• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Корсунь-Шевченківської міської територіальної громади Черкаського району Черкаської області

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.

Торги відмінено

13 905 259.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 69 526.29 UAH
Період оскарження: 12.07.2024 13:01 - 09.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

про незаконне відхилення тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ» Рішенням уповноваженої особи № 7 від 19.08.2024 р

Номер: 6c05a01ec59d4433801a96a59e30f6e7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-12-004971-a.b2
Назва: про незаконне відхилення тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ» Рішенням уповноваженої особи № 7 від 19.08.2024 р
Скарга:
Рішенням № 7 від 19.08.2024 року уповноваженої особи Виконавчого комітету Корсунь – Шевченківської міської ради (Додаток 5) тендерна пропозиція Учасника КОНСОРЦІУМ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ" була відхилена на підставі того, що Учасник КОНСОРЦІУМ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ" не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – підпункт 1 пункту 44 Постанови про особливості.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.08.2024 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.09.2024 18:49
Дата виконання рішення Замовником: 06.09.2024 12:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник вирішив скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ" (код ЄДРПОУ: 44739582) та рішення про визначення КОНСОРЦІУМУ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ" (код ЄДРПОУ: 44319519) переможцем за процедурою закупівлі — "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Корсунь-Шевченківської міської територіальної громади Черкаського району Черкаської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-12-004971-a.
Автор: КОНСОРЦІУМ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ", Яна Іванченко 380983739698 arhitekturageozem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9a3b3ff55be54cfc9e3f54321323d131
Заголовок пункту скарги: Щодо ненадання документів, які містять інформацію про підтвердження трудових відносин Бичкалюка Сергія Миколайовича з Учасником КОНСОРЦІУМ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ" .
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником в повідомлені з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що подані учасником процедури закупівлі, яке було оприлюднено шляхом розміщення в електронній системі закупівель, було повідомлено про необхідність усунення невідповідностей, а саме: «Учаснику КОНСОРЦІУМ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ" надати трудову книжку працівника Бичкалюка Сергія Миколайовича (першу сторінку трудової книжки та сторінки, що свідчать про прийняття на роботу учасником/співвиконавцем та необхідний досвід роботи за спеціальністю) (за наявності трудової книжки) або відомості про трудову діяльність Бичкалюка Сергія Миколайовича з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, або надати всі передбачені Додатком 3 до тендерної документації, Розділом "Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 16 Закону" документи стосовно будь-якого іншого спеціаліста з геоінформаційних систем і технологій Учасника із досвідом в галузі геоінформаційних систем та технологій не менше 1 року».
На виконання повідомлення про усунення порушень, Скаржником КОНСОРЦІУМ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ" 15.08.2024 були надані наступні документи:
- Витяг з реєстру застрахованих осіб файл «4.1 Витяг з реєстру застрахованих осіб від 14.08.2024_18_29_18» ( Додаток 8)
- Сканкопія трудової книжки Бичкалюка С.М. файл «4.2. Трудова книжка Бичкалюк» ( Додаток 6)
- Сканкопія трудового договору Бичкалюка С.М. ( Додаток 10)
- Лист-пояснення вих.№09-09/24/1 від 14.08.2024 року файл «4.4. Лист пояснення». ( Додаток 1)

Таким чином, в складі документів тендерної пропозиції Скаржника КОНСОРЦІУМ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ", документами, що свідчать про прийняття на роботу учасником/співвиконавцем є: Наказ № 37 про прийняття Бичкалюк С.М.pdf , Лист-пояснення вих.№09-09/24/1 від 14.08.2024 року файл «4.4. Лист пояснення» .

Документами, що свідчать про необхідний досвід роботи ( більше 1 року) за спеціальністю є: Сканкопія трудової книжки Бичкалюка С.М. файл «4.2. Трудова книжка Бичкалюк», Сканкопія трудового договору Бичкалюка С.М. та Витяг з реєстру застрахованих осіб файл «4.1 Витяг з реєстру застрахованих осіб від 14.08.2024_18_29_18» .

Таким чином, надавши вище вказані документи, Скаржник КОНСОРЦІУМ "АРХІТЕКТУРА ГЕОДЕЗІЯ ЗЕМЛЕУСТРІЙ" виконав усі вимоги, та усунув усі невідповідності, які були передбачені відповідним повідомленням Замовника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d540fc0418c54a43a1ff7f493df9baf7
Заголовок пункту скарги: Щодо не підтвердження наявності в Учасника усіх працівників за основним місцем роботи.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної документації, встановлено: Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
- Учасник повинен надати всі документи згідно переліку визначеного Додатком 3 до тендерної документації.

Додаток 3 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 16 Закону» містить примітку, відповідно до якої: Довідки передбачені цим розділом формуються на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (за наявності). Довідки повинні бути затверджені не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів з особливостями.

У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Зміст Інформаційної довідки Замовника, містить в собі, зокрема:

Конкретний перелік працівників відповідної кваліфікації учасника з встановленими замовником та колонку: «Вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації», з конкретним переліком вимог щодо таких працівників.

Як вбачається із змісту Інформаційної довідки, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід, інформацію Учасникам необхідно було надати відповідно саме до форми та змісту Таблиці №2 та вказаних приміток до розділу Кваліфікаційні критерії, отже, надання інформації про наявність працівників відповідної кваліфікації, у вигляді довідки в іншій (довільній) формі -не передбачено.
«Інформаційна довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід» (Таблиця № 2), встановлює вимогу щодо основного місця роботи лише для одного, а саме: «Сертифікований інженер –землевпорядник, що працює за основним місцем роботи в Учасника (/ або учасник є фізичною особою - підприємцем, який є сертифікованим інженерам-землевпорядником, відповідальними за якість робіт із землеустрою.) не менше 1- го працівника, (згідно вимог ст. 26 Закону України «Про землеустрій»).»

Тобто, Замовник у своїх вимогах щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, керуючись ст.26 Закону України «Про землеустрій», визначив та встановив вимогу, яку вніс до Інформаційної довідки, що у складі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у Учасника, за основним місцем роботи має бути працевлаштований саме сертифікований інженер-землевпорядник. Зокрема, зазначена вимога не встановлена Замовником ні до Сертифікованого архітектора з розроблення містобудівної документації, ні до Спеціаліста з геоінформаційних систем і технологій.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-07-12-004971-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 724d07c872b3411ca538229cb24813d4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-12-004971-a.a1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-07-12-004971-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.07.2024 18:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.08.2024 11:48
Дата виконання рішення Замовником: 06.08.2024 14:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації відповідно до рішення комісії АМКУ.
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Олег Гайворонський +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1c7e2e64342b4494b7a4b1821f779a57
Заголовок пункту скарги: №1. Ознайомившись із Додатком 3 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (таблиця 2 додатку №3 до Тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «- Сертифікований архітектор з розроблення містобудівної документації не менше 3- х;
- Сертифікований інженер-проектувальник за напрямком інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища (ЕЗ) не менше 1- го;
- Фахівець з будівництва та проектування автомобільних доріг (спеціаліст що має освіту за спеціальністю у сфері будівництва та цивільної інженерії та досвід роботи/або освіту за напрямком проектування, реконструкції, будівництва, технічного обслуговування автомобільних доріг) за освітньо-кваліфікаційним ступенем магістра / або спеціаліста (повна вища освіта) не менше 1-го.»

Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність залучення потенційними Виконавцями:
- Сертифікованого архітектора з розроблення містобудівної документації не менше 3-х – оскільки встановлення такої кількості сертифікованих архітекторів не відповідає чинному законодавству, є надлишковим та дискримінаційним щодо Скаржника;
- Сертифікованого інженера-проектувальник за напрямком інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища (ЕЗ) не менше 1- го;
- Фахівця з будівництва та проектування автомобільних доріг (спеціаліст що має освіту за спеціальністю у сфері будівництва та цивільної інженерії та досвід роботи/або освіту за напрямком проектування, реконструкції, будівництва, технічного обслуговування автомобільних доріг) за освітньо-кваліфікаційним ступенем магістра / або спеціаліста (повна вища освіта) не менше 1-го.», оскільки необхідності залучення вказаних спеціалістів не передбачено відповідним чинним законодавством, є надлишковим та дискримінаційним щодо Скаржника.

Вказане обґрунтовуємо наступним.
Предметом оскаржуваної закупівлі є «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Корсунь-Шевченківської міської територіальної громади Черкаського району Черкаської області».
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законами України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій» та «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність».

Відповідно до пункту 51 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», комплексний план просторового розвитку території територіальної громади – одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою, що визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.

Відповідно до частини 7 статті 16.1. Закону України «Про регулювання містобудівної документації», розробником комплексного плану може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. №554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (далі – Постанова №554), кваліфікаційний сертифікат – документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено Постановою №554.
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554 (далі – Перелік), серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.

Тобто, з урахуванням предмету закупівлі, а саме розроблення містобудівної документації – комплексного плану просторового розвитку, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи обовʼязково має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є, зокрема, юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою. Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».

Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для надання ВСІХ послуг, передбачених обсягом закупівлі, відповідні суб’єкти господарювання зобов'язані мати у власному штаті таких працівників:
1. архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»;
2. сертифікованого інженера-землевпорядника,
водночас встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.

Зауважимо, що жодний з вказаних нормативно-правових актів не встановлює вимог щодо кількості наявних у виконавців сертифікованих архітекторів та взагалі будь-яких вимог щодо необхідності залучення до надання послуг інженерів-проектувальників, які мають сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природнього середовища», тому встановлення таких вимог у Тендерній документації Замовником є необґрунтованим та дискримінаційним.

Консорціум «Землевпорядний союз» має у складі працівників двох сертифікованих архітекторів із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотири сертифікованих інженера-землевпорядника, два сертифікованих інженера-геодезиста, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Комісії надаємо (Додаток 1 до Скарги):
- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Гречкосія Дмитра Олександровича, архітектор;
- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Чернєй Тетяни Сергіївни, архітектор;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича:
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Дзеблюк Марини Степанівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-землевпорядника Сянської (Самойленко) Анастасії Олександрівни;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Показанець Катерини Геннадіївни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Русєвої Валерії Володимирівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Самкова Валерія Ігоровича.

Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають: «не менше трьох сертифікованих архітекторів з розроблення містобудівної документації; сертифікованого інженера-проектувальника за напрямком інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища (ЕЗ); Фахівця з будівництва та проектування автомобільних доріг (спеціаліста що має освіту за спеціальністю у сфері будівництва та цивільної інженерії та досвід роботи/або освіту за напрямком проектування, реконструкції, будівництва, технічного обслуговування автомобільних доріг) за освітньо-кваліфікаційним ступенем магістра / або спеціаліста (повна вища освіта), що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування а також законні права та інтереси Скаржника.

Таким чином, вищенаведені дискримінаційні вимоги є надмірними та необґрунтованими, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває у трудових відносинах із двома сертифікованими архітекторами із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотирьома сертифікованими інженерами-землевпорядниками та двома сертифікованими інженерами-геодезистами. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за обсягом закупівлі.
2) Наявність вимоги про необхідність залучення не менше 3-х сертифікованих архітекторів не відповідає нормам чинного законодавства, наведеним вище.
3) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації: сертифікованого інженера-проектувальника за напрямком інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища (ЕЗ) та фахівця з будівництва та проектування автомобільних доріг (спеціаліст що має освіту за спеціальністю у сфері будівництва та цивільної інженерії та досвід роботи/або освіту за напрямком проектування, реконструкції, будівництва, технічного обслуговування автомобільних доріг) за освітньо-кваліфікаційним ступенем магістра / або спеціаліста (повна вища освіта).
4) Встановлення Замовником у Тендерній документації вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу нашому підприємству прийняти участь у закупівлі.

Зважаючи на вищевказане, встановлення вимог щодо залучення до надання послуг оскаржуваних працівників, що визначені у Тендерні документації Замовником є надлишковим, необґрунтованим, жодним чином не впливає на потенційне дотримання чи недотримання Виконавцем власних зобов’язань щодо розроблення містобудівної документації та договору в цілому.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4ae6fefaa52643a8b9c03897375d4641
Заголовок пункту скарги: №2. Ознайомившись із Додатком 3 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні та надлишкові вимоги щодо Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: «Для підтвердження спроможності стабільно, безперервно надавати послуги та гарантувати їх якість, що задовольняє вимоги Замовника протягом всього часу їх виконання та дотримання інших вимог під час їх виконання учасник надає дійсний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (або еквівалент), яким посвідчується система управління якістю стосовно: розроблення проектної містобудівної документації (планування міст). Сертифікат повинен бути виданий органом з оцінки відповідності, що акредитований органом з акредитації.
Замовник приймає сертифікат, що підтверджує відповідність еквівалентним ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим шляхом, визначеним законодавством.»

Скаржник не погоджується з вказаною вимогою Замовника, а саме щодо конкретизації «ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (або еквівалент), яким посвідчується система управління якістю стосовно: розроблення проектної містобудівної документації (планування міст).».

Так, Скаржник має сертифікат ISO 9001:2015 «Сертифікат на систему управління якості» (ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги») яким посвідчується система управління якістю стосовно: діяльності у сфері архітектури. Виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації (ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ»).
Таким чином у Скаржника є сертифікат, який підтверджує якість системи управління на більш ширшу сферу, а саме: діяльність у всій сфері архітектури. Тобто даний сертифікат покриває абсолютно всю сферу діяльності в архітектурі.
Натомість Замовник вимагає наявність в учасника «ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (або еквівалент), яким посвідчується система управління якістю стосовно: розроблення проектної містобудівної документації (планування міст).», що є більш вужчим та конкретизуючим поняттям, а отже є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про стандартизацію», Стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
В прийнятному законодавстві України немає як чітких вимог, так і обов’язку стосовно самого факту наявності в учасника закупівлі сертифікатів ISO 9001:2015, а також немає вимог щодо конкретної сфери діяльності або напряму сфери діяльності, на який має розповсюджуватись дія даного сертифікату. Учасник самостійно, в добровільному порядку, з метою підтвердження якості продукту або послуги яку він надає, приймає рішення про впровадження системи управління якістю та отримує вказаний сертифікат.

Таким чином, Вищенаведені вимоги про наявність «ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (або еквівалент), яким посвідчується система управління якістю стосовно саме розроблення проектної містобудівної документації (планування міст).» є надмірно конкретизованими та необґрунтованими, з огляду на наступне:
1) Скаржник має сертифікат ISO 9001:2015 «Сертифікат на систему управління якості» (ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги») яким посвідчується система управління якістю стосовно: діяльності у сфері архітектури. Виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації (ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ»). Тобто наявність даного сертифікату достатньо для підтвердження того, що Скаржник спроможний стабільно, безперервно надавати послуги та гарантувати їх якість, відповідно до вимог Тендерної документації Замовника, що стосується всієї сфери архітектури, а не тільки щодо «розроблення проектної містобудівної документації (планування міст)», як того вимагає Замовник.
2) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації наявності ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (або еквівалент), яким посвідчується система управління якістю стосовно: розроблення проектної містобудівної документації (планування міст). Більше того, наявність вищевказаного сертифікату обумовлюється бажанням учасника самостійно, в добровільному порядку, з метою підтвердження якості продукту або послуги, яку надає, в результаті чого учасник приймає рішення та отримує вищевказаний сертифікат.
3) Встановлення Замовником у Тендерній документації вище вказаної вимоги не відповідає нормам чинного законодавства, та не дає змогу нашому підприємству прийняти участь у закупівлі, а прийняти участь зможе лише той учасник, який має Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (або еквівалент), яким посвідчується система управління якістю стосовно: розроблення проектної містобудівної документації (планування міст), отже дана вимога є надлишковою, необґрунтованою та дискримінаційною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 1fb06b8bf3fe49fc8d2e26a5c6a30d4b
Заголовок пункту скарги: №3. Ознайомившись із Додатком 3 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо незаконного обов’язку надання потенційним Виконавцем документів, що підтверджують авторське право на твір складовою якого є база геопросторових даних в сфері розробки генерального плану міста, що підлягає розробці (м. Корсунь-Шевченківський).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 Замовником встановлено наступну вимогу:
«Учасник додатково надає документи, що підтверджують авторське право на твір складовою якого є база геопросторових даних в сфері розробки генерального плану міста, що підлягає розробці (м. Корсунь-Шевченківський).»

Скаржник не погоджується з даною вимогою Замовника, та вважає, що вона фактично монополізує можливість участі в даній закупівлі лише за одним Виконавцем, відповідно до наступного.

Відповідно до п. 8 Технічного завдання, що є Додатком 1 до Тендерної документації, перелік вихідних даних формується відповідно до пункту 8 ст. 161 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». До вихідних даних, зокрема, входить «Раніше розроблена містобудівна документація, згідно з додатком 1 до завдання.

Отже, відповідно до положень Технічного завдання, Замовник надає потенційному Виконавцю раніше розроблену містобудівну документацію (в тому числі і раніше розроблений генеральний план міста Корсунь-Шевченківський) як вихідні дані.

Відповідно до ч.3 ст.2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», містобудівна документація розробляється, зокрема, у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України, та у єдиній системі класифікації та кодування об’єктів містобудування для формування баз даних містобудівного кадастру.

Відповідно до п. 69 Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації (затвердженого Постановою КМУ від 1 вересня 2021 р. № 926), містобудівна документація на місцевому рівні (комплексний план, генеральний план населеного пункту, детальний план території) складається, зокрема, з бази геоданих.
Відповідно до п. 77-78 даного Порядку, база геоданих включає набори геопросторових даних відповідно до тематичних підрозділів, що відображають існуючі та запроектовані об’єкти, а також атрибутивні дані. Формат файлу бази геоданих, перелік об’єктів містобудівної документації, їх атрибутивних даних та метаданих у її складі відповідно до переліку, складу та змісту тематичних розділів та тематичних підрозділів визначено Постановою КМУ від 9 червня 2021 р. № 632 «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території».
Відповідно до п.1 зазначеної Постанови №:632, генеральний план населеного пункту розробляється у формі електронного документа, що створюється у вигляді пакета файлів у форматах баз геоданих, що передаються у форматі File Geodatabase (GDB) або JavaScript Object Notation (GeoJSON) та у яких міститься повний набір просторових даних та метаданих документації (База геоданих містобудівної документації на місцевому рівні) згідно із структурою, що визначається Міністерством розвитку громад та територій.

Відповідно до Постанови КМУ від 21 жовтня 2015 р. № 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних", Додаток до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних: Пункт 41: "Містобудівна документація (генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій та інші матеріали містобудівної документації на місцевому рівні)".

Звертаємо увагу Комісії, що вищенаведеними положеннями законодавства прямо передбачено, що у разі, якщо генеральний план міста Корсунь-Шевченківський був раніше розроблений у форматі бази геоданих, то така база геоданих є відкритими даними (оскільки є невід’ємною частиною генерального плану), а тому має бути передана Замовником потенційному Виконавцю разом з іншими вихідними даними.
Таким чином, вимога Замовника про надання документів, що підтверджують авторське право на твір складовою якого є база геопросторових даних в сфері розробки генерального плану міста, що підлягає розробці (м. Корсунь-Шевченківський є необґрунтованою та дискримінаційною. Відповідно до законодавства, така база геоданих повинна бути доступна в якості відкритих даних і передана Виконавцю без додаткових вимог щодо підтвердження авторського права.
Більш того, вказана вимога максимально обмежує участь потенційних Виконавців у закупівлі, оскільки фактично лише один потенційний виконавець має документи, що підтверджують авторське право на базу геопросторових даних на даний генеральний план (яка взагалі, відповідно до законодавства, повинна бути загальнодоступною). Це суперечить принципам відкритості, прозорості та недискримінації, закріпленим у законодавстві про публічні закупівлі. Замовник не зможе надати аргументацію стосовно того що таке авторське право мають щонайменше два потенційних Виконавця, в іншому випадку Замовник фактично монополізує можливість участі лише за одним Виконавцем.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6b4a820d7fab4f21b9bbbbe1726ad353
Заголовок пункту скарги: № 4. Щодо усунення дискримінаційної вимоги наявності в учасника Учасника Комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) для роботи з документами для службового користування.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В Додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу: «Учасник закупівлі для підтвердження відповідності встановленим вимогам у складі тендерної пропозиції надає: - Інформацію про наявність в Учасника Комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) для роботи з документами для службового користування з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи (у формі довідки) та чинні документи, про підтвердження відповідності КСЗІ за результатами державної експертизи КСЗІ: атестат відповідності/або декларація про відповідність/або лист-повідомлення Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України про прийняття рішення про реєстрацію декларації відповідності КСЗІ.»

Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність наявності в Учасника Комплексної системи захисту інформації (КСЗІ), вважає що дана Комплексна система не є обовʼязковою відповідно до чинного прийнятного містобудівного та землевпорядного законодавства та суттєво звужує коло потенційних Виконавців, відповідно до наступного.

Так, аналіз законодавства України щодо інформації для службового користування дозволяє зробити висновок, що вимога наявності КСЗІ для розроблення містобудівної документації є дискримінаційною. Дійсно, відповідно до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", КСЗІ застосовується для забезпечення захисту інформації з обмеженим доступом, включаючи службову інформацію. Проте, цей закон не вимагає обов'язкового використання КСЗІ для містобудівної документації.

Відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", стаття 10-1, та Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних", містобудівна документація, зокрема генеральні плани, плани зонування територій, детальні плани територій та інші матеріали, є відкритими даними та повинні бути доступні громадськості. Відповідно до п. 14. Ст. 16-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», доступ до матеріалів комплексного плану, крім інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом, не може обмежуватися. Загальна доступність матеріалів комплексного плану забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури, веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування, внесення відповідних даних до Державного земельного кадастру та містобудівного кадастру. Вказане підтверджує, що більша частина містобудівної документації не підпадає під категорію інформації для службового користування і не потребує наявності КСЗІ.

Разом з тим, законодавством про регулювання містобудівної діяльності дійсно передбачено можливість роботи з інформацією для службового користування при розробленні містобудівної документації, зокрема ст.10 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що містобудівна документація є відкритою для громадськості, за винятком відомостей, що становлять державну таємницю або інформацію для службового користування. Але наявність даного застереження не означає, що поводитися з інформацію для службового користування можливо лише за наявності Комплексної системи захисту інформації.

Прийнятним законодавством в такому випадку передбачена норма прямої дії. Так, відповідно до п.45 Постанови КМУ від 1 вересня 2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації», у разі наявності в комплексному плані, генеральному плані населеного пункту інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом, така інформація подається у вигляді окремого файлу, формат якого визначено постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 “Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території”, та підписується шляхом накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису із використанням кваліфікованої електронної позначки часу, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» відповідальними особами, які розробили комплексний план, генеральний план населеного пункту.

Тобто, особи які мають право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України “Про архітектурну діяльність” (тобто сертифікований архітектор з розроблення містобудівної документації) та документації із землеустрою відповідно до Закону України “Про землеустрій” (тобто сертифіковані інженери-землевпорядники) несуть відповідальність за ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію.

Консорціум «Землевпорядний союз» має у складі працівників двох сертифікованих архітекторів із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотири сертифікованих інженера-землевпорядника, два сертифікованих інженера-геодезиста, які в повній мірі відповідають за поводження із службовою інформацією при розробленні містобудівної документації. Так, на розгляд Комісії надаємо (Додаток 1 до Скарги):
- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Гречкосія Дмитра Олександровича, архітектор;
- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Чернєй Тетяни Сергіївни, архітектор;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Дзеблюк Марини Степанівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-землевпорядника Сянської (Самойленко) Анастасії Олександрівни;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Показанець Катерини Геннадіївни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Русєвої Валерії Володимирівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Самкова Валерія Ігоровича.

Звертаємо вашу увагу, що Консорціумом «Землевпорядний союз» для забезпечення ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, прийнято відповідний Наказ по підприємству (Додаток 3 до Скарги), яким врегульовано питання поводження відповідальних осіб із службовою інформацією.

Таким чином, враховуючи все вищенаведене та керуючись нормами чинного законодавства, де відсутні будь-які вимоги, а також рекомендації стосовно наявності у розробників містобудівної та землевпорядної документації Комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) для роботи з документами для службового користування, вважаємо, що вимога Замовника стосовно наявності в Учасника Комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) для роботи з документами для службового користування з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи (у формі довідки) та чинні документи, про підтвердження відповідності КСЗІ за результатами державної експертизи КСЗІ: атестат відповідності/або декларація про відповідність/або лист-повідомлення Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України про прийняття рішення про реєстрацію декларації відповідності КСЗІ, є дискримінаційною та такою що штучно обмежує коло потенційних учасників.

Звертаємо увагу Комісії, що Скаржник а) має в штаті необхідну кількість кваліфікованих та сертифікованих працівників, б) на яких відповідним Наказом по підприємству покладені відповідні обов’язки стосовно поводження з інформацією для службового користування в ході розроблення містобудівної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: b5eece7abf534db18e9233cdd78f7088
Заголовок пункту скарги: №5. Щодо дискримінаційної вимоги стосовно кваліфікаційного критерію про підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги:
«Для підтвердження наявності в Учасника аналогічних договорів, які зазначені Учасником в довідці, необхідно надати повністю виконані (завершені) аналогічні договори (не менше 3-х (трьох) договорів) (з усіма додатками, що є його невід’ємними частинами, змінами та доповненнями, відповідними актами, що свідчать про виконання наданих договорів у повному обсязі, позитивний висновок проведеної експертизи розробленої містобудівної документації згідно Порядку проведення експертизи містобудівної документації, затвердженої постановою КМУ від 25.05.20211 №548 (надається у випадку, коли містобудівна документація підлягала експертизі) та позитивні відгуки від замовників. Аналогічним договором в розумінні даної тендерної документації є договір, що підтверджує наявність в Учасника досвіду виконання договору за аналогічним предметом закупівлі ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» за період 2019-2024 рр.».

Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність наявності в Учасника саме такої кількості договорів, вважає що така вимога є надмірною, дискрімінаційною та суттєво звужує коло потенційних Виконавців.

Кількість аналогічних договорів не менше 3. Скаржнику не зрозуміло необхідності встановлення такої кількості аналогічних договорів – не менше 3 (трьох), оскільки відповідно до вимог Тендерної документації закупівлі «Аналогічним договором в розумінні даної тендерної документації є договір, що підтверджує наявність в Учасника досвіду виконання договору за аналогічним предметом закупівлі ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» Скаржник має успішний досвід виконання договорів по розроблення містобудівної документації (додаємо підтвердження), проте через встановлення очевидно дискримінаційної кількості аналогічних договорів, Скаржник не може прийняти участь у процедурі закупівлі, чи порушуються права та законні інтереси Скаржника.
Так, Скаржник має аналогічний досвід з розроблення містобудівної документації за кодом ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування», але в кількості 2-х договорів.

Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»: Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Таким чином, законодавствам чітко передбачено види містобудівної документації, які можуть бути надані у якості підтвердження наявності аналогічного досвіду за предметом закупівлі. Наявність у потенційного учасника досвіду розроблення містобудівної документації наведеної вище, свідчить про його спроможність надати послуги за предметом закупівлі.

Члени Консорціуму «Землевпорядний союз» мають позитивний досвід виконання договорів на розроблення містобудівної документації, зокрема генеральних планів населених пунктів (підтвердження додаємо – Додаток 2 до Скарги) у відповідності до норм чинного законодавства:
1) Договір № 81 від 01.11.2019 року за предметом: Розробка генерального плану та плану зонування території села Космач, с. Брустурів, с. Прокурава Космацької сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області (код за ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» (включаючи розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на особливий період та на мирний час));
2) Договір № КОД/20/03/-1 від 06.04.2020 року за предметом: Послуги з розроблення генерального плану та плану зонування території села Лабушне, Кодимського району, Одеської області (Лабушенська сільська рада) (код за ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» з повним розробленням всієї документації у відповідному геоінформаційному програмному забезпеченні (ArcGis або аналог), яке підтримує можливість створення та редагування ГІС-даних та збереження результатів робіт у відповідних файлах-базах геоданих (включаючи розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту).

Таким чином, Замовником встановлено очевидно завищені вимоги в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаної дискримінаційної вимоги не дає можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послу у сфері містобудування та має аналогічний за кодом ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» досвід.
Скаржник, який має досвід розроблення генеральних планів населених пунктів, не може прийняти участь у Закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та необґрунтованих вимог.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації