-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Рушники паперові, Туалетний папір
Торги не відбулися
413 534.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 067.67 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 067.67 UAH
Період оскарження:
23.07.2024 14:16 - 14.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Номер:
e1269c58177640ca97d251d49927d7f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-23-005000-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 26.07.2024 17:55
- Висновок СЕС Паперова продукція.pdf 26.07.2024 17:55
- Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024.docx 26.07.2024 17:55
- Сертифікат відповідності Вироби з паперу.pdf 26.07.2024 17:55
- Тендерна документація від 26.07.2024.doc 26.07.2024 17:55
- sign.p7s 26.07.2024 17:58
- рішення від 30.07.2024 № 12908.pdf 30.07.2024 15:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2024 № 13355.pdf 07.08.2024 11:46
- рішення від 06.08.2024 №13355.pdf 09.08.2024 12:24
- пояснення по суті скарги.docx 01.08.2024 17:01
- Нов.pdf 01.08.2024 17:01
- комерційні .pdf 01.08.2024 17:01
- пояснення по суті скарги.pdf 01.08.2024 17:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2024 18:03
Дата розгляду скарги:
06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.07.2024 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.08.2024 12:24
Дата виконання рішення Замовником:
12.08.2024 17:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ та внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5afe045c3c5246d590637dd4617858ad
Заголовок пункту скарги:
1.1. Технічними характеристиками до позицій: 1 (Рушники паперові BASIC 155арк. Р/М(АТМ 034)*), 3 (Туалетний папір в рулоні JUMBO 90м (ТПМ/АТМ 009)*), 4 (Туалетний папір "ТЕС" ДСТУ 8862:2019*) визначено, що колір має бути «Сірий», тобто Замовник встановивши конкретний колір звужує коло потенційних учасників, оскільки колір не має ніякого значення для функціонування рушників чи туалетного паперу.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.1. Технічними характеристиками до позицій: 1 (Рушники паперові BASIC 155арк. Р/М(АТМ 034)*), 3 (Туалетний папір в рулоні JUMBO 90м (ТПМ/АТМ 009)*), 4 (Туалетний папір "ТЕС" ДСТУ 8862:2019*) визначено, що колір має бути «Сірий», тобто Замовник встановивши конкретний колір звужує коло потенційних учасників, оскільки колір не має ніякого значення для функціонування рушників чи туалетного паперу. Кольори для рушників наприклад можуть бути: білий, зелений, рожевий, сірий, сіро-зелений https://smarttender.biz/prozorro-market/category/rushnyky-paperovi/2285/
Тож, чим встановлено саме потребу Замовника у сірому кольорі невідомо, можливо лише те, що Замовник на кожну позицію вказав конкретне найменування товару, а посилання про те, що найменуванні товару наявні посилання на конкретні: торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника найменування товару слід читати із словосполученням «або еквівалент», є лише формальним.
Теж, саме стосується і інших вказаних технічних характеристик по позиціям 1, 3, 4 - «Склад: макулатура».
Можливо Замовник просто скопіював опис зазначених найменувань по позиціям.
Враховуючи такі вимоги, я маю впевненість, що закупівля носить дискримінаційні вимоги, адже еквівалентів, які б відповідали сукупності всім вимогам не має, наприклад, https://smarttender.biz/prozorro-market/category/rushnyky-paperovi/2285/?c=120857&c=2164&c=120860&c=13056&c=120858
з параметрами «Кількість листів в пачці: 155 рушників» немає жодного рушника, є 150шт і 160шт, а от рушників з кількістю 155шт немає,
як і немає «Розмір листа-212мм*222мм», є розміри 20см на 24см, 22,5см на 19см, 22,5см на 20см, 22,5см на 22см і тд.
Крім того, Замовником встановлено конкретне значення до рушника паперового: «Граматура: 36 г/м²», яке не дозволяє запропонувати паперовий рушник, котрий би відповідав всій сукупності технічних вимог до цього рушника. По іншим вимогам до найменувань до позицій 2, 3 та 4 вказано Граматура: 17 г/м² та Граматура: 35 г/м².
Вказані конкретні значення відповідають тільки вимогам одного виробника, Замовником не встановлені межі до зазначених технічних характеристик, а тому встановлені вимоги є дискримінаційним, оскільки обмежують конкуренцію.
На підтвердження відповідності засобів прошу Замовника надати інформацію двох виробників, яка б підтверджувала сукупність всіх вимог зазначених в тендерній документації Додатку 2.
Тож, чим встановлено саме потребу Замовника у сірому кольорі невідомо, можливо лише те, що Замовник на кожну позицію вказав конкретне найменування товару, а посилання про те, що найменуванні товару наявні посилання на конкретні: торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника найменування товару слід читати із словосполученням «або еквівалент», є лише формальним.
Теж, саме стосується і інших вказаних технічних характеристик по позиціям 1, 3, 4 - «Склад: макулатура».
Можливо Замовник просто скопіював опис зазначених найменувань по позиціям.
Враховуючи такі вимоги, я маю впевненість, що закупівля носить дискримінаційні вимоги, адже еквівалентів, які б відповідали сукупності всім вимогам не має, наприклад, https://smarttender.biz/prozorro-market/category/rushnyky-paperovi/2285/?c=120857&c=2164&c=120860&c=13056&c=120858
з параметрами «Кількість листів в пачці: 155 рушників» немає жодного рушника, є 150шт і 160шт, а от рушників з кількістю 155шт немає,
як і немає «Розмір листа-212мм*222мм», є розміри 20см на 24см, 22,5см на 19см, 22,5см на 20см, 22,5см на 22см і тд.
Крім того, Замовником встановлено конкретне значення до рушника паперового: «Граматура: 36 г/м²», яке не дозволяє запропонувати паперовий рушник, котрий би відповідав всій сукупності технічних вимог до цього рушника. По іншим вимогам до найменувань до позицій 2, 3 та 4 вказано Граматура: 17 г/м² та Граматура: 35 г/м².
Вказані конкретні значення відповідають тільки вимогам одного виробника, Замовником не встановлені межі до зазначених технічних характеристик, а тому встановлені вимоги є дискримінаційним, оскільки обмежують конкуренцію.
На підтвердження відповідності засобів прошу Замовника надати інформацію двох виробників, яка б підтверджувала сукупність всіх вимог зазначених в тендерній документації Додатку 2.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище у мотивувальній частині шляхом внесення змін до додатку №2 до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище у мотивувальній частині шляхом внесення змін до додатку №2 до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d59df85cd26045088c9d0c8ef825506d
Заголовок пункту скарги:
1.2. Технічними характеристиками до позиції 2 (Рушники паперові BASIC 150арк. Р/Ц(АТМ 014)*) визначено:
«Граматура: 17 г/м²
Розмір листа-212мм*222мм».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.2. Технічними характеристиками до позиції 2 (Рушники паперові BASIC 150арк. Р/Ц(АТМ 014)*) визначено:
«Граматура: 17 г/м²
Розмір листа-212мм*222мм».
Встановлені конкретні значення до паперових рушників є дискримінаційні, адже еквівалентів, які б відповідали сукупності всім вимогам не має, наприклад, https://smarttender.biz/prozorro-market/category/rushnyky-paperovi/2285/?c=120857&c=2164&c=120860&c=13056&c=120858
з параметром «Розмір листа-212мм*222мм», є розміри 20см на 24см, 22см на 21см, 22,5см на 20см, 22,5см на 22см і тд. немає.
Щодо вимоги «Граматура: 17 г/м²», то з таким значенням не дозволяє запропонувати паперовий рушник, котрий би відповідав всій сукупності технічних вимог до цього рушника.
Вказані конкретні значення відповідають тільки вимогам одного виробника, Замовником не встановлені межі до зазначених технічних характеристик, а тому встановлені вимоги є дискримінаційним, оскільки обмежують конкуренцію.
На підтвердження відповідності засобів прошу Замовника надати інформацію двох виробників, яка б підтверджувала сукупність всіх вимог зазначених в тендерній документації Додатку 2.
«Граматура: 17 г/м²
Розмір листа-212мм*222мм».
Встановлені конкретні значення до паперових рушників є дискримінаційні, адже еквівалентів, які б відповідали сукупності всім вимогам не має, наприклад, https://smarttender.biz/prozorro-market/category/rushnyky-paperovi/2285/?c=120857&c=2164&c=120860&c=13056&c=120858
з параметром «Розмір листа-212мм*222мм», є розміри 20см на 24см, 22см на 21см, 22,5см на 20см, 22,5см на 22см і тд. немає.
Щодо вимоги «Граматура: 17 г/м²», то з таким значенням не дозволяє запропонувати паперовий рушник, котрий би відповідав всій сукупності технічних вимог до цього рушника.
Вказані конкретні значення відповідають тільки вимогам одного виробника, Замовником не встановлені межі до зазначених технічних характеристик, а тому встановлені вимоги є дискримінаційним, оскільки обмежують конкуренцію.
На підтвердження відповідності засобів прошу Замовника надати інформацію двох виробників, яка б підтверджувала сукупність всіх вимог зазначених в тендерній документації Додатку 2.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище у мотивувальній частині шляхом внесення змін до додатку №2 до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2c37979df60c44c8834cbb9c4b9bdefa
Заголовок пункту скарги:
1.3. Технічними характеристиками до позиції 3 (Туалетний папір в рулоні JUMBO 90м (ТПМ/АТМ 009)*) визначено:
«Граматура: 35 г/м²
Висота рулона-9см
Діаметр рулону-19см
Довжина рулону -90м».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.3. Технічними характеристиками до позиції 3 (Туалетний папір в рулоні JUMBO 90м (ТПМ/АТМ 009)*) визначено:
«Граматура: 35 г/м²
Висота рулона-9см
Діаметр рулону-19см
Довжина рулону -90м».
Встановлені конкретні значення до туалетного паперу в рулоні є дискримінаційні, адже еквівалентів, які б відповідали сукупності всім вимогам не має, наприклад, https://smarttender.biz/prozorro-market/category/papir-tualetniy/1875/?c=2214&c=13712&c=143225
з параметром «Довжина рулону -90м», є 2 види туалетного паперу, але вони відрізняються від інших вимог «Граматура: 35 г/м², Висота рулона-9см, Діаметр рулону-19см» , наприклад Туалетний папір рулонний, макулатурний ТМ "Джамбо" ДСТУ 8862:2019 https://smarttender.biz/prozorro-market/product/tualetniy-papir-rulonniy-makulaturniy-tm-dzhambo-dstu-8862-2019/217132/
має Щільність, г / м2: 38
https://paperandboard.com.ua/product_tseluloza-tual-papir-jumbo
Висота рулона-91см
Тож, з таким значеннями не дозволяє запропонувати туалетного паперу в рулоні, котрий би відповідав всій сукупності технічних вимог до цього туалетного паперу.
Вказані конкретні значення відповідають тільки вимогам одного виробника, Замовником не встановлені межі до зазначених технічних характеристик, а тому встановлені вимоги є дискримінаційним, оскільки обмежують конкуренцію.
На підтвердження відповідності засобів прошу Замовника надати інформацію двох виробників, яка б підтверджувала сукупність всіх вимог зазначених в тендерній документації Додатку 2.
«Граматура: 35 г/м²
Висота рулона-9см
Діаметр рулону-19см
Довжина рулону -90м».
Встановлені конкретні значення до туалетного паперу в рулоні є дискримінаційні, адже еквівалентів, які б відповідали сукупності всім вимогам не має, наприклад, https://smarttender.biz/prozorro-market/category/papir-tualetniy/1875/?c=2214&c=13712&c=143225
з параметром «Довжина рулону -90м», є 2 види туалетного паперу, але вони відрізняються від інших вимог «Граматура: 35 г/м², Висота рулона-9см, Діаметр рулону-19см» , наприклад Туалетний папір рулонний, макулатурний ТМ "Джамбо" ДСТУ 8862:2019 https://smarttender.biz/prozorro-market/product/tualetniy-papir-rulonniy-makulaturniy-tm-dzhambo-dstu-8862-2019/217132/
має Щільність, г / м2: 38
https://paperandboard.com.ua/product_tseluloza-tual-papir-jumbo
Висота рулона-91см
Тож, з таким значеннями не дозволяє запропонувати туалетного паперу в рулоні, котрий би відповідав всій сукупності технічних вимог до цього туалетного паперу.
Вказані конкретні значення відповідають тільки вимогам одного виробника, Замовником не встановлені межі до зазначених технічних характеристик, а тому встановлені вимоги є дискримінаційним, оскільки обмежують конкуренцію.
На підтвердження відповідності засобів прошу Замовника надати інформацію двох виробників, яка б підтверджувала сукупність всіх вимог зазначених в тендерній документації Додатку 2.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище у мотивувальній частині шляхом внесення змін до додатку №2 до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
459cafe5239341bbaad55d8a456cadfe
Заголовок пункту скарги:
1.4. Технічними характеристиками до позиції 4 (Туалетний папір "ТЕС" ДСТУ 8862:2019*) визначено:
«Граматура: 35 г/м²
Висота рулона-9см
Діаметр рулону-9,5см
Довжина рулону -55м»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.4. Технічними характеристиками до позиції 4 (Туалетний папір "ТЕС" ДСТУ 8862:2019*) визначено:
«Граматура: 35 г/м²
Висота рулона-9см
Діаметр рулону-9,5см
Довжина рулону -55м»
Встановлені конкретні значення до туалетного паперу в рулоні є дискримінаційні, адже еквівалентів, які б відповідали сукупності всім вимогам не має, наприклад, https://smarttender.biz/prozorro-market/category/papir-tualetniy/1875/?c=6160
з параметром «Довжина рулону -55м», є 3 види туалетного паперу, але вони відрізняються від інших вимог, наприклад «Кількість шарів: одношаровий без перфораціі, Склад: макулатура».
Тож, з таким значеннями не дозволяє запропонувати туалетного паперу, котрий би відповідав всій сукупності технічних вимог до цього туалетного паперу. Ці факти можна трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику, без можливості вільної конкуренції серед усіх можливих учасників тендеру.
Вказані конкретні значення відповідають тільки вимогам одного виробника, Замовником не встановлені межі до зазначених технічних характеристик, а тому встановлені вимоги є дискримінаційним, оскільки обмежують конкуренцію.
На підтвердження відповідності засобів прошу Замовника надати інформацію двох виробників, яка б підтверджувала сукупність всіх вимог зазначених в тендерній документації Додатку 2.
На вищезазначені позиції, Замовник мав би вказати межі «від» «до», а не конкретні значення, завчасно визначених товарів, які бажає закупити Замовник, без фактичної можливості пропонування еквіваленти.
Скаржник пропонує наступні найменування товарів:
По- першому найменуванні – Рушник листовий V укладки макулатурний
По- другому найменуванні – Рушник листовий V укладки целюлозний
По- третьому найменуванні – Туалетний папір Джамбо сірий
По- четвертому найменуванні – Туалетний папір макулатурний
Запропоновані засоби мною мають аналогічні технічні характеристики:
Рушник листовий V укладки макулатурний Міцна основа рушника дозволяє економно використовувати даний продукт.
За один раз використовується лише один лист, якого достатньо для повного
витирання рук. Підходить для диспенсерів.
Характеристики:
Макулатурний
Одношаровий
Сірий
Розмір упаковки 255х50х125мм
Густина паперової основи 40г/м.кв.
Кількість 160 лист.
Рушник листовий V укладки целюлозний
Рушники паперові виготовлені з якісної сировини, мають підвищену
здатність поглинати вологу, оптимальний розмір листа.
Характеристики:
Целюлоза
Одношаровий
Без гільзи
Розмір упаковки 220х85х120мм
Густина паперової основи 34г/м.кв.
Кількість 150 лист.
Туалетний папір Джамбо сірий
Туалетний папір Джамбо на гільзі
Характеристики:
Макулатурний
Одношаровий
На гільзі
Висота рулончика 90мм
Густина паперової основи 36-40г/м.кв.
Довжина 90м., 120м. (+-1,5м)
Діаметр гільзи 60мм
Зовнішній діаметр 155мм., 175мм.
Туалетний папір макулатурний
Виготовлений з макулатурної основи власного
виробництва.
Характеристики:
Макулатурний
Одношаровий
Висота рулону 90мм
Густина паперової основи 36-40г/м.кв.
Довжина 50м (+-1,5м)
Вага 130-150г.
«Граматура: 35 г/м²
Висота рулона-9см
Діаметр рулону-9,5см
Довжина рулону -55м»
Встановлені конкретні значення до туалетного паперу в рулоні є дискримінаційні, адже еквівалентів, які б відповідали сукупності всім вимогам не має, наприклад, https://smarttender.biz/prozorro-market/category/papir-tualetniy/1875/?c=6160
з параметром «Довжина рулону -55м», є 3 види туалетного паперу, але вони відрізняються від інших вимог, наприклад «Кількість шарів: одношаровий без перфораціі, Склад: макулатура».
Тож, з таким значеннями не дозволяє запропонувати туалетного паперу, котрий би відповідав всій сукупності технічних вимог до цього туалетного паперу. Ці факти можна трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику, без можливості вільної конкуренції серед усіх можливих учасників тендеру.
Вказані конкретні значення відповідають тільки вимогам одного виробника, Замовником не встановлені межі до зазначених технічних характеристик, а тому встановлені вимоги є дискримінаційним, оскільки обмежують конкуренцію.
На підтвердження відповідності засобів прошу Замовника надати інформацію двох виробників, яка б підтверджувала сукупність всіх вимог зазначених в тендерній документації Додатку 2.
На вищезазначені позиції, Замовник мав би вказати межі «від» «до», а не конкретні значення, завчасно визначених товарів, які бажає закупити Замовник, без фактичної можливості пропонування еквіваленти.
Скаржник пропонує наступні найменування товарів:
По- першому найменуванні – Рушник листовий V укладки макулатурний
По- другому найменуванні – Рушник листовий V укладки целюлозний
По- третьому найменуванні – Туалетний папір Джамбо сірий
По- четвертому найменуванні – Туалетний папір макулатурний
Запропоновані засоби мною мають аналогічні технічні характеристики:
Рушник листовий V укладки макулатурний Міцна основа рушника дозволяє економно використовувати даний продукт.
За один раз використовується лише один лист, якого достатньо для повного
витирання рук. Підходить для диспенсерів.
Характеристики:
Макулатурний
Одношаровий
Сірий
Розмір упаковки 255х50х125мм
Густина паперової основи 40г/м.кв.
Кількість 160 лист.
Рушник листовий V укладки целюлозний
Рушники паперові виготовлені з якісної сировини, мають підвищену
здатність поглинати вологу, оптимальний розмір листа.
Характеристики:
Целюлоза
Одношаровий
Без гільзи
Розмір упаковки 220х85х120мм
Густина паперової основи 34г/м.кв.
Кількість 150 лист.
Туалетний папір Джамбо сірий
Туалетний папір Джамбо на гільзі
Характеристики:
Макулатурний
Одношаровий
На гільзі
Висота рулончика 90мм
Густина паперової основи 36-40г/м.кв.
Довжина 90м., 120м. (+-1,5м)
Діаметр гільзи 60мм
Зовнішній діаметр 155мм., 175мм.
Туалетний папір макулатурний
Виготовлений з макулатурної основи власного
виробництва.
Характеристики:
Макулатурний
Одношаровий
Висота рулону 90мм
Густина паперової основи 36-40г/м.кв.
Довжина 50м (+-1,5м)
Вага 130-150г.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище у мотивувальній частині шляхом внесення змін до додатку №2 до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
8ac64109fd9c4e56a73fd0323e24cfec
Заголовок пункту скарги:
1.5. Додатком 2 Тендерної документації встановлено, що Учасник додатково надає в складі пропозиції:
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, діючий на дату подання пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.5. Додатком 2 Тендерної документації встановлено, що Учасник додатково надає в складі пропозиції:
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, діючий на дату подання пропозиції
Тож, Замовник вимагає надати на всі чотири позиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, в порушення чинного законодавства України. Адже, з 01 жовтня 2023 року припинена видача висновків держаної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) та ці висновки виключені із Закону України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”.
https://moz.gov.ua/article/public-discussions-archive/povidomlennja-pro-opriljudnennja-proektu-nakazu-ministerstva-ohoroni-zdorov%e2%80%99ja-ukraini-pro-viznannja-takim-scho-vtrativ-chinnist-nakazu-ministerstva-ohoroni-zdorov%e2%80%99ja-ukraini-vid-09-zhovtnja-2000-roku--247
Тому, вимога надання висновку ДСЕЕ суперечить статті 1 Закону України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”, за якою забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом, а тому, Висновок ДСЕЕ уже не є реєстраційним документом, а тому вимагати його у тендерній документації є протизаконно. Тож, отримати учасники при всьому бажанні Висновок ДСЕЕ після 01.10.2023 року є неможливо через зазначені зміни в законодавстві України, і відповідно надати такі Висновки ДСЕЕ на виконання вимог тендерної документації, де Замовником встановлено таку дискримінаційну вимогу є неможливим, лише «обраний постачальник» зможе надати попередньо підготовлений до змін в законодавстві відповідний Висновок ДСЕЕ.
Закон України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-IX від 6 вересня 2022 року та Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII від 24 лютого 1994 року, який втративши чинність на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022 більше не передбачає складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а тому Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів не видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, і їх неможливо отримати для даної закупівлі, чи інших закупівель.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.
Тож, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на підтвердження заявлених в технічній специфікації вимог до товарів зможуть надати саме державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, діючий на дату подання пропозиції
Тож, Замовник вимагає надати на всі чотири позиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, в порушення чинного законодавства України. Адже, з 01 жовтня 2023 року припинена видача висновків держаної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) та ці висновки виключені із Закону України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”.
https://moz.gov.ua/article/public-discussions-archive/povidomlennja-pro-opriljudnennja-proektu-nakazu-ministerstva-ohoroni-zdorov%e2%80%99ja-ukraini-pro-viznannja-takim-scho-vtrativ-chinnist-nakazu-ministerstva-ohoroni-zdorov%e2%80%99ja-ukraini-vid-09-zhovtnja-2000-roku--247
Тому, вимога надання висновку ДСЕЕ суперечить статті 1 Закону України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”, за якою забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом, а тому, Висновок ДСЕЕ уже не є реєстраційним документом, а тому вимагати його у тендерній документації є протизаконно. Тож, отримати учасники при всьому бажанні Висновок ДСЕЕ після 01.10.2023 року є неможливо через зазначені зміни в законодавстві України, і відповідно надати такі Висновки ДСЕЕ на виконання вимог тендерної документації, де Замовником встановлено таку дискримінаційну вимогу є неможливим, лише «обраний постачальник» зможе надати попередньо підготовлений до змін в законодавстві відповідний Висновок ДСЕЕ.
Закон України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-IX від 6 вересня 2022 року та Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII від 24 лютого 1994 року, який втративши чинність на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022 більше не передбачає складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а тому Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів не видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, і їх неможливо отримати для даної закупівлі, чи інших закупівель.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.
Тож, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на підтвердження заявлених в технічній специфікації вимог до товарів зможуть надати саме державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище у мотивувальній частині шляхом внесення змін до додатку №2 до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
fed8d7f7a9a640efafa8781ff77b5dc3
Заголовок пункту скарги:
Додатком 2 Тендерної документації встановлено:
«8. У випадку подання «еквіваленту» товару чи ДСТУ, ТУ Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) ,ДСТУ, ТУ та товару, ДСТУ, ТУ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.6. Додатком 2 Тендерної документації встановлено:
«8. У випадку подання «еквіваленту» товару чи ДСТУ, ТУ Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) ,ДСТУ, ТУ та товару, ДСТУ, ТУ. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, а також протоколи лабораторних випробувань, які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару».
Тож, Замовник порушуючи принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) недискримінація учасників та рівне ставлення до них, порушує мої права як учасника публічних закупівель, адже учасників котрі пропонують інший твар ніж вказаний Замовником покладаються додатково підготовка (збирання) документів та затрати на виготовлення відповідних підтверджуючих документів та додатковий час на виготовлення:
1) таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару;
2) копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик;
3) протоколи лабораторних випробувань, які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Сукупність вищезазначених вимог Замовника в поєднанню з вимогами підтвердження еквівалентності підтверджує умисність встановлення таких вимог для «непотрібних учасників», оскільки наприклад лише протокол лабораторних випробувань займає не менше одного тижня на проведення відповідних досліджень та виготовлення відповідного протоколу, а в умовах скорочених строків подання тендерних пропозицій, це фактично неможливо виконати в строк 7 днів. Тому вважаю, що Замовник повинен видалити ці дискримінаційні вимоги до учасників, котрі пропонують еквівалент.
«8. У випадку подання «еквіваленту» товару чи ДСТУ, ТУ Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) ,ДСТУ, ТУ та товару, ДСТУ, ТУ. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, а також протоколи лабораторних випробувань, які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару».
Тож, Замовник порушуючи принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) недискримінація учасників та рівне ставлення до них, порушує мої права як учасника публічних закупівель, адже учасників котрі пропонують інший твар ніж вказаний Замовником покладаються додатково підготовка (збирання) документів та затрати на виготовлення відповідних підтверджуючих документів та додатковий час на виготовлення:
1) таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару;
2) копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик;
3) протоколи лабораторних випробувань, які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Сукупність вищезазначених вимог Замовника в поєднанню з вимогами підтвердження еквівалентності підтверджує умисність встановлення таких вимог для «непотрібних учасників», оскільки наприклад лише протокол лабораторних випробувань займає не менше одного тижня на проведення відповідних досліджень та виготовлення відповідного протоколу, а в умовах скорочених строків подання тендерних пропозицій, це фактично неможливо виконати в строк 7 днів. Тому вважаю, що Замовник повинен видалити ці дискримінаційні вимоги до учасників, котрі пропонують еквівалент.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 Технічна специфікація від 26.07.2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище у мотивувальній частині шляхом внесення змін до додатку №2 до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
84c884a4fe5f4885b130d7a891ae57c6
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація Замовника складена в порушення встановлених вимог до змісту тендерної документації, а саме: Постановою КМ № 782 від 05.07.2024р. було доповнено Пункт 28
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2) Тендерна документація Замовника складена в порушення встановлених вимог до змісту тендерної документації, а саме: Постановою КМ «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 782 від 05.07.2024р. було доповнено Пункт 28 після абзацу дев’ятого доповнити новим абзацом такого змісту:
“Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.”.
Крім того, в пункт 44 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 782 від
05.07.2024, згідно якого в Постанову КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, доповнено наступним змістом: «Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.»
Тож, Замовник мав би внести відповідні зміни в тендерну документацію.
“Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.”.
Крім того, в пункт 44 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 782 від
05.07.2024, згідно якого в Постанову КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, доповнено наступним змістом: «Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.»
Тож, Замовник мав би внести відповідні зміни в тендерну документацію.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація від 26.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація від 26.07.2024.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище у мотивувальній частині шляхом внесення змін до додатку №2 до тендерної документації