• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Виготовлення проєктно-кошторисної документації на реконструкцію (модернізацію) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення населення Київської області

Виготовлення проєктно-кошторисної документації на реконструкцію (модернізацію) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення населення Київської області

Завершена

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Період оскарження: 25.07.2024 11:26 - 31.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Виготовлення проєктно-кошторисної документації на реконструкцію (модернізацію) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення населення Київської області (код ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)»

Номер: 10d06a0b717b4e1593e1dfd1f83ce4f9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-25-003196-a.a1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Виготовлення проєктно-кошторисної документації на реконструкцію (модернізацію) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення населення Київської області (код ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.08.2024 16:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.08.2024 11:32
Автор: ФОП "ГАВРИЦЬКИЙ КОСТЯНТИН СЕРГІЙОВИЧ", Костянтин Гаврицький +380983020029 vsesvit.doc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 36b4cad6eebb4807a382673080c82656
Заголовок пункту скарги: 1.Щодо аналогічних договорів Відповідно до п.2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо аналогічних договорів
Відповідно до п.2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник надає:
2.1. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання в повному обсязі аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше двох договорів).
Аналогічним вважається договір з надання послуг з розробки проєктно-кошторисної документації автоматизованих систем централізованого оповіщення. Учасником зазначаються договори за останні три роки і виконані в повному обсязі.
2.2. На виконання договорів в повному обсязі учасник надає копії актів виконаних робіт за договором (договорами), зазначеними учасником у довідці та інші документи, що підтверджують їх виконання: позитивний лист-відгук у довільній формі від контрагента, зазначеного у довідці, зміст якого підтверджує якісне та повне виконання договору, зазначеного у довідці; копію експертного звіту (позитивного) або номер в Реєстрі будівельної діяльності на порталі державної електронної системи у сфері будівництва)

Вважаємо дану вимогу дискримінаційною.
Скаржник має наступні аналогічні договори:
- Договір № КГ-021-2024 від 25.06.2024 р. щодо виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту: "Нове будівництво місцевої автоматизованої системи та засобів оповіщення та інформування населення в населених пунктах Ворохтянської територіальної громади Надвірнянського району Івано-Франківської області". ДК 021:2015 71240000-2 – Архітектурні, інженерні та планувальні послуги.
- Договір № КГ-006-2024 від 01.04.2024 р. щодо виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту "Створення, монтаж місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) населення про надзвичайні ситуації на території Курахівської міської територіальної громади". ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування.
Таким чином, Скаржник має досвід виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації автоматизованих систем оповіщення. Але Скаржник має лише один завершений договір (виконаний в повному обсязі), а саме Договір № КГ-006-2024 від 01.04.2024 р. інші договори, які має Скаржник щодо подібного предмету закупівлі не є завершеними, їх виконання продовжується.
Окрім того в назвах предмету окремих Скаржника відсутнє слово «централізована» (наприклад в Договорі № КГ-021-2024 р. від 25.06.2024 р.).
Відповідно до п. 6 Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 р. № 733:
за рівнями системи оповіщення поділяються на загальнодержавну автоматизовану систему централізованого оповіщення, територіальні автоматизовані системи централізованого оповіщення, місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення, а також спеціальні, локальні та об’єктові системи оповіщення.
Аналогічні договори Скаржника стосуються місцевих автоматизованих систем оповіщення, які, у відповідності до вищезазначеного Положення є централізованими. Таким чином фактично Скаржник має аналогічні договори щодо виконання робіт з розробки проєктно-кошторисної документації автоматизованих систем централізованого оповіщення, при цьому слово «централізоване» відсутнє в предметі договору, а тому через наявність у вимозі слова «централізована», його пропозиція може бути неправомірно відхилена.
Отже, вимога щодо надання саме двох повністю завершених аналогічних договорів є дискримінаційною для Скаржника. Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника встановлювати саме таку кількість аналогічних договорів для підтвердження наявності відповідного досвіду.
Вимоги тендерної документації в їх теперішній редакції не дозволяють нам прийняти участь у закупівлі, що порушує принципи здійснення закупівель, визначених в Законі України «Про публічні закупівлі».
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо саме двох повністю завершених аналогічних договорів, а також виключити слово «централізованого» з вимоги щодо аналогічних договорів.
Докази:
Договір № КГ-021-2024 від 25.06.2024 р.
Договір № КГ-006-2024 від 01.04.2024 р
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 840f95ea0a244c9795c850d42efe15ec
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо внесення змін до тендерної документації Відповідно до п. 2 Розділу 2 тендерної документації:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо внесення змін до тендерної документації
Відповідно до п. 2 Розділу 2 тендерної документації:
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме ― в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції.
Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.

Встановлена вимога повністю узгоджується з положеннями п.54 Особливостей.

Проте всупереч цим положенням під час внесення змін до тендерної документації, які відбулись 25.07.2024 р. Замовник не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносяться.
Дії та бездіяльність Замовника можуть бути в подальшому предметом розгляду під час здійснення моніторингу процедури закупівлі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, чи його міжрегіональними територіальними органами. А це, в свою чергу, може призвести до формування негативного висновку про результати моніторингу та до зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю (у разі його укладання), що порушує права Скаржника.

Просимо зобов’язати Замовника при внесенні змін до тендерної документації оприлюднювати в окремому документі перелік змін, що вносяться.

Доказ:
Постанова КМУ від 12.04.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 308a94bab343475185f520cd93ad2a7a
Заголовок пункту скарги: Щодо некоректного внесення зміни до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Щодо некоректного внесення зміни до тендерної документації

Відповідно до оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу 29.07.2024 Замовником було оприлюднено файл «Перелік змін до тендерної документації.docx», згідно якого було визначено перелік змін, зокрема видалено положення:
1.4. Довідка довільної форми про підтвердження наявності у учасника спеціального дозволу на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею (2 категорія режиму секретності)
3. Інші вимоги (в порядку Частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»
3.1. У відповідності до п. 9 Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №733 від 27.09.2017р. «територіальні автоматизовані системи централізованого оповіщення передбачають взаємодію із загальнодержавною автоматизованою системою централізованого оповіщення, а також місцевими автоматизованими системами централізованого оповіщення, локальними, спеціальними і об’єктовими системами оповіщення та забезпечують централізоване (повне або вибіркове) включення відповідних місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення»

Разом з тим станом на момент подання даної Скарги на веб-порталі Уповноваженого органу відсутня тендерна документація в новій редакції, яка б включала зазначені вище зміни.
Відповідно до п. 54 Особливостей:
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.

Таким чином разом окремим документом з переліком змін, що вносяться Замовник мав би оприлюднити і в новій редакції документи, в які вносяться такі зміни.

Дії та бездіяльність Замовника можуть бути в подальшому предметом розгляду під час здійснення моніторингу процедури закупівлі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, чи його міжрегіональними територіальними органами. А це, в свою чергу, може призвести до формування негативного висновку про результати моніторингу та до зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю (у разі його укладання), що порушує права Скаржника.

Просимо зобов’язати Замовника при внесенні змін до тендерної документації оприлюднювати в новій редакції документи, в які вносяться такі зміни.

Доказ:
1. Зміни від 29.07.2024 р.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації