• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Дніпропетровській області

Місцезнаходження Замовника: 49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля,2. Категорія Замовника: орган державної влади, визначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону «Про публічні закупівлі». Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою. У разі надання учасником або переможцем процедури торгів будь-яких документів тендерної пропозиції іноземною мовою, додатково надається документ з його автентичним перекладом на українську мову з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія; -розмір забезпечення тендерної пропозиції: 1 000 000 (один мільйон) грн. 00 коп. Інші умови щодо забезпечення тендерної пропозиції зазначені у п.3 розділу 3 тендерної документації.

Торги не відбулися

159 192 340.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 795 961.70 UAH
Період оскарження: 16.07.2024 15:42 - 22.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення Замовника щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі

Номер: edd118a45902460d8e8714fb431528fe
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-16-007149-a.c2
Назва: Скарга на рішення Замовника щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.08.2024 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 13.09.2024 12:01
Автор: ТОВ "ВАЙТ", Ірина Рижова +380966697577 info@vait.in.ua http://www.vait.in.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b13489ea1da04a789ebe698f80c6d6a1
Заголовок пункту скарги: Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "УБФ "ІНВЕСТБУД" Додатку 8 тендерної документації "Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції".
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 9 Додатку 8 до тендерної документації учасником ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» додано до тендерної пропозиції проект договору про закупівлю (без додатків до нього та без обов’язкового його заповнення) відповідно до Додатку 5 до тендерної документації, за підписом уповноваженої особи учасника (додаток 011 до тендерної пропозиції). При цьому, згідно з пунктом 2.1. проекту Договору, Додаток 5 до Тендерної документації: « 2.1. Виконавець повинен надати Замовнику передбачені цим Договором послуги, якість яких відповідає умовам “Технічних правил ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування України”, вимогам виробничих норм і правил, стандартам, технічним умовам, іншим нормативним документам та вимогам чинного законодавства.
Відповідальність за якість наданих послуг, випробування матеріалів, устаткування несе Виконавець. Виконавець гарантує протягом дії Договору наявність в нього всіх передбачених законодавством дозволів, погоджень, ліцензій, сертифікатів тощо, необхідних для надання послуги, гарантує, що має всі належні повноваження для укладання та виконання Договору, якщо такі вимагаються законом.»

2. Відповідно до п. 6 Додатку 8 до тендерної документації учасником ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» додано до тендерної пропозиції Договірну ціну (додаток 015 до тендерної пропозиції) в склад якої в п. 36 та п.37 включено вартість виконання навантажувальних робіт навантажувачем одноковшевим, в п. 31 включено вартість виконання холодного фрезерування фрезою та в п. 34 включено вартість виконання улаштування шару дорожнього одягу товщиною 6 см. із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем.

3. Також, відповідно до підпункту 3 пункту 11 Додатку 8 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» було встановлено наступні вимоги, а саме: «11. Інші документи, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції:
3. Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми в якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру (за наявності) на провадження виду господарської діяльності (Вказати номер, строк дії ліцензії або документа дозвільного характеру). У випадку якщо ліцензія або дозвільний документ видається безстроково, то учасник замість строку дії зазначає про безстроковість ліцензії/дозвільного документу), якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.»
Учасником ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» в складі тендерної пропозиції надано довідку з інформацією про обладнання, основні будівельні (дорожні) машини, транспортні засоби, механізми, устаткування інструменти Учасника та технології, що будуть використані для надання послуг за Договором про закупівлю №22072024-16 від 22.07.2024 року (додаток № 005 до тендерної пропозиції). В зазначеній довідці учасник ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» підтверджує наявність механізмів, а саме: п.1-10 (асфальтоукладач, асфальтоукладач гусенечний, автогрейдер, коток дорожній, коток вібраційний, коток тандемний), п. 23-26 (навантажувач фронтальний), п. 30 (фреза дорожня), п. 40 (спеціальний вантажний автопідйомник).

4. Відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі по тексту Порядок №1107) цей Порядок визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - дозвіл).
Експлуатація машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - довготривалий період використання під час виробничого процесу машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки з урахуванням їх експлуатаційних характеристик.
Застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - використання машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки за призначенням згідно з результатами оцінки їх відповідності вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.
Згідно з п. 6 Порядку № 1107 Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
Відповідно до п. 20 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи А, встановлений додатком 2 до Порядку №1107, до таких видів робіт віднесені - вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів.
Таким чином, виконання учасником ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» навантажувальних робіт навантажувачем одноковшевим та використання під час надання послуг за Договором про закупівлю №22072024-16 від 22.07.2024 року навантажувача фронтального можливо виключно за наявністю відповідного дозволу.
Відповідно до п. 21 Порядку № 1107 виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі.
В свою чергу, відповідно до п. 6 групи Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 віднесено - великотоннажний та інший технологічний транспортний засіб, визначений підпунктом 1 пункту 2 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 8.
Згідно з п.2 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 8 великотоннажний та інший технологічний транспортний засіб (далі - технологічний транспортний засіб) - великотоннажний автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів, транспортування розкривних порід і корисних копалин на відкритих гірничих розробках чи ґрунту на будівництві, а також інший механічний транспортний засіб, у тому числі обладнаний спеціальними пристроями чи механізмами, або транспортний засіб, призначений для руху тільки у поєднанні з іншим транспортним засобом, який керується машиністом (оператором, водієм) і використовується власником для забезпечення виробничих процесів під час провадження ним господарської діяльності (виготовлення продукції, виконання робіт, надання послуг), а також для переміщення сировини (матеріалів), що обробляється, і відходів виробництва. Відповідно до п.6 вказаного Порядку, юридичні і фізичні особи, іноземні фізичні і юридичні особи, особи без громадянства (що перебувають в Україні на законних підставах), які є власниками технологічних транспортних засобів чи використовують їх на законних підставах, або уповноважені ними особи (далі - власники) зобов’язані зареєструвати зазначені транспортні засоби протягом 10 днів після придбання або виникнення інших законних прав на їх використання, у тому числі у разі тимчасового ввезення на територію України.
Отже, виконання учасником ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» холодного фрезерування фрезою а також улаштування шару дорожнього одягу товщиною 6 см. із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем, та використання під час надання послуг за Договором про закупівлю №22072024-16 від 22.07.2024 року асфальтоукладача, асфальтоукладача гусенечного, автогрейдеру, котку дорожнього, котку вібраційного, котку тандемного можливо виключно за наявністю декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.

5. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» відсутнє підтвердження наявності чинних дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці відповідно до вимог Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» наявна довідка №22072024-13 від 22.07.2024 (додаток 003 до тендерної пропозиції) в якій учасник вказав про наявність чинної ліцензії № 44-Л видана 21.08.2019 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, на здійснення господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними (додаток 014 до тендерної пропозиції).
6. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Натомість, Замовником не враховано наявність наведених вище невідповідностей в інформації та документах що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» та прийнято оскаржуване рішення, в такому разі у Замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» на підставі пп.2 п.44 Особливостей.

Ураховуючи все вищевикладене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «УБФ «ІНВЕСТБУД» не відповідає вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а тому Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам Закону, Особливостей і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення принципів проведення процедур закупівель, зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі

Номер: dc4b1a547ec541e3862181434836c7b2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-16-007149-a.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2024 14:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.08.2024 10:59
Дата виконання рішення Замовником: 23.08.2024 16:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення № 14053-р/пк-пз від 20.08.24 виконано замовником (департаментом житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації), зокрема скасовано рішення про визначення ТОВ "ВАЙТ" переможцем за процедурою закупівлі, з подальшим усуненням порушення, зазначеного у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "УБФ "ІНВЕСТБУД", Богдан Корма +380958191453 investbud2019@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 90f3efd299f94845a775b5eb072b0146
Заголовок пункту скарги: Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "ВАЙТ" умовам технічної специфікації, зазначеної у Додатку 3 тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) 16.07.2024 року було оголошено закупівлю за предметом «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Дніпропетровській області» (далі – процедура закупівля), ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-16-007149-a.


Пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали такі учасники:
• ТОВ "ВАЙТ"
• ТОВ "УБФ "ІНВЕСТБУД"

Керуючись абзацом третім пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Скаржник реалізує своє право на подання скарги.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту від 07.08.2024 року (далі – Протокол) було прийнято рішення щодо визначення переможцем процедури закупівлі за предметом «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Дніпропетровській області» (код ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) Товариство з обмеженою відповідальністю "ВАЙТ" (далі – ТОВ «ВАЙТ»).
Скаржник не погоджується з рішенням уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВАЙТ» з огляду на наступне.
1. Відповідно до пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, з поміж іншого з:
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, (відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)).
Згідно пункту 6 Розділу 3 тендерної документації вимагалося: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи (інформацію), які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі вказана у Технічній специфікації (Відомості обсягів робіт (послуг, BoQ) та Відомості матеріальних ресурсів, що зазначені у Додатку 3 до тендерної документації), на підтвердження згоди з якою Учасниками надається відповідна інформаційна довідка в довільній формі.
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції також документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
- договірну ціну за укрупненими показниками вартості, за формою Додатку 29 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування(далі – Методика);
- відомості матеріальних ресурсів та перелік необхідних дорожніх машин та механізмів без зазначення цін;
- календарний план надання послуг.
Вид договірної ціни – тверда договірна ціна за укрупненими показниками вартості робіт (послуг). Ціна пропозиції учасника торгів (підрядника) розраховується з використанням укрупнених показників вартості дорожніх робіт (послуг), обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією.
Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт (послуг), передбачених Технічною специфікацією (Відомістю обсягів робіт (послуг)), технології виконання робіт (надання послуг), використання сертифікованих конкретних матеріалів, виробів і конструкцій (Додаток № 3 до тендерної документації) та якості будівельно-монтажних робіт у чіткій відповідності до діючих нормативних документів.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості дорожніх робіт та послуг, до складу якої вносяться прямі, загальновиробничі та інші витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат підрядних організацій, кошти на покриття ризиків всіх учасників дорожніх робіт та послуг, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів,обов’язкових платежів. В ціні пропозиції Учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт.
Договірна ціна Учасника має містити наступні фіксовані суми коштів на:
- компенсацію додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – 0,00 тис.грн з ПДВ;
- на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг - 17 936,06 тис.грн.з ПДВ.
Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Пропозиція, що не відповідає умовам Технічної специфікації зазначеному у Додатку 3 тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 43 Особливостей, буде відхилена на підставі п.п.2 п. 44 Особливостей.».
Також, умовами п. 6 Додатку 8 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» було встановлено наступні вимоги, а саме: «6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Інформація щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі вказана у Технічній специфікації (Відомості обсягів робіт (послуг, BoQ) та Відомості матеріальних ресурсів, що зазначені у Додатку 3 до тендерної документації), на підтвердження згоди з якою Учасниками надається відповідна інформаційна довідка в довільній формі.
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції також документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
- договірну ціну за укрупненими показниками вартості, за формою Додатку 29 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування(далі – Методика);
- відомості матеріальних ресурсів та перелік необхідних дорожніх машин та механізмів без зазначення цін;
- календарний план надання послуг.
Ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт (надання послуг), передбачених в технічній специфікації Замовника згідно Додатку 3 до тендерної документації.
Ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни за укрупненими показниками вартості, який наведений у Додатку 29 Методики.»

В Додатку № 3 до тендерної документації Замовника міститься технічна специфікація, в якій зазначено відомість обсягів робіт (послуг, BoQ) та відомість матеріальних ресурсів з повним переліком робіт та матеріальних ресурсів (будівельних матеріалів, виробів і комплектів), які повинен виконувати та використовувати Учасник при наданні послуг за даною процедурою закупівлі.

На виконання даної вимоги тендерної документації ТОВ "ВАЙТ" в складі тендерної пропозиції надав наступні документи:
- договірну ціну (в файлі під назвою «Довідки.rar.p7s», pdf файл «дц, матеріали та механізми»);
- відомість матеріальних ресурсів по об’єкту «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Дніпропетровській області» (в файлі під назвою «Довідки.rar.p7s», pdf файл «дц, матеріали та механізми»);
- перелік необхідних дорожніх машин і механізмів по об’єкту «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Дніпропетровській області» (в файлі під назвою «Довідки.rar.p7s», pdf файл «дц, матеріали та механізми»).

Проте, в наданій, на підтвердження інформації щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (технічної специфікації) зазначеної у Додатку 3 до тендерної документації, ТОВ «ВАЙТ» договірній ціні наявні відхилення від технічної специфікації Замовника, а саме п.9-14, 31,32,35,36 Договірної ціни ТОВ «ВАЙТ» не відповідають вимогам передбаченим в технічній специфікації Замовника.
Докладніше у наведеній в скарзі порівняльній таблиці.
Отже, наявні відхилення договірної ціни ТОВ «ВАЙТ» від технічної специфікації та відомостей обсягів робіт, викладених в додатку 3 до тендерної документації, а саме: невідповідність найменування робіт та відображення видів робіт, які не вимагалися технічною специфікацією, що свідчить про спотворення цінової пропозиції та невідповідність пропозиції Учасника ТОВ "ВАЙТ" встановленим технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Також тендерна документація містить вимогу, що «Договірна ціна Учасника має містити наступні фіксовані суми коштів на:
- компенсацію додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – 0,00 тис. грн. з ПДВ
- покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг - 17 936,06 тис.грн.з ПДВ.»
Проте, як вбачається з наданої в складі пропозиції ТОВ «ВАЙТ» Договірної ціни кошти на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг складають 1 500,44505 тис. грн. без ПДВ або 1 800,53406 тис. грн. з ПДВ, що не відповідає вищезазначеним умовам тендерної документації, а також суттєво впливає на розрахунок договірної ціни та вартість послуг.
Окрім того, у Договірній ціні ТОВ «ВАЙТ» взагалі не відображені кошти на компенсацію додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі 0,00 тис. грн. з ПДВ, як того вимагають умови тендерної документації Замовника торгів.
Таким чином, з урахуванням вищезазначеного, тендерна пропозиція ТОВ «ВАЙТ» не відповідала умовам Технічної специфікації зазначеної у Додатку 3 тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягала відхиленню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c5316769c93946af81874621be73a9d8
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного та такого, що порушує права Скаржника, як учасника даної закупівлі, розміщення повідомлення на усунення невідповідностей учаснику ТОВ "ВАЙТ", а також невідхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВАЙТ", як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Натомість, Замовником, в порушення норм чинного законодавства, було розміщено неправомірне та таке, що порушує права Скаржника, як учасника даної закупівлі, повідомлення, яким надано ТОВ «ВАЙТ» 24 години на усунення невідповідностей, у якому зазначено, зокрема, наступне:
«Перелік виявлених невідповідностей: 1. Учасником, на підтвердження інформації щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (технічної специфікації) зазначеної у Додатку 3 до тендерної документації (далі – ТД), надано, у тому числі, відповідного змісту договірну ціну, з якої вбачається, що п.9-14, 31-32, 35-36 не відповідають вимогам передбаченим в технічній специфікації Замовника згідно Додатку 3 до тендерної документації, а також листу Учасника від 24.07.2024 за вих № 236/07. Також, Договірна ціна Учасника має містити наступні фіксовані суми коштів на: - компенсацію додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – 0,00 тис.грн з ПДВ; - на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг - 17 936,06 тис. грн. з ПДВ. Договірною ціною Учасника передбачено кошти на покриття ризиків у розмірі 1500,44505 тис.грн. без ПДВ.
Вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: 1. Згідно ч. 6 Розділу 3 ТД, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи (інформацію), які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції також документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: - договірну ціну за укрупненими показниками вартості, за формою Додатку 29 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування(далі – Методика); - відомості матеріальних ресурсів та перелік необхідних дорожніх машин та механізмів без зазначення цін; - календарний план надання послуг. Договірна ціна Учасника має містити наступні фіксовані суми коштів на: - компенсацію додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – 0,00 тис.грн з ПДВ; - на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг - 17 936,06 тис.грн.з ПДВ.
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати Учасник для усунення виявлених невідповідностей: 1. Для усунення виявленої невідповідності надати договірну ціну, зміст якої має відповідати ч. 6 Розділу 3 ТД, Додатку 3 до ТД.»
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не мав права звертатись за усуненням недоліків з наведених вище підстав. Зазначені Замовником, у пункті 1 повідомлення, невідповідності не відносяться до помилок, які можуть бути усунені відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, а тому у Замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ВАЙТ» на підставі пп.2 п.44 Особливостей.
Дана позиція підтверджується рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15187-р/пк-пз від 22.09.2023 року (п.1 вказаного рішення (стор.2-7))

2.1 Однак, не зважаючи на таке грубе порушення норм чинного законодавства з боку Замовника, ТОВ «ВАЙТ» навіть з можливістю виправити таке порушення не змогло усунути невідповідності в строк 24 години, а саме:
ТОВ «ВАЙТ» 06.08.2024 року об 11:17 завантажило виправлену договірну ціну (в файлі під назвою «1.rar», pdf файл «дц.pdf») з якої вбачається, що в договірній ціні ЗНОВУ наявні відхилення від технічної специфікації Замовника, а саме п.34 Договірної ціни ТОВ «ВАЙТ» не відповідає вимогам передбаченим в технічній специфікації Замовника.
Докладніше у наведеній в скарзі порівняльній таблиці.
Варто зазначити, що виконання робіт на одній половині проїзної частини дороги, з рухом транспорту по другій половині з інтенсивністю більше 150 автомобілів за добу передбачає перекриття проїзної частини, на якій буде виконуватись улаштування шару дорожнього одягу, для руху автомобілів, що і було передбачено замовником в умовах технічної специфікації та не було передбачено учасником ТОВ «ВАЙТ» у його договірній ціні, а тому змінює предмет закупівлі.
2.2 Також, у наданому Замовником повідомленні про виправлення невідповідностей зазначено, зокрема, наступне:
«Перелік виявлених невідповідностей: 6. Учасником, на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», надано у складі тендерної пропозиції довідку з інформацією про обладнання, основні будівельні (дорожні) машини, транспортні засоби, механізми, устаткування (інструменти) Учасника та технології, що будуть використанні для надання послуг за Договором про закупівлю за вих.№ 238/07 від 24.07.2024 (далі – Довідка). Згідно п. 25 довідки учасник має намір залучити до надання послуг коток дорожній BOMAG BW 151 AC-4, 2002 року випуску. Разом з тим, згідно наданого свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, роком випуску є 2005 рік. П. 38 довідки передбачено залучення до надання послуг Автомобіля підмітально-прибирального ЗИЛ 431410. Разом з тим, згідно наданого свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, ЗИЛ 431410 є автомобілем вантажним-спеціалізованим/цистерна. Крім того формою довідки згідно додатку 6 до ТД, стовпчиком номер 3 передбачено зазначення учасниками Марки/моделі,року випуску, технічного стану. Разом з тим, п. 21-23, 27, 34-36, 41-44 Довідки учасника не містять необхідної інформації стосовно року випуску та/або технічного стану. Згідно п.п. 3, 25-26, 33-36, 41-44, 45-47 довідки учасник має намір залучити до надання послуг визначені обладнання, транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, устаткування (інструменти). Разом з тим, відповідно до ч. 1 Додатку 1 до ТД учасник надає посвідчені відповідно до умов вимог копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності Учасника (обліку). Проте, у складі тендерної пропозиції відсутні вищезазначені підтверджуючі документи.
Вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: 6. Згідно додатку 1 до ТД учасники у складі ТД повинні надати довідки, за формами зазначених у Додатку 6 та 6.1 до тендерної документації, з урахуванням обсягу та строку надання послуг, а також з дотриманням технології надання послуг відповідно до діючих норм і правил надання послуг на автомобільних дорогах загального користування, що містить інформацію про обладнання, основні будівельні (дорожні) машини, транспортні засоби, механізми, устаткування (інструменти) та технології, що будуть використані для виконання послуг за Договором про закупівлю, а також з інформацією про перелік матеріально-технічної бази, у т.ч. виробничих баз, офісних приміщень, тощо, що буде залучено для надання послуг В підтвердження інформації, зазначеної в довідці (за формою Додатку 6 до тендерної документації), Учасник надає посвідчені відповідно до умов вимог копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності Учасника (обліку). Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена на інших правових підставах, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються: посвідчені відповідно до умов Вимог копії дійсних та чинних договорів: оренди (лізингу), суборенди та ін.; посвідчені відповідно до умов Вимог акт(и) приймання-передачі Учаснику (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт отримання Учасником) таких транспортних засобів, будівельних машин, механізмів, обладнання та устаткування до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання); оригінал листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для надання послуг Учасником за предметом закупівлі. У тому разі, якщо орендодавець, лізингодавець та інші особи, які є стороною наданого Учасником в складі пропозиції договору оренди, лізингу тощо, не є власниками цієї техніки, пропозиція Учасника має також містити: посвідчену власником копію документу, який підтверджує право власності на вказану техніку (якщо власником є фізична особа – копія має бути посвідчена нотаріально); копії договорів, укладених з власником, які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та інших особ, які не є власниками цієї техніки, надавати у користування техніку, необхідну для надання послуг); копії акту(ів) приймання-передачі (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт передачі) техніки до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання).
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати Учасник для усунення виявлених невідповідностей: 6. Для усунення виявленої невідповідності надати згідно з умовами тендерної документації, документи та інформацію щодо відповідних пунктів поданої Довідки з інформацією про обладнання, основні будівельні (дорожні) машини, транспортні засоби, механізми, устаткування (інструменти) Учасника та технології, що будуть використанні для надання послуг за Договором про закупівлю за вих.№ 238/07 від 24.07.2024.».
На виконання зазначеного повідомлення ТОВ «ВАЙТ» завантажило виправлену довідку за вих. № 253/08-1 від 05.08.2024р. з інформацією про обладнання, основні будівельні (дорожні) машини, транспортні засоби, механізми, устаткування (інструменти) Учасника та технології, що будуть використані для надання послуг за Договором про закупівлю.
Згідно п.3 вказаної довідки ТОВ «ВАЙТ» планує використовувати для надання послуг власний Автогідропідіймач MAN 18.220, 2001 року випуску та зазначає, що підтверджуючим документом є Свідоцтво про реєстрацію СХС969313.
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВАЙТ», відсутнє підтвердження інформації викладеної у зазначеній Довідці, а саме Свідоцтво про реєстрацію СХС969313.
Отже, в тому числі, ТОВ «ВАЙТ» повинен був бути відхилений як такий, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: cda24d555b74471ebcbd378f0dfda4c0
Заголовок пункту скарги: Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "ВАЙТ" умовам технічної специфікації, зазначеної у Додатку 3 тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Разом із тим в наданій Учасником, ТОВ «ВАЙТ», відомості матеріальних ресурсів по об’єкту «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Дніпропетровській області» наявні наступні відхилення від відомості матеріальних ресурсів, яка міститься в технічній специфікації Замовника (Додаток 3 до ТД), а саме: Найменування основних матеріальних ресурсів, одиниця виміру та кількість матеріальних ресурсів викладених у відомостях матеріальних ресурсів, наданих учасником ТОВ «ВАЙТ» за вих. № 240/07 від 24.07.2024р. та 240/07-1 від 05.08.2024р. не відповідає вимогам передбаченим у відомості матеріальних ресурсів, що викладені у технічній специфікації Замовника (Додаток 3 до ТД)
Докладніше у наведеній в скарзі порівняльній таблиці.
Зазначені, у наданих ТОВ «ВАЙТ» відомостях матеріальних ресурсів, найменування основних матеріальних ресурсів, одиниці виміру та кількість не відповідають вимогам Технічної специфікації та відомості матеріальних ресурсів, що викладені у Додатку 3 до тендерної документації Замовника, а також відсутні матеріальні ресурси, що передбачені Технічною специфікацією Замовника. Таким чином, кошторисна документація вказаного учасника НЕ підтверджує повну відповідність пропозиції кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до інформації, розміщеної в Додатку 3 до тендерної документації на підставі чого підлягала відхиленню.
Таким чином, з урахуванням вищезазначеного, тендерна пропозиція ТОВ «ВАЙТ» не відповідає умовам Технічної специфікації зазначеної у Додатку 3 тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення щодо визначення переможцем даного учасника є неправомірним, необгрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
Ураховуючи все вищевикладене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ВАЙТ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а тому Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам Закону, Особливостей і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.

Зважаючи на вищезазначене, Замовник своїми незаконними діями порушує право учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі, позбавляє Скаржника можливості стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення процедури закупівлі у чіткій відповідності до приписів чинного законодавства України.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення принципів проведення процедур закупівель, зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір