-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт системи водопостачання та водовідведення навчального корпусу будівлі 17/104
Завершена
625 721.18
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 128.61 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 128.61 UAH
Період оскарження:
22.07.2024 14:19 - 27.07.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
незаконне рішення
Номер:
97c01c259c674418aa0ebf5c45315393
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-22-006227-a.a2
Назва:
незаконне рішення
Вимога:
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації, якщо Додатками №4 не визначено конкретний спосіб/перелік документів, яким підтверджується відповідність - учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист в довільній формі із підтвердженням відповідності або погоджений в довільній формі Додаток №4 «Технічна специфікація».
Підкреслюємо, до Додаток №4 не містить спосіб підтвердження нижченаведених вимог:
Виконавець повинен:
- мати відповідні ліцензії та дозволи на дані види робіт, гарантувати, що якість будівельних матеріалів, обладнання і комплектуючих виробів, конструкцій і систем, які застосовуються для надання послуг, будуть відповідати державним стандартам, технічним умовам та мати відповідні сертифікати, технічні паспорти та інші документи, які засвідчують їх якість та можливість використання;
- при виконанні робіт дотримуватись вимог законну та інших правових актів про охорону навколишнього середовища; законодавчих та нормативно-правових актів;
- забезпечити в період надання послуг необхідні протипожежні заходи, дотримання правил охорони праці, умови санітарно-гігієнічного режиму на об’єкті;
- забезпечити систематичне, а після завершення – остаточне прибирання об’єкта від будівельного сміття, не допускаючи його накопичення в період виконання робіт;
- надати гарантію на дані види робіт не менше 5 років.
А отже, від учасника в обов’язковому порядку є необхідність у наданні подібного гарантійного листа, оскільки в інший спосіб Замовнику не дізнатись, чи підтверджуються його вимоги.
Також, оскільки Додаток 4 містить інформацію про те, що «Всі об’єми та види робіт відображенні в «Дефектному акті». У разі погодження з Додатком №4, аналогічне погодження з боку учасника, необхідне і для «Дефектного акту».Враховуючи вищевикладене, Замовник неправомірно визначив пропозицію ФОП Островська Людмила Петрівна, чим порушив право ПП «Сантехмонтаж-Еліт» бути переможцем процедури закупівлі, та на неупереджений підхід при розгляді пропозицій учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- оскарження 10.08.2024 12:47
- Протокол № 675 від 13.08.2024 року.pdf 13.08.2024 14:00
Дата подачі:
10.08.2024 12:47
Вирішення:
За результатами електронного аукціону, найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, подану під час проведення Закупівлі було розглянуто та визначено переможцем процедури учасника ФОП Островська Людмила Петрівна, код ЄДРПОУ 3132207420, а також прийнято рішення про укладення договору про закупівлю, відповідно до протоколу уповноваженої особи від 05.08.2024 року № 650.
Згідно із. п. 49 Особливостей рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі.
Згідно із ч. 4 ст. 33 Закону, учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Учасником Закупівлі ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 було подано вимогу від 10.08.2024 року № UA-2024-07-22-006227-a.a2 наступного змісту: «Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації, якщо Додатками №4 не визначено конкретний спосіб/перелік документів, яким підтверджується відповідність - учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист в довільній формі із підтвердженням відповідності або погоджений в довільній формі Додаток №4 «Технічна специфікація». Підкреслюємо, до Додаток №4 не містить спосіб підтвердження нижченаведених вимог: Виконавець повинен: - мати відповідні ліцензії та дозволи на дані види робіт, гарантувати, що якість будівельних матеріалів, обладнання і комплектуючих виробів, конструкцій і систем, які застосовуються для надання послуг, будуть відповідати державним стандартам, технічним умовам та мати відповідні сертифікати, технічні паспорти та інші документи, які засвідчують їх якість та можливість використання; - при виконанні робіт дотримуватись вимог законну та інших правових актів про охорону навколишнього середовища; законодавчих та нормативно-правових актів; - забезпечити в період надання послуг необхідні протипожежні заходи, дотримання правил охорони праці, умови санітарно-гігієнічного режиму на об’єкті; - забезпечити систематичне, а після завершення – остаточне прибирання об’єкта від будівельного сміття, не допускаючи його накопичення в період виконання робіт; - надати гарантію на дані види робіт не менше 5 років. А отже, від учасника в обов’язковому порядку є необхідність у наданні подібного гарантійного листа, оскільки в інший спосіб Замовнику не дізнатись, чи підтверджуються його вимоги. Також, оскільки Додаток 4 містить інформацію про те, що «Всі об’єми та види робіт відображенні в «Дефектному акті». У разі погодження з Додатком №4, аналогічне погодження з боку учасника, необхідне і для «Дефектного акту».Враховуючи вищевикладене, Замовник неправомірно визначив пропозицію ФОП Островська Людмила Петрівна, чим порушив право ПП «Сантехмонтаж-Еліт» бути переможцем процедури закупівлі, та на неупереджений підхід при розгляді пропозицій учасників» (зміст вимоги продубльовано з електронної системи закупівель).
Детально вивчивши вимогу, замовником встановлене наступне:
Відповідно до п. 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості) - розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до ч. 9 ст. 29 Закону - після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Так, відповідно до п.п. 7 п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації – в складі тендерної пропозиції завантажується інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація, плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі тощо. Подаються документи, що передбачені Додатками* № 4 тендерної документації.
*Звертаємо увагу, що саме додаткаМИ, в множині.
Відповідно до п.п.2 п.6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, встановлено вимоги стосовно підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним характеристикам предмету закупівлі, а саме:
п.п. 2 Eчасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатках № 4.
Якщо Додатками № 4 не визначено конкретний спосіб/перелік документів, яким підтверджується відповідність - учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист в довільній формі із підтвердженням відповідності або погоджений в довільній формі Додаток №4 «Технічна специфікація» із зазначенням конкретної назви/найменування/марки/моделі запропонованого предмету закупівлі за кожною номенклатурною одиницею окремо (у разі закупівлі товарів).
Так, замовником не встановлено, що Додатками №4 встановлюватиметься окрема(і) вимога(и) щодо підтвердження кожного пункту/елементу/абзацу/характеристики/речення тощо, які викладені в тексті цих документів. Тобто, підтвердження відповідності пропозицій учасників техвимогам до предмету закупівлі здійснюється В ЦІЛОМУ у загальний спосіб, визначений замовником.
В Додатку № 4 «Технічна специфікація» прямо зазначається, що в складі пропозиції учасники повинні надати (і викладено перелік документів/інформації, що має бути завантажено у складі тендерної пропозиції):
- акт обстеження (огляду) об’єкта на якому планується виконати роботи в довільній формі, який підписано представником Замовника і учасника закупівлі із зазначенням дати обстеження;
- договірна ціна;
- локальний кошторис;
- підсумкова відомість ресурсів;
- зведений кошторисний розрахунок;
- інші, необхідні розрахунки (на розсуд учасника).
У своїй вимозі (документ «вимога. PDF») ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 посилається на відсутність способу підтвердження відповідності вимогам Додатку № 4 «Технічна специфікація» щодо того, що виконавець повинен:
- мати відповідні ліцензії та дозволи на дані види робіт, гарантувати, що якість будівельних матеріалів, обладнання і комплектуючих виробів, конструкцій і систем, які застосовуються для надання послуг, будуть відповідати державним стандартам, технічним умовам та мати відповідні сертифікати, технічні паспорти та інші документи, які засвідчують їх якість та можливість використання;
- при виконанні робіт дотримуватись вимог законну та інших правових актів про охорону навколишнього середовища; законодавчих та нормативно-правових актів;
- забезпечити в період надання послуг необхідні протипожежні заходи, дотримання правил охорони праці, умови санітарно-гігієнічного режиму на об’єкті;
- забезпечити систематичне, а після завершення – остаточне прибирання об’єкта від будівельного сміття, не допускаючи його накопичення в період виконання робіт;
- надати гарантію на дані види робіт не менше 5 років.
Однак, самим Додатком чітко передбачено, що вимоги відповідності встановлені не для учасників, а саме для виконавців. Замовником не встановлено додаткових вимог, щодо підтвердження учасниками відповідності цим вимогам, оскільки такий порядок передбачений для інших суб’єктів в Додатку №5 «Проєкт договору» до тендерної документації.
Твердження ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 щодо того, що «від учасника в обов’язковому порядку є необхідність у наданні подібного гарантійного листа» - є хибним, оскільки ґрунтується виключно на суб’єктивному тлумаченні ним вимог тендерної документації та додатків до неї та жодним чином не підтверджувалось замовником.
Так, згідно із п.п.2 п. 2.2. «Супровідна інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, які отримали цю тендерну документацію у встановленому порядку, буде свідчити, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
У разі виникнення у Учасників процедури закупівлі питань, що не висвітлені у тендерній документації, то при вирішенні останніх Замовник та Учасники процедури закупівлі керуються чинними нормативно-правовими актами України.
Отже, наданням своєї тендерної пропозиції, учасник ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 підтвердив розуміння, усвідомлення та чітке визначення умов підготовки тендерної пропозиції, зокрема, щодо інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідної технічної специфікації. Також, учасники Закупівлі при ознайомленні з тендерною документацією, перебували у рівних умовах та не оприлюднювали звернень про її незрозумілість чи необхідність роз`яснення, про наявність дискримінації тощо.
Додатком № 4 «Технічна специфікація» зазначено, що всі об’єми та види робіт відображенні в «Дефектному акті». Дане твердження має виключно інформаційний характер для потенційних учасників з відсилкою до документу, в якому такі можуть ознайомитись з інформацією про предмет закупівлі. Вимог щодо підтвердження/ознайомлення/згоди абощо «Дефектного акту» учасниками – замовником не було встановлено.
Таким чином, позиція ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 стосовно того, що «у разі погодження з Додатком №4, аналогічне погодження з боку учасника, необхідне і для «Дефектного акту» - не відповідає дійсності, оскільки не передбачалось вимогами тендерної документації.
Окрім того, таке підтвердження не мало б логічного сенсу, так як від «погодження чи не погодження» учасника із Дефектним актом – об’єми та види робіт, що відображенні в ньому залишилися б незмінними. За подібною логікою вимоги ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944, аналогічним чином учасники «повинні були б погоджувати» і місце виконання робіт, яке передбачене в Додатку №4. Однак, очевидно, що в випадку «не погодження» - замовник не розглядатиме надання послуг за іншою адресою.
Відповідність всім технічним характеристикам предмету закупівлі, що викладені у Додатках №4 – підтверджується учасникам загалом (а не щодо кожної характеристики окремо) шляхом надання відповідного переліку документів. За інформацією наданою у таких документах, замовник також спроможний встановити, чи враховано учасниками кількість і характер робіт, наведений у Дефектному акті та ін.
У відповідності до п. 28 Особливостей, тендерна документація містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що викладений у Додатку № 6 «Перелік документів_інформації, які подаються УЧАСНИКОМ у складі тендерної пропозиції». У відповідності до цього
Додатку – замовником також не вимагалось жодних документів чи підтвердження інформації, на яку у своїй вимозі посилається ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944.
Звертаємо увагу, що п.п.13 п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд. Тому, відсутність додаткових документів (гарантійних листів) із погодженням вимог до виконавця робіт і тексту Дефектного акту, які не були віднесені замовником до таких, що підтверджують відповідність – не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Учасником ФОП Островська Людмила Петрівна, код ЄДРПОУ 3132207420 у складі пропозиції було надано:
- «3 Акт обстеження.pdf»;
- «4 Договірна ціна.pdf»;
- «5 Локальний кошторис.pdf»;
- «6 відомість ресурсів.pdf»;
- «7 Зведений коштор розр.pdf».
Таким чином, ним було в повній мірі та в спосіб встановлений тендерною документацією підтверджено відповідність наданої пропозиції вимогам технічної специфікації до предмету закупівлі, а отже в замовника відсутнє право відхилити таку пропозицію з підстав, передбачених абз. 2 п.п.2 п. 44 Особливостей.
Враховуючи що, рішення уповноваженої особи про визначення ФОП Островська Людмила Петрівна, код ЄДРПОУ 3132207420 переможцем Закупівлі прийняте у відповідності до вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель із дотриманням принципів, закріплених ст. 5 Закону, в т.ч. в частині дотримання максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Дотримання цих принципів передбачає визначення переможця закупівлі вимагає від замовника розгляду тендерних пропозицій на підставі фактично існуючої інформації у співвідношенні до фактичних вимог до Закупівлі, яка об’єктивно має місце не залежно від її трактування іншими учасниками процедури.
Скасування рішення про визначення переможцем закупівлі учасника та його відхилення за відсутності підстав, передбачених п. 44 Особливостей виключно із міркувань задоволення вимоги наступного учасника тієї самої процедури закупівлі – є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, а саме стосовно недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Оскільки викладені учасником ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 у вимозі обставини не доводять неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника та наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника внаслідок яких порушено їхні права чи законні інтереси, пов’язані з участю в процедурі закупівлі – вимога не підлягає задоволенню.
Стосовно тексту вимоги в частині «ініціації комплексу заходів, відносно уповноваженої особи замовника», окремо наголошуємо, що принципи здійснення публічних закупівель поширюються на всі сторони, що приймають участь у закупівлі. В тому числі щодо дотримання вимог ч. 5 ст. 5 Закону стосовно того, що замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом і що їм забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Керуючись положеннями ч. 4 ст. 33 Закону - учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Тобто, звернення учасника до замовника шляхом вимоги не передбачає правового механізму зобов’язання до прийняття чи скасування замовником рішення, а стосується права учасника на отримання додаткового обсягу інформації.
Оскарження відкритих торгів, згідно п. 55 Особливостей, відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей. Органом оскарження є Антимонопольний комітет України, а не органи судової системи України. Оскарження ж правомірного рішення замовника в судовому порядку без попереднього звернення до органу оскарження – може характеризуватись саме як зловживанням права на оскарження.
Окрім того, згідно листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.11.2019 року № 3301-04/47784-06 – учасникам процедури закупівлі рекомендується аргументовано оскаржувати процедури закупівлі у разі порушення своїх прав та інтересів; учасникам не слід використовувати механізм оскарження, з метою умисного затягування та/або зриву процедур публічних закупівель.
Щодо «ініціації питання проведення моніторингу», замовник зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону - рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав:
1) дані автоматичних індикаторів ризиків;
2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
5) інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до ст. 7 Закону.
Також, учасник ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 зобов’язаний дотримуватись принципів добросовісної конкуренції серед учасників, спрямованих на реалізацію мети Закону, а саме забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Будь-які спроби схилити замовника до прийняття ним незаконних рішень на користь одного з учасників закупівлі шляхом погроз, шантажу та маніпуляцій – не відповідають ознакам добросовісної конкуренції.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Незаконне рішення
Номер:
de7064d524844e3a8233b3250dc3b51a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-22-006227-a.c1
Назва:
Незаконне рішення
Вимога:
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації, якщо Додатками №4 не визначено конкретний спосіб/перелік документів, яким підтверджується відповідність - учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист в довільній формі із підтвердженням відповідності або погоджений в довільній формі Додаток №4 «Технічна специфікація».
Підкреслюємо, до Додаток №4 не містить спосіб підтвердження нижченаведених вимог:
Виконавець повинен:
- мати відповідні ліцензії та дозволи на дані види робіт, гарантувати, що якість будівельних матеріалів, обладнання і комплектуючих виробів, конструкцій і систем, які застосовуються для надання послуг, будуть відповідати державним стандартам, технічним умовам та мати відповідні сертифікати, технічні паспорти та інші документи, які засвідчують їх якість та можливість використання;
- при виконанні робіт дотримуватись вимог законну та інших правових актів про охорону навколишнього середовища; законодавчих та нормативно-правових актів;
- забезпечити в період надання послуг необхідні протипожежні заходи, дотримання правил охорони праці, умови санітарно-гігієнічного режиму на об’єкті;
- забезпечити систематичне, а після завершення – остаточне прибирання об’єкта від будівельного сміття, не допускаючи його накопичення в період виконання робіт;
- надати гарантію на дані види робіт не менше 5 років.
А отже, від учасника в обов’язковому порядку є необхідність у наданні подібного гарантійного листа, оскільки в інший спосіб Замовнику не дізнатись, чи підтверджуються його вимоги.
Також, оскільки Додаток 4 містить інформацію про те, що «Всі об’єми та види робіт відображенні в «Дефектному акті». У разі погодження з Додатком №4, аналогічне погодження з боку учасника, необхідне і для «Дефектного акту».Оскільки учасник-переможець, ФОП Островська Людмила Петрівна, не надала в своїй пропозиції ані гарантійного листа, ані погодженого Додатку №4 з Дефектним актом, то така тендерна пропозицій зобов'язана бути відхиленою як така, що не відповідає встановленим п. 3 ч. 2 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Враховуючи вищевикладене, Замовник неправомірно визначив пропозицію ФОП Островська Людмила Петрівна, чим порушив право ПП «Сантехмонтаж-Еліт» бути переможцем процедури закупівлі, та на неупереджений підхід при розгляді пропозицій учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2024 11:57
Опис причини скасування:
невірно заповненно
Дата скасування:
10.08.2024 12:43