• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Заходи з усунення аварій в житловому фонді: поточний ремонт вікон в житловому будинку № 2 по вул. Ясна Поляна в місті Шостка Сумської області (код згідно ДК 021:2015 – 45421132-8 - Встановлення вікон)

Торги відмінено

644 061.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 220.31 UAH
Період оскарження: 24.07.2024 12:28 - 31.07.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Неправомірна відміна торгів

Номер: 56a5cc31b7624625874face1f57beb41
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-24-004849-a.c1
Назва: Неправомірна відміна торгів
Скарга:
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 20.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2024 14:36
Дата прийняття рішення по скарзі: 22.08.2024 10:50
Автор: ТОВ "ГЛОРІЯ-В", Олена Зайцева +380974410032 gloria_vtender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2c18738f33234868bf08dcbfa59d0fe1
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Замовник розпочав проведення відкритих торгів з особливостями.
ТОВ «ГЛОРІЯ-В» (Скаржник) брало участь у вказаній закупівлі.
Скаржник із найдешевшою ціновою пропозицією був на розгляді. Разом з тим, Замовник вирішив скасувати закупівлю відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 08.08.2024р.
Причини скасування торгів описані у оскаржуваному рішенні та зводяться до «неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Замовник зокрема вказує на те, що: «виявлено необхідність приведення тендерної документації до предмету закупівлі та додатків до неї у відповідність до потреб Замовника (ч.2 статті 22, стаття 23 Закону)».
Вважаємо вказане рішення Замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Разом з тим, Замовник не довів та не підтвердив порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення закупівлі.
Більше того, стаття 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою визначено перелік порушень законодавства про закупівлі, також не містить такого виду порушення законодавства у сфері публічних закупівель як «необхідність приведення тендерної документації до предмету закупівлі та додатків до неї у відповідність до потреб Замовника». Всі «потреби» Замовника мали бути узгоджені до проведення процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник грубо порушив закупівельне законодавство, прийнявши рішення про відміну торгів, очевидно, маючи намір переоголосити закупівлю, щоб її виграв необхідний Замовнику учасник.

Вказаними діями Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси Скаржника, адже ТОВ «Глорія-В» могло стати переможцем закупівлі, оскільки тендерна пропозиція Скаржника була на стадії кваліфікації.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів, міститься в закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення