-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Капітальний ремонт із заміни системи електропостачання в корпусі №2 КЗ ЛОР "Львівський геріатричний пансіонат" за адресою: вул. Медової Печери, 71, м.Львів» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Торги відмінено
8 519 650.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 598.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 598.25 UAH
Період оскарження:
19.07.2024 14:14 - 31.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення про відміну закупівлі
Номер:
19e162c340fe48f3bd77e5f67f19b0f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-19-006695-a.c1
Назва:
СКАРГА на рішення про відміну закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 27.08.2024 № 14380.pdf 30.08.2024 13:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.08.2024 № 14380.pdf 28.08.2024 13:19
- рішення від 16.08.2024 № 13889.pdf 16.08.2024 16:11
- sign.p7s 14.08.2024 15:24
- SCN_20240812_124434 (2).pdf 14.08.2024 15:11
- Скарга на відміну.pdf 14.08.2024 15:11
- Скарга на відміну закупівлі.docx 14.08.2024 15:11
- Пояснення по суті скарги.pdf 20.08.2024 17:03
- Пояснення по суті скарги.docx 20.08.2024 17:03
- SCN_20240812_124434 (1).pdf 20.08.2024 17:03
- електропостачання.PDF 20.08.2024 17:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.08.2024 15:39
Дата розгляду скарги:
27.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.08.2024 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.08.2024 13:27
Дата виконання рішення Замовником:
26.09.2024 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ та скасовано рішення про відміну процедури закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
90f4d475ce3249c186aaf2dc07eb3e6b
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на рішення про відміну закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
19 липня 2024 14:14, Комунальним закладом Львівської обласної ради «Львівський геріатричний пансіонат» (далі – Замовник торгів) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: «Капітальний ремонт із заміни системи електропостачання в корпусі №2 КЗ ЛОР "Львівський геріатричний пансіонат" за адресою: вул. Медової Печери, 71, м.Львів» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)», Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-19-006695-a.
Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕОСТАР ГРУП» (надалі – Скаржник) є учасником процедури відкритих торгів з особливостями: «Капітальний ремонт із заміни системи електропостачання в корпусі №2 КЗ ЛОР "Львівський геріатричний пансіонат" за адресою: вул. Медової Печери, 71, м.Львів» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)».
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 03 серпня 2024 01:00.
Дата і час розкриття: 03 серпня 2024 01:00.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свою Пропозицію для участі у Процедурі закупівлі подав один Учасник.
12 серпня 2024 13:19 Замовник оприлюднив інформацію про відміну закупівлі.
В Протокольному рішенні (Протокол) №509 від 12.08.2024 р. зазначено, що «закупівлю відмінено відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
В протоколі замовник аргументував відміну торів наступним чином:
«Під час проведення процедури закупівлі Замовником прийнято рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з допущенням порушення, а саме, при оголошення закупівлі замовником було не вірно визначено очікувану вартість закупівлі. По об’єкту «Капітальний ремонт із заміни системи електропостачання в корпусі №2 КЗ ЛОР "Львівський геріатричний пансіонат" за адресою: вул. Медової Печери, 71, м.Львів (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» розроблена Кошторисна документація та Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини №2672/23 від 02 жовтня 2023 (Реєстраційний номер EX01:4984-9908-7768-1405). Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, вартість об’єкту становить 8 912 861.00 грн (вісім мільйонів дев’ятсот дванадцять тисяч вісімсот шістдесят одна грн. 00 копійок) з ПДВ.
Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника (включаючи витрати на технічний нагляд) (Глава 10 кошторису), та Глава 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд».
Відтак, очікувана вартість закупівлі повинна була становити 8 524 452,00 грн. з ПДВ.
Отже, Замовником було визначено очікувану вартість не вірно та значно нижчою, аніж у відповідності до кошторисного розрахунку.
Оскільки закупівля перебуває на стадії «кваліфікація переможця» внести зміни до очікуваної вартості закупівлі станом на зараз є неможливим».
Виходячи зі змісту опублікованого протоколу про відміну процедури закупівлі, вважаємо, що вказане рішення Замовника про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне:
1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Підставою для відміни процедури закупівлі, відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) №509 від 12.08.2024 р. стало те, на думку Замовника, що ним не вірно було визначено очікувану вартість предмету закупівлі, оскільки очікувана вартість процедури, яка вказана в Оголошенні становить – 8 519 650,20 грн, а відповідно до зазначеного Замовником в Протокольному рішенні (Протоколі) №509 від 12.08.2024 р. повинна була становити – 8 524 452,00 грн., тобто, майже на 5 000,00 грн більше.
У підпункті 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (надалі – Особливості), зазначено, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень
Проте, в якій нормі Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) чи Особливостей містяться вимоги до порядку визначення очікуваної вартості?
Наскільки нам відомо, лише в Примірній методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженій Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 згадується, що очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуванням кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації. Вказана Методика є примірною, і має рекомендований характер.
Більше того, зазначення в оголошенні нижчої очікуваної вартості, аніж у Протокольному рішенні (Протоколі) №509 від 12.08.2024 р, свідчить про виключення витрат на утримання служби замовника (включаючи витрати на технічний нагляд) (Глава 10 зведеного кошторисного розрахунку), та витрат на проектні, вишукувальні роботи, експертизу та авторський нагляд (Глава 12 зведеного кошторисного розрахунку).
Отже, зазначені в Протокольному рішенні (Протоколі) №509 від 12.08.2024 р. обставини (Замовником було визначено очікувану вартість не вірно та значно нижчою, аніж у відповідності до кошторисного розрахунку) не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, і не можуть бути підставою для відміни процедури закупівлі.
Відтак, вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни процедури відкритих торгів, а вказані в Протокольному рішенні (Протоколі) №509 від 12.08.2024 р. обставини (підстави) є надуманими.
Скарги щодо відміни процедури закупівлі за аналогічних підстав неодноразово були предметом розгляду органу оскарження, наприклад наступні Рішення:
- Рішення №10273-р/пк-пз від 10.07.2023;
- Рішення № 9185 -р/пк-пз від 22.06.2023;
- Рішення № 17454-р/пк-пз від 31.10.2023.
Так, в даних Рішеннях орган оскарження чітко наголошує на тому, що відміна процедури закупівлі на вищенаведених підстав є неправомірним рішенням Замовника та порушує вимоги закупівельного законодавства.
2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та на момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції та запропонована Скаржником ціна була нижчою, ніж очікувана вартість процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом ефективності та пропорційності, тобто у даних правовідносинах має враховуватися принцип співмірності наслідків реагування Замовника тим невідповідностям, які ним допущені, та ризиків, які вони можуть утворити, а також справедливого балансу між інтересами суб'єктів господарювання, безпосереднього отримувача послуги і публічними інтересами.
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 Закону є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу нормальному перебігу закупівлі.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Таким чином, жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель і про те, що описана підстава для відміни процедури закупівлі є «порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель» Замовником НЕ надано.
Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та не підтвердив наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Опираючись на все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з підстав, наведених у Протокольному рішенні (Протокол) №509 від 12.08.2024 р., чим грубо порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, та наші законні права та інтереси.
Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕОСТАР ГРУП» (надалі – Скаржник) є учасником процедури відкритих торгів з особливостями: «Капітальний ремонт із заміни системи електропостачання в корпусі №2 КЗ ЛОР "Львівський геріатричний пансіонат" за адресою: вул. Медової Печери, 71, м.Львів» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)».
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 03 серпня 2024 01:00.
Дата і час розкриття: 03 серпня 2024 01:00.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свою Пропозицію для участі у Процедурі закупівлі подав один Учасник.
12 серпня 2024 13:19 Замовник оприлюднив інформацію про відміну закупівлі.
В Протокольному рішенні (Протокол) №509 від 12.08.2024 р. зазначено, що «закупівлю відмінено відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
В протоколі замовник аргументував відміну торів наступним чином:
«Під час проведення процедури закупівлі Замовником прийнято рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з допущенням порушення, а саме, при оголошення закупівлі замовником було не вірно визначено очікувану вартість закупівлі. По об’єкту «Капітальний ремонт із заміни системи електропостачання в корпусі №2 КЗ ЛОР "Львівський геріатричний пансіонат" за адресою: вул. Медової Печери, 71, м.Львів (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» розроблена Кошторисна документація та Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини №2672/23 від 02 жовтня 2023 (Реєстраційний номер EX01:4984-9908-7768-1405). Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, вартість об’єкту становить 8 912 861.00 грн (вісім мільйонів дев’ятсот дванадцять тисяч вісімсот шістдесят одна грн. 00 копійок) з ПДВ.
Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника (включаючи витрати на технічний нагляд) (Глава 10 кошторису), та Глава 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд».
Відтак, очікувана вартість закупівлі повинна була становити 8 524 452,00 грн. з ПДВ.
Отже, Замовником було визначено очікувану вартість не вірно та значно нижчою, аніж у відповідності до кошторисного розрахунку.
Оскільки закупівля перебуває на стадії «кваліфікація переможця» внести зміни до очікуваної вартості закупівлі станом на зараз є неможливим».
Виходячи зі змісту опублікованого протоколу про відміну процедури закупівлі, вважаємо, що вказане рішення Замовника про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне:
1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Підставою для відміни процедури закупівлі, відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) №509 від 12.08.2024 р. стало те, на думку Замовника, що ним не вірно було визначено очікувану вартість предмету закупівлі, оскільки очікувана вартість процедури, яка вказана в Оголошенні становить – 8 519 650,20 грн, а відповідно до зазначеного Замовником в Протокольному рішенні (Протоколі) №509 від 12.08.2024 р. повинна була становити – 8 524 452,00 грн., тобто, майже на 5 000,00 грн більше.
У підпункті 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (надалі – Особливості), зазначено, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень
Проте, в якій нормі Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) чи Особливостей містяться вимоги до порядку визначення очікуваної вартості?
Наскільки нам відомо, лише в Примірній методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженій Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 згадується, що очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуванням кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації. Вказана Методика є примірною, і має рекомендований характер.
Більше того, зазначення в оголошенні нижчої очікуваної вартості, аніж у Протокольному рішенні (Протоколі) №509 від 12.08.2024 р, свідчить про виключення витрат на утримання служби замовника (включаючи витрати на технічний нагляд) (Глава 10 зведеного кошторисного розрахунку), та витрат на проектні, вишукувальні роботи, експертизу та авторський нагляд (Глава 12 зведеного кошторисного розрахунку).
Отже, зазначені в Протокольному рішенні (Протоколі) №509 від 12.08.2024 р. обставини (Замовником було визначено очікувану вартість не вірно та значно нижчою, аніж у відповідності до кошторисного розрахунку) не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, і не можуть бути підставою для відміни процедури закупівлі.
Відтак, вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни процедури відкритих торгів, а вказані в Протокольному рішенні (Протоколі) №509 від 12.08.2024 р. обставини (підстави) є надуманими.
Скарги щодо відміни процедури закупівлі за аналогічних підстав неодноразово були предметом розгляду органу оскарження, наприклад наступні Рішення:
- Рішення №10273-р/пк-пз від 10.07.2023;
- Рішення № 9185 -р/пк-пз від 22.06.2023;
- Рішення № 17454-р/пк-пз від 31.10.2023.
Так, в даних Рішеннях орган оскарження чітко наголошує на тому, що відміна процедури закупівлі на вищенаведених підстав є неправомірним рішенням Замовника та порушує вимоги закупівельного законодавства.
2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та на момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції та запропонована Скаржником ціна була нижчою, ніж очікувана вартість процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом ефективності та пропорційності, тобто у даних правовідносинах має враховуватися принцип співмірності наслідків реагування Замовника тим невідповідностям, які ним допущені, та ризиків, які вони можуть утворити, а також справедливого балансу між інтересами суб'єктів господарювання, безпосереднього отримувача послуги і публічними інтересами.
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 Закону є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу нормальному перебігу закупівлі.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Таким чином, жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель і про те, що описана підстава для відміни процедури закупівлі є «порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель» Замовником НЕ надано.
Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та не підтвердив наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Опираючись на все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з підстав, наведених у Протокольному рішенні (Протокол) №509 від 12.08.2024 р., чим грубо порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, та наші законні права та інтереси.
×
-
Назва доказу:
Протокольне рішення (Протокол) №509 від 12.08.2024 р.
-
Повʼязаний документ:
SCN_20240812_124434 (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.