• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (комплексне технічне обстеження галереї паливоподачі № 4, приміщення будівлі вузла пересипки № 3, де знаходяться натяжні станції транспортерів № 4А і № 4Б, приміщення приводних станцій транспортерів №4А і №4Б в головному корпусі та обладнання на транспортерах №4А і №4Б)

Торги відмінено

1 144 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 720.00 UAH
Період оскарження: 19.07.2024 16:35 - 24.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-07-19-009207-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем», протокол від 05.08.2024 № 824

Номер: d7d98bd9778a49cc98055418cd1d28da
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-19-009207-a.a1
Назва: Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-07-19-009207-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем», протокол від 05.08.2024 № 824
Скарга:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Архбудзем» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2024-07-19-009207-a. За результатами аукціону та кваліфікації попередніх Учасників, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна. Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 01.08.2024 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 02.08.2024, 16:12:01, ТОВ «Архбудзем» необхідно було виконати вимогу наступного змісту: «Додаток до протоколу № 812 від 01.08.2024 ПОВІДОМЛЕННЯ з вимогою про усунення невідповідностей тендерної пропозиції Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2024-07-19-009207-a Згідно розділу 1.2 таблиці Додатку 1 до тендерної документації Замовника: В складі тендерної документації Учасник повинен надати: 1.2.1. Довідка про наявність працівників Учасника - фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями ) за формою Таблиці 1. Таблиця 1 Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід ПІБ Кваліфікація/ посада Досвід або стаж роботи Працівник учасника/***працівник субпідрядника / співвиконавця ***Назва субпідрядника / співвиконавця ***Заповнюється, якщо учасник планує залучити для підтвердження кваліфікації працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, спроможності субпідрядника / співвиконавця. Учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку вих. № 1190-01/2024 від 26.07.2024, де вказано працівників : Гурч Ярослав Михайлович - Інженер будівельник. Провідний експерт будівельний. Сьомка Андрій Олександрович – Інженер проектувальник. Брезвен Ярослав Богданович - Провідний експерт будівельний. Також Учасником в складі тендерної пропозиції надано: кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (категорія провідний експерт будівельний) на Гурча Ярослава Михайловича; кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (категорія провідний інженер-проектувальник) на Сьомку Андрія Олександровича; кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (категорія провідний експерт будівельний) на Брезвена Ярослава Богдановича. ПЕРЕЛІК ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ Послуги за даною закупівлею включають : комплексне технічне обстеження галереї паливоподачі № 4, приміщення будівлі вузла пересипки № 3, де знаходяться натяжні станції транспортерів № 4А і № 4Б, приміщення приводних станцій транспортерів №4А і №4Б в головному корпусі та обладнання на транспортерах №4А і №4Б). Згідно пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі технічні обстеження здійснюються щодо наступного обладнання: 1. Обсяг надання послуг: Перевірка роботи механічної частини та технічного стану галереї паливоподачі №4, приміщення будівлі вузла пересипки №3, де знаходиться натяжні станції транспортерів №4А і №4Б, приміщення приводних станцій транспортерів №4А і №4Б в головному корпусі та обладнання на транспортерах №4А і №4Б: - І. Галерея паливоподачі №4 1.1. Транспортер №4А – L=105м, ширина стрічки 800мм, редуктор – РМ-750, продуктивність 200тн/год. 1.2. Механічний пробовідбірник (нитка №4А) маятникового типу (механічний пробовідбірник системи ВТИ) 1.3. Стрічкові ваги А тип: КНВ-2Д-1Р 1.4 Транспортер №4Б – L=104м, ширина стрічки 800мм, редуктор – РМ-750, продуктивність 200тн/год. 1.5. Механічний пробовідбірник (нитка №4Б) маятникового типу (механічний пробовідбірник системи ВТИ) 1.6. Стрічкові ваги Б тип: КНВ-2Д-1Р ІІ. Будівлі та споруди 2.1. Приміщення приводних станцій транспортерів №4А і №4Б в головному корпусі 2.2. Галереї паливоподачі №4 2-х стрічкова похила, будівельний об'єм –922,5 м3 2.3. Приміщення будівлі вузла пересипки №3, де знаходиться натяжні станції транспортерів №4А і №4Б, щит централізованого керування 3-х поверхова, цегельна, S=1 108,9 м2 2.4. Пожежна сигналізація в тракті галереї ІІІ. Електрична частина управління транспортерів №4А і №4Б Тобто об’єктами цього обстеження являються не тільки будівлі (об’єкти архітектури) а також і механічне обладнання, яке відносить до переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Довідка, надана Учасником в складі тендерної пропозиції не підтверджує наявність в Учасника фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями ) щодо всього обсягу об’єктів обстеження, вказаних в тендерній документації ПОСИЛАННЯ НА ВИМОГУ (ВИМОГИ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЩОДО ЯКОЇ (ЯКИХ) ВИЯВЛЕНІ НЕВІДПОВІДНОСТІ 1. пункт 1.2.1 Додатку 1 до тендерної документації. ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ДЛЯ УСУНЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ. Учасник має надати шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: Довідку про наявність працівників Учасника - фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями ) за формою Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.». На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 02.08.2024 завантажено наступні документи: - «Довідка обгрунтування.pdf». В подальшому, через автоматизовану систему ProZorro 05.08.2024 Замовником зареєстровано протокольне рішення № 824, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Архбудзем» відхилено відповідно до абз. 6 п. 44 (хоча в чинній редакції це мав би бути пп. 1 п. 44) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: 1) Довідка, надана Учасником в складі тендерної пропозиції не підтверджує наявність в Учасника фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями) щодо всього обсягу об’єктів обстеження, вказаних у тендерній документації. Зауважимо, в оскаржуваному рішенні Замовник так і не зазначив, які саме фахівці мають бути, залишивши це питання не вирішеним взагалі. У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. При детальній оцінці начебто підстав, що стали причиною для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем» є доцільним повідомити наступне: Файлом «Довідка обгрунтування.pdf», з метою усунення вказаних вище невідповідностей, Товариство з обмеженою відповідальністю «Архбудзем» повідомляло, надавало інформацію та обґрунтовувало наступне. При поданні своєї тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем» керувався не тільки пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовника, а й пунктом 5 Додатку 2 до тендерної документації, де чітко визначено наступне: «За результатами надання послуг Виконавець має скласти та надати Замовнику відповідні документи (науково-технічні звіти, технічні звіти, висновки, паспорти об'єктів і таке інше), що передбачені ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану та Порядком проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2017р. № 257». Окрім того, згідно розділу 3 та Додатку 1 тендерної документації Замовника встановлено, що до тендерної пропозиції Учасник повинен надати Довідку про наявність працівників Учасника – фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями ) за формою Таблиці 1, із додаванням до Довідки документів на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ). Будь-яких інших особливостей щодо кваліфікації чи особливостей кваліфікації працівників Учасника тендерна документація Замовника в собі не містить. В свою чергу зазначаємо, що у відповідності до п.2 Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2017 р. № 257 передбачено, що Проведення обстеження об’єкта або пошкодженого об’єкта забезпечується відповідним власником або управителем, уповноваженим органом шляхом залучення фахівців, що мають відповідну кваліфікацію, а саме: відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначені кваліфікаційними вимогами (далі - виконавці), або шляхом залучення підприємств, установ та організацій, у складі яких є такі виконавці. Відповідно, можна дійти висновку, що для підтвердження кваліфікаційної вимоги щодо наявності в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідно підтвердити наявність відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві об’єктів класу наслідків (відповідальності), що в свою чергу Учасником виконано у повному обсязі, шляхом надання відповідних документів відносно Гурча Я.М, Сьомки А.О. та Брезвена Я.Б. Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, зазначалося, що до Тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем» вже завантажено належні документи, що вимагалися Тендерною документацією та згідно інших пунктів повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, посилаючись на абз. 6 п. 44 (хоча в чинній редакції це мав би бути пп. 1 п. 44) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, 05.08.2024 до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення № 824 від 05.08.2024, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги. Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, протокольне рішення Замовника від 05.08.2024 № 824 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем» з підстав, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата розгляду скарги: 20.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2024 14:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.08.2024 10:29
Дата виконання рішення Замовником: 16.09.2024 08:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14064-р/пк-пз від 20.08.2024 скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "АРХБУДЗЕМ" (Код ЄДРПОУ: 43735762) за процедурою закупівлі — "код ДК 021:2015 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (комплексне технічне обстеження галереї паливоподачі № 4, приміщення будівлі вузла пересипки № 3, де знаходяться натяжні станції транспортерів № 4А і № 4Б, приміщення приводних станцій транспортерів №4А і №4Б в головному корпусі та обладнання на транспортерах №4А і №4Б)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-19-009207-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРХБУДЗЕМ", ДМИТРО ДЕХТЯРЕНКО 380978764973 tvorchylyudy@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5c07bc86671d45fda383ea4422e92706
Заголовок пункту скарги: Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Товариством з обмеженою відповідальністю «Архбудзем» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2024-07-19-009207-a. За результатами аукціону та кваліфікації попередніх Учасників, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 01.08.2024 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 02.08.2024, 16:12:01, ТОВ «Архбудзем» необхідно було виконати вимогу наступного змісту: «Додаток до протоколу № 812 від 01.08.2024 ПОВІДОМЛЕННЯ з вимогою про усунення невідповідностей тендерної пропозиції Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2024-07-19-009207-a Згідно розділу 1.2 таблиці Додатку 1 до тендерної документації Замовника: В складі тендерної документації Учасник повинен надати: 1.2.1. Довідка про наявність працівників Учасника - фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями ) за формою Таблиці 1. Таблиця 1 Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід ПІБ Кваліфікація/ посада Досвід або стаж роботи Працівник учасника/***працівник субпідрядника / співвиконавця ***Назва субпідрядника / співвиконавця ***Заповнюється, якщо учасник планує залучити для підтвердження кваліфікації працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, спроможності субпідрядника / співвиконавця. Учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку вих. № 1190-01/2024 від 26.07.2024, де вказано працівників : Гурч Ярослав Михайлович - Інженер будівельник. Провідний експерт будівельний. Сьомка Андрій Олександрович – Інженер проектувальник. Брезвен Ярослав Богданович - Провідний експерт будівельний. Також Учасником в складі тендерної пропозиції надано: кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (категорія провідний експерт будівельний) на Гурча Ярослава Михайловича; кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (категорія провідний інженер-проектувальник) на Сьомку Андрія Олександровича; кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (категорія провідний експерт будівельний) на Брезвена Ярослава Богдановича. ПЕРЕЛІК ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ Послуги за даною закупівлею включають : комплексне технічне обстеження галереї паливоподачі № 4, приміщення будівлі вузла пересипки № 3, де знаходяться натяжні станції транспортерів № 4А і № 4Б, приміщення приводних станцій транспортерів №4А і №4Б в головному корпусі та обладнання на транспортерах №4А і №4Б). Згідно пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі технічні обстеження здійснюються щодо наступного обладнання: 1. Обсяг надання послуг: Перевірка роботи механічної частини та технічного стану галереї паливоподачі №4, приміщення будівлі вузла пересипки №3, де знаходиться натяжні станції транспортерів №4А і №4Б, приміщення приводних станцій транспортерів №4А і №4Б в головному корпусі та обладнання на транспортерах №4А і №4Б: - І. Галерея паливоподачі №4 1.1. Транспортер №4А – L=105м, ширина стрічки 800мм, редуктор – РМ-750, продуктивність 200тн/год. 1.2. Механічний пробовідбірник (нитка №4А) маятникового типу (механічний пробовідбірник системи ВТИ) 1.3. Стрічкові ваги А тип: КНВ-2Д-1Р 1.4 Транспортер №4Б – L=104м, ширина стрічки 800мм, редуктор – РМ-750, продуктивність 200тн/год. 1.5. Механічний пробовідбірник (нитка №4Б) маятникового типу (механічний пробовідбірник системи ВТИ) 1.6. Стрічкові ваги Б тип: КНВ-2Д-1Р ІІ. Будівлі та споруди 2.1. Приміщення приводних станцій транспортерів №4А і №4Б в головному корпусі 2.2. Галереї паливоподачі №4 2-х стрічкова похила, будівельний об'єм –922,5 м3 2.3. Приміщення будівлі вузла пересипки №3, де знаходиться натяжні станції транспортерів №4А і №4Б, щит централізованого керування 3-х поверхова, цегельна, S=1 108,9 м2 2.4. Пожежна сигналізація в тракті галереї ІІІ. Електрична частина управління транспортерів №4А і №4Б Тобто об’єктами цього обстеження являються не тільки будівлі (об’єкти архітектури) а також і механічне обладнання, яке відносить до переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Довідка, надана Учасником в складі тендерної пропозиції не підтверджує наявність в Учасника фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями ) щодо всього обсягу об’єктів обстеження, вказаних в тендерній документації ПОСИЛАННЯ НА ВИМОГУ (ВИМОГИ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЩОДО ЯКОЇ (ЯКИХ) ВИЯВЛЕНІ НЕВІДПОВІДНОСТІ 1. пункт 1.2.1 Додатку 1 до тендерної документації. ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ДЛЯ УСУНЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ. Учасник має надати шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: Довідку про наявність працівників Учасника - фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями ) за формою Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 02.08.2024 завантажено наступні документи: - «Довідка обгрунтування.pdf».
В подальшому, через автоматизовану систему ProZorro 05.08.2024 Замовником зареєстровано протокольне рішення № 824, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Архбудзем» відхилено відповідно до абз. 6 п. 44 (хоча в чинній редакції це мав би бути пп. 1 п. 44) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: 1) Довідка, надана Учасником в складі тендерної пропозиції не підтверджує наявність в Учасника фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями) щодо всього обсягу об’єктів обстеження, вказаних у тендерній документації. Зауважимо, в оскаржуваному рішенні Замовник так і не зазначив, які саме фахівці мають бути, залишивши це питання не вирішеним взагалі.

У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.

При детальній оцінці начебто підстав, що стали причиною для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем» є доцільним повідомити наступне:
Файлом «Довідка обгрунтування.pdf», з метою усунення вказаних вище невідповідностей, Товариство з обмеженою відповідальністю «Архбудзем» повідомляло, надавало інформацію та обґрунтовувало наступне.
При поданні своєї тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем» керувався не тільки пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовника, а й пунктом 5 Додатку 2 до тендерної документації, де чітко визначено наступне: «За результатами надання послуг Виконавець має скласти та надати Замовнику відповідні документи (науково-технічні звіти, технічні звіти, висновки, паспорти об'єктів і таке інше), що передбачені ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану та Порядком проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2017р. № 257». Окрім того, згідно розділу 3 та Додатку 1 тендерної документації Замовника встановлено, що до тендерної пропозиції Учасник повинен надати Довідку про наявність працівників Учасника – фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, посвідчення, ліцензію тощо, що надає їм повноваження здійснювати технічні обстеження з надання за їх результатами відповідних документів (не менше двох працівників з профільними посвідченнями ) за формою Таблиці 1, із додаванням до Довідки документів на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ). Будь-яких інших особливостей щодо кваліфікації чи особливостей кваліфікації працівників Учасника тендерна документація Замовника в собі не містить.
В свою чергу зазначаємо, що у відповідності до п.2 Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2017 р. № 257 передбачено, що Проведення обстеження об’єкта або пошкодженого об’єкта забезпечується відповідним власником або управителем, уповноваженим органом шляхом залучення фахівців, що мають відповідну кваліфікацію, а саме: відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначені кваліфікаційними вимогами (далі - виконавці), або шляхом залучення підприємств, установ та організацій, у складі яких є такі виконавці. Відповідно, можна дійти висновку, що для підтвердження кваліфікаційної вимоги щодо наявності в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідно підтвердити наявність відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві об’єктів класу наслідків (відповідальності), що в свою чергу Учасником виконано у повному обсязі, шляхом надання відповідних документів відносно Гурча Я.М, Сьомки А.О. та Брезвена Я.Б.
Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, зазначалося, що до Тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем» вже завантажено належні документи, що вимагалися Тендерною документацією та згідно інших пунктів повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.

Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, посилаючись на абз. 6 п. 44 (хоча в чинній редакції це мав би бути пп. 1 п. 44) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, 05.08.2024 до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення № 824 від 05.08.2024, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.

Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, протокольне рішення Замовника від 05.08.2024 № 824 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Архбудзем» з підстав, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника