• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів

Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Завершена

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 22.07.2024 17:57 - 09.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: ce942543248841f783264e6ff1ae0a05
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-22-009672-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
СКАРГА на рішення замовника Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області ( номер закупівлі UA-2024-07-22-009672-a) ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області було проведено відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 51eb95823ff841b7b2ac48987d79e387 (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-009672-a) ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів. Закупівлю було оголошено: 22.07.2024 р. Учасниками аукціону були ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». 20.08.2024 р. згідно протокол № 82 від 20.08.2024 р. було відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного. 1. Підставою для відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» замовник зазначив відсутність виписки з балансу учасника, що підтверджує наявність вказаного обладнання на балансі учасника. Відповідно до розділу 4 пункту 3 пп.1 до тендерної документації Замовника зазначено: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: ― підпадає під підстави, встановлені п.47 Особливостей; ― зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абз.1 п.42 Особливостей; ― не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; ― не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; Проте, Замовником не було надано Скаржнику час на можливість виправлення виявлених замовником невідповідностей протягом 24 годин. З огляду вищезазначеного, Замовник порушив принцип здійснення публічних закупівель, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них. 2. Також підставою для відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» відповідно до протоколу № 82 від 20.08.2024 р., замовник зазначив наступне: «у складі тендерної пропозиції наданий вказаний сертифікат відповідності. У складі тендерної пропозиції учасника наявний сертифікат відповідності на установку для високотемпературного спалювання небезпечних відходів органічних рослинного і тваринного походження, моделі УТ 3000 ДП з пальником, що працює на рідкому паливі (файл «13.4 UA.024.C.0125-24.pdf»). Враховуючи, що предметом закупівлі є послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, а саме — послуги з утилізаці/видалення медичних відходів, вказаний сертифікат не є підтвердженням відповідності вимогам.» Відповідно до додатку 1 пункту 2 пп. 3 до тендерної документації замовник вимагав наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) (для підтвердження надати виписку з балансу учасника, копія технічного паспорту, копія сертифікату відповідності (температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С). Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надав всі необхідні документи на наявність сміттєспалювальної печі, а саме технічний паспорт УТ 3000 ДП з робочою температурою згорання 850-1300°С, також надав сертифікат відповідності № UA.024.C.0125-24 Установка для високотемпературного спалювання небезпечних відходів органічних рослинного і тваринного походження, моделі УТ 3000 з пальником, що працює на рідкому паливі. Звертаємо увагу, що жодних окремих вимог до підтверджуючих документів, а саме до сертифікату відповідності на обладнання, Замовник не висував. Враховуючи зазначене пропозиція учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» повністю відповідала технічним вимогам тендерної документації в цій частині. Також підкреслюємо, що скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області у майбутньому, крім того скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» яка повністю відповідала умовам тендерної документації, було порушено право та охоронювані законом інтереси скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку. Вважаємо, що наведені дії Замовника свідчать про суб’єктивну та упереджену оцінку пропозиції конкурсних торгів та спонукання корупційним діям. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-22-009672-a ID у PROZORRO 51eb95823ff841b7b2ac48987d79e387 ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів. 3) Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.08.2024 13:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.09.2024 15:34
Дата виконання рішення Замовником: 06.09.2024 17:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" від 21.08.2024 за номером UA-2024-07-22-009672-a.c2 щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника за процедурою закупівлі ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів, ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-009672-a, керуючись ст.18 Закону та Особливостями, постановила зобов’язати КНП «Болградська ЦРЛ» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ". Відповідне рішення Комісії №14648-р/пк-пз від 02.09.2024 оприлюднено на сайті Уповноваженого органу 23.07.2024. Відповідно до ч.22 ст.18 Закону, рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Відповідно до ч.22 ст.18 Закону, якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. На виконання рішення Комісії №14648-р/пк-пз від 02.09.2024 замовник скасувує рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" за процедурою закупівлі ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів, ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-009672-a.
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b0dfa1538453479d976b0d72cf235021
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення замовника
Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області ( номер закупівлі UA-2024-07-22-009672-a)
ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області було проведено відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 51eb95823ff841b7b2ac48987d79e387 (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-009672-a) ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів.
Закупівлю було оголошено: 22.07.2024 р.
Учасниками аукціону були ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
20.08.2024 р. згідно протокол № 82 від 20.08.2024 р. було відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
1. Підставою для відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» замовник зазначив відсутність виписки з балансу учасника, що підтверджує наявність вказаного обладнання на балансі учасника.
Відповідно до розділу 4 пункту 3 пп.1 до тендерної документації Замовника зазначено:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
― підпадає під підстави, встановлені п.47 Особливостей;
― зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абз.1 п.42 Особливостей;
― не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
― не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
Проте, Замовником не було надано Скаржнику час на можливість виправлення виявлених замовником невідповідностей протягом 24 годин.
З огляду вищезазначеного, Замовник порушив принцип здійснення публічних закупівель, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
2. Також підставою для відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ»
відповідно до протоколу № 82 від 20.08.2024 р., замовник зазначив наступне: «у складі тендерної пропозиції наданий вказаний сертифікат відповідності. У складі тендерної пропозиції учасника наявний сертифікат відповідності на установку для високотемпературного спалювання небезпечних відходів органічних рослинного і тваринного походження, моделі УТ 3000 ДП з пальником, що працює на рідкому паливі (файл «13.4 UA.024.C.0125-24.pdf»).
Враховуючи, що предметом закупівлі є послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, а саме — послуги з утилізаці/видалення медичних відходів, вказаний сертифікат не є підтвердженням відповідності вимогам.»
Відповідно до додатку 1 пункту 2 пп. 3 до тендерної документації замовник вимагав наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) (для підтвердження надати виписку з балансу учасника, копія технічного паспорту, копія сертифікату відповідності (температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С).
Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» надав всі необхідні документи на наявність сміттєспалювальної печі, а саме технічний паспорт УТ 3000 ДП з робочою температурою згорання 850-1300°С, також надав сертифікат відповідності № UA.024.C.0125-24 Установка для високотемпературного спалювання небезпечних відходів органічних рослинного і тваринного походження, моделі УТ 3000 з пальником, що працює на рідкому паливі.
Звертаємо увагу, що жодних окремих вимог до підтверджуючих документів, а саме до сертифікату відповідності на обладнання, Замовник не висував.
Враховуючи зазначене пропозиція учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» повністю відповідала технічним вимогам тендерної документації в цій частині.

Також підкреслюємо, що скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області у майбутньому, крім того скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» яка повністю відповідала умовам тендерної документації, було порушено право та охоронювані законом інтереси скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку.
Вважаємо, що наведені дії Замовника свідчать про суб’єктивну та упереджену оцінку пропозиції конкурсних торгів та спонукання корупційним діям.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-22-009672-a ID у PROZORRO 51eb95823ff841b7b2ac48987d79e387 ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів.
3) Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА На умови тендерної документації

Номер: 5d185fa2fe00429d87e7815da7348a0c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-22-009672-a.a1
Назва: СКАРГА На умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.07.2024 15:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.08.2024 16:52
Дата виконання рішення Замовником: 07.08.2024 18:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №13271-р/пк-пз від 05.08.2024, замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації за предметом закупівлі ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів. Нова редакція тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в окремому документі, затверджені протоколом щодо рішення уповноваженої особи №75 від 07.08.2024 та оприлюднені замовником в електронній системі закупівель, строк подання пропозицій подовжено до 12:00 12.08.2024.
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6decb042220646d5943a459163b13d9c
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«А-ЕНЕРГО»
вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район,
Запорізька область, Україна,70406
код ЄДРПОУ 40277858
р/р UA753138490000026007010004898 в АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК», МФО 313849
тел. . (066)-421-38-78, (067)737-13-18

Вих №1-2607 від 26.07.2024р.
Найменування органу Комісія антимонопольного
оскарження: комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, Україна, м.Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Найменування замовника Комунальне некомерційне
рішення, дії або бездіяльність підприємство "Болградська
якого оскаржуються: центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області
ЄРДПОУ: 01998710
68702, Україна, Одеська область, Болград, вул. Ізмаїльська, 71,75
Телефон: + 380631910236
e-mail: uo.bolgrad.crb@gmail.com
Ім’я (найменування), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
місце проживання ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
(місцезнаходження) «А-ЕНЕРГО"
суб’єкта оскарження ЄДРПОУ 40277858
70406, вулиця Шевченко, будинок 30, селище Відрадне, Запорізький район, Запорізька область, Україна
тел. (066)421 38 78
e-mail: aenergo2024@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-22-009672-a
ІD у ЦБД:: 51eb95823ff841b7b2ac48987d79e387



СКАРГА
На умови тендерної документації

22.07.2024 року Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів» з очікуваною вартістю 200 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).

Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).


Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.


1. Пунктом 3 Додатку 1 до Документації, Замовник вимагає:
«1.4.4. Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).»
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги саме у редакції: « копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»)», оскільки це є дискримінуючим по відношенню до Скаржника.
Відповідно до предмету закупівлі закуповуються ДК 021:2015 ― 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 90524200-8 Послуги з утилізації/видалення медичних відходів.
Предметом закупівлі НЕ передбачено надання послуг з відновлення відходів. Відповідно вимога щодо надання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»)» є дискримінаційною та такою що не відноситься до предмету закупівлі.
Скаржник відповідно до умов Документації та предмету закупівлі, має Атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6) забезпечує стабільність процесу виробництва на відповідність вимогам Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14.01.2000 року №1393-XIV, Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 року №2320-ІХ, Закону України «про охорону навколишнього середовища» від 25.06.1991 року №1264-ХІІ.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Як доказ Скаржник надає Атестат виробництва №UA.3.032.0002-24 від 10.07.2024 року що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6).


2. Пунктом 1 абзацу 2 Розділу 2 Додатку 1 Замовник вимагає:
«― свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів.»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.

Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:

- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;

- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL

- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);

- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.

Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».

Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»

Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).

Замовник не довів та документально не підтвердив становлення даної вимоги в умовах Тендерної документації.



3. Абзацем 10 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 1 Документації Замовник вимагає:
«― Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».».

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «6.6 Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»., оскільки даний висновок видається одноразово.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”


Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:
1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325, на які в тендерній документації посилається Замовник:

«4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»

Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:

1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»

Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, , виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»»
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.
Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.


4. Абзацем 1 пункту 3 Розділу 2 Додатку 1 до Документації Замовник вимагає:
«― чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.»

Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, було прийнято рішення Комісії АМКУ №1015-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни.

Згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374.
Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах
Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання.

Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «― чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушую принципи здійснення публічних закупівель.

5. Абзацами 4 та 10 частини 2 Розділу 2 Додатку 1 Документації Замовник вимагає:
«― наявність посадових осіб, які мають екологічні знання (з доданням диплому, сертифікату тощо);
― наявність відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) (з додаванням наказу про призначення);»
Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має призначену відповідальну особу з управління небезпечними відходами, яка має екологічні знання відповідно до п.12 ПОСТАНОВИ КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».

Виходячи з формулювання Замовника, в учасників повинно бути не менше 2-х посадових осіб, які мають екологічні знання та не менше 2-х відповідальних осіб у сфері управління відходами.

Разом з тим, чинне законодавство не вимагає наявності в суб’єктів господарювання які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме не менше двох осіб, які мають екологічні знання (з доданням диплому, сертифікату тощо) т ане менше двох відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) (з додаванням наказу про призначення).

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має одну призначену відповідальну особу управління небезпечними відходами, яка повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) з доданням диплому про таку освіту.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії диплом еколога.

Разом з тим чинне законодавство не вимагає наявності в суб’єктів господарювання які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме не менше двох відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) з доданням диплому про таку освіту.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.



Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,




ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її.
2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області внести зміни до умов тендерної документації.



Додатки до скарги:

1. Наказ №329 від 29.03.2024 року Міндовкілля та Додаток до нього;
2. Диплом еколога працівника Скаржника та наказ на призначення на посаду.
3. Атестат виробництва №UA.3.032.0002-24 від 10.07.2024 року
4. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
5. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
6. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
7. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
8. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
9. Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017



з Повагою,


Директор Підписано КЕП Володимир АНДРЕЄВ
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації