• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери)

Торги не відбулися

528 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 641.50 UAH
Період оскарження: 19.07.2024 15:07 - 24.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримынаційні умови тендерної документації

Номер: f58e578b36d748bb89115c820e1ee6f3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-19-007908-a.b1
Назва: Скарга на дискримынаційні умови тендерної документації
Скарга:
19 липня 2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-07-19-007908-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери). Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 27 липня 2024 10:00. Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: Відповідно до вимог Додатку 2 та п. 4 Додатку 4 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник повинен надати: «Інформаційний лист від виробника товару або його представництва/філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України), або від офіційного представника виробника в Україні в якому підтверджується, що термін офіційної гарантії не менше 12 місяців на обладнання, наявність гарантійної підтримки обладнання на території України та надається перелік авторизованих сервісних центрів з вказанням актуальних адрес та діючих контактних номерів телефонів». Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 7908/2024 від «21» липня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки). Для отримання інформаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7908 від 21.07.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбуки Lenovo V15 G4 IRU (83A1009SRA) – 20 (двадцять) одиниці. Для отримання інформаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7908.1 від 21.07.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбуки Lenovo V15 G4 IRU (83A1009SRA) – 20 (двадцять) одиниці. Також, для отримання інформаційного листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 7908.2 від 21.07.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького, буд.44, код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Ноутбуки Lenovo V15 G4 IRU (83A1009SRA) – 20 (двадцять) одиниці. Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати інформаційного листа. Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати інформаційний лист. Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі. З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України. По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника». По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону». Таким чином, вимога Замовника, щодо надання інформаційного листа від виробника товару або його представництва/філії або від офіційного представника виробника в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання інформаційного листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа. Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації. Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності інформаційного листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі. Вимога про надання інформаційного лист від виробника товару або його представництва/філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України), або від офіційного представника виробника в Україні в якому підтверджується, що термін офіційної гарантії не менше 12 місяців на обладнання, наявність гарантійної підтримки обладнання на території України та надається перелік авторизованих сервісних центрів з вказанням актуальних адрес та діючих контактних номерів телефонів розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни. Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, - ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Копія договору № 7908/2024 від 21.07.2024 р. на 4 арк. 2. Копія листа № 7908 від 21.07.2024 року на 1 арк. 3. Копія листа № 7908.1 від 21.07.2024 року на 1 арк. 4. Копія листа № 7908.2 від 21.07.2024 року на 1 арк. 5. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк. 6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2024 15:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.08.2024 10:11
Автор: ТОВ 2629, Роман Волошинов +380933566958 fuzzinsts1@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2a3563fd8d7b4eb094652a6f75e20e00
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення: Тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 19 липня 2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-07-19-007908-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 27 липня 2024 10:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до вимог Додатку 2 та п. 4 Додатку 4 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник повинен надати:
«Інформаційний лист від виробника товару або його представництва/філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України), або від офіційного представника виробника в Україні в якому підтверджується, що термін офіційної гарантії не менше 12 місяців на обладнання, наявність гарантійної підтримки обладнання на території України та надається перелік авторизованих сервісних центрів з вказанням актуальних адрес та діючих контактних номерів телефонів».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 7908/2024 від «21» липня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Для отримання інформаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7908 від 21.07.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбуки Lenovo V15 G4 IRU (83A1009SRA) – 20 (двадцять) одиниці.
Для отримання інформаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7908.1 від 21.07.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбуки Lenovo V15 G4 IRU (83A1009SRA) – 20 (двадцять) одиниці.
Також, для отримання інформаційного листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 7908.2 від 21.07.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького, буд.44, код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Ноутбуки Lenovo V15 G4 IRU (83A1009SRA) – 20 (двадцять) одиниці.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати інформаційного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати інформаційний лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання інформаційного листа від виробника товару або його представництва/філії або від офіційного представника виробника в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання інформаційного листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності інформаційного листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання інформаційного лист від виробника товару або його представництва/філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України), або від офіційного представника виробника в Україні в якому підтверджується, що термін офіційної гарантії не менше 12 місяців на обладнання, наявність гарантійної підтримки обладнання на території України та надається перелік авторизованих сервісних центрів з вказанням актуальних адрес та діючих контактних номерів телефонів розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:

1. Копія договору № 7908/2024 від 21.07.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 7908 від 21.07.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 7908.1 від 21.07.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 7908.2 від 21.07.2024 року на 1 арк.
5. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації