• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Код ДК 021:2015:45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва

Торги відмінено

23 605 373.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 118 026.87 UAH
Період оскарження: 15.07.2024 13:47 - 27.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ВКФ "УРАРТУ"

Номер: ec44d1981cac4c6ca2621a6bd3eb16f1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-15-005208-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ВКФ "УРАРТУ"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.09.2024 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.09.2024 15:38
Дата виконання рішення Замовником: 01.10.2024 14:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ №15886-р/пк-пз від 26.09.2024 Замовником виконано ( Протокол № 141 від 01.10.2024р.)
Автор: Виробничо-комерційна фірма "Урарту", Крисюк Роман Анатолійович 380674104631 urartu@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fdcc0416d62d4f899c707bb67740a2be
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції ВКФ "УРАРТУ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі


Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:

КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ АНДРУШІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «КОМСЕРВІС» (надалі – Замовник) на веб - порталі Уповноваженого органу оприлюднено закупівлю № UA-2024-07-15-005208-a щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «Будiвництво індивідуальних одноповерхових житлових будинкiв для ВПО по вул. Заводська в м. Андрушiвка Житомирської області» (код ДК 021:2015: 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)
ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» (далі по тексту також – скаржник) підготувала та подала свою тендерну пропозицію у встановлений електронною системою термін.
01.08.2024 року Замовником було оприлюднено протокол від 01.08.2024 року № 118, згідно з яким ВКФ «УРАРТУ» було визначено переможцем процедури закупівлі з прийняттям рішення про намір укласти договір з переможцем.
12.09.2024 року Замовником було оприлюднене протокол від 12.09.2024 року № 134 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, згідно якого було скасовано рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ВКФ «УРАРТУ» та прийнято рішення про відхилення його тендерної пропозиції.
ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції та вважає таке рішення незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель.
Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив ( або не бажав дослідити) належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції ВКФ «Урарту».

Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу такого рішення Замовника:

І. Тендерна пропозиція ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» була відхилена з наступних підстав:
Аналізуючи тендерну пропозицію переможця (ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ»), та порівнюючи її з проектною документацією та робочим проектом, було встановлено невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а саме:
- Підпунктом 29 пункту 13 Робочого проекту зазначено, що основним будівельним матеріалом є суміші бетонні готові важкі, клас бетону В7,5[М100], крупність заповнювача більше 10 до 20 мм в кількості 0,832 м3, тоді як у переможця (Виробничо-комерційна фірма «Урарту») в пункті 190 підсумкової відомості ресурсів зазначено суміші бетонні готові важкі, клас бетону В7,5[М100], крупність заповнювача більше 10 до 20 мм в кількості 8,4392 м3;
- Підпунктом 35 пункту 13 Робочого проекту зазначено, що основним будівельним матеріалом є розчин готовий кладковий важкий цементний, марка М100 в кількості 22,712 м3, тоді як у переможця (Виробничо-комерційна фірма «Урарту») в пункті 194 підсумкової відомості ресурсів зазначено розчин готовий кладковий важкий цементний, марка М100 в кількості 22,9795 м3;
- Підпунктом 34 пункту 13 Робочого проекту зазначено, що основним будівельним матеріалом є розчин готовий кладковий важкий цементний, марка М75 в кількості 0,1125 м3, однак у переможця (Виробничо-комерційна фірма «Урарту») в підсумковій відомості відсутній вищезазначений матеріал;
- Пунктом 32 Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01 «Будівельні роботи» Робочого проекту встановлено, що при виконані робіт потрібно Фольгованого базальтового утеплювача, т. 30мм в кількості 1001 м2, тоді як у пункті 32 Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01 «Будівельні роботи» переможця (Виробничо-комерційна фірма «Урарту») зазначено, що виконання робіт буде здійснюватися з використанням Фольгованого базальтового утеплювача, т. 30мм в кількості 928.2 м2, що в свою чергу підтверджується пунктом 145 підсумкової відомості ресурсів переможця;
- Пунктами 32 та 33 Локального кошторису на будівельні роботи №06-01-01 на Зовнішній водопровід В1 робочого проекту встановлено, що при виконанні робіт потрібен кран кульовий з американкою (дiаметр 40мм) в кількості 3 шт., та кран кульовий з американкою (дiаметр 32мм) в кількості 2 шт., тоді як у пунктах 34 та 35 Локального кошторису на будівельні роботи №06-01-01 на Зовнішній водопровід В1 переможця (Виробничо-комерційна фірма «Урарту») зазначено відповідно кран кульовий з американкою (дiаметр 40мм) в кількості 2 шт., та кран кульовий з американкою (дiаметр 32мм) в кількості 3 шт., що в свою чергу підтверджується пунктами 259 та 260 підсумкової відомості ресурсів переможця.
Таким чином, тендерна пропозиція ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНОЇ ФІРМИ «УРАРТУ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зазначене порушення ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНОЇ ФІРМИ «УРАРТУ» не підпадає під поняття невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупіві відповідно до пункту 43 цих особливостей.

По даним підставам відхилення повідомляємо наступне:

Відповідно до протоколу від 01.08.2024 року № 118, ВКФ «УРАРТУ» було визначено переможцем процедури закупівлі, та було прийнято рішення про намір укласти договір, отже замовником було здійснено оцінку та розгляд такої тендерної пропозиції, та було визначено про те, що дана тендерна пропозиція відповідає всім умовам до тендерної документації, в тому числі, про її відповідність всім технічним вимогам до предмета закупівлі.
Відповідно до Постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та зокрема, пунктів 44 Особливостей тендерна пропозиція переможця процедури закупівлі підлягає відхиленню виключно у разі коли:
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Оскільки ВКФ «УРАРТУ» не відмовлялось від укладення договору про закупівлю, та надало всі необхідні документи ( в тому числі документи переможця учасника процедури закупівлі) жодних законних підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника – переможця Замовник не мав.
Тому всі підстави для відхилення, що Замовник зазначив в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.09.2024 року № 134 є незаконними, та не відповідають законодавству про публічні закупівлі. Замовник не може проводити повторну оцінку та розгляд тендерних пропозицій учасників.
Крім того, аналізуючи підстави відхилення , що зазначені в протоколі № 134 від 12.09.2024 року хочемо зазначити, про неправдивість зазначених підстав, оскільки тендерна документація взагалі не містила будь-яких робочих проектів замовника, а надані розрахунки (в т.ч кошториси) відповідають всім умовам тендерної документації Замовника торгів.
П.9 Додатку №1 Тендерної документації: Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. (Додаток №4 додається)
Що стосується включення при розрахунку договірної ціни кількості та марки сумішей бетонних і розчинів. При розрахунку договірної ціни ВКФ «Урарту», при застосуванні розцінок КНУ РЕКН для виконання умов Технічного завдання (Додатку №4), дотримувалась нормативів використання матеріальних ресурсів (в т.ч. сумішей бетонних та розчинів). Якщо проектом було внесено зміни в розцінки, то їх потрібно було надати в технічне завдання (надати відомість ресурсів), а посилання на пункти Робочого проекту некоректні, так як він не публікувався в Тендерній документації.
Згідно з пунктами 20 та 21 Додатку №4 передбачено виконання робіт «Улаштування теплоізоляції суцільної з плит» (тобто п.20 -нижній шар та п.21 верхній шар). При розрахунку договірної ціни ВКФ «Урарту» була застосована розцінка із Збірника РЕКНБ, який згідно з п.2.3 Настанови з визначення вартості будівництва, належить до кошторисних норм України (далі – КНУ РЕКН): КБ11-9-1. Даною розцінкою передбачена норма витрат «Плити або мати мінераловатні, або скловолокнисті» - 1,02 м2 на 1 м2 покриття. Згідно технічного завдання п.21 та 22 площа покриття становить – 910 м2. Відповідно з розцінкою (1,02х910= 928,2 м2) ВКФ «УРАРТУ» було враховано утеплювач Ізоват 125 (для першого шару) в кількості 928,2м2, та базальтовий утеплювач (для другого шару) в кількості 928,2 м2. Цим виконано умови технічного завдання (яке не містило переліку та кількості необхідних матеріалів) та не порушено Настанови з визначення вартості будівництва в частині застосування нормативів використання матеріальних ресурсів.
Стосовно кількості кранів. Пункт 66 Технічного завдання (Додаток №4) «Установлення кранів кульових діаметром до 50 мм» - 29 шт. Згідно з наданим ВКФ «Урарту» Локальним кошторисом №06-01-01 «Зовнішній водопровід В1», п.п.32-35 передбачено 4 види кранів кульових, загальною кількістю – 29 шт. Технічне завдання Тендерної документації не містило, які матеріали та по якій ціні застосовувати.
Отже, відхиливши тендерну пропозицію ВКФ «УРАРТУ» не маючи для цього жодних підстав, та тендерна пропозиція якого відповідала умовам технічної специфікації, Замовник своїми діями порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ВКФ «УРАРТУ» та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 5,7,9,18,28,31 Закону, та пунктами 41,44,52-64 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника