• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Бензин автомобільний

Торги не відбулися

397 625.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 988.13 UAH
Період оскарження: 16.07.2024 20:42 - 11.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: ccb21f0213dd447c8e6c99a8f9f29fb2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-16-008924-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.07.2024 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.08.2024 14:27
Дата виконання рішення Замовником: 05.08.2024 16:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: 05.08.2024року Уповноваженою особою Київського національного університету технологій та дизайну (ЄДРПОУ 02070890) (далі – Замовник/КНУТД), з метою дотримання принципів визначених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України (далі - орган оскарження) від 30.07.2024р. № 13006-р/пк-пз (далі – Рішення), керуючись положеннями пунктів 54 та 67 постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «ОСОБЛИВОСТІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості), було внесено зміни до тендерної документації процедури закупівлі: Бензин автомобільний, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-16-008924), які спрямовані на усунення порушень, зазначених у Рішенні органу оскарження та оприлюднено в електронній системі закупівель в порядку визначеному Законом та Особливостями. Додаток 1 - Протокол (протокольне рішення) № 2-ОРГ/ВТ/Б-ЗТД від 05.08.2024р. Уповноваженої особи Київського національного університету технологій та дизайну щодо внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів на підставі рішення органу оскарження
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 635ded914c484837bc4069ad2d1120b6
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо Щодо наявності у Учасника сертифікату відповідності та Декларації про відповідність на Бензин А-95, які видані САМЕ на ім'я учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Розділу 2: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» визначеної у Додатку № 3 до тендерної документації встановлено Документи, що підтверджують якість, технічні та інші вимоги до Товару, що надаються учасником у складі пропозиції:

«2.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, ди-зельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умо-ви» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) орга-ном з оцінки відповідності дійсним на дату подання тендерних пропозицій.
2.2. Декларацію відповідності запропонованого палива, яке є предметом закупівлі, щодо його від-повідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та ко-тельних палив, затвердженого постановою КМУ від 01.08.2013 року № 927, яка видана на ім’я Учасника процедури закупівлі.
2.3. Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик запропонованого палива, яке є пред-метом закупівлі.»


Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності на паливо та декларації відповідності палива які виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності (на ім’я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність встановленим діючим законодавством України вимогам якості, що обов’язково повинно бути підтверджено учасником сертифікатом відповідності на кожен вид палива - видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасники, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника та декларації відповідності палива виданих на ім’я учасника – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС або партнерами емітентами талонів, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів. Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження та засвідчення якості продукції у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності та декларації про відповідність палива, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару, але вони видані не на ім’я учасника.
На відповідність п. 56 Особливостей - Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази надаємо:
- Сертифікат відповідності що підтверджує відповідність Бензину А-95 вимогам ДСТУ 7687:2015 (Додаток № 1 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА»;
- Паспорт якості що підтверджує відповідність палива Бензину А-95 ДСТУ 7687:2015 (Додаток № 1 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА»;
- Декларації про відповідність Технічному регламенту щодо вимог автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 на Бензин А-95 (Додаток № 1 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА».
Отже, наведена вимога значно звужує коло тих учасників які не мають такого роду документів, окрім тих, які є виробниками товару або власниками нафтобаз.
Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів. Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників. Вище наведені вимоги адаптовані під підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи та унеможливлює участь підприємств які працюють по принципу трейдера та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів.
Отже, наведена вимога значно звужує коло тих учасників які не мають такого роду документів, окрім тих, які є виробниками товару або власниками нафтобаз. Зокрема, учасники, які діють на умовах партнерських договорів не взмозі будуть прийняти участь при встановленні даної вимоги, а це свідчить про порушення основних принципів проведення публічних закупівель, зокрема створює недобросовісну конкуренції серед учасників, у якій прийматиме участь мала кількість учасників.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості, а також декларація про відповідність, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару (Додаток № 1 до скарги), але вони видані не на ім’я учасника.

Отже, наведена вимога значно звужує коло тих учасників які не мають такого роду документів, окрім тих, які є виробниками товару або власниками нафтобаз.
Потенційний учасник має партнерські відносини, які надають право Скаржнику здійснювати перепродаж талонів (скрет-карт) мережі АЗС Авіас. На виконання п. 56 Особливостей - якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 2 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС:
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 40efd4dda30d4073a3e151ed794d0140
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо Щодо наявності у Учасника САМЕ документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2.4. Розділу 2: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» визначеної у Додатку № 3 до тендерної документації встановлено Документи, що підтверджують якість, технічні та інші вимоги до Товару, що надаються учасником у складі пропозиції:
«2.4. Учасник у складі пропозиції надає копію оригіналу документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (опто-вої чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифі-кації.»


На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо впровадження Системи управління якістю, Скаржник може надати Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації (Додаток № 3).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник.
Вважаємо за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c51aba2e343d49bdbb241ff2d4444e9f
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо Щодо наявності у Учасника документальне підтвердження наявнос-ті права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і пос-луг)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Розділу 2: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» визначеної у Додатку № 3 до тендерної документації встановлено Документи, що підтверджують якість, технічні та інші вимоги до Товару, що надаються учасником у складі пропозиції:
«2.5. В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявнос-ті права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і пос-луг), зокрема копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі.
А також, гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орен-дованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими докуме-нтами (талонами/смарт-картками) встановленого зразка на АЗС
2.8. Копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне/ смарт-карток (єдиного зразка, єдиного бренду), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК. Копії (зразки) наданих талонів повинні бути завірені підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (еміте-нта) талонів на пальне та завірені його печаткою (у разі використання).»

3.1. Щодо документальне підтвердження наявнос-ті права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і пос-луг):
Вимагаючи надання у складі пропозиції надати відповідні підтверджуючі документи щодо права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має підтверджуючи документи щодо права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність не менше однієї власної або партнерської АЗС від місця розташування Замовника м. Київ, Печерський р-н, вул. Мала Шияновська, 2 на відстані не більше 10 км – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас за адресами:
Авіас: бульвар Миколи Міхновського, 42, Київ, 02000 - 4,2 км до Замовника

Варто зазначити, що згідно п. 29 Особлливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Скаржник на виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації, надає партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС Авіас, з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 3 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС:
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 4 до скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 81815e4ec5304e299e39d19bd29f14c8
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо Щодо наявності у Учасника Договорів САМЕ з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Розділу 2: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» визначеної у Додатку № 3 до тендерної документації встановлено Документи, що підтверджують якість, технічні та інші вимоги до Товару, що надаються учасником у складі пропозиції:
«2.5. В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявнос-ті права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і пос-луг), зокрема копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі.
А також, гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орен-дованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими докуме-нтами (талонами/смарт-картками) встановленого зразка на АЗС
2.8. Копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне/ смарт-карток (єдиного зразка, єдиного бренду), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК. Копії (зразки) наданих талонів повинні бути завірені підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (еміте-нта) талонів на пальне та завірені його печаткою (у разі використання).»

3.2. Щодо Договорів САМЕ з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС:

Вимагаючи від учасників наявність договорів, укладених між Учасником операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Замовником встановлена дискримінаційна умова тендерної документації щодо наявності у учасника партнерських відносин САМЕ з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС.
Варто зазначити, що Замовник не надає право учасникам брати участь у закупівлі на умовах партнерських договорів та вимагає як документальне підтвердження надання у складі пропозиції Договорів партнерства саме з оператором/ліцензіатом/орендарем АЗС.
Оператор (ліцензіат) АЗС – це суб’єкт господарювання, який безпосередньо здійснює господарську діяльність на автозаправній станції та отримав ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним / зберігання пального на кожне місце зберігання пального, а отже має права власності (володіння/оренди/користування) на АЗС.
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з операторами (ліцензіатами)/орендарями АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та оператором(ліцензіатом) або орендарем АЗС у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
Потенційний учасник співпрацює не з власниками АЗС, а з компанією-партнером АЗС.
Відповідно Учасники які не мають відносин саме з партнерами - оператором(ліцензіатом) або орендарем АЗС АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Замовник не повинен встановлювати дискримінаційну вимогу, щодо учасників у закупівлі тільки учасників, які мають партнерські договори САМЕ з орендаторами/оператором/ліцензіатом АЗС. Тому Просимо Замовника виключити вимогу щодо надання договорів партнерства саме з власниками АЗС та дозволити брати участь у закупівлі учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з продавцем талонів мережі АЗС.
Скаржник на виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації, надає партнерський договір з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС Авіас, який НЕ Є ВЛАСНИКОМ МЕРЕЖІ АЗС згідно Партнерського договору №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 3 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 4 до скарги.

Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 3620fd3ca8ae48e5add5752ca7283e1c
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо Щодо надання учасником гарантійного листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Розділу 2: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» визначеної у Додатку № 3 до тендерної документації встановлено Документи, що підтверджують якість, технічні та інші вимоги до Товару, що надаються учасником у складі пропозиції:
«2.5. В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявнос-ті права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і пос-луг), зокрема копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі.
А також, гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орен-дованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими докуме-нтами (талонами/смарт-картками) встановленого зразка на АЗС
2.8. Копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне/ смарт-карток (єдиного зразка, єдиного бренду), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК. Копії (зразки) наданих талонів повинні бути завірені підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (еміте-нта) талонів на пальне та завірені його печаткою (у разі використання).»
3.3. Щодо гарантійного листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС:

Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (талонами/смарт-картками) вста-новленого зразка на АЗС.». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини САМЕ з власником та/або користувачем АЗС.

Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником або орендарем АЗС.
Умовами тендерної документації суперечливі та дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від суб’єкта господарювання АЗС (власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС).
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність не менше однієї власної або партнерської АЗС від місця розташування Замовника м. Київ, Печерський р-н, вул. Мала Шияновська, 2 на відстані не більше 10 км – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 3у до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди. Відповідний партнер Скаржника НЕ Є ВЛАСНИКОМ АЗС. При цьому наш партнер МОЖЕ НАДАТИ гарантійний лист щодо «гарантійний лист про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (талонами/смарт-картками) вста-новленого зразка на АЗС».
Скаржник не має партнерських відносин с власниками/орендарями/операторами(ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих не менше однієї власної або партнерської АЗС від місця розташування Замовника м. Київ, Печерський р-н, вул. Мала Шияновська, 2 на відстані не більше 10 км, а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки НЕ ВСІ ПАРТНЕРИ СКАРЖНИКА Є ВЛАСНИКАМИ АЗС.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА відміна процедури закупівлі

Номер: c3953940a4374ffb97c023c03bff28f8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-16-008924-a.c2
Назва: СКАРГА відміна процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.08.2024 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2024 12:07
Дата виконання рішення Замовником: 04.09.2024 18:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноваженою особою Київського національного університету технологій та дизайну на виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України від 29.08.2024р. № 14546-р/пк-пз, відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням пунктів постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «ОСОБЛИВОСТІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості), було скасовано рішення про відміну процедури закупівлі: Бензин автомобільний, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-16-008924).
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4db33ce381a041f8bcf308429fc9610f
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо порушення законодавства, а саме неправомірного прийнятого рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пп. 2 п. 50 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга
щодо порушення законодавства, а саме неправомірного прийнятого рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пп. 2 п. 50 Особливостей


16.07.2024 року – замовником Київський національний університет технологій та дизайну (далі – Замовник) було оприлюднено процедуру публічної закупівлі за ідентифікатором UUA-2024-07-16-008924-a за предметом закупівлі: Бензин автомобільний, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій згідно інформації, опублікованої в тендерній документації та на сайті уповноваженого органу: до 12.08.2024 10:00. .
09.08.2024 року Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 3-ОРГ/ВТ/Б-ВД від 09.08.2024 року про відміну закупівлі UA-2024-07-16-008924-a з підстави підстави пп. 2 п. 50 Особливостей – неможливості усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 3-ОРГ/ВТ/Б-ВД від 09.08.2024 року, Замовником було відмінено закупівлю з підстав:
«05.08.2024 року Уповноваженою особою Замовника, з метою дотримання принцитв визначених в статті 5 Закону, на виконання рішення Kомісії органу оскарження вщ 30.07.2024р. № 13006-р/пк-пз (дал1 - Р1шення), керуючись положениями пункт1в 54 та 67 Особливостей, було внесено змши до тендерної документації процедури закупівлі: Бензин автомобшьний, код за Сдиним закутвелъним словником ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта i дистиляти (номер оголошення в електроншй систем! закутвель UA-2024-07-16-008924-a), які спрямовані на усунення порушень, зазначених у Рішенні органу оскарження та оприлюднено в електронній системі закупівель в порядку визначеному Законом та Особливостями.
Однак, Уповноваженою особою Замовника після отримання запиту від органу оскарження, у зв’язку із практичною відсутністю електричної енергії (аварійні відключення через масовий ракетний обстріл Києві) та доступу до системи Інтернет, було оприлюднено відповідну інформацію, документи та матеріали щодо проведення відкритих торгів з порушенням строків, які встановлені пунктом 66 Особливостей.
Виявлені порушення: порушення строків оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог, визначених в пункті 66 Особливостей.
Крім того, враховуючи значний термін проведення даної процедури закупівлі та реальне фінансування видатків, у Замовника змінились кількісні вимоги до товару, що є предметом даної процедури закупівлі.
У зв’язку із вичерпним переліком підстав визначених пунктом 50 Особливостей, Уповноваженою особою обрано підставу згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Скаржник не погоджується з твердженням Замовника про те, що виявлені порушення Замовник не мав можливість усунути, з огляду на наступне:
16.07.2024 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-16-008924-a за предметом закупівлі: Бензин автомобільний, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти.
05.08.2024 року Замовником було опубліковано тендерну документацію зі змінами Затверджену Протоколом (рішенням) уповноваженої особи від «05» серпня 2024 р. № 2-ОРГ/ВТ/Б-ЗТД Любов ШЕВЧЕНКО. (Замовником внесено зміни до тендерної документації та додатків до неї на виконання рішення №13006-р/пк-пз від 30.07.2024 АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ).

Кінцевий строк подання тендерних пропозицій згідно інформації, опублікованої в тендерній документації та на сайті уповноваженого органу: до 12.08.2024 10:00. .
09.08.2024 року Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 3-ОРГ/ВТ/Б-ВД від 09.08.2024 року про відміну закупівлі UA-2024-07-16-008924-a з підстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Згідно п. 50 Особливостей визначено ВИЧЕРПНИЙ перелік підстав, за яких Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Замовник суперечить власним твердженням, обираючи пп. 2 п. 50 Особливостей як підставу відміни відкритих торгів, застосовуючи як підставу неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, при цьому стверджуючи, що у Замовника змінились кількісні вимоги до товару, що є предметом даної процедури закупівлі.
Відсутність бажаня у Замовника проводити процедуру закупівлі після внесення змін до неї та виключення дискримінаційних вимог згідно Рішення №13006-р/пк-пз від 30.07.2024 АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ - не може бути підставою скасування розпочатої процедури закупівлі, при цьому враховувати як підставу пп. 2 п. 50 Особливостей «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;» , при цьому Замовником не надано жодного обгрунтування та опису, ЯКІ САМЕ порушення вимог законодавства виникли та які не можливо усунути, з урахуванням виконаного Рішення АМКУ №13006-р/пк-пз від 30.07.2024 року.
Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив, правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Також відсутній ОПИС які саме порушення законодавства Замовник не може усунути.

Вважаємо, що Замовник, прийнявши рішення про відміну процедури закупівлі, - грубо порушив принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.

Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до інших учасників та порушують норми ст.ст. 3,5,11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури.
Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути дотримуватись принципів проведення процедури закупівлі, запобігати дискримінації учасників закупівлі, а також корупційним діям і зловживанням (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення протоколу про відміну відкритих торгів – 09.08.2023 року.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 55 – 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та Конституцією України, -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення