-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Грейфера та обладнання
Завершена
9 186 353.70
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 91 863.54 UAH
мін. крок: 1% або 91 863.54 UAH
Період оскарження:
22.07.2024 15:25 - 01.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну торгів
Номер:
8a4f12389518452390f260b2b1941e13
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-22-007558-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірну відміну торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол скасування рішення.docx 13.09.2024 11:18
- інформація що стосується розгляду скарги.docx 04.09.2024 14:39
- інформація що стосується розгляду скарги..pdf 04.09.2024 14:39
- Заява щодо участі в засіданні.pdf 30.08.2024 15:55
- рішення від 09.09.2024 № 14997.pdf 11.09.2024 17:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.09.2024 №14997.pdf 10.09.2024 13:50
- рішення від 02.09.2024 № 14622.pdf 02.09.2024 15:57
- sign.p7s 30.08.2024 13:23
- протокол відміна Грейфера.docx 30.08.2024 13:21
- протокол акцепт Грейфери.docx 30.08.2024 13:21
- Платіжна інструкція.pdf 30.08.2024 13:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.08.2024 14:25
Дата розгляду скарги:
09.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2024 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.09.2024 17:47
Дата виконання рішення Замовником:
13.09.2024 11:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення про відміну відкритих торгів по закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 –– 42410000-3: «Підіймально-транспортувальне обладнання» (Грейфера та обладнання) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-007558-a) (далі - Закупівля) на підставі виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 14997-р/пк-пз від 09.09.2024.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6f78ebac26e74b5fab215021535124f5
Заголовок пункту скарги:
Оскарження рішення Замовника про відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Державним підприємством «Ізмаїльський морський торговельний порт» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-07-22-007558-a на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 42410000-3 «Підіймально-транспортувальне обладнання» (Грейфера та обладнання) в новій редакції № 2 від 29.07.2024 (далі - Процедура закупівлі)
ТОВ "КТЕ" подало тендерну пропозицію, взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, та було визначене переможцем (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 р.).
В подальшому, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р., Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп. 1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "КТЕ" подає цю скаргу на такі дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ "КТЕ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
За результатами аукціону по закупівлі за номером UA-2024-07-22-007558-a пропозиція Учасника ТОВ "КТЕ" електронною системою автоматично була визначена найбільш економічно вигідною. Будь-яких вимог від Замовника під час розгляду пропозиції Скаржника не надходило. Тобто вся інформація, викладена в пропозиції Скаржника, відповідала вимогам Замовника. Враховуючи зазначене, Замовником було прийнято рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "КТЕ", що підтверджується Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 р. Надані Скаржником документи як переможця закупівлі також відповідали всім вимогам Замовника, і тим самим Скаржник без сумніву був готовий укласти Договір за результатами закупівлі.
Але, Замовник, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р. відмінив торги, використовуючи підставу, відповідно до пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024, ані будь-якими додатковими документами. Протоколом визначено лише, що Технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі потребує доопрацювання і це на його думку – відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає пп.1 п. 50 Особливостей. Також слід зазначити, що у Замовника є законне право здійснити додаткову закупівлю, або внести зміни до технічної документації на стадії укладення договору з переможцем торгів. Також, Скаржник вважає, що у Замовника було достатньо часу (починаючи з публікації закупівлі), щоб відкоригувати технічну документацію, але виключно до стадії укладання договору, при цьому не маючи жодних зауважень до тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника, коли було оголошено закупівлю, визначено переможця закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, а згодом відмінено закупівлю, суперечать його попереднім діям і є недобросовісними, а також такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю. Тому, вважаємо, що жодних законних та обґрунтованих підстав для скасування закупівлі у Замовника не було.
Отже, ТОВ "КТЕ" взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, було визначене переможцем процедури закупівлі, надало документи, передбачені для переможця закупівлі шляхом їх завантаження в електронну систему, внесло забезпечення виконання договору шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника (платіжне доручення №1332 від 13.08.2024 р., та очікувало підписання договору про закупівлю.
Водночас, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р. Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р., процедуру закупівлі відмінено через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою наведена наступна інформація, зокрема:
«Порядок денний:
1. Відміна відкритих торгів по закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 –– 42410000-3: «Підіймально-транспортувальне обладнання» (Грейфера та обладнання) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-007558-a) (далі - Закупівля).
По першому питанню:
Під час проведення процедури Закупівлі була виявлена потреба в доопрацюванні Технічної специфікації (технічних вимог) товару, зокрема, з метою удосконалення вимог тендерної документації і закупівлі грейферів та обладнання, котре буде найбільше відповідати за своїми якісними та технічними характеристиками вимогам, а також потребам замовника. Враховуючи викладене, подальша Закупівля з вказаними у тендерній документації характеристиками відпала.
В ході проведення Закупівлі підрозділом, що буде безпосередньо використовувати обладнання, повідомлено про необхідність доопрацювання Технічної специфікації (технічних вимог) (Рапортом від 20.08.2024 року Вих. № 29/01/11/174-24).
Отже для закупівлі Товару, який буде найбільше відповідати потребам Замовника необхідно уточнити і відкоригувати технічні та якісні характеристики грейферів та обладнання. Враховуючи, що на стадії укладення договору, вносити зміни до Тендерної документації не можливо, подальша необхідність в закупівлі товару із зазначеними на сайті уповноваженого органу Prozzoro технічними характеристиками відсутня.
На підставі наданої вище інформації, Рапорту від 20.08.2024 року Вих.
№ 29/01/11/174-24 та відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей (Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг), Закупівля підлягає відміні.»
На думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, на якій підставі відпала потреба у закупівлі товарів.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необгрунтованим та підлягає скасуванню.
Додатково звертаємо увагу, що згідно з п. 59 Особливостей: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати
оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом)». Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 21.08.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані скаржником у повній мірі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro. gov.иа).
ТОВ "КТЕ" подало тендерну пропозицію, взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, та було визначене переможцем (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 р.).
В подальшому, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р., Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп. 1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "КТЕ" подає цю скаргу на такі дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ "КТЕ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
За результатами аукціону по закупівлі за номером UA-2024-07-22-007558-a пропозиція Учасника ТОВ "КТЕ" електронною системою автоматично була визначена найбільш економічно вигідною. Будь-яких вимог від Замовника під час розгляду пропозиції Скаржника не надходило. Тобто вся інформація, викладена в пропозиції Скаржника, відповідала вимогам Замовника. Враховуючи зазначене, Замовником було прийнято рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "КТЕ", що підтверджується Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 р. Надані Скаржником документи як переможця закупівлі також відповідали всім вимогам Замовника, і тим самим Скаржник без сумніву був готовий укласти Договір за результатами закупівлі.
Але, Замовник, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р. відмінив торги, використовуючи підставу, відповідно до пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024, ані будь-якими додатковими документами. Протоколом визначено лише, що Технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі потребує доопрацювання і це на його думку – відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає пп.1 п. 50 Особливостей. Також слід зазначити, що у Замовника є законне право здійснити додаткову закупівлю, або внести зміни до технічної документації на стадії укладення договору з переможцем торгів. Також, Скаржник вважає, що у Замовника було достатньо часу (починаючи з публікації закупівлі), щоб відкоригувати технічну документацію, але виключно до стадії укладання договору, при цьому не маючи жодних зауважень до тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника, коли було оголошено закупівлю, визначено переможця закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, а згодом відмінено закупівлю, суперечать його попереднім діям і є недобросовісними, а також такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю. Тому, вважаємо, що жодних законних та обґрунтованих підстав для скасування закупівлі у Замовника не було.
Отже, ТОВ "КТЕ" взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, було визначене переможцем процедури закупівлі, надало документи, передбачені для переможця закупівлі шляхом їх завантаження в електронну систему, внесло забезпечення виконання договору шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника (платіжне доручення №1332 від 13.08.2024 р., та очікувало підписання договору про закупівлю.
Водночас, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р. Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р., процедуру закупівлі відмінено через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою наведена наступна інформація, зокрема:
«Порядок денний:
1. Відміна відкритих торгів по закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 –– 42410000-3: «Підіймально-транспортувальне обладнання» (Грейфера та обладнання) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-007558-a) (далі - Закупівля).
По першому питанню:
Під час проведення процедури Закупівлі була виявлена потреба в доопрацюванні Технічної специфікації (технічних вимог) товару, зокрема, з метою удосконалення вимог тендерної документації і закупівлі грейферів та обладнання, котре буде найбільше відповідати за своїми якісними та технічними характеристиками вимогам, а також потребам замовника. Враховуючи викладене, подальша Закупівля з вказаними у тендерній документації характеристиками відпала.
В ході проведення Закупівлі підрозділом, що буде безпосередньо використовувати обладнання, повідомлено про необхідність доопрацювання Технічної специфікації (технічних вимог) (Рапортом від 20.08.2024 року Вих. № 29/01/11/174-24).
Отже для закупівлі Товару, який буде найбільше відповідати потребам Замовника необхідно уточнити і відкоригувати технічні та якісні характеристики грейферів та обладнання. Враховуючи, що на стадії укладення договору, вносити зміни до Тендерної документації не можливо, подальша необхідність в закупівлі товару із зазначеними на сайті уповноваженого органу Prozzoro технічними характеристиками відсутня.
На підставі наданої вище інформації, Рапорту від 20.08.2024 року Вих.
№ 29/01/11/174-24 та відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей (Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг), Закупівля підлягає відміні.»
На думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, на якій підставі відпала потреба у закупівлі товарів.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необгрунтованим та підлягає скасуванню.
Додатково звертаємо увагу, що згідно з п. 59 Особливостей: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати
оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом)». Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 21.08.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані скаржником у повній мірі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro. gov.иа).
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження факт порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 –– 42410000-3: «Підіймально-транспортувальне обладнання» (Грейфера та обладнання) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-007558-a). 3) Зобов’язати Замовника - Державне підприємство «Ізмаїльський морський торговельний порт» - скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21 серпня 2024 року щодо рішення про відміну процедури закупівлі. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на рішення Замовника про відміну торгів
Номер:
00d16ae0f03644d2a6215a0d58b8f0b8
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-22-007558-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника про відміну торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
30.08.2024 13:17
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4675544832ce44788f69d6c9e95f2fe1
Заголовок пункту скарги:
Оскарження відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Державним підприємством «Ізмаїльський морський торговельний порт» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-07-22-007558-a.
ТОВ "КТЕ" подало тендерну пропозицію, взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, та було визначене переможцем (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 р.).
В подальшому, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р., Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп. 1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "КТЕ" подає цю скаргу на такі дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ "КТЕ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
За результатами аукціону по закупівлі за номером UA-2024-07-22-007558-a пропозиція Учасника ТОВ "КТЕ" електронною системою автоматично була визначена найбільш економічно вигідною. Будь-яких вимог від Замовника під час розгляду пропозиції Скаржника не надходило. Тобто вся інформація, викладена в пропозиції Скаржника, відповідала вимогам Замовника. Враховуючи зазначене, Замовником було прийнято рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "КТЕ", що підтверджується Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 р. Надані Скаржником документи як переможця закупівлі також відповідали всім вимогам Замовника, і тим самим Скаржник без сумніву був готовий укласти Договір за результатами закупівлі.
Але, Замовник, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р. відмінив торги, використовуючи підставу, відповідно до пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024, ані будь-якими додатковими документами. Протоколом визначено лише, що Технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі потребує доопрацювання і це на його думку – відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає пп.1 п. 50 Особливостей. Також слід зазначити, що у Замовника є законне право здійснити додаткову закупівлю, або внести зміни до технічної документації на стадії укладення договору з переможцем торгів. Також, Скаржник вважає, що у Замовника було достатньо часу (починаючи з публікації закупівлі), щоб відкоригувати технічну документацію, але виключно до стадії укладання договору, при цьому не маючи жодних зауважень до тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника, коли було оголошено закупівлю, визначено переможця закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, а згодом відмінено закупівлю, суперечать його попереднім діям і є недобросовісними, а також такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю. Тому, вважаємо, що жодних законних та обґрунтованих підстав для скасування закупівлі у Замовника не було.
Отже, ТОВ "КТЕ" взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, було визначене переможцем процедури закупівлі, надало документи, передбачені для переможця закупівлі шляхом їх завантаження в електронну систему, внесло забезпечення виконання договору шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника (платіжне доручення №1332 від 13.08.2024 р., та очікувало підписання договору про закупівлю.
Водночас, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р. Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р., процедуру закупівлі відмінено через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою наведена наступна інформація, зокрема:
«Порядок денний:
1. Відміна відкритих торгів по закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 –– 42410000-3: «Підіймально-транспортувальне обладнання» (Грейфера та обладнання) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-007558-a) (далі - Закупівля).
По першому питанню:
Під час проведення процедури Закупівлі була виявлена потреба в доопрацюванні Технічної специфікації (технічних вимог) товару, зокрема, з метою удосконалення вимог тендерної документації і закупівлі грейферів та обладнання, котре буде найбільше відповідати за своїми якісними та технічними характеристиками вимогам, а також потребам замовника. Враховуючи викладене, подальша Закупівля з вказаними у тендерній документації характеристиками відпала.
В ході проведення Закупівлі підрозділом, що буде безпосередньо використовувати обладнання, повідомлено про необхідність доопрацювання Технічної специфікації (технічних вимог) (Рапортом від 20.08.2024 року Вих. № 29/01/11/174-24).
Отже для закупівлі Товару, який буде найбільше відповідати потребам Замовника необхідно уточнити і відкоригувати технічні та якісні характеристики грейферів та обладнання. Враховуючи, що на стадії укладення договору, вносити зміни до Тендерної документації не можливо, подальша необхідність в закупівлі товару із зазначеними на сайті уповноваженого органу Prozzoro технічними характеристиками відсутня.
На підставі наданої вище інформації, Рапорту від 20.08.2024 року Вих.
№ 29/01/11/174-24 та відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей (Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг), Закупівля підлягає відміні.»
На думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, на якій підставі відпала потреба у закупівлі товарів.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необгрунтованим та підлягає скасуванню.
Додатково звертаємо увагу, що згідно з п. 59 Особливостей: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати
оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом)». Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 21.08.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані скаржником у повній мірі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro. gov.uа).
ТОВ "КТЕ" подало тендерну пропозицію, взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, та було визначене переможцем (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 р.).
В подальшому, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р., Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп. 1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "КТЕ" подає цю скаргу на такі дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ "КТЕ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
За результатами аукціону по закупівлі за номером UA-2024-07-22-007558-a пропозиція Учасника ТОВ "КТЕ" електронною системою автоматично була визначена найбільш економічно вигідною. Будь-яких вимог від Замовника під час розгляду пропозиції Скаржника не надходило. Тобто вся інформація, викладена в пропозиції Скаржника, відповідала вимогам Замовника. Враховуючи зазначене, Замовником було прийнято рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "КТЕ", що підтверджується Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 р. Надані Скаржником документи як переможця закупівлі також відповідали всім вимогам Замовника, і тим самим Скаржник без сумніву був готовий укласти Договір за результатами закупівлі.
Але, Замовник, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р. відмінив торги, використовуючи підставу, відповідно до пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024, ані будь-якими додатковими документами. Протоколом визначено лише, що Технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі потребує доопрацювання і це на його думку – відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає пп.1 п. 50 Особливостей. Також слід зазначити, що у Замовника є законне право здійснити додаткову закупівлю, або внести зміни до технічної документації на стадії укладення договору з переможцем торгів. Також, Скаржник вважає, що у Замовника було достатньо часу (починаючи з публікації закупівлі), щоб відкоригувати технічну документацію, але виключно до стадії укладання договору, при цьому не маючи жодних зауважень до тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника, коли було оголошено закупівлю, визначено переможця закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, а згодом відмінено закупівлю, суперечать його попереднім діям і є недобросовісними, а також такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю. Тому, вважаємо, що жодних законних та обґрунтованих підстав для скасування закупівлі у Замовника не було.
Отже, ТОВ "КТЕ" взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, було визначене переможцем процедури закупівлі, надало документи, передбачені для переможця закупівлі шляхом їх завантаження в електронну систему, внесло забезпечення виконання договору шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника (платіжне доручення №1332 від 13.08.2024 р., та очікувало підписання договору про закупівлю.
Водночас, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р. Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024 р., процедуру закупівлі відмінено через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою наведена наступна інформація, зокрема:
«Порядок денний:
1. Відміна відкритих торгів по закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 –– 42410000-3: «Підіймально-транспортувальне обладнання» (Грейфера та обладнання) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-007558-a) (далі - Закупівля).
По першому питанню:
Під час проведення процедури Закупівлі була виявлена потреба в доопрацюванні Технічної специфікації (технічних вимог) товару, зокрема, з метою удосконалення вимог тендерної документації і закупівлі грейферів та обладнання, котре буде найбільше відповідати за своїми якісними та технічними характеристиками вимогам, а також потребам замовника. Враховуючи викладене, подальша Закупівля з вказаними у тендерній документації характеристиками відпала.
В ході проведення Закупівлі підрозділом, що буде безпосередньо використовувати обладнання, повідомлено про необхідність доопрацювання Технічної специфікації (технічних вимог) (Рапортом від 20.08.2024 року Вих. № 29/01/11/174-24).
Отже для закупівлі Товару, який буде найбільше відповідати потребам Замовника необхідно уточнити і відкоригувати технічні та якісні характеристики грейферів та обладнання. Враховуючи, що на стадії укладення договору, вносити зміни до Тендерної документації не можливо, подальша необхідність в закупівлі товару із зазначеними на сайті уповноваженого органу Prozzoro технічними характеристиками відсутня.
На підставі наданої вище інформації, Рапорту від 20.08.2024 року Вих.
№ 29/01/11/174-24 та відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей (Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг), Закупівля підлягає відміні.»
На думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, на якій підставі відпала потреба у закупівлі товарів.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необгрунтованим та підлягає скасуванню.
Додатково звертаємо увагу, що згідно з п. 59 Особливостей: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати
оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом)». Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 21.08.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані скаржником у повній мірі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro. gov.uа).
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження факт порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 –– 42410000-3: «Підіймально-транспортувальне обладнання» (Грейфера та обладнання) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-007558-a). 3) Зобов’язати Замовника - Державне підприємство «Ізмаїльський морський торговельний порт» - скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21 серпня 2024 року щодо рішення про відміну процедури закупівлі. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.