• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт даху будівлі 30 державної пожежно-рятувальної частини 3 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою, м. Львів, вул. Козельницька, 9» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Торги не відбулися

6 402 650.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 013.25 UAH
Період оскарження: 12.07.2024 18:33 - 12.08.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга щодо умов тендерної документації

Номер: 53630c699fcf4dee9438c8721e9ca37f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-12-009915-a.a1
Назва: Скарга щодо умов тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2024 14:53
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 06.08.2024 14:36
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 06.08.2024 14:36
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9a9c4727a7c440b29dfb501512cb10ea
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо інформації про валюту (валюти), у якій (яких) повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В ч.6 розділу 1 ТД Зазначено:
« 6.1. Валютою пропозиції є національна валюта України - гривня.
У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну пропозиції у Євро;
При розкритті пропозицій ціна такої пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом до Євро, установленим Національним банком України на дату розкриття пропозицій.»

Вважаємо, що вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного закупівельного законодавства та технічної реалізацією електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель не передбачає можливості проведення мультивалютного аукціону
Передбачені замовником умови можуть знівелювати можливість чесної конкуренції під час участі у процедурі закупівлі, оскільки у разі зазначення нерезидентом своєї цінової пропозиції у Євро шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, ціна нерезидента автоматично стане найменшою ціною під час розкриття та аукціону порівняно з цінами учасників у гривні, що не дасть змоги адекватно провести аукціон.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості:
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком станом на дату розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
- визначення грошового еквівалента зобов'язання в іноземній валюті;
- перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
- перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Відповідно до частини другої статті 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відповідно до абзацу другого пункту 31 Особливостей Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Слід зазначити, що відповідно до інформації, зазначеної на веб-порталі Уповноваженого органу очікувана вартість 6 402 650,0 UAH.
Крім того, Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну.
Відповідно до вищезазначених вимог Замовник визначив валюту, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції, а саме- гривня.
Враховуючи наведене, вищезазначені вимоги Документації (в частині "У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро") суперечать частині другої статті 5 Закону.
Крім того, Документація не містить порядку перерахунку ціни тендерної пропозиції у гривні, у разі її зазначення учасником (нерезидентом) у євро.
Виходячи з наведеного, просимо зобов’язати замовника усунути вказані невідповідності шляхом внесення відповідних зміни до Документації.
Наявність підстав для задоволення скарги в цій частині підтверджується попередньою практикою органу оскарження, зокрема, Рішення від 11.07.2024 №12012, UA-2024-06-21-010209-a.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 011dafdf0d0d44b58b5c20c4456e43ec
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо вимог до документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додаток 1 Документації містить перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону "Про публічні закупівлі".
Зокрема,
3.1. Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)

№ з/п Назва та адреса організації з якою укладено договір/номер договору та дата укладення Предмет договору Ціна договору Стан виконання договору, %/вартість наданих послуг
1 2 3 4 5
1
______________________________________________
посада, ім’я, прізвище уповноваженої особи учасника (підпис)

3.2. Сканований з оригіналу аналогічний договір з усіма додатками та додатковими угодами (не менше двох), який повністю виконаний, інформацію щодо якого вказано у довідці про виконання аналогічних договорів. Аналогічними договорами є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі, щодо виконання робіт, а саме: будівельні роботи з ремонту чи капітального ремонту будівлі /приміщення/споруди, в складі якого виконувалися роботи з капітального ремонту даху.
3.3. На підтвердження факту виконання надати лист-відгук про співпрацю за договором від замовника, що вказаний в довідці п. 3.1. (не менше 2-ох). Відгук повинен мати посилання на договір який виконувався та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі. Також надати документи, що засвідчують факт виконання робіт (довідка КБ-2 та КБ-3).
3.4. Сертифікат, що підтверджує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації.

Вважаємо, що встановлені замовником надмірні вимоги до підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів є такими, що мають дискримінаційний характер та порушують права потенційних учасників процедури закупівлі, в тому числі і наші, з огляду на наступне:
Для того, щоб відповідати даному кваліфікаційному критерію учасникам потрібно мати:
- не менше двох договорів, які є:
- повністю виконаними
- предметом якого є будівельні роботи з ремонту чи капітального ремонту будівлі /приміщення/споруди, в складі якого виконувалися роботи з капітального ремонту даху
- за якими є можливість отримати листи-відгуки про співпрацю за договорами від замовників;
- в яких відповідність об’єкта проектній документації та готовність до експлуатації може бути підтверджена Сертифікатом.

За таких умов, наше підприємство, маючи багаторічний досвід виконання аналогічних робіт позбавлене можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Адже у нас немає договорів, які відповідали б усім в сукупності вимогам замовника.
Для підтвердження надаємо копії договорів, які нами успішно виконані:

Ідентифікатор лота в ЕСЗ Предмет договору Номер та дата укладання договору Стан виконання договору Сума договору (грн.)
1. UA-2018-08-01-000720-c Реконструкція даху (заміна на шатровий з установленням дахових вікон) корпусу №1 Комунального закладу Львівської обласної ради «Навчально-реабілітаційний центр «Левеня» по вул. В. Великого, 87а в м.Львові №337-к від 10 вересня 2018 року Виконаний 4 063 314,00
2. UA-2021-10-06-002399-c «Капітальний ремонт з утепленням фасаду ОЗ Пустомитівська ЗОШ №1 І-ІІІ ступенів в м. Пустомити Львівської області» Договір 679-к від 17 лист опада 2021 року Виконаний 11 227 800,00
Ці договори повністю виконані, проте жоден повністю не відповідає вимогам замовника.
В першому договорі (№337-к від 10 вересня 2018 року) виконувались роботи з ремонту даху, але характер робіт – реконструкція, а не капітальний ремонт і ми не можемо надати підтвердження введення об’єкту в експлуатацію шляхом надання сертифікату.
В другому договорі (Договір 679-к від 17 листопада 2021 року) предметом закупівлі є капітальний ремонт, але ремонтувався в рамках даного договору фасад, а не дах і замовник не реєстрував введення об’єкту в експлуатацію ані шляхом подання декларації, ані сертифікату.
Щодо вимоги про надання сертифікату хочемо додатково зауважити, що введення в експлуатацію об’єктів не відноситься до функцій підрядника.
Належне виконання договору зі сторони підрядника підтверджується актами виконаних робіт, довідками про вартість виконаних робіт, відгуками замовників і цього мало б бути цілком достатньо замовнику, щоб переконатись в наявності у потенційного підрядника необхідного досвіду.
Натомість, введення в експлуатацію об’єктів належить до функцій замовника будівництва (пункт 3-1 Постанови КМУ від 13 квітня 2011 р. № 461 Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів).
Окрім того, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів не завжди відбувається на підставі сертифіката: « 3. Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), та об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації (далі - декларація).» {Пункт 3 Постанови КМУ від 13 квітня 2011 р. № 461}
В якості доказу додаємо декларацію про готовність об’єкта до експлуатації виконаного нами Нового будівництво наземного закритого переходу від будівлі на вул. Гетьмана І. Мазепи, 25 до будівлі на вул. І. Миколайчука, 9 КНП "Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова" на вул. І. Миколайчука, 9 у м. Львові.
За таких умов, вимога тендерної документації в частині надання сертифіката є дискримінаційною і такою, що поставлена в залежність від дій наших замовників - контрагентів по договорах.

Водночас, вважаємо, що відсутність у нас договорів, які відповідали б усім в сукупності вимогам замовника жодним чином не може свідчити про відсутність у нас потрібного досвіду, який дозволяв би виконати замовлення, що є предметом закупівлі. Очевидно, що вимоги замовника не є такими, що спрямовані на відбір підрядників потенційно спроможних виконати замовлення, не мають обґрунтованої мети чи логічного пояснення, а отже підпадають під ознаки дискримінаційних умов.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають
- не менше двох договорів, які є:
- повністю виконаними
- предметом якого є будівельні роботи з ремонту чи капітального ремонту будівлі /приміщення/споруди, в складі якого виконувалися роботи з капітального ремонту даху
- за якими є можливість отримати листи-відгуки про співпрацю за договорами від замовників;
- в яких відповідність об’єкта проектній документації та готовність до експлуатації може бути підтверджена Сертифікатом.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c2c91d8a03824c7d9998c1c95e43f840
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо вимог до тендерного забезпечення:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог ч. 2 розділу 3 ТД та п. 9 Додатку 1 до ТД:
«…Строк дії забезпечення тендерної пропозиції має становити не менше ніж 90 календарних днів з кінцевого строку для подання тендерних пропозицій…
…Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації, що стосуються забезпечення тендерної пропозиції, Замовником оприлюднюється повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей у порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей. У такому випадку усунення невідповідностей в інформації, що стосуються забезпечення тендерної пропозиції, учасниками здійснюється виключно шляхом надання нової редакції забезпечення тендерної пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції, яке надається учасниками під час усунення невідповідностей, повинно набирати чинності з дня, яким на Веб-порталі уповноваженого органу оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей».

Скаржник не погоджується з даними положення Документації з огляду на наступне.
Сформульовані замовником вимоги є дискримінаційними та неузгодженими між собою.
За таких умов тендерної документації, можливість виконання вимоги щодо надання Забезпечення пропозиції, яке надається під час усунення невідповідностей, з огляду на те, що його термін чинності, повинен починатися з дня оприлюднення повідомлення цілковито поставлена в залежність від дій замовника.
Адже замовник може оприлюднити таке повідомлення наприкінці робочого дня чи після його завершення, що ускладнить чи взагалі унеможливить можливість учасника отримати від банку тендерне забезпечення в новій редакції з початком терміну чинності в день оприлюднення повідомлення. Учасник має на усунення невідповідностей 24 години і замовник не вправі безпідставно скорочувати цей передбачений законодавством строк.
Окрім того, навіть, якщо б учаснику вдалося отримати в день оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей оновлену редакцію тендерного забезпечення, термін чинності якого починатиметься з дня оприлюднення вимоги – то таке забезпечення не буде відповідати вимозі тендерної документації в частині строку дії забезпечення - «не менше ніж 90 календарних днів з кінцевого строку для подання тендерних пропозицій».
Таким чином, виконати вимогу замовника і не порушити вимоги тендерної документації неможливо.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0e7bc7e234d1458d965aa8ec63b4c152
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо строку дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В частині 4 розділу 3 ТД зазначено:
«4.1. Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій»
Водночас, в ДОДАТКУ № 3 ФОРМА “ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ”, (форма, яка заповнюється і подається учасником) зазначено, зокрема:
« 3. Ми згодні дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.»
За таких умов вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації