• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям» (Послуги з вивезення твердого побутового сміття ТПВ)

Торги не відбулися

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 12.07.2024 10:50 - 21.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційну умову тендерної документації

Номер: 7a02cbbb74bf49fd98f1b3c25c2d1c4a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-12-002707-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційну умову тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.07.2024 18:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.07.2024 11:44
Дата виконання рішення Замовником: 13.08.2024 13:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Управлінням освіти виконано рішення № 12755-р/пк-пз від 25.07.2024 року.
Автор: ТОВ "Фірма "Володар-Роз", Тетяна Салямон +380445878241 wolodar.roz@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a650491120bf4f35babf7978899e80eb
Заголовок пункту скарги: 1. Пункт 7 розділу І тендерної документації Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У пункті 7 розділу І тендерної документації Замовника зазначено, що «у складі тендерної пропозиції Учасник має надати на керівника підприємства (директора або уповноважену особу) сертифікат за результатами іспиту на вільне володіння державною мовою на одному з рівнів володіння державною мовою та вимог до них, затверджених рішенням Національної комісії зі стандартів державної мови 24 червня 2021 року за № 31. Наявність відповідного сертифікату можна перевірити за посиланням https://rds.mova.gov.ua/certificates/list.» (сторінка 5 файлу «ТД зміни», розміщеного в електронній системі закупівель).
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною, що призводять до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, керівник підприємства (директор або уповноважена особа) яких має сертифікат за результатами іспиту на вільне володіння державною мовою на одному з рівнів володіння державною мовою та вимог до них, затверджених рішенням Національної комісії зі стандартів державної мови 24 червня 2021 року за № 31 (далі по тексту – Сертифікат про рівень володіння державною мовою).
Обгрунтування наявності порушень прав Скаржника:
По-перше: у тендерній документації відсутнє будь-яке обґрунтування Замовника:
- щодо необхідності наявності у керівника Учасника (директора або уповноваженої особи) Сертифіката про рівень володіння державною мовою;
- як наявність/відсутність Сертифіката про рівень володіння державною мовою у керівника Учасника (директора або уповноваженої особи) впливає на якість та свочасність надання послуг з вивезення твердого побутового сміття ТПВ.
По-друге: статтею 9 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» встановлено вичерпний перелік осіб, які зобов’язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків. А саме:
«1. Володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків зобов’язані:
1) Президент України, Прем’єр-міністр України, Перший віце-прем’єр-міністр України, віце-прем’єр-міністри України, інші члени Кабінету Міністрів України, перші заступники та заступники міністрів, керівники інших центральних органів виконавчої влади та їх заступники, Глава Адміністрації Президента України та його заступники, Секретар Ради національної безпеки і оборони України та його заступники, Голова Служби безпеки України та його заступники, Голова Служби зовнішньої розвідки України та його заступники, Генеральний прокурор та його заступники, керівники обласних та місцевих прокуратур, керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та його заступники, члени Ради Національного банку України, Голова та інші члени Рахункової палати, Голова Антимонопольного комітету України, інші державні уповноважені Антимонопольного комітету України, голови територіальних відділень Антимонопольного комітету України, члени Національного агентства з питань запобігання корупції, члени Національної комісії зі стандартів державної мови, члени Центральної виборчої комісії, члени Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, члени національних комісій регулювання природних монополій, члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, члени Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, члени інших державних колегіальних органів, Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України та його заступники, Голова Фонду державного майна України та його заступники, постійні представники Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Президента України у Конституційному Суді України, Директор Національного антикорупційного бюро України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини та його представники, Уповноважений із захисту державної мови, Голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим та його заступники, Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим та його заступники, міністри Автономної Республіки Крим, Постійний Представник Президента України в Автономній Республіці Крим та його заступники;
2) депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, посадові особи органів місцевого самоврядування;
3) державні службовці;
4) голови місцевих державних адміністрацій, їх перші заступники та заступники;
5) службовці Національного банку України;
6) особи офіцерського складу, які проходять військову службу за контрактом;
7) особи начальницького (середнього і вищого) складу Національної поліції, інших правоохоронних та розвідувальних органів, посадові особи інших органів, яким присвоюються спеціальні звання;
8) особи рядового, сержантського і старшинського складу Національної поліції, інших правоохоронних, розвідувальних органів, інших органів, яким присвоюються спеціальні звання;
9) прокурори;
9-1) судді Конституційного Суду України;
10) судді, які обрані чи призначені відповідно до Конституції України та здійснюють правосуддя на професійній основі, члени та дисциплінарні інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, члени Вищої ради правосуддя;
11) адвокати;
12) нотаріуси;
13) керівники закладів освіти всіх форм власності;
14) педагогічні, науково-педагогічні і наукові працівники, крім іноземців чи осіб без громадянства, які запрошені до закладів освіти та/або наукових установ та працюють на тимчасовій основі як наукові, педагогічні, науково-педагогічні працівники або викладачі іноземної мови;
15) медичні працівники державних і комунальних закладів охорони здоров’я;
16) посадові та службові особи підприємств, установ і організацій державної і комунальної форм власності, не визначені в підпунктах 1-15 частини першої цієї статті, крім осіб, які не є громадянами України.
2. Володіти державною мовою зобов’язані особи, які претендують на обрання чи призначення на посади, визначені частиною першою цієї статті.»
Керівники та інші посадові особи юридичних осіб (підприємств, установ і організацій) приватної форми власності відсутні у зазначеному переліку.
Відповідно до чинного законодавства України ТОВ «Фірма «Володар-Роз» є юридичною особою приватної форми власності, що здійснює свою господарську діяльність на підставі Статуту. Основним видом діяльності підприємства згідно КВЕД є збирання безпечних відходів (38.11).
Крім того, відповідно до частини 3 статті 10 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» «рівень володіння державною мовою особами, визначеними пунктами 2, 5, 6, 8, 11, 12, 14-16 частини першої статті 9 цього Закону, засвідчується документом про повну загальну середню освіту за умови, що такий документ підтверджує вивчення особою української мови як навчального предмета (дисципліни), або державним сертифікатом про рівень володіння державною мовою, що видається Національною комісією зі стандартів державної мови відповідно до цього Закону.»
Тобто, посадові та службові особи підприємств, установ і організацій державної і комунальної форм власності, не визначені в підпунктах 1-15 частини першої статті 9 (крім осіб, які не є громадянами України) можуть засвідчити свій рівень володіння державною мовою документом про повну загальну середню освіту за умови, що такий документ підтверджує вивчення особою української мови як навчального предмета (дисципліни).
Так, керівником, а саме генеральним директором ТОВ «Фірма «Володар-Роз» з 01.04.2023 є Таран Микола Вікторович, що має повну вищу економічну освіту (Диплом КВ № 45820817) та повну вищу юридичну освіту (Диплом М17 № 061113).
У 2008 року Таран М.В. отримав Атестат про повну загальну середню освіту. Відповідно до Додатка до Атестата про повну загальну середню освіту українська мова була навчальним предметом та була одним із предметів, з яких Таран М.В. пройшов державну підсумкову атестацію, та отримав 11 балів (за шкалою 1-12 балів).
По-третє: Відповідно до інформації, що міститься у відкритому доступі на сайті Національної комісії зі стандартів державної мови (https://exam.mova.gov.ua/courses/course-v1:NKSDM+TESTUA+2024/about):
- іспит на визначення рівня володіння державною мовою призначений для осіб, яким потрібно підтверджувати рівень володіння державною мовою для виконання службових обов'язків (частина перша статті 9 Закону України «Про забезпечення функціонування державної мови»);
- скласти іспит онлайн неможливо, він проводиться тільки в уповноважених установах;
- результати іспиту встановлюють упродовж 15 календарних днів від дати складення іспиту. Комісія ухвалює рішення про встановлення результатів іспиту на рівень володіння державною мовою, визначення рівня володіння державною мовою та видачу (відмову у видачі) державних сертифікатів, яке публікує на офіційному вебсайті Комісії.
Аналогічна інформація міститься і на порталі «ДІЯ» (https://guide.diia.gov.ua/view/vydacha-derzhavnoho-sertyfikata-pro-riven-volodinnia-derzhavnoiu-movoiu-497f87a3-8c00-4017-ae2b-f8c72df1 669a).
Тобто, навіть при бажанні керівника або уповноваженої особи отримати Сертифікат про рівень володіння державною мовою для участі у даній закупівлі – це неможливо, оскільки терміни отримання Сертифіката перевищують терміни подання пропозиції Учасниками на дану закупівлю.
Скаржник вважає, що вимога Замовника щодо наявності Сертифіката про рівень володіння державною мовою у керівника Учасника (директора або уповноваженої особи) порушує принципи публічних закупівель в частині недискримінації учасників, відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель та порушує права і законні інтереси Скаржника, тому просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання Учасником на керівника підприємства (директора або уповноважену особу) сертифіката за результатами іспиту на вільне володіння державною мовою на одному з рівнів володіння державною мовою та вимог до них, затверджених рішенням Національної комісії зі стандартів державної мови 24 червня 2021 року за № 31. Наявність відповідного сертифікату можна перевірити за посиланням https://rds.mova. gov.ua/certificates/list.» з тендерної документації.
Також, звертаємо увагу шановної Колегії, що Замовником у 2024 році вже проводилась закупівля згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям»(Послуги з вивезення твердого побутового сміття ТПВ) (ID закупівлі UA-2024-02-12-010989-a), яка не відбулася. Але вимоги, що оскаржується, в тендерній документації Замовника не було.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації