-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень. (Граденицька гімназія Біляївської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 67640, Одеська область, Одеський район, с. Градениці, вул. Широка, 29, вул. Широка, 29а, вул. Широка, 23а, Центральна, 129а, Центральна, 129б)
Завершена
325 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 625.00 UAH
Період оскарження:
22.07.2024 13:49 - 10.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (на умови)
Номер:
634192e49a454a1db527316aa51b65ea
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-22-005736-a.b1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (на умови)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1, 4.ліцензійні вимоги.pdf 26.07.2024 22:33
- 16. ДСТУ ISO 45001-2019 .pdf 26.07.2024 22:33
- 1,рішення від 29.02.2024 № 3865.pdf 26.07.2024 22:33
- Скарга Просочування 23.pdf 26.07.2024 22:33
- 17. ДСТУ ISO 16732-1-2018 .pdf 26.07.2024 22:33
- 12.5. Сертифікати ДСТУ_54-14_протипожежне призначення.pdf 26.07.2024 22:33
- 13. ДСТУ ISO 9001-2018.pdf 26.07.2024 22:33
- 14. ДСТУ ISO 14001-2015 .pdf 26.07.2024 22:33
- 15. ДСТУ 8965-2019 .pdf 26.07.2024 22:33
- 12.4. Сертифікат ДСТУ_54-14_2021.pdf 26.07.2024 22:33
- 12.6. Сертифікати ISO_Прайд.pdf 26.07.2024 22:33
- Скарга просоч.docx 26.07.2024 22:33
- sign.p7s 26.07.2024 22:35
- рішення від 30.07.2024 №12927.pdf 30.07.2024 15:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2024 № 13417.pdf 08.08.2024 10:17
- рішення від 07.08.2024 № 13417.pdf 12.08.2024 15:41
- Пояснення АМКУ від 01.08.2024.pdf 01.08.2024 11:14
- Відповідь на скаргу UA-2024-07-22-005736-a.docx 01.08.2024 11:14
- Відповідь АМКУ на скаргу 08082024.pdf 08.08.2024 13:46
- Відповідь АМКУ на скаргу 08082024.pdf 13.08.2024 08:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2024 22:47
Дата розгляду скарги:
07.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.07.2024 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2024 15:42
Дата виконання рішення Замовником:
13.08.2024 08:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушень Замовником 08.08.2024 року було внесено зміни в процедуру закупівлі «Послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень. (Граденицька гімназія Біляївської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 67640, Одеська область, Одеський район, с. Градениці, вул. Широка, 29, вул. Широка, 29а, вул. Широка, 23а, Центральна, 129а, Центральна, 129б)» (код ДК 021:2015: 77220000-8 – Послуги з просочування деревини) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-22-005736-a).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
eb9f0a13fab44cdfb1250daefbcbe6fe
Заголовок пункту скарги:
Вимагається страховий поліс або договір про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами (Додаток № 2 до тендерної документації )
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«…11. При наданні послуг, які є предметом закупівлі, учасники можуть заподіяти шкоду життю та/або здоров’ю та/або працездатності собі та/або працівникам Замовника та майну Замовника. Для захисту своїх майнових інтересів пов’язаних із обов’язком відшкодовувати збитки, заподіяні життю та/або здоров’ю та/або працездатності та майну третіх осіб (Замовника), учасники повинні мати страховий поліс або договір про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами.»
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про страхування» добровільне страхування - це страхування, яке здійснюється на основі договору між страхувальником і страховиком. Загальні умови і порядок здійснення добровільного страхування визначаються правилами страхування, що встановлюються страховиком самостійно відповідно до вимог цього Закону. Конкретні умови страхування визначаються при укладенні договору страхування відповідно до законодавства Добровільне страхування у конкретного страховика не може бути обов’язковою передумовою при реалізації інших правовідносин. Види добровільного страхування, на які видається ліцензія, визначаються згідно з прийнятими страховиком правилами (умовами) страхування, зареєстрованими Уповноваженим органом. Так, одним з видів добровільного страхування є страхування відповідальності перед третіми особами.
Таким чином, бачимо, що згідно з Законом України «Про страхування» страхування відповідальності перед третіми особами є добровільним, а не обов’язковим.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
«…11. При наданні послуг, які є предметом закупівлі, учасники можуть заподіяти шкоду життю та/або здоров’ю та/або працездатності собі та/або працівникам Замовника та майну Замовника. Для захисту своїх майнових інтересів пов’язаних із обов’язком відшкодовувати збитки, заподіяні життю та/або здоров’ю та/або працездатності та майну третіх осіб (Замовника), учасники повинні мати страховий поліс або договір про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами.»
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про страхування» добровільне страхування - це страхування, яке здійснюється на основі договору між страхувальником і страховиком. Загальні умови і порядок здійснення добровільного страхування визначаються правилами страхування, що встановлюються страховиком самостійно відповідно до вимог цього Закону. Конкретні умови страхування визначаються при укладенні договору страхування відповідно до законодавства Добровільне страхування у конкретного страховика не може бути обов’язковою передумовою при реалізації інших правовідносин. Види добровільного страхування, на які видається ліцензія, визначаються згідно з прийнятими страховиком правилами (умовами) страхування, зареєстрованими Уповноваженим органом. Так, одним з видів добровільного страхування є страхування відповідальності перед третіми особами.
Таким чином, бачимо, що згідно з Законом України «Про страхування» страхування відповідальності перед третіми особами є добровільним, а не обов’язковим.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні вимоги
-
Повʼязаний документ:
1, 4.ліцензійні вимоги.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1ed699bb7dde47d6abb981c8e3df6145
Заголовок пункту скарги:
Вимога надання сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту SA 8000:2014 (Додаток № 2 до тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«…На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати: …
«- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту SA 8000:2014 та/або іншого чинного сертифікату стандарту SA 8000, виданого органом сертифікації.….»
Скаржник не має цього сертифікату, разом із тим відсутні будь-які нормативні акти, що зобов’язують Скаржника мати такий сертифікат, наприклад, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати вищенаведений сертифікат/свідоцтво. На підтвердження надаємо копію вказаних ліцензійних вимог.
Вважаємо, що вимога надання вказаного сертифіката необґрунтовано звужує коло потенційних учасників.
Отже, наявність зазначеної вимоги призводить до ситуації, коли компетентний і здатний надати послуги, що є предметом Закупівлі Скаржник, не може взяти участь у Закупівлі, що порушує його законні права та інтереси.
Сертифікат соціальної відповідальності SA 8000 – не узгоджується з предметом закупівлі (вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень …)
Скаржник повідомляє, що має інші документи та сертифікати, що підтверджують його компетенцію, компетентність та спроможність надавати послуги.
Зокрема Скаржник має наступні сертифікати:
ТОВ «ПОЖЕЖНА СЛУЖБА «ПРАЙД» має в наявності наступні чинні сертифікати:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 28000:2007 «Технічні вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації;
Вимога про надання сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту SA 8000:2014 та/або іншого чинного сертифікату стандарту SA 8000, виданого органом сертифікації розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказаний сертифікат/свідоцтво, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 3865-р/пк-пз від 29.02.2024 року.
«…На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати: …
«- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту SA 8000:2014 та/або іншого чинного сертифікату стандарту SA 8000, виданого органом сертифікації.….»
Скаржник не має цього сертифікату, разом із тим відсутні будь-які нормативні акти, що зобов’язують Скаржника мати такий сертифікат, наприклад, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати вищенаведений сертифікат/свідоцтво. На підтвердження надаємо копію вказаних ліцензійних вимог.
Вважаємо, що вимога надання вказаного сертифіката необґрунтовано звужує коло потенційних учасників.
Отже, наявність зазначеної вимоги призводить до ситуації, коли компетентний і здатний надати послуги, що є предметом Закупівлі Скаржник, не може взяти участь у Закупівлі, що порушує його законні права та інтереси.
Сертифікат соціальної відповідальності SA 8000 – не узгоджується з предметом закупівлі (вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень …)
Скаржник повідомляє, що має інші документи та сертифікати, що підтверджують його компетенцію, компетентність та спроможність надавати послуги.
Зокрема Скаржник має наступні сертифікати:
ТОВ «ПОЖЕЖНА СЛУЖБА «ПРАЙД» має в наявності наступні чинні сертифікати:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 28000:2007 «Технічні вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації;
Вимога про надання сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту SA 8000:2014 та/або іншого чинного сертифікату стандарту SA 8000, виданого органом сертифікації розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказаний сертифікат/свідоцтво, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 3865-р/пк-пз від 29.02.2024 року.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO Учасника
-
Повʼязаний документ:
17. ДСТУ ISO 16732-1-2018 .pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO Учасника
-
Повʼязаний документ:
16. ДСТУ ISO 45001-2019 .pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO Учасника
-
Повʼязаний документ:
15. ДСТУ 8965-2019 .pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO Учасника
-
Повʼязаний документ:
14. ДСТУ ISO 14001-2015 .pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO Учасника
-
Повʼязаний документ:
13. ДСТУ ISO 9001-2018.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO Учасника
-
Повʼязаний документ:
12.6. Сертифікати ISO_Прайд.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO Учасника
-
Повʼязаний документ:
12.5. Сертифікати ДСТУ_54-14_протипожежне призначення.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO Учасника
-
Повʼязаний документ:
12.4. Сертифікат ДСТУ_54-14_2021.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
1,рішення від 29.02.2024 № 3865.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
9060bd770cc24a0cb2e8da0f9b9b7a9f
Заголовок пункту скарги:
Підвердження інформації в територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (Додаток № 1 до тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
«…2.2. Відповідно до ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» на особу що буде підписувати договір, керівника робіт та виконавців робіт (віком від 18 до 60 років) надати документ який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження….»
Вимога надання документів, який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Не усі виконавці робіт можуть надати вказаний документ у зв’язку із тим, що по-перше незрозуміло що на думку Замовника є таким документом. Також ця вимога стосується усіх осіб (віком від 18 до 60 років), зокрема жінок, які працюють у Учасника, а не усі категорії жінок зобов’язані уточнити (оновити) свої облікові дані.
По-друге багато спеціалістів не встигли уточнити (оновити) свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження, зокрема у зв’язку із хворобою або великих черг у приміщеннях територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
По-третє: Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.
Таким чином перевагу у цій закупівлі будуть мати учасники, працівники яких встигли оновити свої дані, інші не зможуть у зв’язку із чим не усі потенційні учасники зможуть прийняти участь у закупівлі, що призведе до зменшення конкуренції та зазвичай збільшення вартості послуг закупівлі.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Вимога надання документів, який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Не усі виконавці робіт можуть надати вказаний документ у зв’язку із тим, що по-перше незрозуміло що на думку Замовника є таким документом. Також ця вимога стосується усіх осіб (віком від 18 до 60 років), зокрема жінок, які працюють у Учасника, а не усі категорії жінок зобов’язані уточнити (оновити) свої облікові дані.
По-друге багато спеціалістів не встигли уточнити (оновити) свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження, зокрема у зв’язку із хворобою або великих черг у приміщеннях територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
По-третє: Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.
Таким чином перевагу у цій закупівлі будуть мати учасники, працівники яких встигли оновити свої дані, інші не зможуть у зв’язку із чим не усі потенційні учасники зможуть прийняти участь у закупівлі, що призведе до зменшення конкуренції та зазвичай збільшення вартості послуг закупівлі.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1, 4.ліцензійні вимоги.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище (внести зміни до тендерної документації та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.