• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво підземної магістральної теплової мережі централізованого теплопостачання міста Миколаєва по вул. Погранична в межах вул. Корабелів та вул. Маршала Василевського; 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, вирівнювання поверхонь

Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178

Завершена

513 029 251.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 130 292.51 UAH
Період оскарження: 18.07.2024 17:02 - 13.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації.

Номер: 5f2e036c5d9d461483e7fd6071897297
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-18-009834-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2024 16:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 13.08.2024 09:47
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЕНЕРДЖІ БУД", Олександр Серебряков +380967643155 energybud.consortium@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8132261d0b0a48d2ba4a68ff9b63e35a
Заголовок пункту скарги: Наявність дискримінаційної вимоги ТД, у п. 1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені замовником відповідно до статті 16 закону та пункту 47 особливостей, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Пунктом 1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені замовником відповідно до статті 16 закону та пункту 47 особливостей, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством» до тендерної документації (далі – ТД) передбачено наявність у учасника досвіду виконання аналогічного договору.
Підпункт 1.4 Додатку 2 до ТД встановлено наступне: «Аналогічним договором є договір, виконаний не менш ніж на 90% від його загальної ціни у якому предметом закупівлі є будь-які роботи з будівництва, ремонту, або реконструкції трубопроводів з діаметром умовного проходу не менше 400 мм, довжиною не менше ніж 6800 метрів, з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні). При цьому сума виконання аналогічного (аналогічних) договорів має складати не менше 90% від очікуваної вартості предмета закупівлі».
Отже, сума виконання аналогічного договору має складати 461 726 325,9 грн. (очікувана вартість предмета закупівлі 513 029 251 грн.).
Вимога, що суми виконання аналогічного договору має складати не менше 90% від очікуваної вартості предмета закупівлі є дискримінаційною оскільки значно звужує коло можливих учасників цієї закупівлі.
Пунктом 3 частини 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» надано замовнику можливість встановлювати кваліфікаційний критерій – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Цим пунктом ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливість встановлення замовником обсягу виконання аналогічного договору. Встановлення такої вимоги в ТД виключає можливість прийняти участь в цій закупівля для учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі, проте обсяг виконання таких договорів не відповідає очікуваній вартості предмета цієї закупівлі.
Подібні висновки щодо встановлення дискримінаційних вимог, які полягають в конкретизації обсягів виконання аналогічних договорів викладені в Постанові Верховного суду від 12.08.2021 року у справі № № 640/4699/19.
Крім того згідно інформації з Електронної системи публічних закупівель Prozorro протягом останніх років не було оголошено жодної публічної закупівлі з аналогічним предметом та вартістю яка б відповідала або перевищувала 461 726 325,9 грн.. Тобто фактично жоден потенційний учасник не зможе підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного договору.
У учасника Консорціуму «Енерджі Буд» ТОВ «Нафтогазмонтаж» наявний досвід виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі, проте сума виконання таких договорів менша 90% від очікуваної вартості предмета закупівлі (Копія додається, п. 1 додатків).
Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Таким чином, наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника усунути порушення норм чинного законодавства та дискримінаційні вимоги, які наведені у підпункті 1.4 Додатку 2 до ТД, а саме виключити з п 1.4. Додатку 2 до ТД наступну вимогу:
«1.4. Аналогічним договором є договір, виконаний не менш ніж на 90% від його загальної ціни у якому предметом закупівлі є будь-які роботи з будівництва, ремонту, або реконструкції трубопроводів з діаметром умовного проходу не менше 400 мм, довжиною не менше ніж 6800 метрів, з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні)..».
Доказами порушення прав Скаржника є наявність в підпункті 1.4 Додатку 2 до ТД вимоги щодо суми виконання аналогічного договору, яка прямо суперечить ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8ac0b13bab1641fd95453b1b07baf0bc
Заголовок пункту скарги: Наявність дискримінаційної вимоги ТД, у п.4.1 Додатку 2 до ТД передбачено кваліфікаційний критерій - наявність фінансової спроможності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Пунктом 4.1 Додатку 2 до ТД передбачено кваліфікаційний критерій - наявність фінансової спроможності.
Згідно цього пункту учасник для підтвердження фінансової спроможності повинен подати фінансову звітність (Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за формою №2, податкова декларація, тощо) за 2023 рік, яка підтвердить, що обсяг річного доходу (виручки) учасника у розмірі не менш як 99 % від суми очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України до річного доходу від будь якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Згідно Методичних рекомендації щодо заповнення форм фінансової звітності, затверджені наказом Мінфіну від 28.03.2013 № 433 звіт про фінансові результати заповнюється в частині складових річного доходу заповнюється наступним чином:
- Розділ 1 код рядка 2000 - вноситься розмір дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг);
- Розділ 1 код рядка 2120 – вноситься розмір інших операційних доходів;
- Розділ 1 код рядка 2220 – вноситься розмір інших фінансових доходів.
Відповідно Замовником не враховано положення п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, якими передбачено, що до річного доходу окрім доходу (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) також включаються інші операційні доходи і фінансові доходи та інші доходи.
Такі вимоги ТД звужують конкуренцію та коло можливих учасників закупівлі у зв′язку з тим, що при визначення річного доходу потенційних учасників враховується лише частина річного доходу, а саме дохід (виручка) від реалізації продукції (Розділ 1 код рядка 2000 Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) №2).
Учасниками Консорціуму «Енерджі Буд» є ТОВ «Нафтогазмонтаж» та ТОВ «Науково-виробниче підприємство з іноземними інвестиціями «Укртрубоізол».
Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Відповідно до Звіту про фінансові результати ТОВ «Нафтогазмонтаж» за 2023 рік річний дохід становить 215 434 000 грн ( рядок 2000 – 199 533 000 грн + рядок 2120 – 15 884 000 грн + рядок 2220 17 000 грн).
Відповідно до Звіту про фінансові результати ТОВ «Науково-виробниче підприємство з іноземними інвестиціями «Укртрубоізол» за 2023 рік річний дохід становить 307 700 000 грн ( рядок 2000 – 300 340 000 грн + рядок 2120 – 7 229 000 грн + рядок 2220 131 000 грн). (Копії звітів додаються п. 2 Додатків).
Тобто загальний дохід учасників Консорціуму «Енерджі буд» за 2023 рік становить 523 134 000 грн. Відповідно у Скаржника відповідає кваліфікаційному критерію наявність фінансової спроможності.
Отже, наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі, за умови наявності фінансової спроможності.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу, яка наведена у Пунктом 4.1 Додатку 2 до ТД, а саме привести у відповідність наступну вимогу:
«4.1. Фінансова звітність (Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за формою №2, податкова декларація, тощо) за 2023 рік, яка підтвердить, що обсяг річного доходу Учасника у розмірі не менш як 99 % від суми очікуваної вартості предмета закупівлі.
Учасник має підтвердити, що фінансова звітність була прийнята центром збору фінансової звітності і надати квитанцію про перевірку звіту та його приймання (квитанція № 2). Якщо звітність подавалася не через електронний ресурс, то учасник надає відповідний документ чи звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття.».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ed68ecd24f88445e89956e4ea137f50d
Заголовок пункту скарги: Наявність дискримінаційної вимоги у Додатку 9 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Додатком 9 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД передбачено, що учасник наступні документи:
«- для підтвердження відповідності робіт вимогам чинного законодавства у сфері управління якістю, Учасник процедури закупівлі у складі пропозиції надає:
а) Копію чинного на кінцеву дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 / ДСТУ ISO 9001:2015;
б) Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 / ДСТУ ISO 9001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 / ДСТУ ISO 9001:2015 пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);
в) Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, згідно ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який видав Сертифікат

- для підтвердження відповідності робіт вимогам чинного законодавства у сфері відповідності екологічним нормам, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
а) Копію чинного на дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015;
б) Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);
в) Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, згідно ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який видав Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015

- для підтвердження відповідності робіт вимогам чинного законодавства у сфері відповідності управління охоронною здоров’я та безпечності праці, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
а) Копію чинного на дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему управління охоронною здоров’я та забезпечення безпечності праці ДСТУ ISO 45001:2019;
б) Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);
в) Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, згідно ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який видав Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019.

- для підтвердження відповідності робіт вимогам чинного законодавства у сфері відповідності системі щодо протидії корупції, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
а) Копію чинного на дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018;
б) Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);
в) Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, згідно ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який видав Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018.»
Такі вимоги щодо акредитації органу сертифікації згідно Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» є дискримінаційними та звужують коло потенційних учасників закупівлі.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено, що акредитація в України проводиться на принципі добровільності.
Разом з тим Міжнародна організація зі стандартизації (ISO) встановлює правила з питань сертифікації на вимогу стандартів серії ISO (Україна є членом ISO з 1993 року). Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
«Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності» - роз'яснення на офіційному сайті ISO (https://www.iso.org/certification.html).
Таким підтвердженням, поряд із акредитацією, є Нотифікація – незалежне оцінювання компетентності органу сертифікації відповідно до вимог стандартів CASCO (Комітету з оцінки відповідності ISO) з видачою офіційного дозволу виконання робіт в системі за встановленими правилами.
Саме тому статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлена добровільність акредитації.
А на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України чітко вказано: «Основними принципами діяльності НААУ є:…добровільність акредитації;…» (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/)
Цю ж інформацію (про добровільність акредитації) викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Т.С. Миловановим від 21.11.2019 (https://naau.org.ua/wp-content/uploads/2019/12/Polozhennya-pro-NAAU-2019-na-sajt.pdf).
В статті 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але цей Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним, так і міжнародним нормам.
У Скаржника наявні сертифікати ISO 9001:2018, ISO 14001:2015, ISO 45001:2019, ISO 37001:2018, які видані компетентними органом сертифікації відповідно до правила з питань сертифікації на вимогу стандартів серії ISO, проте встанолвлення дискримінаційної умови щодо акредитації органу сертифікації згідно Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» виключає можливість участі Скаржника у цій закупівлі.

Скаржник вимагає зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, які наведені у Додатку 9 до ТД, а саме виключити з п Додатку 9 до ТД наступні вимоги:
«- для підтвердження відповідності робіт вимогам чинного законодавства у сфері управління якістю, Учасник процедури закупівлі у складі пропозиції надає:
а) Копію чинного на кінцеву дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 / ДСТУ ISO 9001:2015;
б) Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 / ДСТУ ISO 9001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 / ДСТУ ISO 9001:2015 пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);


- для підтвердження відповідності робіт вимогам чинного законодавства у сфері відповідності екологічним нормам, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
а) Копію чинного на дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015;
б) Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);


- для підтвердження відповідності робіт вимогам чинного законодавства у сфері відповідності управління охоронною здоров’я та безпечності праці, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
а) Копію чинного на дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему управління охоронною здоров’я та забезпечення безпечності праці ДСТУ ISO 45001:2019;
б) Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);


- для підтвердження відповідності робіт вимогам чинного законодавства у сфері відповідності системі щодо протидії корупції, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
а) Копію чинного на дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018;
б) Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);


Аналогічні висновки викладені в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7908-р/пк-пз від 03.05.2024 (Копія додається).

Права Скаржника порушені тим, що Замовником було допущено порушення Закону України «Про публічні закупівлі» в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації