• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Цибуля ріпчаста свіжа першого товарного сорту, 2024 року збору врожаю

Завершена

1 078 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 393.50 UAH
Період оскарження: 22.07.2024 14:10 - 26.07.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Протиправні рішення Замовника

Номер: 913bc7cf169f4bebb50bd651b32b80fd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-22-006079-a.b1
Назва: Протиправні рішення Замовника
Вимога:
Шановний Замовник! 05 серпня 2024 пропозиція ФО-П Набойченко Т.Ф. буда відхилена. Причина відхилення: пропозиція учасника не відповідає пункту 4 розділу документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі додатку 2 «Технічні вимоги» Замовника, так як надана Декларація виробника не підтверджує відповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника. Враховуючи вищенаведене, Замовником не надається 24 години на виправлення невідповідностей у зв’язку з невідповідністю документу про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та наявності помилок які призводять до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Вважаємо, що рішення Замовника є незаконним та таким, що суперечить умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі. У п.4 додатку 2 оголошення зазначено, що учасник надає сканований оригінал в кольоровому вигляді Декларації виробника (або офіційного представника виробника або імпортера продукції на території України) або сертифікату якості на запропонований товар, що підтверджують відповідність товару Технічним вимогам. При цьому, оголошенням не було передбачено конкретних вимог до змісту Декларації, тобто, наприклад, не зазначено, що декларація повинна містити температуру зберігання або інформацію про тару. Жодним нормативно-правовим актом також не передбачена форма декларації виробника. У складі пропозиції ФО-П Набойченко Т.Ф. міститься декларація виробника №11 від 26.07.2024 року, яка повністю підтверджує відповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника. Тобто предмет закупівлі, кількість, та відповідність ДСТУ 3234-95 «Цибуля ріпчаста свіжа. Технічні умови». Все відповідає. Слід зазначити, що виробник у декларації посилається на відповідність ДСТУ 3234-95 «Цибуля ріпчаста свіжа. Технічні умови». У цьому ДСТУ містяться температурні режими, умови транспортування та зберігання продукції тощо. Маємо зауважити, що у складі пропозиції ФО-П Набойченко Т.Ф. (яка є також виробником продукції) міститься довідка №13 від 26.07.2024 року, де наявна вся інформація про відповідність технічних та якісних характеристик, передбачених додатком 4 оголошення. На підставі вищезазначеного, замовник незаконно відхилив пропозицію ФО-П Набойченко Т.Ф. зі «штучних» та «надуманих» причин. Підстави відхилення не відповідають ані умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, ані законодавству України. Просимо відмінити своє рішення щодо відхилення пропозиції ФО-П Набойченко Т.Ф. Окремо звертаємо Вашу увагу на те, що учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІДНА ХОРТИЦЯ» не надав у складі пропозиції «Оригінал або засвідчена, відповідно до ДСТУ 4163:2020 ? копія Протоколу дослідження (випробувань) чи Експертного висновку про відповідність харчового продукту вимогам п. 5.2.1, п. 5.2.2, п. 5.2.3, п. 5.2.4, п. 5.2.5 ДСТУ 3234-95 «Цибуля ріпчаста свіжа. Технічні умови», виданого державною акредитованою лабораторією, яка уповноважена проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю». Цей документ відноситься до технічних та якісних характеристики предмета закупівлі. Тому, Замовник не має право надавати вимогу на виправлення помилки протягом 24 год. Замовник порушив п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі Особливості). У п. 43 Особливостей передбачено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Зверніть увагу, що у п.43 Особливостей йдеться про те, що у разі відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, право на виправлення помилок НЕ НАДАЄТЬСЯ. Своїми діями Замовник грубо порушує законодавство України. З’являється питання, чому нас відхилили зі «штучних» причин, а організації у яких немає в пропозиції 5 документів, в тому числі документ, який явно відноситься до технічних характеристик, дали право виправляти помилки??? На підставі вищезазначеного, просимо відмінити рішення про відхилення пропозиції ФО-П Набойченко Т.Ф., рішення про надання вимоги ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ», та визначити переможцем закупівлі ФО-П Набойченко Т.Ф.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Стосовно додаткової аргументації щодо причин невідповідності вашою пропозиції: В додатку 2 оголошення зазначено: Для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції наступні документи: Пункт 4. Сканований оригінал в кольоровому вигляді Декларації виробника (або офіційного представника виробника або імпортера продукції на території України) або сертифікату якості на запропонований товар, що підтверджують відповідність товару Технічним вимогам. Технічні вимоги містяться в додатку 2 оголошення та передбачають: «Предмет закупівлі – ЦИБУЛЯ РІПЧАСТА СВІЖА першого товарного сорту, 2024 року збору урожаю, повинен відповідати: ДСТУ 3234-95 «Цибуля ріпчаста свіжа. Технічні умови». Предмет закупівлі (харчовий продукт) повинен відповідати вимогам законодавства України про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, зокрема законам України: «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», наказу МОЗ України від 13.05.2013 № 368 «Про затвердження Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах» та виданих відповідно до них нормативно-правових актів. Цибуля ріпчаста свіжа повинна бути фасована у сітки, виготовлені з комбінованих матеріалів чи з матеріалів, що відповідають вимогам чинних нормативних документів і дозволені для застосування центральними органами виконавчої влади у сфері охорони здоров’я для пакування харчових продуктів масою нетто не більшою ніж 30 кг. Маркування тари повинно бути з чинним нормативно-правовими актами та нормативними документами, а також відповідати Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» № 2639-VIII від 06.12.2018 року. Строк придатності предмету закупівлі повинен становити не менше 75 % від терміну зберігання даного виду предмету закупівлі з дня поставки його на склад Замовника.» Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» встановлює загальні принципи надання та вимоги до інформації про харчові продукти, що надається споживачам, зокрема щодо маркування харчових продуктів, а також обов’язки операторів ринку харчових продуктів з доведення цієї інформації до інших операторів ринку харчових продуктів та до споживачів. Дія цього Закону поширюється на: а) операторів ринку харчових продуктів на всіх етапах харчового ланцюга, якщо їхня діяльність підпадає під вимоги щодо надання споживачам інформації про харчові продукти; Відповідно до п.10 статті 1 зазначеного Закону інформація про харчовий продукт - інформація, що стосується харчового продукту, яка надається кінцевому споживачеві шляхом зазначення у маркуванні, інших супровідних документах та матеріалах або в інший спосіб (у доступній наочній формі), встановлений для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування, у тому числі з використанням сучасних засобів дистанційного зв’язку або усних повідомлень. Стаття 6 встановлює Перелік обов’язкової інформації про харчові продукти. Відповідно до цього переліку обов’язковою для надання є така інформація: 1) назва харчового продукту; 2) перелік інгредієнтів; …. 5) кількість харчового продукту в установлених одиницях вимірювання; 6) мінімальний термін придатності або дата "вжити до"; 7) будь-які особливі умови зберігання та/або умови використання (за потреби); ….. Оскільки декларація виробника є супровідним документом, вона повинна містити інформацію про харчовий продукт - в тому числі інформацію про мінімальний термін придатності або дату "вжити до". Пропозиція учасника не відповідає пункту 4 розділу документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі додатку 2 «Технічні вимоги» Замовника, так як надана Декларація виробника №11 від 26.07.2024 року не підтверджує відповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника, а саме: - Декларація не підтверджує вид і масу нетто пакування товару; - Декларація не підтверджує строк та умови зберігання відповідно до умов ДСТУ. Ваше зауваження стосовно того, що в декларації зазначено відповідність ДСТУ 3234-95, а в тексті ДСТУ зазначено умови та терміни зберігання є маніпуляцією, так як в ДСТУ передбачено терміни зберігання цибулі в залежності від її виду та сорту. Крім того, в наданій Вами декларації є інформація про нормативний документ, але декларація не містить інформації саме про відповідність запропонованого товару вимогам ДСТУ. Стосовно пропозиції інших учасників повідомляємо, що умовами законодавства при здійснені спрощених закупівель не передбачено можливості учасникам оцінювати пропозиції інших учасників, також, не передбачено обов’язку замовника надавати роз’яснення стосовно пропозиції інших учасників: Відповідно до ст. 14 ЗУ Про публічні закупівлі передбачено: «Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель. Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь».
Статус вимоги: Відхилено