• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення обов'язкового періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівників Замовника, діяльність яких пов'язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів

Торги відмінено

105 465.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 054.65 UAH
Період оскарження: 18.07.2024 10:56 - 27.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника

Номер: 4dbedd50461e43ca8a432bb2844cde2d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-18-002570-a.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) 18 липня 2024 року Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня" (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги за назвою: «Послуги з проведення обов'язкового періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівників Замовника, діяльність яких пов'язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів» (далі – відкриті торги за Особливостями). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 31 липня 2024 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: -ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» (далі – Скаржник) із пропозицією за результатами аукціону 18 960,00 грн із пдв; - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СУМСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ "МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ" - 44 793,00 грн із пдв; Рішенням Замовника – Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня" у вигляді протоколу № 344 від 02.08.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» із найкращою пропозицією за результатами аукціону 18 960,00 грн із пдв; в закупівлі за ідентифікатором Ua-2024-07-18-002570-a, було порушено принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, так як здійснено без наявних реальних недоліків та без невідповідностей тендерної пропозиції такого учасника, і як наслідок, порушено принцип недискримінації, бо пропозиція Скаржника відповідає встановленим вимогам закупівлі, а також наявний факт дискримінації за формою власності учасника. ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке: Щодо незаконних підстав протоколу: Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня" у вигляді протоколу № 344 від 02.08.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» із найкращою пропозицією за результатами аукціону 18 960,00 грн із пдв, із єдиної підстави: «За результатами аналізу документації, поданої кожним з учасників Закупівлі та вимог Ліцензійних вимог, КНП СОР «Сумська обласна клінічна лікарня» не може визнати переможцем жодного учасника, оскільки запропоновані ними послуги не відповідають потребі підприємства. Кінцевим результатом надання послуги є видача працівнику Замовника Довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового медичних (психіатричних) оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Форма первинної облікової документації Nº 100-2/0). яка необхідна лікарні для подання до Ліцензійного комітету Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Підпунктом 2 пункту 6 Ліцензійних умов чітко передбачено, що до заяви про отримання ліцензії додається довідка відповідного державного або комунального закладу охорони здоровʼя про відсутність у працівників, які за своїми службовими обовʼязками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, повʼязаних із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних непридатними до виконання окремих видів діяльності (ребіт, професій, служби), повʼязаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (за формою, встановленою МОЗ). Тобто у разі оформлення такої довідки приватним закладом охорони здоровʼя, лікарня не матиме змоги подати документи для оформлення ліцензії на право провадження господарської діяльності у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а отже в подальшому не матиме змоги здійснювати таку діяльність, що в свою чергу негативно позначиться як на функціонуванні лікарні, так і на забезпеченні населення Сумської області кваліфікованою медичною допомогою.» Скаржник не погоджується із твердженням уповноваженої особи в цьому протоколі «тобто у разі оформлення такої довідки приватним закладом охорони здоровʼя, лікарня не матиме змоги подати документи для оформлення ліцензії на право провадження господарської діяльності», та повідомляє, що таке твердження суперечить законодавству із наступних підстав : Постанова КМУ «Про затвердження переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих» від 10.05.2022 № 577 (далі — Постанова № 577) Наказ МОЗ «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» від 18.04.2022 № 651 (далі — Наказ № 651; Порядок № 651) встановлює повноваження у видачі довідки за формою «Nº 100-2/0» за наступним порядку огляду -включає в себе психіатричний огляд, проведений відповідно до статті 11 Закону України «Про психіатричну допомогу» від 22.02.2000 № 1489-III та лабораторне тестування сечі на наявність в організмі наркотичних засобів і психотропних речовин має включати в себе дослідження на наявність чи відсутність: опіоїдів; канабіоїдів; седативних засобів; снодійних засобів; кокаїну; галюциногенів; психостимуляторів. За результатами проведення огляду лікар-психіатр оформляє форму первинної облікової документації № 100-1/о «Протокол про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № _». Особі видається форма первинної облікової документації №100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів; в тому числі на ;предмет вживання психоактивних речовин № __», затверджена наказом № 651. Факт видачі Довідки за формою № 100-2/о підлягає реєстрації у «Журнал реєстрації виданих Довідок про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» — формі первинної облікової документації № 100-3/о, також затвердженій наказом № 651. Наказ № 651 також передбачає, що за умови технічної можливості первинна медична документація про проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, вноситься до Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я. Щодо пунктів Тендерної документації, що спростовують твердження уповноваженої особи Замовника: Відповідно до пункту 5 «Недискримінація учасників» розділу 1 Тендерної документації встановлено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Але під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника, уповноважена особа всупереч вищенаведеному пункту Тендерної документації здійснив дискримінаційний підхід до розгляді пропозиції учасника закупівлі - на підставі форми власності «бо учасник не комунальна або державна установа». Відповідно до пункту 1 Додатку 3 Тендерної документації встановлено, що Учасник повинен мати діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (на підтвердження даної вимоги Учасник надає у складі своєї пропозиції інформаційний лист в якому буде зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики). Скаржником виконано цю вимогу та підтвердження даної вимоги ним надано у складі пропозиції інформаційний лист в якому зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики, а також надано ліцензію. (файл « Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк, файл «Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк.»). Відповідно до пункту 2 Додатку 3 Тендерної документації встановлено, що послуги надаються медичними працівниками Учасника, які мають відповідну спеціальну освіту і відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам відповідно до законодавства України (на підтвердження даної вимоги Учасник надає гарантійний лист з відповідною інформацією). Скаржником виконано цю вимогу та надано на підтвердження даної вимоги гарантійний лист з відповідною інформацією. (файл «Лист гарантія працівники.pdf»). Відповідно до пункту 3 Додатку 3 Тендерної документації встановлено, що Після проведення обов’язкового періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівників Замовника, діяльність яких пов’язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, надавач послуг заповнює працівнику Замовника Довідку про проходження попереднього, періодичного та позачергового медичних (психіатричних) оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Форма первинної облікової документації № 100-2/о), в якій повинно бути зазначено наявність чи відсутність медичних (психіатричних) протипоказань для виконання окремих видів діяльності згідно Постанови КМУ від 10.05.2022 № 577 «Про затвердження переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих» (Учасник у складі своєї пропозиції надає гарантійний лист, в якому підтверджує відповідність даній вимозі). Скаржником виконано цю вимогу та надано на підтвердження даної вимоги гарантійний лист з відповідною інформацією (файл «Лист гарантія документи.pdf»). Щодо норм законодавства, що спростовують твердження уповноваженої особи Замовника: Відповідно Наказу Міністерства охорони здоров'я 18.04.2022 № 651 про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров'я) встановлює: 1. Цей Порядок визначає організаційні засади проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, осіб, які виконують окремі види діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих. 2. Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги. Тому предмет закупівлі ««ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги за назвою: «Послуги з проведення обов'язкового періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівників Замовника, діяльність яких пов'язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів»» може бути наданий «психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомог», а тому твердження протоколу Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника суперечить вимогам нормативно-правових актів у сфері медичної практики. Щодо аналогічно досвіду: Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації передбачено, що Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, передбачених ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Для підтвердження інформації учасника про його відповідність кваліфікаційним критеріям учасник подає у складі своєї тендерної пропозиції:1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). 1.1. Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (подається Учасником у відповідності до Таблиці 1); 1.2. Видаткову накладну та/або товаро-транспортну накладну та/або акт приймання-передачі, що підтверджують виконання договору у повному обсязі, подаються згідно кожного поданого договору. Згідно вимог Тендерної документації скаржником надано інформацію про аналогічний досвід для підтвердження кваліфікаційних критеріїв про виконаний договір № 2801-22 від 01.11.2022 року, що був виконаний в повному обсязі, та крім того це публічна інформація на електронному майданчику закупівель, а тому твердження Замовника «що лише установа державної чи комунальної форми власності може надати такі послуги…» суперечить також публічній інформації та документам учасника закупівлі (Файл «Довідка про аналогічний досвід на 1 арк.»), а також надано договір із додатками та актами до нього (файл «Договір та акти ДСНС медогляд та водії.pdf»). На підставі наведених вище норм законодавства України та документів тендерної пропозиції, Замовник не законно прийняв рішення про відхилення пропозиції Скаржника, всупереч законодавчому регулюванню у сфері медичної практики та умова Тендерної документації. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відхиливши пропозицію учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», бо Замовник не здійснив об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, бо встановив незаконні підстави/ невідповідності для відхилення тендерної пропозиції. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», а саме – безпідставно встановивши єдиний недолік - що форма власності не є державною чи комунальною, та не визначивши його переможцем, Замовник порушив право цього учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Також, Замовник при перевірці тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» не взяв до уваги норми законодавства України та документи тендерної пропозиції які підтверджують наявну можливість надання послуг за ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги за назвою: «Послуги з проведення обов'язкового періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівників Замовника, діяльність яких пов'язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів», а тому Замовник не мав законних підстав для відхилення. Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника, із підстави необґрунтованості, незаконності (суперечить нормам спеціального законодавсвта у сфері таких послуг) та дискримінаційності такого рішення про визначення переможцем закупівлі який не відповідає вимогам Тендерної документації. На підставі наведеного вище просимо Замовника на підставі цієї вимоги: 1) Скасувати рішення про визначення відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» із підстав незаконності, необґрунтованості та рядку невідповідносте такої тендерної пропозиції, що не враховані Замовником, а також через порушення законодавчої процедури. 2) Завершити закупівлю в встановленому законом порядку. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: т1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника в якого відсутні недоліки та відсутні невідповідностей його тендерної пропозиції до вимог Закупівлі. Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі. Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії. Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище, ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 344 від 02.08.2024 року про відхилення Скаржника неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 344 від 02.08.2024 року про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ». 4. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції закупівлі в законному порядку. Додатки: 1. Протокол № 344 від 02.08.2024 року про визначення переможцем пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 3 аркушах. 2. Тендерна документація закупівлі – файл «ТД по послугам по псих огляду.docx». 3. Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк. 4. Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк. 5. Довідка про аналогічний досвід на 1 арк. 6. Договір та акти ДСНС медогляд та водії на 6 арк. 7. Лист гарантія працівники на 1 арк. 8. Лист гарантія документи на 1 арк. 9. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/Ua-2024-07-18-002570-a
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.08.2024 15:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.08.2024 10:29
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2024 11:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 14238-р/пк-пз від 23.08.2024 прийнято до виконання.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0ec27e7cc17f4baa81357fcd6c9c80d2
Заголовок пункту скарги: Скарга на відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумська обласна клінічна лікарня" у вигляді протоколу № 344 від 02.08.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» із найкращою пропозицією за результатами аукціону 18 960,00 грн із пдв, із єдиної підстави:
«За результатами аналізу документації, поданої кожним з учасників Закупівлі та вимог Ліцензійних вимог, КНП СОР «Сумська обласна клінічна лікарня» не може визнати переможцем жодного учасника, оскільки запропоновані ними послуги не відповідають потребі підприємства. Кінцевим результатом надання послуги є видача працівнику Замовника Довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового медичних (психіатричних) оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Форма первинної облікової документації Nº 100-2/0). яка необхідна лікарні для подання до Ліцензійного комітету Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Підпунктом 2 пункту 6 Ліцензійних умов чітко передбачено, що до заяви про отримання ліцензії додається довідка відповідного державного або комунального закладу охорони здоровʼя про відсутність у працівників, які за своїми службовими обовʼязками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, повʼязаних із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних непридатними до виконання окремих видів діяльності (ребіт, професій, служби), повʼязаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (за формою, встановленою МОЗ). Тобто у разі оформлення такої довідки приватним закладом охорони здоровʼя, лікарня не матиме змоги подати документи для оформлення ліцензії на право провадження господарської діяльності у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а отже в подальшому не матиме змоги здійснювати таку діяльність, що в свою чергу негативно позначиться як на функціонуванні лікарні, так і на забезпеченні населення Сумської області кваліфікованою медичною допомогою.»

Скаржник не погоджується із твердженням уповноваженої особи в цьому протоколі «тобто у разі оформлення такої довідки приватним закладом охорони здоровʼя, лікарня не матиме змоги подати документи для оформлення ліцензії на право провадження господарської діяльності», та повідомляє, що таке твердження суперечить законодавству із наступних підстав :
Постанова КМУ «Про затвердження переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих» від 10.05.2022 № 577 (далі — Постанова № 577)
Наказ МОЗ «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» від 18.04.2022 № 651 (далі — Наказ № 651; Порядок № 651) встановлює повноваження у видачі довідки за формою «Nº 100-2/0» за наступним порядку огляду
-включає в себе психіатричний огляд, проведений відповідно до статті 11 Закону України «Про психіатричну допомогу» від 22.02.2000 № 1489-III та лабораторне тестування сечі на наявність в організмі наркотичних засобів і психотропних речовин має включати в себе дослідження на наявність чи відсутність: опіоїдів; канабіоїдів; седативних засобів; снодійних засобів; кокаїну; галюциногенів; психостимуляторів.

За результатами проведення огляду лікар-психіатр оформляє форму первинної облікової документації № 100-1/о «Протокол про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № _».

Особі видається форма первинної облікової документації №100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів; в тому числі на ;предмет вживання психоактивних речовин № __», затверджена наказом № 651.

Факт видачі Довідки за формою № 100-2/о підлягає реєстрації у «Журнал реєстрації виданих Довідок про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» — формі первинної облікової документації № 100-3/о, також затвердженій наказом № 651.

Наказ № 651 також передбачає, що за умови технічної можливості первинна медична документація про проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, вноситься до Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я.

Щодо пунктів Тендерної документації, що спростовують твердження уповноваженої особи Замовника:
Відповідно до пункту 5 «Недискримінація учасників» розділу 1 Тендерної документації встановлено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Але під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника, уповноважена особа всупереч вищенаведеному пункту Тендерної документації здійснив дискримінаційний підхід до розгляді пропозиції учасника закупівлі - на підставі форми власності «бо учасник не комунальна або державна установа».

Відповідно до пункту 1 Додатку 3 Тендерної документації встановлено, що Учасник повинен мати діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів (на підтвердження даної вимоги Учасник надає у складі своєї пропозиції інформаційний лист в якому буде зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики).

Скаржником виконано цю вимогу та підтвердження даної вимоги ним надано у складі пропозиції інформаційний лист в якому зазначена інформація про наявність діючої ліцензії з медичної практики, а також надано ліцензію. (файл « Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк, файл «Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк.»).

Відповідно до пункту 2 Додатку 3 Тендерної документації встановлено, що послуги надаються медичними працівниками Учасника, які мають відповідну спеціальну освіту і відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам відповідно до законодавства України (на підтвердження даної вимоги Учасник надає гарантійний лист з відповідною інформацією).

Скаржником виконано цю вимогу та надано на підтвердження даної вимоги гарантійний лист з відповідною інформацією. (файл «Лист гарантія працівники.pdf»).

Відповідно до пункту 3 Додатку 3 Тендерної документації встановлено, що Після проведення обов’язкового періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівників Замовника, діяльність яких пов’язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, надавач послуг заповнює працівнику Замовника Довідку про проходження попереднього, періодичного та позачергового медичних (психіатричних) оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Форма первинної облікової документації № 100-2/о), в якій повинно бути зазначено наявність чи відсутність медичних (психіатричних) протипоказань для виконання окремих видів діяльності згідно Постанови КМУ від 10.05.2022 № 577 «Про затвердження переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих» (Учасник у складі своєї пропозиції надає гарантійний лист, в якому підтверджує відповідність даній вимозі).

Скаржником виконано цю вимогу та надано на підтвердження даної вимоги гарантійний лист з відповідною інформацією (файл «Лист гарантія документи.pdf»).

Щодо норм законодавства, що спростовують твердження уповноваженої особи Замовника:
Відповідно Наказу Міністерства охорони здоров'я 18.04.2022 № 651 про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров'я) встановлює:
1. Цей Порядок визначає організаційні засади проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, осіб, які виконують окремі види діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих.
2. Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги.

Тому предмет закупівлі ««ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги за назвою: «Послуги з проведення обов'язкового періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівників Замовника, діяльність яких пов'язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів»» може бути наданий «психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомог», а тому твердження протоколу Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника суперечить вимогам нормативно-правових актів у сфері медичної практики.

Щодо аналогічно досвіду:
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації передбачено, що Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, передбачених
ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Для підтвердження інформації учасника про його відповідність кваліфікаційним критеріям учасник подає у складі своєї тендерної пропозиції:1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). 1.1. Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (подається Учасником у відповідності до Таблиці 1); 1.2. Видаткову накладну та/або товаро-транспортну накладну та/або акт приймання-передачі, що підтверджують виконання договору у повному обсязі, подаються згідно кожного поданого договору.

Згідно вимог Тендерної документації скаржником надано інформацію про аналогічний досвід для підтвердження кваліфікаційних критеріїв про виконаний договір № 2801-22 від 01.11.2022 року, що був виконаний в повному обсязі, та крім того це публічна інформація на електронному майданчику закупівель, а тому твердження Замовника «що лише установа державної чи комунальної форми власності може надати такі послуги…» суперечить також публічній інформації та документам учасника закупівлі (Файл «Довідка про аналогічний досвід на 1 арк.»), а також надано договір із додатками та актами до нього (файл «Договір та акти ДСНС медогляд та водії.pdf»).

На підставі наведених вище норм законодавства України та документів тендерної пропозиції, Замовник не законно прийняв рішення про відхилення пропозиції Скаржника, всупереч законодавчому регулюванню у сфері медичної практики та умова Тендерної документації.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши пропозицію учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», бо Замовник не здійснив об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, бо встановив незаконні підстави/ невідповідності для відхилення тендерної пропозиції.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», а саме – безпідставно встановивши єдиний недолік - що форма власності не є державною чи комунальною, та не визначивши його переможцем, Замовник порушив право цього учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, Замовник при перевірці тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» не взяв до уваги норми законодавства України та документи тендерної пропозиції які підтверджують наявну можливість надання послуг за ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги за назвою: «Послуги з проведення обов'язкового періодичного психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, працівників Замовника, діяльність яких пов'язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів», а тому Замовник не мав законних підстав для відхилення.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника