-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95
Торги відмінено
545 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 450.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 450.00 UAH
Період оскарження:
24.07.2024 14:06 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
823bdfd691fd42f9bd855959837a4ef7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-24-006411-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 28.07.2024 08:02
- Скарга від 28.07.2024 року на умови документації Миколаївський національний аграрний університет.pdf 28.07.2024 08:02
- sign.p7s 28.07.2024 08:02
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 28.07.2024 08:04
- Скарга від 28.07.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-07-24-006411-a.docx 28.07.2024 08:04
- Рішення від 30.07.2024 № 12934.pdf 30.07.2024 17:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2024 № 13422.pdf 07.08.2024 18:19
- Рішення від 07.08.2024 № 13422.pdf 12.08.2024 10:22
- Пояснення.pdf 01.08.2024 15:16
- Пояснення.docx 01.08.2024 15:17
- Пояснення (вірне) від 01.08.2024 р..docx 01.08.2024 15:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.07.2024 13:05
Дата розгляду скарги:
07.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.07.2024 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2024 10:22
Дата виконання рішення Замовником:
13.08.2024 10:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації на закупівлю товару: ДК 021:2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти «Бензин А-95», за номером державної закупівлі в електронній системі PROZORRO - UA-2024-07-24-006411-a, а саме до п. 1 Додатку № 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» шляхом виключення вимоги щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців та п. 3 Додатку № 3 до Тендерної документації «Переліку інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї» шляхом виключення п. 2.2 Додатку №3 до Тендерної документації (перелік змін та тендерна документація в новій редакції завантажені на веб-портал Уповноваженого органу).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fb31199c56304f70abfa53dca0c1f75b
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників обладнання та матеріально-технічної бази, а саме в частині наявності не менше 10 АЗС у Миколаївській області, наявністю АЗС в кожному обласному центрі та наявності талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1.В пункті 2.2. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників обладнання та матеріально-технічної бази, а саме в частині наявності не менше 10 АЗС у Миколаївській області, наявністю АЗС в кожному обласному центрі та наявності талонів зразка учасника:
«2.2. Інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
2.2.1. Інформаційна довідка про мережу АЗС, не менше десяти у Миколаївській області з обовʼязковою наявністю АЗС у м. Миколаїв, та мережу АЗС по всій території України з обов’язковою наявністю АЗС в кожному обласному центрі, перелік яких у вигляді Додатку буде прикладений до Договору. У довідці Учасник зазначає місцезнаходження та адресу АЗС, графік роботи, види палива на АЗС, назва (бренд) АЗС на яких буде здійснюватися заправка транспорту по талонах. Також, у довідці зазначаються відомості про правову форму управління чи користування АЗС, зокрема: власні АЗС Учасника, або орендовані АЗС, або право Учасника на користування/управління/обслуговування талонів, реалізацію пального на АЗС виражене в іншій формі, відповідно до цивільного, господарського законодавства.
Обов’язкова наявність найближчої АЗС Учасника на відстані до 24 км від адреси - 57150, Миколаївська обл., Миколаївський район, с. Благодарівка, ННПЦ МНАУ
2.2.2. До довідки про мережу АЗС учасники повинні надати скановані копії(-ію) чинних(-ого) протягом всього періоду поставки відповідно до умов тендерної документації, договорів (-ру), укладених(-ого) між Учасником та власником АЗС, або партнером АЗС, або орендарем АЗС, або зберігачем палива на АЗС тощо з оригіналом гарантійного листа від власника АЗС, або партнера АЗС, або орендаря АЗС, або зберігача палива на АЗС тощо з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального через мережу АЗС, що зазначені у довідці, складеній відповідно до п.п 2.2.1 п. 2.2 цього додатку, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий на імʼя Замовника та Учасника та повинен містити зразок копій (або оригіналів) талонів за якими буде здійснюватися відпуск палива та перелік і місцезнаходження кожної АЗС. Лист повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
- Дискримінаційні умови в частині наявності не менше 10 АЗС у Миколаївській області та наявністю АЗС в кожному обласному центрі:
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності не менше десяти АЗС у Миколаївській області АЗС та наявності АЗС у кожному обласному центрі обов’язково - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару та є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
Миколаїв - Весняне Миколаївська обл, с. Весняне, вул. Одеське шосе, 1А
Миколаїв - Набережна Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
Миколаїв - Сталінграда Миколаївська обл., м. Миколаїв, пр-т Героїв Сталінграда, 22Д
Себіно - 1 Миколаївська обл, с. Себіно, Новоодеський район, вул. Гетьманцева 1Б
Себіно - 2 Миколаївська обл, с. Себіно, Новоодеський район, вул. Гетьманцева 2А
Коблево Миколаївська область, с. Коблево, вул.. Одеська, 1а
Отже, Скаржник може запропонувати 6 АЗС у Миколаївській області, а отже умова щодо наявності матеріально-технічної бази учасника у кількості не менше 10 АЗС у Миколаївській області – є дискримінаційною для Скаржника та обмежує в праві на участь у відповідній процедурі закупівлі.
Також, мережа АЗС яку пропонує Скаржник, не має АЗС в кожному обласному центрі України, оскільки АЗС мережі БРСМ-нафта не має в адміністративно-територіальному центрі м. Івано-Франківськ (сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та переліком АЗС по Україні за посиланням https://brsm-nafta.com/map ), а отже наявна дискримінаційна умова для Скаржника в частині наявності матеріально-технічної бази учасника АЗС в кожному обласному центрі.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) та кваліфікаційні критерії в частині наявності матеріально-технічної бази учасника.
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 2 та 3 Розділу «Зведена інформація про закупівлю» тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Назва предмета закупівлі: Бензин А-95 (талони (скретч-картки)), Коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності) ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме не менше 10 АЗС у Миколаївській області та наявністю АЗС в кожному обласному центрі, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Бензин А-95.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Інформаційна довідка про мережу АЗС, не менше десяти у Миколаївській області;
- Мережу АЗС по всій території України з обов’язковою наявністю АЗС в кожному обласному центрі.
- Дискримінаційні умови в частині наявності талонів зразка Учасника:
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«2.2. Інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
2.2.1. Інформаційна довідка про мережу АЗС, не менше десяти у Миколаївській області з обовʼязковою наявністю АЗС у м. Миколаїв, та мережу АЗС по всій території України з обов’язковою наявністю АЗС в кожному обласному центрі, перелік яких у вигляді Додатку буде прикладений до Договору. У довідці Учасник зазначає місцезнаходження та адресу АЗС, графік роботи, види палива на АЗС, назва (бренд) АЗС на яких буде здійснюватися заправка транспорту по талонах. Також, у довідці зазначаються відомості про правову форму управління чи користування АЗС, зокрема: власні АЗС Учасника, або орендовані АЗС, або право Учасника на користування/управління/обслуговування талонів, реалізацію пального на АЗС виражене в іншій формі, відповідно до цивільного, господарського законодавства.
Обов’язкова наявність найближчої АЗС Учасника на відстані до 24 км від адреси - 57150, Миколаївська обл., Миколаївський район, с. Благодарівка, ННПЦ МНАУ
2.2.2. До довідки про мережу АЗС учасники повинні надати скановані копії(-ію) чинних(-ого) протягом всього періоду поставки відповідно до умов тендерної документації, договорів (-ру), укладених(-ого) між Учасником та власником АЗС, або партнером АЗС, або орендарем АЗС, або зберігачем палива на АЗС тощо з оригіналом гарантійного листа від власника АЗС, або партнера АЗС, або орендаря АЗС, або зберігача палива на АЗС тощо з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального через мережу АЗС, що зазначені у довідці, складеній відповідно до п.п 2.2.1 п. 2.2 цього додатку, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий на імʼя Замовника та Учасника та повинен містити зразок копій (або оригіналів) талонів за якими буде здійснюватися відпуск палива та перелік і місцезнаходження кожної АЗС. Лист повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
- Дискримінаційні умови в частині наявності не менше 10 АЗС у Миколаївській області та наявністю АЗС в кожному обласному центрі:
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності не менше десяти АЗС у Миколаївській області АЗС та наявності АЗС у кожному обласному центрі обов’язково - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару та є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
Миколаїв - Весняне Миколаївська обл, с. Весняне, вул. Одеське шосе, 1А
Миколаїв - Набережна Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
Миколаїв - Сталінграда Миколаївська обл., м. Миколаїв, пр-т Героїв Сталінграда, 22Д
Себіно - 1 Миколаївська обл, с. Себіно, Новоодеський район, вул. Гетьманцева 1Б
Себіно - 2 Миколаївська обл, с. Себіно, Новоодеський район, вул. Гетьманцева 2А
Коблево Миколаївська область, с. Коблево, вул.. Одеська, 1а
Отже, Скаржник може запропонувати 6 АЗС у Миколаївській області, а отже умова щодо наявності матеріально-технічної бази учасника у кількості не менше 10 АЗС у Миколаївській області – є дискримінаційною для Скаржника та обмежує в праві на участь у відповідній процедурі закупівлі.
Також, мережа АЗС яку пропонує Скаржник, не має АЗС в кожному обласному центрі України, оскільки АЗС мережі БРСМ-нафта не має в адміністративно-територіальному центрі м. Івано-Франківськ (сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та переліком АЗС по Україні за посиланням https://brsm-nafta.com/map ), а отже наявна дискримінаційна умова для Скаржника в частині наявності матеріально-технічної бази учасника АЗС в кожному обласному центрі.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) та кваліфікаційні критерії в частині наявності матеріально-технічної бази учасника.
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 2 та 3 Розділу «Зведена інформація про закупівлю» тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Назва предмета закупівлі: Бензин А-95 (талони (скретч-картки)), Коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності) ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме не менше 10 АЗС у Миколаївській області та наявністю АЗС в кожному обласному центрі, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Бензин А-95.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Інформаційна довідка про мережу АЗС, не менше десяти у Миколаївській області;
- Мережу АЗС по всій території України з обов’язковою наявністю АЗС в кожному обласному центрі.
- Дискримінаційні умови в частині наявності талонів зразка Учасника:
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та переліком АЗС по Україні за посиланням https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 28.07.2024 року на умови документації Миколаївський національний аграрний університет.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережа АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Миколаївський національний аграрний університет внести зміни до тендерної документації за предметом за предметом Бензин А-95 (талони (скретч-картки)) ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-24-006411-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників обладнання та матеріально-технічної бази, а саме в частині наявності не менше 10 АЗС у Миколаївській області, наявністю АЗС в кожному обласному центрі та наявності талонів зразка учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b8802e7eb8cd42f895216207745fb9e6
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В пункті 1 та пункті 2 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців:
«1. Оригінал гарантійного листа від Учасника – власника (емітента) товару (талонів), з підтвердженням того, що:
- талони, копії (зразки) яких надані у складі тендерної пропозиції, мають строк дії з дати їх видачі (передачі) Замовнику не менше ніж 12 місяців;
2. Оригінал гарантійного листа від власника (емітента) товару (талонів), з підтвердженням та гарантією того, що:
талони, копії (зразки) яких надані у складі тендерної пропозиції, матимуть строк дії з дати їх видачі (передачі) Замовнику не менше ніж 12 місяців;»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 5 до ТД визначено у Розділі 5.1. Поставка товару: «5.1. Строк (термін) поставки (передачі) товару: 2024 р.»
Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 5 до ТД визначено у Розділі 10.1. Строк дії договору: «Цей договір набирає чинності з дати підписання його повноважними представниками Сторін і діє до 31.12.2024 р., але до повного виконання своїх зобов'язань за цим договором.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 7. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «7 Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг Поставка товару - 2024 рік».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів (дозволів), який повинен становити не менше 12 місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 24.07.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 01.08.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців – а отже, закінчуватись щонайменше 01.08.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 5 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів згідно Додатку № 2 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів (дозволів) не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2.1. В пункті 1 та пункті 2 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців:
«1. Оригінал гарантійного листа від Учасника – власника (емітента) товару (талонів), з підтвердженням того, що:
- талони, копії (зразки) яких надані у складі тендерної пропозиції, мають строк дії з дати їх видачі (передачі) Замовнику не менше ніж 12 місяців;
2. Оригінал гарантійного листа від власника (емітента) товару (талонів), з підтвердженням та гарантією того, що:
талони, копії (зразки) яких надані у складі тендерної пропозиції, матимуть строк дії з дати їх видачі (передачі) Замовнику не менше ніж 12 місяців;»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 5 до ТД визначено у Розділі 5.1. Поставка товару: «5.1. Строк (термін) поставки (передачі) товару: 2024 р.»
Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 5 до ТД визначено у Розділі 10.1. Строк дії договору: «Цей договір набирає чинності з дати підписання його повноважними представниками Сторін і діє до 31.12.2024 р., але до повного виконання своїх зобов'язань за цим договором.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 7. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «7 Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг Поставка товару - 2024 рік».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів (дозволів), який повинен становити не менше 12 місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 24.07.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 01.08.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців – а отже, закінчуватись щонайменше 01.08.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 5 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів згідно Додатку № 2 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів (дозволів) не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Проект Договору згідно Додатку № 5 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 28.07.2024 року на умови документації Миколаївський національний аграрний університет.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Миколаївський національний аграрний університет внести зміни до тендерної документації за предметом за предметом Бензин А-95 (талони (скретч-картки)) ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-24-006411-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців.