• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Б.Хмельницького смт.Куликів Львівського району Львівської області

Завершена

1 316 178.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 580.89 UAH
Період оскарження: 12.07.2024 15:39 - 14.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на умови тендерної документації

Номер: ad0b549a51914b6eba59ed181ebfa7b4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-12-008725-a.b1
Назва: на умови тендерної документації
Скарга:
Замовником були порушені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Дата розгляду скарги: 30.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.07.2024 14:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.08.2024 14:49
Дата виконання рішення Замовником: 06.08.2024 15:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: ВІДПОВІДЬ щодо рішення АМКУ №13012-р/пк-пз від 30.07.2024 Відповідно до рішення постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від №13012-р/пк-пз від 30.07.2024 уповноваженою особою Куликівської селищної ради Львівського району Львівської області прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Б.Хмельницького смт.Куликів Львівського району Львівської області», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-12-008725-a з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТЗОВ "БК"ВІАКОМ", Смілка Орест Петрович 380630415505 BKVIAKOM@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0d54136c188b4b75b3a9d781b2f18703
Заголовок пункту скарги: Скарга
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог :

1. Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме Закону України (надалі - Закону) «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінетів Міністрів України про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.07.2024 р. було затверджено тендерну документацію на закупівлю послуг на закупівлю послуг: «Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Б.Хмельницького смт.Куликів Львівського району Львівської області, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» (далі тендерна документація).

Додаток №2 до вищезазначеної тендерної документації в абз. 2 п. 1.4.4. встановлено вимоги про «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації», серед яких на нашу думку є дискримінаційна вимога до учасників, а саме :

«За виробництвом асфальтобетонних сумішей, щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей, асфальтобетонних сумішей на основі бітумів модифікованих полімерами має здійснюватись технічний нагляд. У складі тендерної пропозиції учасник надає чинний договір з органом сертифікації про надання послуг технічного нагляду та звіт про проведення технічного нагляду у 2023 та/або 2024 році, що підтверджує відповідність виробництва вищезазначеним вимогам ДСТУ.»

Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, та таку, що суттєво звужує конкуренцію, з огляду на наступне.

Встановлення вимоги про надання договору з органом сертифікації про надання послуг технічного нагляду та звіт про проведення технічного нагляду у 2023 та/або 2024 році, що підтверджує відповідність виробництва вищезазначеним вимогам ДСТУ, ЗНАЧНО ОБМЕЖУЄ КОЛО ПОТЕНЦІЙНИХ УЧАСНИКІВ.

У нас, як потенційних учасників даної закупівлі великий досвід участі в зазначених закупівлях, серед яких надання Атестату виробництва №ДР.АВ.23.029-23 є достатнім фактом підтвердження того, що стан виробництва сумішей виготовляється відповідно до встановлених вимог та норм, а також підтверджує факт можливості виробництва матеріалів відповідно до вимог.



Зокрема, зазначаю що вимога сформована таким чином, що саме учасник надає чинний договір з органом сертифікації про надання послуг технічного нагляду та звіт про проведення технічного нагляду у 2023 та/або 2024 році, що підтверджує відповідність виробництва вищезазначеним вимогам ДСТУ.

Договір з органом сертифікації про надання послуг технічного нагляду та звіт про проведення технічного нагляду у 2023 та/або 2024 році надається виключно на виробника, що ОБМЕЖУЄ УЧАСТЬ УЧАСНИКІВ, ЯКІ НЕ Є БЕЗПОСЕРЕДНЬО ВИРОБНИКАМИ. Предмет закупівлі звучить, як «Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Б.Хмельницького смт.Куликів Львівського району Львівської області», а тому така вимога ПОВНІСТЮ ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ.

Просимо, Орган оскарження своїм рішенням зобов’язати Замовника - Куликівську селищну раду Львівського району Львівської області – повністю вилучити зазначену вимогу абз. 2 п. 1.4.4. Додатку №2 Тендерної документації, як таку, що є дискримінаційною та значно обмежує коло потенційних учасників:

«За виробництвом асфальтобетонних сумішей, щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей, асфальтобетонних сумішей на основі бітумів модифікованих полімерами має здійснюватись технічний нагляд.У складі тендерної пропозиції учасник надає чинний договір з органом сертифікації про надання послуг технічного нагляду та звіт про проведення технічного нагляду у 2023 та/або 2024 році, що підтверджує відповідність виробництва вищезазначеним вимогам ДСТУ.»

2. Також, у цьому пункті 1.4.4. Додатку №2 ТД Замовником встановлено:

«- Відповідність бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні»

При цьому, звертаємо увагу, що в Додатку №1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі» встановлено конкретний та вичерпний перелік робіт та витрат:


з/п
Найменування робіт і витрат
Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5
1 Знімання асфальтобетонних покриттів доріг за
допомогою машин для холодного фрезерування
асфальтобетонних покриттів шириною фрезерування
2100 мм та глибиною фрезерування 50 мм м2 1456 1
2 Перевезення заповнювачів природних, що
транспортуються навалом, самоскидами на вiдстань 5 км т 116,4 2
3 Улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих
асфальтобетонних сумішей м2 1456 3
4 На кожні 0,5 см зміни товщини шару додавати або
виключати до норми 18-43-1 м2 1456 4
5 Перевезення устаткування та будівельних машин
автотягачами зі спеціальним причіпом на вiдстань 12 км т 74,9 5



Таким чином, серед матеріалів необхідних для проведення зазначених робіт не вказано про необхідність використання бетону.
Тобто, підтвердження відповідності бетону, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні не відповідає вимогам встановленим в Додатку №1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».

Враховуючи, що таблиця з обсягами робіт, викладена у технічній специфікації до предмету закупівлі у додатку №1 до тендерної документації, не передбачають надання послуг з використанням БЕТОНУ, Замовником незаконно встановлено вимогу про «Відповідність бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні».
Варто зазначити, що у Скаржника наявні господарські правовідносини з виробником асфальтобетону, та відповідно є Атестат виробництва №ДР.АВ.23.029-23, відповідно до якого підтверджено можливість виробництва матеріалів згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови", ДСТУ Б В.2.7-127:2015 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови" та ДСТУ 8959:2019 «Асфальтобетонні суміші та асфальтобетон дорожні на основі бітумів, модифікованих полімерами. Технічні умови».
Враховуючи таблицю з обсягами надання послуги, яка викладена у технічній специфікації до предмету закупівлі у додатку №1 до тендерної документації, можливостей виробництва матеріалів асфальтобетонним заводом, який Скаржник планує залучити до надання послуг відповідно до предмета закупівлі, цілком достатньо для надання послуг.

З огляду на викладене встановлення в тендерній документації зазначеної у п. 1.4.4. Додатку №2 до тендерної документації вимоги щодо «Відповідності бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні» є порушенням вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.

Аналогічна позиція була викладена Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у Рішенні №10873-р/пк-пз від 18.07.2023р.

Встановлено, що Асфальтобетонний(ні) завод(и) виробництва має(ють) бути атестований(і) на виготовлення асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови", ДСТУ Б В.2.7-127:2015 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови", ДСТУ Б В.2.7-305:2015 «Суміші бітумомінеральні дорожні. Загальні технічні умови", ДСТУ 8959:2019 «Асфальтобетонні суміші та асфальтобетон дорожні на основі бітумів, модифікованих полімерами. Технічні умови».

Таким, чином відсутня вимога про необхідність встановлення асфальтобетонному заводу виробництва відповідності бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні».

Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, та такою, що значно обмежує коло учасників закупівлі. У зв’язку з чим, просимо вилучити зазначену вимогу із п. 1.4.4. Додатку №2 до тендерної документації, а саме :

«- Відповідність бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні»

3. Відповідно до вимог п. 1.4.5. Додатку №2 тендерної документації встановлено вимогу:

«У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати чинний Дозвіл, який виданий уповноваженим органом і погоджений Держпродспожив- службою на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та протокол проведеної державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність виробництва (АБЗ) вимогам діючого санітарного законодавства України разом з виданим на його підставі чинним висновком.»

ТОВ "БК"ВІАКОМ" повністю не погоджується з даною вимогою, адже вона містить низку порушень.

По – перше, не зазначено, яким чином дозвіл виданий уповноваженим органом повинен бути погоджений Держпродспожив- службою?! ТОВ "БК"ВІАКОМ" вважає надання чинного Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами., який виданий уповноваженим органом достатнім фактом підтвердження зазначених вимог тендерної документації.

По-друге, у зазначеному Дозволі повністю відсутній протокол проведеної державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність виробництва (АБЗ) вимогам діючого санітарного законодавства України разом з виданим на його підставі чинним висновком. На зазначення заявлених вимог ТОВ "БК"ВІАКОМ" додатком до цієї скарги надає:
• Звіт по інвентаризації викидів забруднюючих речовин від 17.12.2021 р.
• Документи у яких обґрунтовуються обсяги викидів для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
• ДОЗВІЛ №UA46120130110018024-1 виданий Департаментом екології та природніх ресурсів з Додатками до цього Дозволу.
• Лист щодо звіту по інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, наданий Департаментом екології та природніх ресурсів;
• ВИСНОВОК державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/17790 від 22.10.2021 р.

Таким чином, протокол проведеної державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність виробництва (АБЗ) вимогам діючого санітарного законодавства України НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО. Отже, зазначена вимога є дискримінаційною та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.

У зв’язку з зазначеними порушеннями, просимо змінити вимоги п. 1.4.5. Додатку №2 тендерної документації, а саме викласти її наступним чином:

«У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати чинний Дозвіл, який виданий уповноваженим органом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи».

4. Відповідно до пп. 3) п. 2.2. Додатку №2 тендерної документації Замовником встановлена вимога про :

«дорожніх робітників – не менше 6 осіб.»

Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, та такою, що суттєво звужує коло потенційних учасників, адже Замовник жодним чином не підтверджує необхідність залучення до робіт такої кількості дорожніх працівників.

ТОВ "БК"ВІАКОМ" має в складі своїх працівників тільки 5 дорожніх працівників, що прямо дискримінує нас як потенційних учасників та обмежує нас в участі в цій закупівлі.

Як показує практика, а саме, великий досвід ТОВ "БК"ВІАКОМ" виконання поточного ремонту дорожнього покриття.
Зазначений обсяг у вимогах тендерної документації (Додаток №1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі») надання послуги з поточного ремонту дорожнього покриття не потребує більшої кількості дорожніх працівників, аніж 5.

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги.

У зв’язку з чим, просимо прийняти рішення про зміну пп. 3) п. 2.2. Додатку №2 тендерної документації, а саме викласти цей пункт у наступній редакції:

«3) дорожніх робітників – не менше 5 осіб.»


5. Відповідно до абзацу 2 п. 2.3. вимог Додатку №2 ТД учасник надає:

«- підтвердження перевірки знань з питань цивільного захисту щодо дій у надзвичайних ситуаціях як мінімум трьома працівниками учасника (надаються чинні протоколи про перевірку знань та видані на їх підставі посвідчення, які підтверджують кваліфікацію у сфері цивільного захисту).»

Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, та такою, що суттєво звужує коло потенційних учасників, адже Замовник жодним чином не підтверджує необхідність підтвердження перевірки знань з питань цивільного захисту щодо дій у надзвичайних ситуаціях як мінімум трьома працівниками учасника.
Чому Замовник встановив мінімальну кількість таких працівників – 3, та чим керувався замовник при її визначенні для Скаржника не зрозуміло.
На нашу думку, зазначена вимога є дискримінаційною та прямо порушує принципи ст. 5 Закону, жодного пояснення або обґрунтування своєї позиції у вимогах тендерної документації з боку замовника ВІДСУТНЄ.

Як показує практика, а саме, великий досвід ТОВ "БК"ВІАКОМ" виконання поточного ремонту дорожнього покриття. При обсязі на характері виконуваних робіт достатньою є наявність у складі одного працівника, який підтверджує перевірку знань з питань цивільного захисту щодо дій у надзвичайних ситуаціях.

Просимо Орган оскарження зобов’язати замовника змінити дискримінаційні вимоги в цій частині, а саме викласти абзац 2 п. 2.3. вимог Додатку №2 ТД наступним чином:

«- підтвердження перевірки знань з питань цивільного захисту щодо дій у надзвичайних ситуаціях, хоча б одного працівника учасника (надається чинний протокол про перевірку знань та видане на його підставі посвідчення, яке підтверджуює кваліфікацію у сфері цивільного захисту).»

На нашу думку, саме таке формулювання з-боку замовника буде викладено без наявності дискримінаційної складової, щодо будь-якого учасника закупівлі.

6. Відповідно до вимог п. 5 Таблиці 2 Додатку №2 тендерної документації:

«Достовірна інформація про наявність в учасника ліцензії, яка дає право виконувати роботи/надавати послуги, які є предметом закупівлі (у випадку, якщо наявність такої ліцензії є необхідною), а також декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці в частині спорудження та експлуатації доріг та Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (подається на ті види робіт, для виконання яких, згідно Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», є обов’язковим наявність такої Декларації / чи Дозволу).»

По-перше, друга частина зазначеної вимоги, а саме те що необхідна «декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці в частині спорудження та експлуатації доріг» грубо порушує вимоги тендерної документації виходячи із зазначеного предмету закупівлі, адже поточний ремонт дорожнього покриття
НЕ ВІДНОСИТЬСЯ ДО СПОРУДЖЕННЯ АБО ЕКСПЛУАТАЦІЇ ДОРІГ.

Спорудження доріг відносить до категорії капітального будівництва. Також, експлуатація доріг не має жодного відношення до категорії «поточного ремонту доріг». Таким чином, вимога замовника в цій частині повністю суперечить зазначеному предмету закупівлі та не має до нього відношення, а тому встановлення цієї вимоги є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ ТА ТАКОЮ, ЩО ПРЯМО ОБМЕЖУЄ КОЛО ПОТЕНЦІЙНИХ УЧАСНИКІВ.

По-друге, вимога в частині надання «Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (подається на ті види робіт, для виконання яких, згідно Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», є обов’язковим наявність такої Декларації / чи Дозволу)» є такою що прямо обмежує участь учасників, які володіють цими машинами, механізмами, устаткуваннями підвищеної небезпеки на ПРАВІ ОРЕНДИ. Адже, такі дозволи та/або Декларації надаються виключно НА ВЛАСНИКІВ машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Тобто, складається ситуація із дискримінаційною складовою, згідно якої тільки учасники, ЯКІ Є ВЛАСНИКАМИ машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки МОЖУТЬ НАДАТИ зазначені вище документи у складі своєї тендерної пропозиції, а це є прямим порушень норм закупівельного законодавства Замовником та принципів публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.

На підтвердження заявлених вимог ТОВ "БК"ВІАКОМ" надає:
- ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України №16-Л від 27 березня 2019 р., де вказано вичерпний перелік видів робіт:



Отже, Скаржник вважає, що вимога про надання ліцензії, яка дає право виконувати роботи/надавати послуги, які є предметом закупівлі є достатньою для підтвердження вимог на проведення поточного ремонту дорожнього покриття.

Тому, просимо викласти п. 5 Таблиці 2 Додатку №2 тендерної документації наступним чином:

«Достовірна інформація про наявність в учасника ліцензії, яка дає право виконувати роботи/надавати послуги, які є предметом закупівлі (у випадку, якщо наявність такої ліцензії є необхідною).»

Адже інша частина вимоги п. 5 Таблиці 2 Додатку №2 тендерної документації є дискримінаційною та робить її виконання неможливим, що в свою чергу порушує права Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації