-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код (ДК021:2015) - 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автошини 275/70 R22,5)
Завершена
1 049 050.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 245.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 245.25 UAH
Період оскарження:
19.07.2024 13:56 - 10.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Міський тролейбус» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Номер:
46be9f8247304fa29ad69e3a11a67c11
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-19-006349-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Міський тролейбус» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення Комунальним підприємством «Міський тролейбус»
порядку проведення процедури закупівлі
(у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
19 липня 2024 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-19-006349-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «код (ДК021:2015) - 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автошини 275/70 R22,5)», для потреб Комунального підприємства «Міський тролейбус» ЄДРПОУ: 34811465 (далі -Замовник), (далі – Процедура закупівлі).
Після вивчення тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи від 19.07.2024 р. № 110М (далі – Тендерна документація), Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ” (далі – Скаржник) дійшов висновку, що її умови порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та його право на участь у Процедурі закупівлі.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації Учасників.
Разом з тим, дії Замовника, в частині встановлення зазначених нижче умов Тендерної документації, порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників.
1. Замовник у Тендерній документації визначив безпосередньо конкретний малюнок протектора шини, що унеможливлює конкуренцію під час Процедури закупівлі.
Підпунктом 3.3. Додатку 5 до Тендерної документації, Замовником, у формі таблиці, визначено технічні вимоги до товару.
У рядку 5 вказаної таблиці вказано, що шина повинна мати малюнок протектора універсальний, для використання на дорогах загального користування.
Разом з тим, у рядку 13 таблиці, Замовник знову висуває вимоги до малюнка протектора шляхом зображення фотографії з конкретним малюнком шини, яку він бажає закупити.
Також, у Примітках до розділу 3 Додатку 5 Тендерної документації зазначено, що до розгляду приймаються лише пропозиції учасників, які запропонують товар, зокрема, з малюнком протектора, ідентичним до наведеного у технічних вимогах.
Однак, вимога Тендерної документації поставити шину з малюнком, який буде точно відповідати фото - є необґрунтованою та дискримінаційною.
Питання конструкції шин, зокрема, призначення шин за їх малюнком, врегульовано нормативно-правовим актом, а саме Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі» (далі – Наказ).
Відповідно до п.7 розділу 2 Наказу за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком.
Вимоги до універсального рисунка шин наведені у п.8 розділу 2 Наказу, де вказано, що протектор шини з універсальним рисунком складається із шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділених виїмками.
Примірні варіанти універсального рисунка шин наведені у рисунку 4 Додатку 2 до Наказу:
1) фото протектора
2) фото протектора
3) фото протектора
Таким чином, нормативно-правовими актами не встановлюється безпосередньо конкретний універсальний рисунок протектора. Більше того, приклади універсального рисунка шин, які наведені у Наказі, відрізняються від малюнка, зображеного у Тендерній документації, що свідчить про велику варіативність та різноманіття виконання такого рисунка.
Кожен виробник шини вправі виробляти шину з універсальним рисунком протектора на власний розсуд, має право патентувати такий рисунок тим самим придавати своєму виробу індивідуальності та зберігати лише за собою право його виготовлення/продажу, з умови дотримання настанов, викладених у п.8 р.2 Наказу, де мова йде про необхідність наявності шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділення їх виїмками, проте НЕ визначається, конкретно розмір, кількість, глибина, крок та й загалом конфігурація розташування перелічених у Наказі елементів універсального рисунку шин.
Тобто, зображений у тендерній документації універсальний рисунок протектора шин – не є єдиним варіантом виконання такого типу рисунка.
Такими діями Замовник унеможливлює прийняття участі у закупівлі продавців/виробників шин, котрі мають інший зовнішній вигляд універсального малюнка шин на своїх виробах, ніж той, що зображений у рядку 13 таблиці Додатку 5 до Тендерної документації.
І навпаки, участь у закупівлі зможе прийняти конкретний продавець/виробник, який виробляє шину саме з таким рисунком шин, який зображений у рядку 13 таблиці. При цьому, слід враховувати, що такий рисунок шин ймовірно є запатентованим, а отже може вироблятися конкретним виробником та постачатися конкретним дилером/представником виробника на території України, що є дискримінацією по відношенню до інших виробників/продавців шин та виключає конкуренцію у даній закупівлі.
2. Також, оскаржувана частина Тендерної документації породжує невизначеність, адже у рядку 5 таблиці наведена коректна вимога - зазначений тип рисунка відповідно до Наказу. Проте, у рядку 13 таблиці зображене фото індивідуально визначеної шини.
Наведені вище вимоги до предмета закупівлі не узгоджуються між собою, що не дає можливості суб’єктам господарювання належним чином підготувати свої Пропозиції та є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
У зв’язку з тим, що Скаржник також бажає прийняти участь у закупівлі, однак у зв’язку умовами тендерної документації обмежений у можливості запропонувати свій товар, його права порушуються, адже Скаржник незаконно усувається від можливості прийняти учать у Процедурі закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі скарги в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в частині вимог щодо постачання шин з малюнком, ідентичним зображеному у рядку 13 Додатку 5 до Тендерної документації.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Комунальне підприємство «Міський тролейбус» (ЄДРПОУ: 34811465) внести зміни до Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю товару (зі змінами) код (ДК021:2015) - 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автошини 275/70 R22,5), затверджену протоколом уповноваженої особи від 19.07.2024 р. № 110М, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2024-07-19-006349-a.
Додатки:
• Наказ Мінінфраструктури від 26.07.2013 № 549;
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Кривий РІг.pdf 23.07.2024 15:25
- Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N.pdf 23.07.2024 15:25
- sign.p7s 23.07.2024 15:31
- рішення від 25.07.2024 № 12726.pdf 25.07.2024 14:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.08.2024 № 13159.pdf 02.08.2024 12:57
- рішення від 01.08.2024 № 13159.pdf 06.08.2024 14:30
- Пояснення по суті скарги UA-2024-07-19-006349-a.c1.pdf 29.07.2024 15:21
- Пояснення по суті скарги_UA-2024-07-19-006349-a.c1.docx 29.07.2024 15:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.07.2024 15:50
Дата розгляду скарги:
01.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.07.2024 14:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.08.2024 14:30
Дата виконання рішення Замовником:
08.08.2024 15:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скаргу UA-2024-07-19-006349-a.c1 виконано. зміни внесено.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d8223761bf224e08b2d1e295aa5ecffd
Заголовок пункту скарги:
1.Замовник у Тендерній документації визначив безпосередньо конкретний малюнок протектора шини, що унеможливлює конкуренцію під час Процедури закупівлі. 2. Також, оскаржувана частина Тендерної документації породжує невизначеність, адже у рядку 5 таблиці наведена коректна вимога - зазначений тип рисунка відповідно до Наказу. Проте, у рядку 13 таблиці зображене фото індивідуально визначеної шини.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Замовник у Тендерній документації визначив безпосередньо конкретний малюнок протектора шини, що унеможливлює конкуренцію під час Процедури закупівлі.
Підпунктом 3.3. Додатку 5 до Тендерної документації, Замовником, у формі таблиці, визначено технічні вимоги до товару.
У рядку 5 вказаної таблиці вказано, що шина повинна мати малюнок протектора універсальний, для використання на дорогах загального користування.
Разом з тим, у рядку 13 таблиці, Замовник знову висуває вимоги до малюнка протектора шляхом зображення фотографії з конкретним малюнком шини, яку він бажає закупити.
Також, у Примітках до розділу 3 Додатку 5 Тендерної документації зазначено, що до розгляду приймаються лише пропозиції учасників, які запропонують товар, зокрема, з малюнком протектора, ідентичним до наведеного у технічних вимогах.
Однак, вимога Тендерної документації поставити шину з малюнком, який буде точно відповідати фото - є необґрунтованою та дискримінаційною.
Питання конструкції шин, зокрема, призначення шин за їх малюнком, врегульовано нормативно-правовим актом, а саме Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі» (далі – Наказ).
Відповідно до п.7 розділу 2 Наказу за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком.
Вимоги до універсального рисунка шин наведені у п.8 розділу 2 Наказу, де вказано, що протектор шини з універсальним рисунком складається із шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділених виїмками.
Примірні варіанти універсального рисунка шин наведені у рисунку 4 Додатку 2 до Наказу:
1) фото протектора
2) фото протектора
3) фото протектора
Таким чином, нормативно-правовими актами не встановлюється безпосередньо конкретний універсальний рисунок протектора. Більше того, приклади універсального рисунка шин, які наведені у Наказі, відрізняються від малюнка, зображеного у Тендерній документації, що свідчить про велику варіативність та різноманіття виконання такого рисунка.
Кожен виробник шини вправі виробляти шину з універсальним рисунком протектора на власний розсуд, має право патентувати такий рисунок тим самим придавати своєму виробу індивідуальності та зберігати лише за собою право його виготовлення/продажу, з умови дотримання настанов, викладених у п.8 р.2 Наказу, де мова йде про необхідність наявності шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділення їх виїмками, проте НЕ визначається, конкретно розмір, кількість, глибина, крок та й загалом конфігурація розташування перелічених у Наказі елементів універсального рисунку шин.
Тобто, зображений у тендерній документації універсальний рисунок протектора шин – не є єдиним варіантом виконання такого типу рисунка.
Такими діями Замовник унеможливлює прийняття участі у закупівлі продавців/виробників шин, котрі мають інший зовнішній вигляд універсального малюнка шин на своїх виробах, ніж той, що зображений у рядку 13 таблиці Додатку 5 до Тендерної документації.
І навпаки, участь у закупівлі зможе прийняти конкретний продавець/виробник, який виробляє шину саме з таким рисунком шин, який зображений у рядку 13 таблиці. При цьому, слід враховувати, що такий рисунок шин ймовірно є запатентованим, а отже може вироблятися конкретним виробником та постачатися конкретним дилером/представником виробника на території України, що є дискримінацією по відношенню до інших виробників/продавців шин та виключає конкуренцію у даній закупівлі.
2. Також, оскаржувана частина Тендерної документації породжує невизначеність, адже у рядку 5 таблиці наведена коректна вимога - зазначений тип рисунка відповідно до Наказу. Проте, у рядку 13 таблиці зображене фото індивідуально визначеної шини.
Наведені вище вимоги до предмета закупівлі не узгоджуються між собою, що не дає можливості суб’єктам господарювання належним чином підготувати свої Пропозиції та є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
У зв’язку з тим, що Скаржник також бажає прийняти участь у закупівлі, однак у зв’язку умовами тендерної документації обмежений у можливості запропонувати свій товар, його права порушуються, адже Скаржник незаконно усувається від можливості прийняти учать у Процедурі закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі скарги в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в частині вимог щодо постачання шин з малюнком, ідентичним зображеному у рядку 13 Додатку 5 до Тендерної документації.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"
Підпунктом 3.3. Додатку 5 до Тендерної документації, Замовником, у формі таблиці, визначено технічні вимоги до товару.
У рядку 5 вказаної таблиці вказано, що шина повинна мати малюнок протектора універсальний, для використання на дорогах загального користування.
Разом з тим, у рядку 13 таблиці, Замовник знову висуває вимоги до малюнка протектора шляхом зображення фотографії з конкретним малюнком шини, яку він бажає закупити.
Також, у Примітках до розділу 3 Додатку 5 Тендерної документації зазначено, що до розгляду приймаються лише пропозиції учасників, які запропонують товар, зокрема, з малюнком протектора, ідентичним до наведеного у технічних вимогах.
Однак, вимога Тендерної документації поставити шину з малюнком, який буде точно відповідати фото - є необґрунтованою та дискримінаційною.
Питання конструкції шин, зокрема, призначення шин за їх малюнком, врегульовано нормативно-правовим актом, а саме Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі» (далі – Наказ).
Відповідно до п.7 розділу 2 Наказу за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком.
Вимоги до універсального рисунка шин наведені у п.8 розділу 2 Наказу, де вказано, що протектор шини з універсальним рисунком складається із шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділених виїмками.
Примірні варіанти універсального рисунка шин наведені у рисунку 4 Додатку 2 до Наказу:
1) фото протектора
2) фото протектора
3) фото протектора
Таким чином, нормативно-правовими актами не встановлюється безпосередньо конкретний універсальний рисунок протектора. Більше того, приклади універсального рисунка шин, які наведені у Наказі, відрізняються від малюнка, зображеного у Тендерній документації, що свідчить про велику варіативність та різноманіття виконання такого рисунка.
Кожен виробник шини вправі виробляти шину з універсальним рисунком протектора на власний розсуд, має право патентувати такий рисунок тим самим придавати своєму виробу індивідуальності та зберігати лише за собою право його виготовлення/продажу, з умови дотримання настанов, викладених у п.8 р.2 Наказу, де мова йде про необхідність наявності шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділення їх виїмками, проте НЕ визначається, конкретно розмір, кількість, глибина, крок та й загалом конфігурація розташування перелічених у Наказі елементів універсального рисунку шин.
Тобто, зображений у тендерній документації універсальний рисунок протектора шин – не є єдиним варіантом виконання такого типу рисунка.
Такими діями Замовник унеможливлює прийняття участі у закупівлі продавців/виробників шин, котрі мають інший зовнішній вигляд універсального малюнка шин на своїх виробах, ніж той, що зображений у рядку 13 таблиці Додатку 5 до Тендерної документації.
І навпаки, участь у закупівлі зможе прийняти конкретний продавець/виробник, який виробляє шину саме з таким рисунком шин, який зображений у рядку 13 таблиці. При цьому, слід враховувати, що такий рисунок шин ймовірно є запатентованим, а отже може вироблятися конкретним виробником та постачатися конкретним дилером/представником виробника на території України, що є дискримінацією по відношенню до інших виробників/продавців шин та виключає конкуренцію у даній закупівлі.
2. Також, оскаржувана частина Тендерної документації породжує невизначеність, адже у рядку 5 таблиці наведена коректна вимога - зазначений тип рисунка відповідно до Наказу. Проте, у рядку 13 таблиці зображене фото індивідуально визначеної шини.
Наведені вище вимоги до предмета закупівлі не узгоджуються між собою, що не дає можливості суб’єктам господарювання належним чином підготувати свої Пропозиції та є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
У зв’язку з тим, що Скаржник також бажає прийняти участь у закупівлі, однак у зв’язку умовами тендерної документації обмежений у можливості запропонувати свій товар, його права порушуються, адже Скаржник незаконно усувається від можливості прийняти учать у Процедурі закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі скарги в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в частині вимог щодо постачання шин з малюнком, ідентичним зображеному у рядку 13 Додатку 5 до Тендерної документації.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"
×
-
Назва доказу:
Наказ Мінінфраструктури від 26.07.2013 № 549
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Комунальне підприємство «Міський тролейбус» (ЄДРПОУ: 34811465) внести зміни до Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю товару (зі змінами) код (ДК021:2015) - 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автошини 275/70 R22,5), затверджену протоколом уповноваженої особи від 19.07.2024 р. № 110М, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2024-07-19-006349-a