• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів

Завершена

170 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 850.00 UAH
Період оскарження: 25.07.2024 11:32 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог

Номер: a81bc06972e840b0b64a9d2505cb60cb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-25-003707-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2024 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.08.2024 11:21
Дата виконання рішення Замовником: 12.08.2024 13:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: на виконання рішення АМКУ замовником внесено зміни у частині визначеній мотивувальною частииною рішення
Автор: ТОВ "АЛМ-ПОДІЛЛЯ", Каретна Анна Олександрівна +380979531239 medcentermaria@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 046e312a971a1326ec815274ce056304
Заголовок пункту скарги: Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. Відповідно до пунктів 3,4 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пунктів 3,4 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлені наступні дискримінаційні вимоги:

-Учасник гарантує, що безпосереднє приймання аналізів знаходиться в межах території Тернопільської області, що забезпечує здачу біологічного матеріалу в пункті прийому аналізів в робочі дні з 9:00 год до 12:00 год. На підтвердження Учасник надає гарантійний лист.
- Відбір біоматеріалу проводиться власними силами Замовника. У разі знаходження Виконавця на території Тернопільської області всі витрати, пов’язані із транспортуванням матеріалу на дослідження, здійснюється Замовником.

Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень до потенційних учасників для надання послуг з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів.
Вказані умови тендерної документації жодним чином не обґрунтовані, адже місце знаходження пункту прийому аналізів саме в межах території Тернопільської області жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України та відповідно має приміщення на проведення лабораторних послуг (договір суборенди додається). Однак приміщення знаходиться не в межах території Тернопільської області, що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника.
Провадження господарської діяльності з медичної практики регулюється зокрема, Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 та Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285.
Скаржником, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 отримано ліцензію №421 від 09.07.2015 на медичну практику, до якої внесено зміни 05.01.2024. Вказана ліцензія надає право Скаржнику надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ліцензія це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Також відповідно до даного закону, місце провадження виду господарської діяльності це місце (об’єкт, приміщення, будівля, земельна ділянка та/або територія), на якому (у межах якого) суб’єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб’єкта господарювання).
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285, ці Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначають вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики. Медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
Жодним нормативно-правовим актом не встановлено територіальних обмежень до потенційних учасників для надання послуг з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів щодо місця знаходження пунктів прийому аналізів.
Ми, як потенційний учасник маємо можливість самостійно здійснити безпосереднє приймання аналізів від Замовника і оплатити витрати пов’язані із транспортуванням матеріалу на дослідження до місця розташування нашої лабораторії та відповідно провести якісне дослідження. Отже, власне Замовнику, не має значення де знаходиться пункт прийому аналізів, адже усі витрати з транспортування, доставки матеріалу можуть здійснюватися за рахунок Виконавця.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають пункт прийому аналізів на території Тернопільської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1065a4194d8909658572799eaf50eac7
Заголовок пункту скарги: Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. Відповідно до п. 7 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлено дискримінаційну вимогу
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 7 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу:

- Утилізація біоматеріалу проводиться за рахунок Переможця закупівлі. Про що Учасник закупівлі надає гарантійний лист та копію Договору про надання послуг з поводження з відходами укладеного у 2024 році з надавачем таких послуг (договір має передбачати місце проведення діяльності у м. Заліщики)

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована, адже обов’язковість укладення Договору про надання послуг з поводження з відходами з місцем проведення діяльності саме у м. Заліщики, жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі і взагалі не стосується предмету закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України та відповідно має укладений договір про надання послуг з управління відходами (копія додається як доказ), однак даний договір не передбачає місце проведення діяльності у м. Заліщики, що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника.
Крім того, просимо зобов’язати замовника привести вимогу встановлену п. 7 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації у відповідність до чинного законодавства. Відповідно до частини першої статті 33 Закону України “Про управління відходами”, Постановою Кабінету Міністрів України №835 від 08.08.2023 року, затверджено Правила надання послуг з управління побутовими відходами. Слід вказати, що чинним законодавством чітко регламентвано укладання договорів саме на управління побутовими відходами, а не на поводження з відходами. Відтак, участь у даній закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають договора про надання послуг з поводження з відходами у м. Заліщика, в той час коли Скаржник, маючи укладений відповідно до чинного законодавства договір про надання послуг з управління побутовими відходами, обмежений в участі у цій закупівлі.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають укладений договір про надання послуг з поводження з відходами з місцем проведення діяльності саме у м. Заліщики, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації