• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Севастопольська, 19, Дарницького району м. Києва (заходи з енергозбереження) (за ДК 021:2015 код 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

2 852 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 260.00 UAH
Період оскарження: 13.07.2024 14:20 - 25.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 6be66ab855934d21b74926751a8ecad7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-13-000327-a.c1
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2024 18:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.08.2024 10:59
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2024 22:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник погоджується з рішенням від 22.08.2024 № 14182
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e86dd8e3afd34d908034da7c9f3dab24
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Управління капітального будівництва Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації (далі Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-13-000327-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Севастопольська, 19, Дарницького району м. Києва (заходи з енергозбереження).
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. ТОВ «ТЕП-Капітал.»- (надалі Скаржник).
2. ТОВ «Київське енерго-монтажне управління».
5 серпня 2024 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є таким, що підлягає скасуванню.
Підстави відхилення Тендерної пропозиції Скаржника (витяг з протоколу від 05.08.2024 р.)
Під час розкриття тендерної пропозиції Учасника встановлено, наступне. Відповідно до вимог встановлених у додатку 2 до тендерної документації «Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована у ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації у відповідності до згідно з «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України у будівництві, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281».
В порушення вищезазначеного, Учасником не враховано, що відповідно до п.2 Додатку Б "Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ" при виконанні ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються, застосовується коефіцієнт 1,2 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт. Об’єктом капітального ремонту є житлова будівля, що експлуатується. Учасником не застосовано даний коефіцієнт.
Дана невідповідність не може бути усунена Учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.

Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Умови Тендерної документації
Відповідно до п.1 р.3 Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема,
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до Додатку 2 тендерної документації
Відповідно до п.6 р.3 Тендерної документації Учасники торгів повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі відповідно до технічної частини тендерної документації (Додаток 2 тендерної документації).
Документальне підтвердження відповідності робіт вимогам замовника повинно мати: гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику надати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Учасник повинен надати копію договору про надання послуг з вивезення будівельних відходів.
Ціна пропозиції Учасника (договірна ціна) - сума за яку Учасник пропонує виконати перелік робіт, передбачених в технічній частині тендерної документації.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля. При виконанні робіт/наданні послуг, щодо предмету закупівлі, учасники повинні застосовувати заходи із захисту довкілля, про що учасник письмово, у своїй пропозиції, повідомляє Замовника, вказуючи перелік таких заходів, та додатково, подає копію наказу про призначення відповідальної особи за відповідний напрямок відносно даної закупівлі.
Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Вартість тендерної пропозиції включає вартість всіх робіт передбачених додатком 2 тендерної документації . Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги та самостійно несе витрати на їх отримання.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована у ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації відповідності до згідно з «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України у будівництві, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
До розрахунку ціни тендерної пропозиції Учасника не включаються витрати понесені ним у процесі здійснення процедури закупівлі, зокрема витрати на оплату послуг інформаційних систем в мережі Інтернет, витрати пов’язані із оформленням забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке вимагається), витрати пов’язані із укладанням договору про закупівлю, у т.ч. і ті, що не пов’язані із його нотаріальним посвідченням (якщо такі будуть).
Тендерна пропозиція Учасника, в ціну якої включено будь – які витрати понесені ним у процесі здійснення процедури закупівлі, що безпосередньо не стосуються виконання робіт, відхиляється замовником. Зазначені витрати (якщо такі будуть) сплачуються Учасником за рахунок його прибутку.
Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технології виробництва робіт, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/ матеріалів.
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної Учасники у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати у роздрукованому та відсканованому вигляді:
- розрахункові кошторисні документи (локальний кошторис, договірна ціна, відомість ресурсів, інше) відповідно до заявленого технічного завдання.
Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК (або аналог), скріплена печаткою та підписана організацією-Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника) у складі:
- Договірної ціни (без урахування витрат експертизи та технічного нагляду, без урахування витрат на інфляцію та ризики);
- Пояснювальна записка до договірної ціни;
- Дефектний Акт;
- Локальні кошториси;
- Підсумкова відомість ресурсів.
Ціна пропозиції, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об'єкту замовлення та поточних цін на них. В ціні пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до використання підрядних робіт/послуг з урахуванням робіт/послуг, що виконуються субпідрядними організаціями.
Усі матеріали, шо будуть використані у ході виконання робіт не повинні бути вироблені (виготовлені) та мати походження з Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран, про що учасник в складі пропозиції надає гарантійний лист.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована у ліцензійному програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації у відповідності до згідно з «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України у будівництві, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку у довільній формі з розрахунком середньомісячної заробітної плати, запропонованої Учасником у вартості тендерної пропозиції. Розрахунок має бути виконано у відповідності з вимогами Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, затвердженому наказом Мінрегіонбуду № 281 від 20.10.2016 року (із змінами) та рекомендаціями Мінрегіонбуду. До пропозиції Учасник повинен додати електронну версію кошторисних розрахунків (IMD файл).
Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції
В складі Тендерної пропозиції Скаржником надано, зокрема, кошторисну документацію відповідно до умов Тендерної документації, яка не враховує передбачений п.2 Додатку Б "Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ" при виконанні ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються, коефіцієнт 1,2 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт.
При розрахунку ціни пропозиції Скаржник керувався наступним
Відповідно п.2.3 "НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва" до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми:
1) на будівельні роботи (далі ― КНУ РЕКНб);
2) на монтаж устаткування (далі ― КНУ РЕКНму);
3) на ремонтно-будівельні роботи (далі ― РЕКНр);
4) на реставраційно-відновлювальні роботи (далі ― КНУ РЕКНрв);
5) на пусконалагоджувальні роботи (далі ― КНУ РЕКНпн);
6) експлуатації будівельних машин та механізмів (далі ― КНУ РКНЕМ).
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 затвердити кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до пункту 5.1. розділу "Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)" частини 5 "Визначення вартості об'єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)" Настанови з визначення вартості будівництва:
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов'язаних з придбанням та доставкою на об'єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
Відповідно до пункту 3.15 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 При складанні локальних кошторисів застосовуються КНУ РЕКН, вказівки щодо застосування КНУ РЕКН, КНУ РКНЕМ.
Відповідно до пункту 2.5 Ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи "Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи", якщо проектом організації ремонту передбачено виконання робіт в будинках, будівлях і спорудах, які експлуатуються; поблизу об'єктів, що знаходяться під високою напругою; з обмеженими умовами для складування матеріалів або в інших ускладнених умовах, до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин і механізмів застосовуються коефіцієнти, наведені в додатку Б.
Додаток Б містить коефіцієнти до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт. Пунктом 2 " Виконання ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються " передбачено коефіцієнт 1,2.
Разом з тим, приймаючи рішення про відхилення Тендерної пропозиції, Замовником не враховано наступне.
Відповідно до Оголошення і Тендерної документації предмет закупівлі визначено за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Севастопольська, 19, Дарницького району м. Києва (заходи з енергозбереження).
Таким чином здійснюється закупівля капітального ремонту.
Відповідно до листа Державного комітету України з будівництва та архітектури (Щодо віднесення ремонтно-будівельних робіт до капітального та поточного ремонтів) №7/7-401 від 30.04.2003, капітальний ремонт будівлі - це комплекс ремонтно-будівельних, робіт, який передбачає заміну,відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель в зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращання планування будівлі і благоустрою території без зміни будівельних габаритів об'єкта. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації будівлі в цілому або її частин (за умови їх автономності).
Про те, що при здійсненні капітального ремонту експлуатація зупиняється підтверджується і постановою Верховного суду України від 27.02.2012 р. у справі №21-419а11. Аналогічна позиція викладена і в рішенні ВАСУ, спр. К/800/24432/15, 22.11.16.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Важливо також зазначити, що здійснення капітального ремонту впливає на захист суспільного інтересу, який виражається у забезпеченні дотримання всіх правил здійснення будівництва (капітального ремонту) що є необхідною умовою для забезпечення права на безпечне навколишнє середовище, комфортні умови проживання, збереження життя та здоров`я людей.
Тому, Замовник, повинен був визначити, з врахуванням та забезпеченням прав та інтересів юридичних та фізичних осіб, необхідність виведення об’єкту з експлуатації і про те, що капітальний ремонт буде здійснюватись без зупинення експлуатації, в тендерній документації, чого ним не було здійснено.
Аналіз тендерної документації дає можливість встановити, що вона не містить жодного посилу на те, що капітальний ремонт будівлі буде здійснюватись без виведення його з експлуатації.
Тендерна документація також не містила проекту проведення капітального ремонту з якого можна було б встановити, що капітальний ремонт буде здійснюватись без виведення з експлуатації, чи виведенням (повним чи частковим) з експлуатації.
При цьому Скаржник наголошує, що застосування коефіцієнту 1,2 здійснюється при виконанні ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються.
Зважаючи на зазначене, враховуючи відсутність будь яких посилань в тендерній документації на те, що капітальний ремонт буде здійснюватись без виведення будівлі з експлуатації, Скаржником і було здійснено розрахунок вартості робіт без застосування коефіцієнту 1, 2 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника відповідно до умов Тендерної документації, і, у випадку її відповідності, визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі, укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник би мав змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника