-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дрова твердих порід
Завершена
1 094 719.60
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 473.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 473.60 UAH
Період оскарження:
23.07.2024 11:15 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга в порядку ст. 18 ЗУ "про публічні закупівлі"
Номер:
796fb7e9784448b4850a98226ca49c64
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-23-003678-a.c1
Назва:
скарга в порядку ст. 18 ЗУ "про публічні закупівлі"
Скарга:
23.07.2024 року ФІЛІЯ «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «АВАРІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» оголосило в електронній системі публічних закупівель "PROZORRO" закупівлю відкриті торги з особливостями предметом якої є товар - ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-23-003678-a) (далі – Процедура закупівлі/Торги).
Також, Замовником опубліковано тендерну документацію затверджену Протокольним рішенням уповноваженої особи № 113 від 23.07.2024 року (далі — тендерна документація/ТД/документація).
Уважно ознайомившись з вимогами ТД, ТОВ «ВФМ ГРУП» повідомляє, що вимоги ТД порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон) та положення Постанови КМ України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі- Особливості) та також наше право на участь у цих Торгах, зокрема, виходячи з наведеного у скарзі.
Згідно положень ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Крім того, положеннями Закону та Особливостей зобов’язано Замовника дотримуватись принципів здійснення державних закупівель, що визначених статтею 5 Закону, зокрема
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник нехтує вимогами чинного законодавства і встановлює незаконні, дискримінаційні вимоги, при цьому порушує і принципи проведення торгів. Також, діями Замовником порушено наші права на участь у даних торгах.
Відновлення наших прав на участь на рівних умовах у даних торгах та усунення порушень порядку проведення торгів Замовником можливо шляхом задоволення нашої скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Перелік_ посилання на докази.docx 26.07.2024 14:11
- ДСТУ 4020-2-2001 26.07.2024 14:11
- ДСТУ 1315-1-2001 26.07.2024 14:11
- ДСТУ 1316-1-2019 26.07.2024 14:11
- ТУ 26.07.2024 14:11
- sign.p7s 26.07.2024 14:43
- Рішення від 30.07.2024 № 12938.pdf 30.07.2024 17:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.08.2024 № 13482.pdf 09.08.2024 13:34
- Рішення від 08.08.2024 № 13482.pdf 12.08.2024 18:13
- Лист-пояснення по суті скарги Дрова.docx 01.08.2024 16:39
- Лист-пояснення по суті скарги Дрова.pdf 01.08.2024 16:39
- 113_2 від 14.08.2024 Протокольне рішення (внесення змін).pdf 14.08.2024 16:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2024 15:00
Дата розгляду скарги:
08.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.07.2024 17:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2024 18:13
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2024 16:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.08.2024р. № 13482-р/пк-пз внесені зміни № 1 до тендерної документації на закупівлю: ДК 021-2015 03410000-7 Деревина (Дрова твердих порід)
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5f06988b1ad0471ead366e847464dbfe
Заголовок пункту скарги:
вимоги тендерної документації, що не узгоджуються з п. 44 Особливостей та порушують права Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно вимог ч. 4 розділу 5 тендерної документації, Замовник перелічує підстави для відхилення тендерної пропозиції, що закріплені у п. 44 Особливостей у редакції Особливостей, однак не в повному обсязі - Замовником не враховано останні зміни п. 44 Особливостей, зокрема останній абз. П. 44 особливостей, що доповнено згідно Постанови КМ № 782 від 05.07.2024, а саме: Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
За таких підстав вимога ч. 4 розділу 5 тендерної документації не узгоджуються з вимогами п. 44 Особливостей в останній редакції, що вказує на порушення Замовником порядку проведення торгів та права учасників (у тому числі і Скаржника). Вказане порушення може привести до незаконного розгляду пропозицій Замовником та надасть змогу Замовнику зловживати своїми правами. Через не узгодженість вимог тендерної документації з вимогами чинного законодавства Скаржників не може якісно підготувати свою пропозицію і бути впевненим, що Замовник буде розглядати його пропозицію без порушень чинного законодавства.
Зазначимо, що такими діями Замовник порушує п. 3 та п. 44 Особливостей.
За таких підстав вимога ч. 4 розділу 5 тендерної документації не узгоджуються з вимогами п. 44 Особливостей в останній редакції, що вказує на порушення Замовником порядку проведення торгів та права учасників (у тому числі і Скаржника). Вказане порушення може привести до незаконного розгляду пропозицій Замовником та надасть змогу Замовнику зловживати своїми правами. Через не узгодженість вимог тендерної документації з вимогами чинного законодавства Скаржників не може якісно підготувати свою пропозицію і бути впевненим, що Замовник буде розглядати його пропозицію без порушень чинного законодавства.
Зазначимо, що такими діями Замовник порушує п. 3 та п. 44 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Посилання на Закон та Особливості
-
Повʼязаний документ:
Перелік_ посилання на докази.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію та включити останній абз п. 44 Особливостей у тендерну документацію.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c0df354f10d1458ca84c526ab9597abe
Заголовок пункту скарги:
Вимоги до предмету закупівлі, що не узгоджуються з вимогами національних стандартів та звужують конкуренцію до одного виробника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог додатку 3 до ТД, Технічні характеристики предмета закупівлі:
Найменування - Дрова твердих порід
Значення:
Вид – Дрова твердолистяні
(1 група)
Порода дерева – Ясень, Берест, Дуб, Граб, Акація (крім Берези);
Довжина, м – 1,0 (± 10%);
Товщина (Ø діаметр) – 8-28 см.;
Вологість – не більше 30-35%;
Висота сучків – ≤ 30 мм.;
Якість:
- Без попередньої експлуатації;
- Можливо наявність кори;
- Без гнилі та трухлявини.
Призначення – для спалювання в топці котла задля виробництва теплової енергії, яка буде направлена на опалення приміщень філії «ВП АТЦ».
Нормативний документ - ДСТУ 4020-2-2001
Перелік документів, які надаються учасником процедури закупівлі ДК 021:2015: 03410000-7 – Деревина (Дрова твердих порід) в складі тендерної пропозиції:
2. Скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами або інші підтверджуючі документи на закупівлю деревини дров’яної непромислового використання твердих порід (крім берези) у кількості не менше зазначеної у тендерній документації ).
Зауважимо, що дані вимоги до предмету закупівлі є обмежуючими (дискримінаційними) та незаконними, такими, що не узгоджуються з вимогами національних стандартів для даного виду товару.
Вид – Дрова твердолистяні (1 група)
Порода дерева – Ясень, Берест, Дуб, Граб, Акація (крім Берези);
Довжина, м – 1,0 (± 10%);
Товщина (Ø діаметр) – 8-28 см.;
Не є зрозумілим чому Замовник встановлює таки вимоги – під якого окремого виробника (учасника)?
Замовник вказує нормативний документ - ДСТУ 4020-2-2001. Однак цей стандарт не встановлює вимоги до якості товару, що є предметом закупівлі, цей стандарт встановлює методи обмірювання та визначення об’ємів круглих лісоматеріалів. Стандарт поширюється на круглі лісоматеріали листяних та хвойних порід.
Для даного виду товару наразі наявні наступні національні стандарти (що стосуються якості):
-ДСТУ EN 1316-1:2019 Лісоматеріали круглі листяні. Класифікація за якістю. Частина 1. Дуб та бук (EN 1316-1:2012, IDT);
-ДСТУ EN 1315-1-2001 Класифікація за розмірами. Частина 1. Лісоматеріали круглі листяні (EN 1315-1:1997, IDТ);
Також, усі філії ДП "Ліси України" (усі лісництва (лісокористувачі) України) використовують ТУУ 16.1-00994207-005:2018.
Замовник визначає, що предметом даних торгів є дрова твердолистяні (1 група) і визначає породи деревини– Ясень, Берест, Дуб, Граб, Акація (крім Берези) Однак, згідно ТУУ 16.1-00994207-005:2018, у залежності від теплотворної здатності, деревину дров’яну, призначену для палива, виробництва теплової та електроенергії, а також піролізу, поділяють за наступними групами порід: 1 а група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина.
Тобто вбачається, що береза відноситься до 1 групи якості, тож не є зрозумілим чому Замовник намагається обмежити право учасників, що пропонують березу, на участь у цих торгах. Вимога щодо виключення берези з поставки за даними торгами є дискримінаційною (у тому числі і для Скаржника).
Замовник визначає вимоги до товару - Довжина, м – 1,0 (± 10%); Товщина (Ø діаметр) – 8-28 см.. Однак не є зрозумілим у якому технічному документі (ТУ чи ДСТУ) Замовник вбачає такі параметри? З яких документів окремого виробника Замовник «переписав» такі вииоги до товару?
Згідно ДСТУ EN 1316-1:2019 та ДСТУ EN 1315-1-2001 не передбачено таких вимог, як встановлює Замовник у тендерній документації до деревини, що є предметом даних торгів.
ТУУ 16.1-00994207-005:2018 для першої групи деревини, також не визначає вимог, як визначив Замовник у тендерній документації. Згідно п. 6.1. вказаного ТУ, Розміри деревини дров’яної промислового і непромислового використання встановлено у табл. 1 і табл.2.
Таблиця 2 - Розміри деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листяних порід відокремлюють за довжиною: 0,25 - >1,0 1,0 – 1.9 м. (граничні відхили ±0,02 ±0,05) за товщиною – від 2 см і більше.
Нашому товариству (як потенційному учаснику) вкрай не зрозуміло чому участь у цих торгах може прийняти лише ті учасники, хто пропонують дрова з окремими параметрами, що не узгоджуються ані з ДСТУ ані з технічним документом лісокористувачей? (чим це обґрунтовано? Чому обмежено участь учасників, що пропонують товар за ДСТУ для даного виду товару та за ТУУ 16.1-00994207-005:2018, що використовується усіма лісництвом на території України? Нам не зрозуміло чому замовник прописує вимоги під одного виробника? ми не співпрацюємо з таким виробником і не зобовʼязані співпрацювати.
Наше товариство може поставити товар, що офіційно придбаний у лісництва (має законне походження), з характеристиками згідно вимог національного стандарту та ТУУ 16.1-00994207-005:2018, однак такий товар не відповідає вимогам Замовника ані за параметрами довжини та товщини, ані за переліком порід дерев.
Відтак, вказані вимоги до товару у Додатку 3 є незаконними та дискримінаційними (такими, що порушують наші права на участь у цих торгах), що не узгоджується з чинними нормами права у сфері публічних закупівель. у тому числі з принципами проведення торгів.
Найменування - Дрова твердих порід
Значення:
Вид – Дрова твердолистяні
(1 група)
Порода дерева – Ясень, Берест, Дуб, Граб, Акація (крім Берези);
Довжина, м – 1,0 (± 10%);
Товщина (Ø діаметр) – 8-28 см.;
Вологість – не більше 30-35%;
Висота сучків – ≤ 30 мм.;
Якість:
- Без попередньої експлуатації;
- Можливо наявність кори;
- Без гнилі та трухлявини.
Призначення – для спалювання в топці котла задля виробництва теплової енергії, яка буде направлена на опалення приміщень філії «ВП АТЦ».
Нормативний документ - ДСТУ 4020-2-2001
Перелік документів, які надаються учасником процедури закупівлі ДК 021:2015: 03410000-7 – Деревина (Дрова твердих порід) в складі тендерної пропозиції:
2. Скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток (для постійних лісокористувачів) для інших учасників біржовий договір з постійними лісокористувачами або інші підтверджуючі документи на закупівлю деревини дров’яної непромислового використання твердих порід (крім берези) у кількості не менше зазначеної у тендерній документації ).
Зауважимо, що дані вимоги до предмету закупівлі є обмежуючими (дискримінаційними) та незаконними, такими, що не узгоджуються з вимогами національних стандартів для даного виду товару.
Вид – Дрова твердолистяні (1 група)
Порода дерева – Ясень, Берест, Дуб, Граб, Акація (крім Берези);
Довжина, м – 1,0 (± 10%);
Товщина (Ø діаметр) – 8-28 см.;
Не є зрозумілим чому Замовник встановлює таки вимоги – під якого окремого виробника (учасника)?
Замовник вказує нормативний документ - ДСТУ 4020-2-2001. Однак цей стандарт не встановлює вимоги до якості товару, що є предметом закупівлі, цей стандарт встановлює методи обмірювання та визначення об’ємів круглих лісоматеріалів. Стандарт поширюється на круглі лісоматеріали листяних та хвойних порід.
Для даного виду товару наразі наявні наступні національні стандарти (що стосуються якості):
-ДСТУ EN 1316-1:2019 Лісоматеріали круглі листяні. Класифікація за якістю. Частина 1. Дуб та бук (EN 1316-1:2012, IDT);
-ДСТУ EN 1315-1-2001 Класифікація за розмірами. Частина 1. Лісоматеріали круглі листяні (EN 1315-1:1997, IDТ);
Також, усі філії ДП "Ліси України" (усі лісництва (лісокористувачі) України) використовують ТУУ 16.1-00994207-005:2018.
Замовник визначає, що предметом даних торгів є дрова твердолистяні (1 група) і визначає породи деревини– Ясень, Берест, Дуб, Граб, Акація (крім Берези) Однак, згідно ТУУ 16.1-00994207-005:2018, у залежності від теплотворної здатності, деревину дров’яну, призначену для палива, виробництва теплової та електроенергії, а також піролізу, поділяють за наступними групами порід: 1 а група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина.
Тобто вбачається, що береза відноситься до 1 групи якості, тож не є зрозумілим чому Замовник намагається обмежити право учасників, що пропонують березу, на участь у цих торгах. Вимога щодо виключення берези з поставки за даними торгами є дискримінаційною (у тому числі і для Скаржника).
Замовник визначає вимоги до товару - Довжина, м – 1,0 (± 10%); Товщина (Ø діаметр) – 8-28 см.. Однак не є зрозумілим у якому технічному документі (ТУ чи ДСТУ) Замовник вбачає такі параметри? З яких документів окремого виробника Замовник «переписав» такі вииоги до товару?
Згідно ДСТУ EN 1316-1:2019 та ДСТУ EN 1315-1-2001 не передбачено таких вимог, як встановлює Замовник у тендерній документації до деревини, що є предметом даних торгів.
ТУУ 16.1-00994207-005:2018 для першої групи деревини, також не визначає вимог, як визначив Замовник у тендерній документації. Згідно п. 6.1. вказаного ТУ, Розміри деревини дров’яної промислового і непромислового використання встановлено у табл. 1 і табл.2.
Таблиця 2 - Розміри деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листяних порід відокремлюють за довжиною: 0,25 - >1,0 1,0 – 1.9 м. (граничні відхили ±0,02 ±0,05) за товщиною – від 2 см і більше.
Нашому товариству (як потенційному учаснику) вкрай не зрозуміло чому участь у цих торгах може прийняти лише ті учасники, хто пропонують дрова з окремими параметрами, що не узгоджуються ані з ДСТУ ані з технічним документом лісокористувачей? (чим це обґрунтовано? Чому обмежено участь учасників, що пропонують товар за ДСТУ для даного виду товару та за ТУУ 16.1-00994207-005:2018, що використовується усіма лісництвом на території України? Нам не зрозуміло чому замовник прописує вимоги під одного виробника? ми не співпрацюємо з таким виробником і не зобовʼязані співпрацювати.
Наше товариство може поставити товар, що офіційно придбаний у лісництва (має законне походження), з характеристиками згідно вимог національного стандарту та ТУУ 16.1-00994207-005:2018, однак такий товар не відповідає вимогам Замовника ані за параметрами довжини та товщини, ані за переліком порід дерев.
Відтак, вказані вимоги до товару у Додатку 3 є незаконними та дискримінаційними (такими, що порушують наші права на участь у цих торгах), що не узгоджується з чинними нормами права у сфері публічних закупівель. у тому числі з принципами проведення торгів.
×
-
Назва доказу:
перелік
-
Повʼязаний документ:
Перелік_ посилання на докази.docx
-
-
Назва доказу:
ТУ, що використовують лісокористувачі (філії ДП "Ліси України"
-
Повʼязаний документ:
ТУ
-
-
Назва доказу:
ДСТУ для данного виду товару
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 1316-1-2019
-
-
Назва доказу:
ДСТУ на який посилається Замовник у ТД
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 4020-2-2001
-
-
Назва доказу:
ДСТУ для данного виду товару
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 1315-1-2001
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У зв’язку з наведеним просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток 3 до ТД шляхом приведення вимог до предмету закупівлі у відповідність до технічних документів (ДСТУ та ТУ, що використовують лісокористувачі) для даного виду товару.