-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин та дизельне паливо (талони/скретч-карти)
Нафта і дистиляти, код ДК 021:2015-09130000-9. Опис предмета закупівлі зазначено в документації до закупівлі.
Торги відмінено
58 985 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 589 850.00 UAH
мін. крок: 1% або 589 850.00 UAH
Період оскарження:
19.07.2024 19:00 - 09.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірні та дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
9d269a6e1452473390ead60823d15635
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-19-009793-a.b1
Назва:
Неправомірні та дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-07-19-009793-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи протокол № 191 від 19.07.2024 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Документи якості ДП-З.pdf 23.07.2024 13:57
- Документи якості ДП-Л.pdf 23.07.2024 13:57
- Тендерна документація.docx 23.07.2024 13:57
- Документи якості А-95.pdf 23.07.2024 13:57
- sign.p7s 23.07.2024 14:03
- Доповнення до скарги.docx 30.07.2024 15:44
- Доповнення до скарги.pdf 30.07.2024 15:44
- рішення від 25.07.2024 № 12718.pdf 25.07.2024 14:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.08.2024 № 13153.pdf 02.08.2024 12:41
- рішення від 01.08.2024 № 13153.pdf 06.08.2024 11:39
- Пояснення по скарзі UA-2024-07-19-009793-a.b1.docx 26.07.2024 19:08
- Пояснення по скарзі UA-2024-07-19-009793-a.b1.pdf 26.07.2024 19:08
- Протокол внесення змін.doc 07.08.2024 16:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.07.2024 16:12
Дата розгляду скарги:
01.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.07.2024 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.08.2024 11:39
Дата виконання рішення Замовником:
07.08.2024 16:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Антимонопольного комітету України відповідно до пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами внесеними згідно з Постановами Кабінету Міністрів України) внесені зміни до тендерної документації №191/1 від 29.07.2024 року на закупівлю нафти і дистилятів, код ДК 021:2015-09130000-9 (Бензин та дизельне паливо (талони/скретч-карти)) для забезпечення потреб СБ України.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f99a5aded3d8446f913a368c49f2ded8
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-19-009793-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-07-19-009793-a, оголошеній Службою безпеки України (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-19-009793-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікати відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та відповідному ДСТУ.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимоги про надання Сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та відповідному ДСТУ.
Відповідно до вимог підпункту 11.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до вимог підпункту 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Зі змісту зазначених вимог вбачається, що зазначені документи Замовник вимагає, зокрема, з метою документального підтвердження відповідності запропонованого учасниками товару (бензину автомобільного та палива дизельного) вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
З цього приводу слід зауважити, що правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності, визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
При цьому, згідно з вимогами статті 1 зазначеного Закону:
- оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані;
- задані вимоги - заявлені потреби чи очікування, які зафіксовані в технічних регламентах, стандартах, технічних специфікаціях або в інший спосіб;
- документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Таким чином, відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», відповідність продукції (в даному випадку - бензину автомобільного та палива дизельного) встановленим вимогам (в даному випадку – вимогам, встановленим Технічним регламентом), може бути підтверджена не лише сертифікатом відповідності, а й іншими документами, передбаченими Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», в тому числі, декларацією про відповідність, а також паспортом якості (як «іншим документом, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності»).
Таким чином, у підпунктах 11.1. та 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Замовник безпідставно обмежив право учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач») у виборі способів підтвердження відповідності, з тих, що передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Адже з усього переліку документів про відповідність, якими може бути підтверджена відповідність продукції встановленим вимогам, замовник вказав лише один вид документу, а саме, сертифікат відповідності.
За таких умов, тендерні пропозиції учасників, які міститимуть передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документ про відповідність, але не міститимуть сертифікат відповідності саме Технічному регламенту, будуть відхилені Замовником.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, чинні Сертифікати відповідності № UA.056.П.00080-24, № UA.056.П.00076-24, № UA.1О190.00070-24, видані ПАТ «Укртатнафта». Зазначені сертифікати відповідності підтверджують відповідність продукції вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», які розроблені з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту, однак, вказані сертифікати не містять інформації про те, що відповідна продукція відповідає також і безпосередньо Технічному регламенту.
Звертаємо увагу на те, що відсутність у вказаних сертифікатах відповідності зазначеної інформації, жодним чином не свідчить та не вказує на те, що відповідна продукція не відповідає вимогам, встановленим у Технічному регламенті.
Так, відповідність продукції, що пропонується ТОВ «Укрнафта-Постач», вимогам Технічного регламенту, підтверджується іншими документами про відповідність, які передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», зокрема:
- Декларацією про відповідність від 22.04.2024;
- Декларацією про відповідність від 05.01.2024;
- Декларацією про відповідність від 27.03.2024;
- Паспортом якості № 204 від 26.04.2024;
- Паспортом якості № 32 від 06.03.2024;
- Паспортом якості № 15 від 26.04.2024.
Таким чином, зазначеними вимогами Тендерної документації Замовник безпідставно та протизаконно обмежує можливість результативної участі ТОВ «Укрнафта-Постач» у процедурі закупівлі.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-19-009793-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 191 від 19.07.2024.
2. Документи якості на бензин автомобільний.
3. Документи якості на паливо дизельне (літнє).
4. Документи якості на паливо дизельне (зимове).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-19-009793-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікати відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та відповідному ДСТУ.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимоги про надання Сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та відповідному ДСТУ.
Відповідно до вимог підпункту 11.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до вимог підпункту 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Зі змісту зазначених вимог вбачається, що зазначені документи Замовник вимагає, зокрема, з метою документального підтвердження відповідності запропонованого учасниками товару (бензину автомобільного та палива дизельного) вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
З цього приводу слід зауважити, що правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності, визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
При цьому, згідно з вимогами статті 1 зазначеного Закону:
- оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані;
- задані вимоги - заявлені потреби чи очікування, які зафіксовані в технічних регламентах, стандартах, технічних специфікаціях або в інший спосіб;
- документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Таким чином, відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», відповідність продукції (в даному випадку - бензину автомобільного та палива дизельного) встановленим вимогам (в даному випадку – вимогам, встановленим Технічним регламентом), може бути підтверджена не лише сертифікатом відповідності, а й іншими документами, передбаченими Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», в тому числі, декларацією про відповідність, а також паспортом якості (як «іншим документом, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності»).
Таким чином, у підпунктах 11.1. та 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Замовник безпідставно обмежив право учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач») у виборі способів підтвердження відповідності, з тих, що передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Адже з усього переліку документів про відповідність, якими може бути підтверджена відповідність продукції встановленим вимогам, замовник вказав лише один вид документу, а саме, сертифікат відповідності.
За таких умов, тендерні пропозиції учасників, які міститимуть передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документ про відповідність, але не міститимуть сертифікат відповідності саме Технічному регламенту, будуть відхилені Замовником.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, чинні Сертифікати відповідності № UA.056.П.00080-24, № UA.056.П.00076-24, № UA.1О190.00070-24, видані ПАТ «Укртатнафта». Зазначені сертифікати відповідності підтверджують відповідність продукції вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», які розроблені з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту, однак, вказані сертифікати не містять інформації про те, що відповідна продукція відповідає також і безпосередньо Технічному регламенту.
Звертаємо увагу на те, що відсутність у вказаних сертифікатах відповідності зазначеної інформації, жодним чином не свідчить та не вказує на те, що відповідна продукція не відповідає вимогам, встановленим у Технічному регламенті.
Так, відповідність продукції, що пропонується ТОВ «Укрнафта-Постач», вимогам Технічного регламенту, підтверджується іншими документами про відповідність, які передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», зокрема:
- Декларацією про відповідність від 22.04.2024;
- Декларацією про відповідність від 05.01.2024;
- Декларацією про відповідність від 27.03.2024;
- Паспортом якості № 204 від 26.04.2024;
- Паспортом якості № 32 від 06.03.2024;
- Паспортом якості № 15 від 26.04.2024.
Таким чином, зазначеними вимогами Тендерної документації Замовник безпідставно та протизаконно обмежує можливість результативної участі ТОВ «Укрнафта-Постач» у процедурі закупівлі.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-19-009793-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 191 від 19.07.2024.
2. Документи якості на бензин автомобільний.
3. Документи якості на паливо дизельне (літнє).
4. Документи якості на паливо дизельне (зимове).
×
-
Назва доказу:
Документи якості на паливо дизельне (зимове).
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП-З.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на паливо дизельне (літнє).
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП-Л.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин автомобільний.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-19-009793-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 191 від 19.07.2024.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-07-19-009793-a, затвердженої Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 191 від 19.07.2024, а саме, усунути зазначені вище протиправні та дискримінаційні умови. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення протиправних та дискримінаційних умов тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.