-
Повʼязаний документ:
Договір суборенди.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зазначені вимоги порушують право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здіи?снюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаціи?них вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостеи? тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостеи?. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінаціі? учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформаціі? про відповідність вимогам тендерноі? документаціі?, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом Украі?ни "Про доступ до публічноі? інформаціі?" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Діі? Замовника в частині встановлення у Документаціі? наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертоі? статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з и?ого участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Доказами порушення наших прав є: договір суборенди приміщення, документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики, Договір про надання послуг з управління відходами, що додаються. Вищевказані умови тендерної документаціі? є дискримінаціи?ними і порушують права і законні інтереси Скаржника, як потенціи?ного учасника та обмежується право останнього прии?няти участь у процедурі закупівлі. Відповідно до п. 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1065a4194d8909658572799eaf50eac7
Заголовок пункту скарги:
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. Відповідно до п. 7 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлено дискримінаційну вимогу
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 7 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу:
- Утилізація біоматеріалу проводиться за рахунок Переможця закупівлі. Про що Учасник закупівлі надає гарантійний лист та копію Договору про надання послуг з поводження з відходами укладеного у 2024 році з надавачем таких послуг (договір має передбачати місце проведення діяльності у м. Заліщики)
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована, адже обов’язковість укладення Договору про надання послуг з поводження з відходами з місцем проведення діяльності саме у м. Заліщики, жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі і взагалі не стосується предмету закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України та відповідно має укладений договір про надання послуг з управління відходами (копія додається як доказ), однак даний договір не передбачає місце проведення діяльності у м. Заліщики, що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника.
Крім того, просимо зобов’язати замовника привести вимогу встановлену п. 7 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації у відповідність до чинного законодавства. Відповідно до частини першої статті 33 Закону України “Про управління відходами”, Постановою Кабінету Міністрів України №835 від 08.08.2023 року, затверджено Правила надання послуг з управління побутовими відходами. Слід вказати, що чинним законодавством чітко регламентвано укладання договорів саме на управління побутовими відходами, а не на поводження з відходами. Відтак, участь у даній закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають договора про надання послуг з поводження з відходами у м. Заліщика, в той час коли Скаржник, маючи укладений відповідно до чинного законодавства договір про надання послуг з управління побутовими відходами, обмежений в участі у цій закупівлі.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають укладений договір про надання послуг з поводження з відходами з місцем проведення діяльності саме у м. Заліщики, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
- Утилізація біоматеріалу проводиться за рахунок Переможця закупівлі. Про що Учасник закупівлі надає гарантійний лист та копію Договору про надання послуг з поводження з відходами укладеного у 2024 році з надавачем таких послуг (договір має передбачати місце проведення діяльності у м. Заліщики)
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована, адже обов’язковість укладення Договору про надання послуг з поводження з відходами з місцем проведення діяльності саме у м. Заліщики, жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі і взагалі не стосується предмету закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України та відповідно має укладений договір про надання послуг з управління відходами (копія додається як доказ), однак даний договір не передбачає місце проведення діяльності у м. Заліщики, що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника.
Крім того, просимо зобов’язати замовника привести вимогу встановлену п. 7 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації у відповідність до чинного законодавства. Відповідно до частини першої статті 33 Закону України “Про управління відходами”, Постановою Кабінету Міністрів України №835 від 08.08.2023 року, затверджено Правила надання послуг з управління побутовими відходами. Слід вказати, що чинним законодавством чітко регламентвано укладання договорів саме на управління побутовими відходами, а не на поводження з відходами. Відтак, участь у даній закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають договора про надання послуг з поводження з відходами у м. Заліщика, в той час коли Скаржник, маючи укладений відповідно до чинного законодавства договір про надання послуг з управління побутовими відходами, обмежений в участі у цій закупівлі.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають укладений договір про надання послуг з поводження з відходами з місцем проведення діяльності саме у м. Заліщики, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Договір про надання послуг з управління відходами
-
Повʼязаний документ:
договір управління відходами.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зазначені вимоги порушують право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здіи?снюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаціи?них вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостеи? тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостеи?. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінаціі? учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформаціі? про відповідність вимогам тендерноі? документаціі?, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом Украі?ни "Про доступ до публічноі? інформаціі?" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Діі? Замовника в частині встановлення у Документаціі? наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертоі? статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з и?ого участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Доказами порушення наших прав є: договір суборенди приміщення, документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики, Договір про надання послуг з управління відходами, що додаються. Вищевказані умови тендерної документаціі? є дискримінаціи?ними і порушують права і законні інтереси Скаржника, як потенціи?ного учасника та обмежується право останнього прии?няти участь у процедурі закупівлі. Відповідно до п. 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства