-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.
Замовник: Міжрегіональний центр швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Місцезнаходження замовника: 42001, Сумська область, м.Ромни, вул. Рятувальників, 64; код ЄДРПОУ - 33219415; категорія замовника визначена відповідно до п. 3 ч. 4 ст 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", закупівля послуг з Проведення щорічних медичних психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (код ДК 021:2015 - 85140000-2). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
Торги не відбулися
168 780.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 687.80 UAH
мін. крок: 1% або 1 687.80 UAH
Період оскарження:
19.07.2024 18:00 - 24.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірне рішення Замовника щодо дискваліфікації
Номер:
4ae45519fb4a41b49df4ccd0f25a1062
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-19-009680-a.b1
Назва:
Неправомірне рішення Замовника щодо дискваліфікації
Скарга:
Скарга
Замовником - МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ на закупівлю Міжрегіональний центр швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Місцезнаходження замовника: 42001, Сумська область, м.Ромни, вул. Рятувальників, 64; код ЄДРПОУ - 33219415; категорія замовника визначена відповідно до п. 3 ч. 4 ст 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", закупівля послуг з Проведення щорічних медичних психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (код ДК 021:2015 - 85140000-2) UA-2024-07-19-009680-a.
Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В ДОДАТКУ №4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» встановлена дискримінаційна вимога: 8. Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Відповідно до вимог визначених Наказом МВС України від 18.08.2014 № 831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій» IV. Лікувально-профілактична робота, п 6. З «З метою своєчасного виявлення захворювань та збереження здоров’я прикріплені контингенти та працівники, зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щороку проходять чергові та позачергові профілактичні медичні огляди в порядку, передбаченому законодавством України.
Разом з тим відповідно наказу МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» - Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги. Тобто надавачами медичних послуг є заклади охорони здоров’я усіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. ЗУ “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. Принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст.5 ч.1) Пряма заборона для замовників щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників (ст.5 ч.4) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4) Судова практика це підтверджує, так Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
Вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною. Така вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників.
Ми звернулися за роз’яреннями до юридичної підтримки SmartTender, та отримали відповідь:
Відповідно до пункту 8 Додатку 4 тендерної документації, яким визначено технічні вимоги Замовником, з посиланням на положення Наказу МВС 18.08.2014 № 831 зазначено наступне: Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Поруч з цим розділ 3 зазначеного Наказу встановлено організація надання медико-санітарної допомоги в закладах охорони здоров'я ДСНС.
Пунктом 7 розділу 3 Наказу визначено, що у разі зайнятості за місцем проходження служби чи розміщення прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі виділення в таких закладах (підрозділах) деяких відділень, спеціалістів, спеціального обладнання безоплатна медична допомога призначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я.
Міністерства оборони України, Міністерств внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, інших державних або комунальних закладів охорони здоров'я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.
Тобто, пункт 7 розділу 3 Наказу - не регулює питання щодо закупівлі послуг у сфері охорони здоров'я саме за допомогою електронної системи закупівель. відповідно, визначена вимога в тендерній документації - є дискримінаційною та такою, що значно обмежує участь більшості учасників.
Також Замовник закупівлі стверджує, що учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не містить конкретні дані, які підтверджують економію, а саме: документи з розрахунками витрат, інформацію про конкретні фінансові або чисельні показники, що підтверджують вартість постачання товару (для підтвердження розрахунків, учасник повинен був надати: 1. копії договорів на постачання матеріалів, зокрема ті, що підтверджують статус офіційного представника виробника товаро–матеріальних цінностей або чинні прейскуранти від виробників та інформацію про встановлену систему знижок для офіційних представників /дилерів/дистриб’юторів; VІІІ. калькуляції ціни з нормою прибутку; ІХ. декларації на імпорт товарів (у разі наявності)) , що відповідає умовам 12, 15-18 абзаців першої частини V розділу «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації на Закупівлю.
Згідно ч. 9 ст. 26 Закону - Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно ч. 14 ст. 29 Закону Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Враховуючи наведене, наша пропозиція була неправомірно відхилена замовником.
Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників, а саме неправомірно відхилив нашу пропозицію. Зазначені дії замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону № 922, а саме недискримінація учасників.
Тому, зважаючи на вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, просимо відхилити рішення Замовника щодо дискваліфікації ТОВ «СМЦ «Сімейна поліклініка».
Пов'язані документи:
Учасник
- 2024_060.pdf 02.08.2024 13:33
- sign.p7s 02.08.2024 15:40
- Рішення від 06.08.2024 № 13317.pdf 06.08.2024 15:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.08.2024 № 13782.pdf 15.08.2024 12:21
- Рішення від 14.08.2024 № 13782.pdf 19.08.2024 11:39
- пояснення до скарги на АМКУ.pdf 08.08.2024 08:14
- Статут МЦШР (нова редакція) 2023 (5).pdf 08.08.2024 08:14
- скан роз'яснення 259 2023.pdf 08.08.2024 08:14
- пояснення до скарги на АМКУ.docx 08.08.2024 08:17
- протокол 244 прийняття рішення АМКУ до виконання.pdf 20.08.2024 22:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.08.2024 16:07
Дата розгляду скарги:
14.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.08.2024 15:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.08.2024 11:40
Дата виконання рішення Замовником:
20.08.2024 22:12
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до ч. 22 ст. 18 Закону прийняти рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №13782-р/пк-пз від 14.07.2024 до виконання, а саме: скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ ""Сумський Медичний центр «Сімейна поліклініка»", яка надійшла на процедуру відкритих торгів на закупівлю Послуг у сфері охорони здоров’я різних (протокол № 218 від 31.07.2024р.)
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
686a6d0d63234e18945962fda3befd03
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне рішення Замовника щодо дискваліфікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скарга
Замовником - МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ на закупівлю Міжрегіональний центр швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Місцезнаходження замовника: 42001, Сумська область, м.Ромни, вул. Рятувальників, 64; код ЄДРПОУ - 33219415; категорія замовника визначена відповідно до п. 3 ч. 4 ст 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", закупівля послуг з Проведення щорічних медичних психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (код ДК 021:2015 - 85140000-2) UA-2024-07-19-009680-a.
Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В ДОДАТКУ №4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» встановлена дискримінаційна вимога: 8. Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Відповідно до вимог визначених Наказом МВС України від 18.08.2014 № 831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій» IV. Лікувально-профілактична робота, п 6. З «З метою своєчасного виявлення захворювань та збереження здоров’я прикріплені контингенти та працівники, зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щороку проходять чергові та позачергові профілактичні медичні огляди в порядку, передбаченому законодавством України.
Разом з тим відповідно наказу МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» - Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги. Тобто надавачами медичних послуг є заклади охорони здоров’я усіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. ЗУ “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. Принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст.5 ч.1) Пряма заборона для замовників щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників (ст.5 ч.4) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4) Судова практика це підтверджує, так Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
Вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною. Така вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників.
Ми звернулися за роз’яреннями до юридичної підтримки SmartTender, та отримали відповідь:
Відповідно до пункту 8 Додатку 4 тендерної документації, яким визначено технічні вимоги Замовником, з посиланням на положення Наказу МВС 18.08.2014 № 831 зазначено наступне: Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Поруч з цим розділ 3 зазначеного Наказу встановлено організація надання медико-санітарної допомоги в закладах охорони здоров'я ДСНС.
Пунктом 7 розділу 3 Наказу визначено, що у разі зайнятості за місцем проходження служби чи розміщення прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі виділення в таких закладах (підрозділах) деяких відділень, спеціалістів, спеціального обладнання безоплатна медична допомога призначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я.
Міністерства оборони України, Міністерств внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, інших державних або комунальних закладів охорони здоров'я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.
Тобто, пункт 7 розділу 3 Наказу - не регулює питання щодо закупівлі послуг у сфері охорони здоров'я саме за допомогою електронної системи закупівель. відповідно, визначена вимога в тендерній документації - є дискримінаційною та такою, що значно обмежує участь більшості учасників.
Також Замовник закупівлі стверджує, що учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не містить конкретні дані, які підтверджують економію, а саме: документи з розрахунками витрат, інформацію про конкретні фінансові або чисельні показники, що підтверджують вартість постачання товару (для підтвердження розрахунків, учасник повинен був надати: 1. копії договорів на постачання матеріалів, зокрема ті, що підтверджують статус офіційного представника виробника товаро–матеріальних цінностей або чинні прейскуранти від виробників та інформацію про встановлену систему знижок для офіційних представників /дилерів/дистриб’юторів; VІІІ. калькуляції ціни з нормою прибутку; ІХ. декларації на імпорт товарів (у разі наявності)) , що відповідає умовам 12, 15-18 абзаців першої частини V розділу «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації на Закупівлю.
Згідно ч. 9 ст. 26 Закону - Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно ч. 14 ст. 29 Закону Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Враховуючи наведене, наша пропозиція була неправомірно відхилена замовником.
Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників, а саме неправомірно відхилив нашу пропозицію. Зазначені дії замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону № 922, а саме недискримінація учасників.
Тому, зважаючи на вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, просимо відхилити рішення Замовника щодо дискваліфікації ТОВ «СМЦ «Сімейна поліклініка».
Замовником - МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ на закупівлю Міжрегіональний центр швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Місцезнаходження замовника: 42001, Сумська область, м.Ромни, вул. Рятувальників, 64; код ЄДРПОУ - 33219415; категорія замовника визначена відповідно до п. 3 ч. 4 ст 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", закупівля послуг з Проведення щорічних медичних психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (код ДК 021:2015 - 85140000-2) UA-2024-07-19-009680-a.
Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В ДОДАТКУ №4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» встановлена дискримінаційна вимога: 8. Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Відповідно до вимог визначених Наказом МВС України від 18.08.2014 № 831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій» IV. Лікувально-профілактична робота, п 6. З «З метою своєчасного виявлення захворювань та збереження здоров’я прикріплені контингенти та працівники, зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щороку проходять чергові та позачергові профілактичні медичні огляди в порядку, передбаченому законодавством України.
Разом з тим відповідно наказу МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» - Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги. Тобто надавачами медичних послуг є заклади охорони здоров’я усіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. ЗУ “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. Принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст.5 ч.1) Пряма заборона для замовників щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників (ст.5 ч.4) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4) Судова практика це підтверджує, так Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
Вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною. Така вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників.
Ми звернулися за роз’яреннями до юридичної підтримки SmartTender, та отримали відповідь:
Відповідно до пункту 8 Додатку 4 тендерної документації, яким визначено технічні вимоги Замовником, з посиланням на положення Наказу МВС 18.08.2014 № 831 зазначено наступне: Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Поруч з цим розділ 3 зазначеного Наказу встановлено організація надання медико-санітарної допомоги в закладах охорони здоров'я ДСНС.
Пунктом 7 розділу 3 Наказу визначено, що у разі зайнятості за місцем проходження служби чи розміщення прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі виділення в таких закладах (підрозділах) деяких відділень, спеціалістів, спеціального обладнання безоплатна медична допомога призначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я.
Міністерства оборони України, Міністерств внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, інших державних або комунальних закладів охорони здоров'я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.
Тобто, пункт 7 розділу 3 Наказу - не регулює питання щодо закупівлі послуг у сфері охорони здоров'я саме за допомогою електронної системи закупівель. відповідно, визначена вимога в тендерній документації - є дискримінаційною та такою, що значно обмежує участь більшості учасників.
Також Замовник закупівлі стверджує, що учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не містить конкретні дані, які підтверджують економію, а саме: документи з розрахунками витрат, інформацію про конкретні фінансові або чисельні показники, що підтверджують вартість постачання товару (для підтвердження розрахунків, учасник повинен був надати: 1. копії договорів на постачання матеріалів, зокрема ті, що підтверджують статус офіційного представника виробника товаро–матеріальних цінностей або чинні прейскуранти від виробників та інформацію про встановлену систему знижок для офіційних представників /дилерів/дистриб’юторів; VІІІ. калькуляції ціни з нормою прибутку; ІХ. декларації на імпорт товарів (у разі наявності)) , що відповідає умовам 12, 15-18 абзаців першої частини V розділу «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації на Закупівлю.
Згідно ч. 9 ст. 26 Закону - Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно ч. 14 ст. 29 Закону Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Враховуючи наведене, наша пропозиція була неправомірно відхилена замовником.
Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників, а саме неправомірно відхилив нашу пропозицію. Зазначені дії замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону № 922, а саме недискримінація учасників.
Тому, зважаючи на вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, просимо відхилити рішення Замовника щодо дискваліфікації ТОВ «СМЦ «Сімейна поліклініка».
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Скарга Замовником - МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ на закупівлю Міжрегіональний центр швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Місцезнаходження замовника: 42001, Сумська область, м.Ромни, вул. Рятувальників, 64; код ЄДРПОУ - 33219415; категорія замовника визначена відповідно до п. 3 ч. 4 ст 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", закупівля послуг з Проведення щорічних медичних психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (код ДК 021:2015 - 85140000-2) UA-2024-07-19-009680-a. Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. В ДОДАТКУ №4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» встановлена дискримінаційна вимога: 8. Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я. Відповідно до вимог визначених Наказом МВС України від 18.08.2014 № 831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій» IV. Лікувально-профілактична робота, п 6. З «З метою своєчасного виявлення захворювань та збереження здоров’я прикріплені контингенти та працівники, зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щороку проходять чергові та позачергові профілактичні медичні огляди в порядку, передбаченому законодавством України. Разом з тим відповідно наказу МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» - Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги. Тобто надавачами медичних послуг є заклади охорони здоров’я усіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. ЗУ “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. Принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст.5 ч.1) Пряма заборона для замовників щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників (ст.5 ч.4) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4) Судова практика це підтверджує, так Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено. Вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною. Така вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників. Ми звернулися за роз’яреннями до юридичної підтримки SmartTender, та отримали відповідь: Відповідно до пункту 8 Додатку 4 тендерної документації, яким визначено технічні вимоги Замовником, з посиланням на положення Наказу МВС 18.08.2014 № 831 зазначено наступне: Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я. Поруч з цим розділ 3 зазначеного Наказу встановлено організація надання медико-санітарної допомоги в закладах охорони здоров'я ДСНС. Пунктом 7 розділу 3 Наказу визначено, що у разі зайнятості за місцем проходження служби чи розміщення прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі виділення в таких закладах (підрозділах) деяких відділень, спеціалістів, спеціального обладнання безоплатна медична допомога призначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я. Міністерства оборони України, Міністерств внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, інших державних або комунальних закладів охорони здоров'я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС. Тобто, пункт 7 розділу 3 Наказу - не регулює питання щодо закупівлі послуг у сфері охорони здоров'я саме за допомогою електронної системи закупівель. відповідно, визначена вимога в тендерній документації - є дискримінаційною та такою, що значно обмежує участь більшості учасників. Також Замовник закупівлі стверджує, що учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не містить конкретні дані, які підтверджують економію, а саме: документи з розрахунками витрат, інформацію про конкретні фінансові або чисельні показники, що підтверджують вартість постачання товару (для підтвердження розрахунків, учасник повинен був надати: 1. копії договорів на постачання матеріалів, зокрема ті, що підтверджують статус офіційного представника виробника товаро–матеріальних цінностей або чинні прейскуранти від виробників та інформацію про встановлену систему знижок для офіційних представників /дилерів/дистриб’юторів; VІІІ. калькуляції ціни з нормою прибутку; ІХ. декларації на імпорт товарів (у разі наявності)) , що відповідає умовам 12, 15-18 абзаців першої частини V розділу «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації на Закупівлю. Згідно ч. 9 ст. 26 Закону - Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Згідно ч. 14 ст. 29 Закону Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Враховуючи наведене, наша пропозиція була неправомірно відхилена замовником. Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників, а саме неправомірно відхилив нашу пропозицію. Зазначені дії замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону № 922, а саме недискримінація учасників. Тому, зважаючи на вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, просимо відхилити рішення Замовника щодо дискваліфікації ТОВ «СМЦ «Сімейна поліклініка».