• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин та дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

632 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 160.00 UAH
Період оскарження: 12.07.2024 11:37 - 09.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 8502131771ba44358ce11e60a0426dfa
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-12-003367-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
Дата розгляду скарги: 31.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.07.2024 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.08.2024 13:32
Дата виконання рішення Замовником: 06.08.2024 11:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни відповідно до рішення внесені в тендерну документацію та розміщені на сайті Уповноваженого органу.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 579c89763589449cb1b03b1e6fef123e
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В пункті 11 Додатку № 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT):
В пункті 11 Додатку № 3 до ТД: «11. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати паспорт/сертифікат якості на запропонований товар, а також сертифікат, який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження Учасником системи управління якістю, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, та копію атестату про акредитацію(тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»

Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7aa26227710343699c1cea2e82acc871
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику до Бензину сертифікат відповідності підприємства виробника відповідно до ДСТУ 4839:2007 на відповідність вимог до безпеки, щодо охорони довкілля, маркування та пакування;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.2. В пункті 3 Додатку № 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику до Бензину сертифікат відповідності підприємства виробника відповідно до ДСТУ 4839:2007 на відповідність вимог до безпеки, щодо охорони довкілля, маркування та пакування.
«3.Якість предмету закупівлі повинна відповідати діючим в Україні на момент його закупівлі Державним стандартам і підтверджуватися Сертифікатом відповідності підприємства-виробника.
Бензин: ДСТУ 7687-2015 або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927; вимоги до безпеки, щодо охорони довкілля, маркування та пакування – відповідно до ДСТУ 4839:2007 та інш..»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару згідно вимог до безпеки, щодо охорони довкілля, маркування та пакування – відповідно до ДСТУ 4839:2007 з огляду на наступне:
Відповідно до тендерної документації, опублікованої на сайті уповноваженого органу, Замовником оголошена процедура закупівлі за предметом Бензин та дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Предмет закупівлі згідно встановленому національному стандарту повинен відповідати наступним нормативно-правовим актам:
ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови»
Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927

Скаржник на підтвердження вищезазначеній інформації надає у Додатках до Скарги:
- Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні. Євро. Технічні умови» на Бензин А-95 (Додаток № 2 до ТД);
- Паспорт якості на відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив на Бензин А-95 та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні. Євро. Технічні умови» (Додаток № 2 до ТД);
- Декларація про відповідність Бензину А-95 вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив на Бензин А-95 (Додаток № 2 до ТД) та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні. Євро. Технічні умови» (Додаток № 2 до ТД).

Національним стандартом до БЕНЗИНІВ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО є ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні. Євро. Технічні умови», затвердженим Наказ від 28.05.2015 № 45 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні.
Отже, наявність Сертифікату відповідності ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні. Євро. Технічні умови» на Бензин А-95 (Додаток № 2)- Скаржник підтверджує відповідність вимогам щодо безпечності, охорони довкілля, маркування та пакування.
Замовником встановлені окремі вимоги, які не передбачені національним стандартом до Бензину А-95, а саме: ДСТУ 4839:2007 «Бензини автомобільні підвищеної якості. Технічні умови».
Згідно п. 1 Наказу № 45 від 28.05.2014 ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні (Далі – Наказ № 45) Визначити таким, що втратив чинність, наказ № 43 "Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні" від 25 травня 2015 року.
Згідно п.5 Наказу № 45 Прийняти такі, що додаються, національні стандарти України з набранням чинності з 01 січня 2016 року за п/н 23 ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови - На заміну ДСТУ 4839:2007.
Згідно п. 2 та п. 3 ПЕРЕДМОВИ Національного стандарту України до БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО Технічні умови ДСТУ 7687:2015:
«2. ПРИЙНЯТО ТА НАДАНО ЧИННОСТІ: наказ ДП «УкрНДНЦ» від 28 травня 2015 р. № 45
3. НА ЗАМІНУ ДСТУ 4839:2007»
Враховуючи вищезазначене, вимогами національних стандартів України передбачено на заміну стандарту ДСТУ 4839:2007 ПРИЙНЯТО ТА НАДАНО ЧИННОСТІ: наказ ДП «УкрНДНЦ» від 28 травня 2015 р. № 45 в частині встановлення до Бензину А-95 стандарту згідно ДСТУ 4839:2007, а отже Замовник не може встановлювати відповідні вимоги у тендерній документації до предмету закупівлі.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки на виконання тим самим обставинам завод-виробник отримав Сертифікат відповідності на Бензин А-95 згідно «Бензини автомобільні. Євро. Технічні умови», як обов’язковий на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 762530229590483c97098b3e0830e762
Заголовок пункту скарги: 3. Привести тендерну документацію відповідно до норм законодавства та інформації, опублікованої на сайті уповноваженого органу, зокрема вимогу в частині надання цінової пропозиції, згідно до якої визначено до заповнення учасником інформації про «найменування послуги» та зазначення інформації про кількість та ціну за одиницю, що суперечить предмету закупівлі, оскільки закупівлі оголошення на придба
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Про суперечливі умови тендерної документації:

2.1. В частині 11 Додатку № 5 до тендерної документації Замовник встановив вимогу в частині надання цінової пропозиції, згідно до якої визначено до заповнення учасником інформації про «найменування послуги» та зазначення інформації про кількість та ціну за одиницю, що суперечить предмету закупівлі, оскільки закупівлі оголошення на придбання Товару (Бензин та дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти):

В Додатку № 5 до ТД: «Форма заповнюється Учасником та надається
у складі пропозиції Учасника
Форма тендерної (цінової ) пропозиції

11. Цінова пропозиція (заповнити таблицю):
Найменування послуги
Одиниця виміру Кількість Ціна без ПДВ за одиницю, грн Загальна вартість без ПДВ, грн

Вартість тендерної пропозиції без урахуванням ПДВ, грн.
ПДВ
Загальна вартість тендерної пропозиції з урахуванням ПДВ, грн.

Ми, ______________________________ (найменування Учасника), пітверджуємо наступне:


В п. 4.1. Розділу 1 тендерної документації: «
4.Інформація про предмет закупівлі
назва предмета закупівлі Бензин та дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти

опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані тендерні пропозиції Закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі в цілому
місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) вул. Ковпака, 22, м. Суми, Сумська область, Україна, 40031.
Обсяг поставки товару відповідно до Додатку 3
строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) до 31.12.2024

Тобто, Додаток № 5 до ТД містить суперечливі умови тендерної документації, в частині визначення в комірці Цінової пропозиції інформації про «найменування послуги» з урахуванням того, що закупівля проподиться за предметом – Товар (Бензин та дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Згідно статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів;
Послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;

З урахуванням вищезазначеного, тендерна документація містить суперечливі вимоги, що не надають можливості учасникам підготувати та скласти документи належним чином для надання у складі своєї пропозиції, які б узгоджувались з чинним законодавством та були складені згідно вимог вимог тендерної документації.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації