• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам’яне марки Г (13-100); Паливні брикети з вугільної сировини)

Торги не відбулися

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 24.07.2024 16:33 - 11.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації

Номер: cb4ff46101d04633b56621aafee0837a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-24-009968-a.b2
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.09.2024 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.09.2024 17:23
Дата виконання рішення Замовником: 08.10.2024 11:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунено, внесено відповідні зміни до тендерної документації
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМАГРОТЕХ", Інталова Ірина 380633032491 45274118@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 80713fb2019f4485bae3aca88678b966
Заголовок пункту скарги: Якісні та технічні характеристики предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації, запропонований Учасником предмет закупівлі повинен мати наступні якісні, кількісні та технічні характеристики, а саме:
- вугілля кам'яне, марка Г, клас (або фракція) 13-100мм, кількість 104 тон та повинне мати наступні якісні характеристики: нижча теплота згорання на робочий стан палива – не менше 5300 ккал/кг; зольність на сухий стан палива Ad, - не більше 24%; загальна волога на робочий стан палива Wrt, – не більше 8%.
По-перше, зазначимо, що даний предмет закупівлі є твердим паливом (Замовник, у тому числі, відносить товари цієї закупівлі до вказаного ДК).
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для вугілля кам'яного передбачені національні стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація".
Відповідно до розділу 3 ДСТУ 7146:2010 зазначено, зокрема:
3.1. Для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) - ГОСТ 19242.
3.3 За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
Згідно таблиці 1 ДСТУ 7146:2010 передбачено:
Вугілля кам'яне марки Г розмір кусків – 13-100 мм.
Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 14.
Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 12.
Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 23,446 (5600).
Вугілля кам'яне марки Г** розмір кусків – 13-100 мм.
Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 24.
Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 8.
Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 22,190 (5300).
** для вугілля львівсько-волинського марок Г,Ж.
Ми не розуміємо, чому Замовник дозволяє собі звужувати конкуренцію і дискримінувати тих учасників, що пропонують вугілля марки Г з розміром кусків 13-100 мм, що передбачено ДСТУ 7146:2010 (зокрема, Скаржника). Фактично, до участі у цій закупівлі Замовник допускає тільки тих учасників, що пропонують вугілля марки Г** львівсько-волинського походження, однак це свідчить про дискримінаційність такої вимоги.
Зазначимо, що наразі на території Донецької (що є підконтрольною українській владі) і Дніпропетровської областей здійснюється добича вугілля кам'яного марки Г, що відповідає вимогам національного стандарту для даного виду товару.
Ми можемо пропонувати до постачання вугілля кам'яне Західно-Донбаського вугільного басейну, зокрема:
Вугілля кам'яне марки Г розмір кусків – 13-100 мм.
Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 14.
Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 12.
Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 23,446 (5600).
Це вугілля повністю відповідає вимогам ДСТУ 7146:2010, однак не відповідає "забаганкам" Замовника. Вказане підтверджує порушення наших прав на участь у цих торгах та порушення Замовником порядку проведення торгів.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині і зазначити технічні та якісні характеристики вугілля, що передбачені національним стандартом ДСТУ 7146:2010, не лише для вугілля Г** львівсько-волинського походження, а й для вугілля кам'яне марки Г розмір кусків – 13-100 мм. з показниками: зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 14. загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 12, нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 23,446 (5600).
По-друге, на нашу думку, встановлення вищевказаних технічних характеристик предмету закупівлі у наведеній редакції свідчать про невиконання Замовником рішення Органу оскарження.
По даним торгам Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було винесено рішення № 13875-р/пк-пз від 15.08.2024. Згідно пункту 2 вказаного рішення, предметом оскарження були, у тому числі, вимоги розділу І Додатку 2 до Документації а саме:
Запропонований Учасником предмет закупівлі повинен мати наступні якісні, кількісні та технічні характеристики, а саме: - вугілля кам'яне, марка Г (Г2), клас (або фракція) 13-100мм, кількість 104 тонн та повинне мати наступні якісні характеристики: нижча теплота згорання на робочий стан палива - не менше 5300 ккал/кг; зольність на сухий стан палива Ad, - не більше 24%; загальна волога на робочий стан палива Wrt, - не більше 8%.
У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Додаток 2 Документації містить ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.
І. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Запропонований Учасником предмет закупівлі повинен мати наступні якісні, кількісні та технічні характеристики, зокрема:
- вугілля кам'яне, марка Г (Г2), клас (або фракція) 13-100мм, кількість 104 тони та повинне мати наступні якісні характеристики: нижча теплота згорання на робочий стан палива – не менше 5300 ккал/кг; зольність на сухий стан палива Ad, - не більше 24%; загальна волога на робочий стан палива Wrt, – не більше 8%
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам'яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ'ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови".
Відповідно до розділу 3 "Технічні вимоги" ДСТУ 7146:2010:
3.1 Для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) - ГОСТ 19242.
3.3 За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
Відповідно до таблиці 1 ДСТУ 7146:2010:
Марка вугілля згідно з ДСТУ 3472, Г:
- Розмір кусків – 13-100 мм.
- Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 14.
- Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 12.
- Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 23,446 (5600);
Марка вугілля згідно з ДСТУ 3472, Г**:
- Розмір кусків – 13-100 мм.
- Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 24.
- Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 8.
- Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 22,190 (5300).
Враховуючи наведене, кам'яне вугілля, що є предметом закупівлі, повинно відповідати за якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вимогам, зазначеним у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010.
Враховуючи наведене, Замовник закуповує, зокрема, кам'яне вугілля марки саме Г (13-100), у зв'язку з чим, слід зазначити, що ДСТУ 7146:2010 не передбачає для вугілля марки саме Г (13-100) показники, наведені в Документації.
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині.
Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Тобто, вказаним рішенням Органу оскарження було визначено, що кам'яне вугілля, яке є предметом закупівлі, повинно відповідати за якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вимогам, зазначеним у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010. Технічними та якісними характеристиками є, у тому числі, зольність на сухий стан палива Аd, %, загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг).
Насправді нам не зрозуміло, з яких підстав Замовник залишив наступні якісні характеристики: нижча теплота згорання на робочий стан палива – не менше 5300 ккал/кг; зольність на сухий стан палива Ad, – не більше 24%; загальна волога на робочий стан палива Wrt, – не більше 8%, і не виконав рішення Органу оскарження в цій частині. Чому Замовник вважає, що йому дозволено частково виконати рішення Органу оскарження. Чому він дозволяє собі такі неправомірні дії? З метою обмеження конкуренції? - це свавілля та порушення норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель Замовником.
Наголосимо, що згідно пункту 22 статті 18 Закону, рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Тож, з огляду на вказане, просимо встановити порушення порядку проведення торгів Замовником в частині невиконання рішення Органу оскарження № 13875-р/пк-пз від 15.08.2024. та зобов'язати Замовника виконати вказане рішення, а саме: внести зміни у тендерну документацію та привести показники якості вугілля марки Г у відповідність до вимог таблиці 1 ДСТУ 7146:2010:
Марка вугілля згідно з ДСТУ 3472, Г:
- Розмір кусків – 13-100 мм.
- Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 14.
- Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 12.
- Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 23,446 (5600);
Марка вугілля згідно з ДСТУ 3472, Г**:
- Розмір кусків – 13-100 мм.
- Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 24.
- Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 8.
- Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 22,190 (5300).
Також, просимо здійснити дії, що направлені на притягнення до адміністративної відповідальності (накладення штрафу) на керівника Замовника за невиконання рішення Антимонопольного комітету України, як Органу оскарження, за результатами розгляду скарг суб'єктів оскарження, подання яких передбачено Законом.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації

Номер: 3eeffa29e5f5486b85f05ce7af37e467
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-24-009968-a.a1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.07.2024 17:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.08.2024 12:53
Дата виконання рішення Замовником: 13.09.2024 12:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунено, внесено відповідні зміни до тендерної документації
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМАГРОТЕХ", Інталова Ірина 380633032491 45274118@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f11ea2e9e6bd47499398f22046c82525
Заголовок пункту скарги: Положення пункту 3.1. частини 3 Розділу 5 Документації не узгоджуються з вимогами пункту 44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: У пункті 3.1. частини 3 Розділу 5 Документації Замовник зазначає підстави для відхилення тендерних пропозицій, зокрема, у підпункті 3) зазначаються підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 особливостей, визначених Постановою КМУ № 1178;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 особливостей, визначених Постановою КМУ № 1178.
Однак дані положення Документації не узгоджуються з вимогами пункту 44 Особливостей, оскільки в Документації відсутній абзац наступного змісту: Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. (Пункт 44 Особливостей доповнено цим абзацом згідно з Постановою КМУ № 782 від 05.07.2024 року)
За таких підстав положення пункту 3.1. частини 3 Розділу 5 Документації не узгоджуються з вимогами пункту 44 Особливостей в останній редакції, що вказує на порушення Замовником порядку проведення торгів та прав учасників (у тому числі і Скаржника). Вказане порушення може привести до незаконного розгляду пропозицій Замовником та надасть змогу Замовнику зловживати своїми правами. Через невідповідність вимог тендерної документації вимогам чинного законодавства учасник (Скаржник) не має змогу якісно підготувати свою пропозицію і бути впевненим, що його права не будуть порушені.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f47cdd0593b440b280c2f387115badaa
Заголовок пункту скарги: Якісні характеристики предмету закупівлі не відповідають національному стандарту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 4.1. Розділу 1 Документації предметом закупівлі в цих торгах є тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 09110000-3 Тверде паливо).
Згідно Розділу І Додатку 2 до Документації запропонований Учасником предмет закупівлі повинен мати наступні якісні, кількісні та технічні характеристики, а саме:
- вугілля кам'яне, марка Г (Г2), клас (або фракція) 13-100мм, кількість 104 тони та повинне мати наступні якісні характеристики: нижча теплота згорання на робочий стан палива - не менше 5300 ккал/кг; зольність на сухий стан палива Ad, - не більше 24%; загальна волога на робочий стан палива Wrt, - не більше 8%.
Гарантійні зобов'язання постачальника полягають у поставці товару належної якості, придатного для використання за призначенням.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для вугілля кам'яного передбачені наступні національні стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови".
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація".
Відповідно до Розділу 3 ДСТУ 7146:2010:
3.1. Для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) - ГОСТ 19242.
3.2. Для побутових потреб використовують збагачене розсортоване та незбагачене розсортоване вугілля.
3.3. За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
3.4. За якісними показниками, що характеризують безпечність, вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2.
Згідно таблиці 1 ДСТУ 7146:2010 передбачена марка вугілля згідно ДСТУ 3472, зокрема:
- Г та Г** з розміром кусків 13-100.
Відповідно до таблиці 1 ДСТУ 3472-2015 зазначається, зокрема: Вид вугілля - Кам'яне: Марка вугілля - Газове, Марка - Г Група - Г1, Група - Г2.
Отже, ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472-2015 не передбачають вугілля марки Г(Г2) взагалі. Даним стандартом передбачено лише вугілля марки Г та Г** з розміром кусків 13-100.
Зазначимо, що вимоги до якості вугілля кам'яного, марка Г (Г2), клас (або фракція) 13-100мм, що встановлені Замовником у Документації, є дискримінаційними. ДСТУ 7146:2010 передбачено наступні вимоги до якості, зокрема:
Вугілля кам'яне марки Г:
- Розмір кусків – 13-100 мм.
- Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 14.
- Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 12.
- Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 23,446 (5600).
Вугілля кам'яне марки Г**:
- Розмір кусків – 13-100 мм.
- Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 24.
- Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 8.
- Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 22,190 (5300).
** для вугілля львівсько-волинського марок Г, Ж.
Ми не розуміємо, чому Замовник дозволяє собі звужувати конкуренцію і дискримінувати тих учасників, що пропонують вугілля марки Г з розміром кусків 13-100мм, що передбачено ДСТУ 7146:2010. Фактично, до участі у цій закупівлі Замовник допускає тільки тих учасників, що пропонують вугілля Г** львівсько-волинського походження, однак це свідчить про дискримінаційність такої вимоги.
Ми можемо пропонувати до постачання вугілля кам'яне марки Г:
- Розмір кусків – 13-100 мм.
- Зольність на сухий стан палива Аd, %, не більше ніж – 14.
- Загальна волога на робочий стан палива Wrt, %, не більше ніж – 12.
- Нижча теплота згорання на робочий стан палива Qri, МДЖ/кг (ккал/кг), не менше ніж – 23,446 (5600),
що відповідає вимогам ДСТУ 7146:2010, однак не відповідає "забаганкам" Замовника. Вказане підтверджує порушення наших прав на участь у цих торгах та порушення Замовником порядку проведення торгів.
Також, зауважимо, що ані ДСТУ 7146:2010, ані ДСТУ 3472-2015 не передбачають, що гарантійні зобов'язання постачальника полягають у поставці товару належної якості, придатного для використання за призначенням, як це вимагає Замовник. Тож ми не розуміємо чому Замовник дозволяє собі свавілля у даних торгах і встановлює вимоги до предмету закупівлі не у відповідності до національного стандарту. Частина 8 ДСТУ 7146:2010 чітко передбачає, що виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту. Інші гарантії не передбачені.
Встановивши зазначені вимоги до предмету закупівлі, Замовник порушив порядок проведення торгів, що встановлений пунктом 29 Особливостей, а також порушив принципи проведення даних торгів і наші права на участь у них.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: bd221f9b3f12462bb7864179e1cc6153
Заголовок пункту скарги: Порушення вимог пункту 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 12.1.2. Додатку 4 до Документації для підтвердження відповідності вугілля кам'яного вимогам Замовника учасники повинні надати сканкопію з дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданого ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" (або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП "УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ" ДП "НТЦ "Вуглеінновація" або Українським науково-дослідним і проектно-конструкторським інститутом по збагаченню та брикетуванню вугілля або ДП "НТЦ "Вуглеінновація") на пропоноване вугілля кам'яне. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля має містити інформацію про якісні показники вугілля, що вимагаються замовником в розділі І Додатку 2 до тендерної документації. Показники мають відповідати вимогам замовника встановленим в розділі І Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно Розділу І Додатку 2 до Документації предметом закупівлі в цих торгах є, зокрема, вугілля кам'яне, марка Г (Г2), клас (або фракція) 13-100мм, кількість 104 тони.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для вугілля кам'яного передбачені наступні національні стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови".
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація".
Вугілля України поділяють на марки та групи відповідно до таблиці 1 ДСТУ 3472-2015, зокрема: Вид вугілля - Кам'яне: Марка вугілля - Газове, Марка - Г Група - Г1, Група - Г2.
Таким чином у ДСТУ 3472:2015 наявне вугілля марки Г групи Г2, але в ньому відсутня вимога щодо надання на таку марку і групу вугілля сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Відповідно пункту 7.10 ДСТУ 7146 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик - чотири роки.
Відповідно до Розділу 3 ДСТУ 7146:2010:
3.1. Для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) - ГОСТ 19242.
3.3. За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
Але у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010 відсутнє вугілля кам'яне, марка Г (Г2), клас (або фракція) 13-100мм.
Таким чином, якщо Замовник бажає отримати від учасників сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик згідно вимог пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010, то він повинен обрати предмет закупівлі згідно таблиці 1 цього ДСТУ.
Якщо Замовник все ж таки бажає купувати вугілля кам'яне, марка Г (Г2), клас (або фракція) 13-100мм відповідно до вимог ДСТУ 3472:2015, то тоді він немає права вимагати від учасників надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, оскільки в цьому ДСТУ відсутня така вимога.
Скаржник та його постачальник не можуть надати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля кам'яне, марка Г (Г2), клас (або фракція) 13-100мм оскільки це не передбачається ДСТУ 3472:2015, таким чином право на участь в цих торгах Скаржника обмежено.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: d6f54e112a984bb795d451339072441d
Заголовок пункту скарги: Предмет закупівлі унеможливлює конкуренцію
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Розділу І Додатку 2 до Документації запропонований Учасником предмет закупівлі повинен мати наступні якісні, кількісні та технічні характеристики, зокрема, паливні брикети з вугільної сировини, мають бути виготовлені з відходів вугільної сировини (вугілля кам'яного марок ДГ, Г1, Г2):
№ ПОКАЗНИК ВИМОГИ ЗАМОВНИКА
Фізичні показники товару:
1. Довжина від 60 до 80 мм
2. Товщина і ширина
або
діаметр товщина (висота) від 25 до 45мм, ширина від 30 до 50мм
або
діаметр від 4 до 13мм.
Якісні показники товару:
3. Масова доля загальної вологи (Вологість) не більше ніж 12%
4. Нижча теплота згорання не менше ніж 4500 ккал/кг (або 22 МДж/кг)
Зазначимо, що для паливних брикетів з вугільної сировини відсутній національний стандарт, що регламентує фізичні та якісні показники цього товару, а також процес їх виробництва.
На нашу думку, Замовник, користуючись відсутністю національного стандарту для паливних брикетів з вугільної сировини, встановлює вимоги до фізичних та якісних показників брикету з вугільної сировини таким чином, щоб йому підходила продукція ЛИШЕ ОДНОГО ВИРОБНИКА.
На наш погляд, це порушення вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, оскільки під час закупівлі паливних брикетів з вугільної сировини з зазначеними вище показниками відсутня конкуренція.
Замовник максимально попіклувався про те, що б участь у закупівлі (і звісно ж перемогу) здобув лише 1 (один) учасник під якого "прописано" вимоги (щодо переліку документів, які підтверджують якість такого товару, вигаданого поняття "відходи вугільної сировини").
Взагалі не зрозуміло, що таке "відходи вугільної сировини"? Що Замовник має на увазі під "відходами" – зола? порода? Чому неможливе виготовляти брикети просто з вугільної сировини? Чому Замовник застосовує таке поняття? Чому тільки відходи вугілля кам'яного марок ДГ, Г1, Г2? На підставі якого технічного документу Замовник це встановив?
Ми можемо пропонувати брикети паливні вугільні, що виготовляються з вугілля кам'яного марок ДГ (довгополум'яне газове), Г (газове), ГЖП (газове жирне піснувате), ГЖ (газове жирне), Ж (жирне), П (пісне), А (антрацит) згідно з ДСТУ 3472:2015 із розміром кусків (0-6) та (0-13), шляхом пресування у брикети методом брикетування на валковому пресі з додаванням зв'язуючої речовини органічного походження та інших домішок органічного походження. Проте через те, що Замовник вимагає, що брикети з вугільної сировини, мають бути виготовлені виключно з відходів вугільної сировини (вугілля кам'яного марок ДГ, Г1, Г2) наше право на участь у цих торгах обмежено.
Чому Замовник вирішив, що брикети повинні мати довжину саме від 60 до 80мм, діаметр від 4 до 13мм, вологість не більше ніж 12%, нижчу теплоту згорання не менше ніж 4500 ккал/кг? Чому учасники (у тому числі і Скаржник) не можуть запропонувати брикети з довжиною 55мм, діаметром 15мм, вологістю 14%, нижчою теплотою згорання 4400 ккал/кг?
На нашу думку, виконати вказані вимоги Замовника здатен лише ОДИН учасник/виробник під продукцію якого прописані вимоги для брикетів з відходів вугільної сировини, а ми не маємо відноси з таким виробником (але і не повинні мати). Замовник не може вказувати учаснику з яким виробником йому співпрацювати. Умовою участі у закупівлі не може бути співпраця з одним обраним виробником товару. Замовник не має право "прописувати" вимоги під окремого виробника – це порушення конкуренції.
Замовник, в супереч вимогам Закону, встановив зазначені вище дискримінаційні вимоги до брикетів з вугільної сировини, що створило передумови до штучного звуження кола потенційних учасників закупівлі, обмеження конкуренція та дискримінації учасників (зокрема і нашого підприємства).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: bebac43b21f54bef9134d7e810c7bcbd
Заголовок пункту скарги: Порушення вимог пункту 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Розділу ІІ Додатку 2 до Документації кожна поставка (відвантаження) твердого палива супроводжується посвідченням якості або іншим документом, що підтверджує якісні характеристики товару.
Відповідно до пункту 2.4. Додатку 3 до Документації якщо тверде паливо, згідно наданого посвідчення якості (або іншого документа, що підтверджує якісні характеристики товару), не відповідає вимогам відповідних ДСТУ, умовам, встановленим у цьому договорі та/або вимогам Замовника, встановленим в тендерній документації, у т. ч. за кількістю, якістю, маркою, фракцією тощо – замовник не приймає даний товар.
Згідно пункту 4.2. Додатку 3 до Документації розрахунки проводяться шляхом прямого перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника після фактично отриманого товару згідно умов Договору, відповідно накладної та наданих копій посвідчень якості або протоколів випробовувань або інших документів, що підтверджують якість товару, завірених належним чином.
Відповідно до пункту 6.1.4. Додатку 3 до Документації при відсутності вчасно наданих копій посвідчень якості або протоколів випробовувань або інших документів що підтверджують якість товару, завірених належним чином Замовник припиняє подальше приймання товару і складає акт.
Згідно пункту 4.1. Розділу 1 Документації предметом закупівлі в цих торгах є тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 09110000-3 Тверде паливо).
Згідно з пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні вугільні (брикети з вугільної сировини) поширює свою дію ДСТУ 7493:2013 "Вугілля буре, кам'яне, антрацит і вугільні брикети. Правила приймання за якістю".
Відповідно до пункту 5.7. ДСТУ 7493:2013 під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість.
Згідно з пунктом 5.8. ДСТУ 7493:2013 за результатами лабораторних випробувань об'єднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обов'язковим зазначенням "фактичні дані", яке надсилають споживачу у термін до 24 год. з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача.
Посвідчення про якість має бути викладене державною мовою або іншою, погодженою зі споживачем, і містити такі дані:
- назву підприємства-постачальника; назву споживача;
- номер та дату договору про постачання; номер партії;
- номери вагонів або інших транспортних засобів;
- масу брутто і нетто;
- позначення нормативного документа, за яким відвантажено паливо;
- марку вугілля, розмір кусків, назву продукції;
- значення показників якості, передбачені нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості підприємства-постачальника для палива як давальницької сировини, призначеного для подальшого перероблення.
Примітка. Незалежно від виду поштового відправлення, яким надсилають споживачу посвідчення про якість палива в партії, колію посвідчення про якість палива в партії має бути відправлено споживачу швидкими електронними засобами зв'язку (з обов'язковим підтвердженням Г; одержання споживачем) не пізніше ніж 24 год. з моменту закінчення відбирання проби від партії.
Відтак, єдиним документом, що підтверджує якість продукції для вугілля кам'яного і вугільних брикетів є тільки посвідчення про якість, а не протокол випробовувань або інші документи, що на думку Замовника підтверджують якість товару. Інших документів не існує! Тому Замовник не має права вигадувати документи, що, на його думку, можуть надаватись учасниками для підтвердження якості товару. Замовник повинен керуватись відповідним національним стандартом.
Зауважмо, що усі учасники повинні мати рівні умови і надавати документ, що передбачений стандартом для даного виду товару.
Замовник не може порушувати порядок проведення торгів, що передбачений пунктом 29 Особливостей і встановлювати вимоги, що не передбачені національним стандартом. Фактично Замовник встановлює вимоги, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок чого, порушує права та законні інтереси Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 716e402daf8b44dfa4076a9d473491c3
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 1.4. Додатку 3 до Документації (Проєкт договору) платіжні зобов'язання Замовника виникають при наявності відповідного бюджетного призначення (бюджетного асигнування) на 2024 рік.
Відповідно до пункту 4.3. Проєкту договору виникнення бюджетних зобов'язань за договором можливе у разі наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань.
Нашому підприємству не зрозуміло чому у Проєкті договору Замовник зазначає про можливість виникнення бюджетних та платіжних зобов'язань за договором. Укладання договору без наявності відповідного бюджетного призначення є неможливим, адже договір, що укладається за результатами торгів, підлягає реєстрації у органах державного казначейства. Якщо у Замовника не має бюджетних призначень, то на підставі чого він проводить ці торги?
Ми не можемо погодитись на такі умови Проєкту договору, так як згідно статті 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Вбачається, що Замовником у Проєкт договору включено вимогу, що не узгоджується з загальними нормами законодавства України і суперечить суті договору поставки в цілому.
Відповідно до зазначених вище положень Проєкту договору може скластися ситуація коли за результатами проведення цієї процедури закупівлі буде укладений відповідний договір поставки товару, Постачальник (Переможець) здійснить поставку товару, а Замовник відмовиться від його оплати і повернення посилаючись на відсутність відповідного бюджетного призначення або на відсутність відповідних бюджетних асигнувань. Що тоді робити Постачальнику? Повернуть йому товар? Якщо і повернуть, то хто буде сплачувати за навантаження та транспортування цього товару?
Встановивши таку вимогу Замовник порушив порядок проведення торгів.
Ми б могли запропонувати Замовнику внести відповідні зміни до Проєкту договору в цій частині, які не суперечать нормам чинного законодавства, зокрема, викласти вказані вимоги у наступній редакції:
- пункт 1.4. Додатку 3 до Документації: Платіжні зобов'язання Замовника наведені в межах бюджетного призначення (бюджетного асигнування) на 2024 рік.
- пункт 4.3. Додатку 3 до Документації: Бюджетні зобов'язання Замовника за даним договором в межах відповідних бюджетних асигнувань.
Натомість, ми не маємо можливості запропонувати такі зміни, а погодитись на вимоги, що не відповідають за своєю суттю договору поставки, ми не маємо можливості і повідомляємо про свою незгоду з такими положеннями Проєкту договору.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: b00b73b4d90844a3925bfc4f300d3813
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 7.3. Проєкту договору (Додаток 3 до Документації) види порушень та санкції за них установлені Договором:
- за порушення умов зобов'язань, щодо якості товарів стягується штраф у розмірі 20% вартості неякісних товарів;
- за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1% вартості товарів, з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі 7% вказаної вартості.
Згідно пункту 7.4. Проєкту договору Замовник не несе відповідальність перед Постачальником за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань у разі затримки фінансування з бюджету та зобов'язується оплатити товар протягом 7 днів з моменту отримання відповідного фінансування.
Чинними українськими та європейськими нормами визначено принцип свободи договору і принцип рівності сторін, які визначають правове становище учасників договірних відносин, встановлюючи неможливість сторін примусити іншу сторону до укладення договору, що жодна із сторін не має переваг одна перед одною, незалежно від їх правового статусу.
Натомість, встановлюючи зазначені вимоги Проєкту договору у вищевикладеній редакції, Замовник нехтує нормами права і фактично змушує учасника погоджуватись з такими умовами (адже учасник не має права пропонувати зміни Проєкту договору чи висловити свою незгоду з окремими положеннями Проєкту договору у складі тендерної пропозиції). Замовник користується своїм положенням і встановлює нерівні умови до сторін такого договору.
Ми не розуміємо чому умовою участі у даних торгах є погодження учасника на Проєкт договору, що має не рівні умови для його сторін? Чому з метою реалізації свого права на участь у торгах учасник вимушений погодитись з односторонніми штрафними санкціями? Чому Замовник зловживає своїм становищем (правовим статусом), встановлюючи собі перевагу у Проєкті договору? Такі положення Проєкту договору порушують наші права на участь у цих торгах, адже ми не погоджуємось на порушення рівності прав сторін у договорі.
Ми не заперечуємо, що Замовник може встановити положення щодо застосування штрафних санкцій, якщо є на те підстави, проте у такому разі умови до застосування штрафних санкцій для сторін договору повинні бути рівні – якщо для Постачальника (Учасника) передбачені штрафні санкції по такому договору, то і Замовник повинен нести відповідальність (у вигляді штрафу, як то передбачено чинним законодавством) або ж, якщо Покупець (Замовник) може без штрафів порушувати свої зобов'язання за договором, то і Постачальник теж має на це право.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 96f8edae016546b1b7ec63d4d8cb633a
Заголовок пункту скарги: Порушення вимог статті 16 Закону
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 11 Додатку 4 до Документації для підтвердження наявності фінансової спроможності Учасник повинен подати:
11.1. сканкопію з оригіналу або копії "Балансу" та "Звіту про фінансові результати" за 2023 рік з відміткою органу статистики або зі сканованою квитанцією, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом
або
сканкопію з оригіналу або копії фінансової звітності малого підприємства (в складі Балансу (форма № 1-м) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-м)) або фінансової звітності мікропідприємства (в складі Балансу (форма № 1-мс) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-мс)) за 2023 рік з відміткою органу статистики або зі сканованою квитанцією, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом
або
сканкопію з оригіналу або копії податкової декларації платника єдиного податку (або податкової декларації про майновий стан і доходи) за 2023 рік з відміткою органу статистики або зі сканованою квитанцією, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом.
або
сканкопію з оригіналу або копії податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за всі місяці 2023 року в яких учасник був платником єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з відміткою органу статистики або зі сканованою квитанцією, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом.
Наше підприємство створено та зареєстровано в установленому законному порядку 19.01.2024 року. Наразі ми маємо статус малого підприємства і подаватиме фінансову звітність за 2024 рік в складі Балансу (форма № 1-м) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-м) (згідно частини 3 статті 11 та частини 1, частини 2 статті 13 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні") на початку 2025 року.
Згідно частини 3 статті 11 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов'язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати.
Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев'яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Відповідно до частини 2 статті 13 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" перший звітний період новоствореного підприємства може бути менш як 12 місяців, але не більш як 15 місяців.
Згідно з частини 1 статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підприємства зобов'язані подавати фінансову звітність органам, до сфери управління яких вони належать, трудовим колективам на їх вимогу, власникам (засновникам) відповідно до установчих документів, якщо інше не передбачено цим Законом. Органам державної влади та іншим користувачам фінансова звітність подається відповідно до законодавства.
Станом на дату оголошення даних торгів вимога пункту 11 Додатку 4 до тендерної документації є для нас такою, що обмежує нашу участь у цих торгах, так як Замовник вимагає надання сканкопії з оригіналу або копії фінансової звітності малого підприємства (в складі Балансу (форма № 1-м) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-м)) або фінансової звітності мікропідприємства (в складі Балансу (форма № 1-мс) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-мс)) за 2023 рік з відміткою органу статистики або зі сканованою квитанцією, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом.
Пояснимо, що надати таку звітність з відміткою органу статистики або з квитанцією ми не можемо на законних підставах, оскільки у 2023 році ПП "ПРОМАГРОТЕХ" не існувало, а як можна подати звітність за 2023 рік, якщо підприємства у 2023 році не було? Вочевидь - ніяк.
Ми не заперечуємо щодо права Замовника відповідно до вимог частини 2 статті 16 Закону вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Але у Законі та Особливостях відсутні вимоги, що така фінансова звітність повинна бути саме за 2023 рік та ще з відміткою органу статистики або зі сканованою квитанцією, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом.
На виконання вимог частини 1 статті 16 Закону щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, ми можемо надати фінансову звітність малого підприємства в складі Балансу (форма № 1-м) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-м) станом на 30.06.2014 року (за 6 місяців 2024 року), складену на вимогу власника (засновника) (згідно з частини 1 статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні") без відмітки органу статистики та без квитанції, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом (оскільки такий обов'язок у Скаржника буде лише у 2025 році). Однак подання такої фінансової звітності призведе до відхилення нашої пропозиції, що вказує на дискримінаційність вказаної вище вимоги.
Що стосується вимоги подання фінансової звітності саме з відміткою органу статистики або зі сканованою квитанцією, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом, повідомляємо, що Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" не передбачає обов'язковість відмітки органу статистики або сканованої квитанції, що засвідчує факт і час отримання та що засвідчує факт і час приймання відповідного електронного документа контролюючим органом. Також пункт 4 частини 2 статті 16 Закону не передбачає відміток органів статистики (чи інших) або будь-яких квитанції для фінансової звітності.
Отже, встановивши вимоги щодо подання фінансової звітності, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, Замовник порушує право та законні інтереси Скаржника щодо участі у цих торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 692ae7d747a5415db5a68dbc029a881d
Заголовок пункту скарги: Невідповідність вимог тендерної документації положенням пункту 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 12.2. Додатку 4 до тендерної документації для підтвердження відповідності паливних брикетів з вугільної сировини учасники повинні надати:
12.2.2. сканкопію з оригіналу або копію документу, що засвідчує якість паливних брикетів з вугільної сировини, який повинен містити наступну інформацію: - назву, адресу та знак для товарів (за наявності) підприємства - виробника; - назву продукції; - позначення технічних умов або стандарту; - дату виробництва; - гарантійний строк зберігання; - умови зберігання; - масу нетто партії; - дані про відповідність якості брикетів вимогам технічних умов або стандарту;
12.2.3. сканкопію з оригіналу або копію висновку з оцінки впливу на довкілля щодо планової діяльності з переробки кам'яного вугілля з метою виготовлення паливних брикетів з вугільної сировини (виданого Уповноваженим органом на суб'єкта господарювання, який є виробником паливних брикетів, що пропонуються до постачання). Якщо переможець відбору не є власником висновку з оцінки впливу на довкілля, то до копії документу додається письмова згода від його власника в якій зазначено номер (номери) висновку з оцінки впливу на довкілля, дату видачі та право використання учасником зазначеного (-их) документу (-ів) в цих торгах з посиланням на номер ідентифікатора закупівлі в електронній системі закупівель;
12.2.4. сканкопію з оригіналу або копію сертифікату якості (або протоколу дослідження, або протоколу випробувань) паливних брикетів з вугільної сировини, виданого ім'я учасника процедури торгів (або виробника пропонованих паливних брикетів з вугільної сировини (або будь-якого іншого суб'єкта господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження паливних брикетів з вугільної сировини учаснику торгів), незалежною атестованою лабораторією, з показниками довжини, товщини і ширини (або діаметру), зольності, масової долі загальної вологи (вологості), нижчої теплоти згорання, вмісту сірки. Якщо споживачем (або замовником) в сертифікаті якості (або протоколі дослідження, або протоколі випробувань) вказаний не учасник, у складі тендерної пропозиції такий учасник повинен надати лист (листи) від вказаного в наданому сертифікаті якості (або протоколі дослідження, або протоколі випробувань) споживача (або замовника), адресований замовнику, в якому зазначено номер (номери) сертифікату якості (або протоколу дослідження, або протоколу випробувань), дату видачі та право використання учасником зазначеного (-их) документу (-ів) в цих торгах з посиланням на номер ідентифікатора закупівлі в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 4.1 Розділу 1 Документації предметом закупівлі в цих торгах є тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 09110000-3 Тверде паливо).
Згідно пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні вугільні (брикети з вугільної сировини) поширює свою дію ДСТУ 7493:2013 "Вугілля буре, кам'яне, антрацит і вугільні брикети. Правила приймання за якістю".
Відповідно до пункту 5.7 ДСТУ 7493:2013 під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість.
Згідно з пунктом 5.8 ДСТУ 7493:2013 за результатами лабораторних випробувань об'єднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обов'язковим зазначенням "фактичні дані", яке надсилають споживачу у термін до 24 год. з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача.
Посвідчення про якість має бути викладене державною мовою або іншою, погодженою зі споживачем, і містити такі дані:
- назву підприємства-постачальника; назву споживача;
- номер та дату договору про постачання; номер партії;
- номери вагонів або інших транспортних засобів;
- масу брутто і нетто;
- позначення нормативного документа, за яким відвантажено паливо;
- марку вугілля, розмір кусків, назву продукції;
- значення показників якості, передбачені нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості підприємства-постачальника для палива як давальницької сировини, призначеного для подальшого перероблення.
Примітка. Незалежно від виду поштового відправлення, яким надсилають споживачу посвідчення про якість палива в партії, колію посвідчення про якість палива в партії має бути відправлено споживачу швидкими електронними засобами зв'язку (з обов'язковим підтвердженням Г; одержання споживачем) не пізніше ніж 24 год. з моменту закінчення відбирання проби від партії.
Відтак, єдиним документом, що засвідчує його якість, для даного виду товару є посвідчення про якість із чітко визначеною інформацією, яка повинна бути зазначена в такому документі. Жодних протоколів випробовувань, сертифікатів якості, висновків з оцінки впливу на довкілля щодо планової діяльності з переробки кам'яного вугілля з метою виготовлення паливних брикетів з вугільної сировини чи вигаданих документів, що підтверджують якість такого товару не передбачено національним стандартом ДСТУ 7493:2013.
Також ДСТУ 7493:2013 не встановлює додаткових вимог щодо рівня акредитації та незалежності хімічних лабораторій, крім того ДСТУ 7493:2013 не вимагає надання будь-яких листів (письмових згод, дозволів) від власника посвідчення про якість адресованих Замовнику трогів та ще з посиланням на номер ідентифікатора закупівлі в електронній системі закупівель.
На нашу думку, Замовник не має права у публічній закупівлі встановлювати вимоги до предмету закупівлі під одного виробника (адже перелічені вище документи Замовник зазначив виключно під "обраного" виробника).
Встановивши вимоги пункту 12.2. Додатку 4 до Документації у наведеній редакції, Замовник порушив одночасно положення пункту 29 Особливостей та вимоги статті 5 Закону, і як наслідок таких дій порушив наше право та законні інтереси на участь у цих торгах. Ми маємо можливість надати документ, що передбачений національним стандартом ДСТУ 7493:2013, але ж не маємо документів, що безпідставно "бажає" Замовник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації