-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Солодкі подарунки
Торги відмінено
260 026.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 300.13 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 300.13 UAH
Період оскарження:
12.07.2024 10:34 - 20.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дії Замовника щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "КРАЇНА ВІЛЬНИХ"
Номер:
5b5559dc64944f2db01f29196627ea1e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-12-002343-a.a1
Назва:
Скарга на дії Замовника щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "КРАЇНА ВІЛЬНИХ"
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 26.07.2024 13:22
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Солодкі подарунки (нова редакція) 2024 (1).doc 26.07.2024 13:22
- _2024-07-15_11-03-21-623.jpg 26.07.2024 13:22
- Витяг з ДСТУ 4135_2021.pdf 26.07.2024 13:22
- Технічна специфікація (відповідність технічним вимогам Замовника).pdf 26.07.2024 13:22
- фото упаковки.pdf 26.07.2024 13:22
- Вимога про усунення порушення.docx 26.07.2024 13:22
- Скарга.docx 26.07.2024 13:22
- Декларація виробника (3).pdf 26.07.2024 13:22
- протокол 23.doc 26.07.2024 13:22
- sign.p7s 26.07.2024 13:24
- рішення від 29.07.2024 №12849.pdf 29.07.2024 15:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2024 №13370.pdf 07.08.2024 12:18
- рішення від 06.08.2024 №13370.pdf 08.08.2024 18:10
- пояснення по суті (1).pdf 30.07.2024 15:24
- пояснення по суті.doc 30.07.2024 15:24
- пояснення по суті.doc 30.07.2024 19:33
- пояснення по суті.pdf 30.07.2024 19:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2024 13:59
Дата розгляду скарги:
06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2024 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.08.2024 18:11
Дата виконання рішення Замовником:
09.08.2024 13:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник скасовує рішення про відхилення та скасовує процедуру закупівлі у зв'язку з тим, що Замовник виявив у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель. Опис порушення (порушень): не коректно встановлені технічні характеристики до предмету закупівлі, яке не можливо усунути.
З огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Як зазначає підпункт 2 пункту 47 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-07-12-002343-a, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9035500429244c64b8c6c044851209c8
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дії Замовника щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "КРАЇНА ВІЛЬНИХ"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
25.07.2024 року Замовник опублікував Протокол №23 Щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» наступного змісту:
«ВИРІШИЛА:
Відхилити тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів № UA-P-2024-07-12-002324-a - ТОВ "Країна Вільних" з наступних підстав:
визнати тендерну пропозицію ТОВ " Країна Вільних " як таку, що не відповідає вимогам Закону, Постанові КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами) та Документації Закупівлі, а саме:
В наданих Учасником в складі Тендерної Пропозиції документах відсутні, всупереч вимогам Додатку № 1 до Тендерної документації "Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики Товару", а саме склад цукерок не підпадають до переліку ТМ «Рошен» (переваг замовника), окрім цього Подарунковий набір (Фото) не відповідає вимогам замовника.
відхилити тендерну пропозицію ТОВ " Країна Вільних " як таку, що не відповідає вимо-гам Закону, Постанові КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами) та Документа-ції Закупівлі, а саме враховуючи:
п. 44 Постанови - Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації,
Оприлюднити в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення інформацію про відхилення тендерної пропозиції учасника з урахуванням статті 10 та частини 2 статті 31 Закону».
Скаржник НЕ погоджується з рішенням Замовника, з наступних підстав:
Додаток 1 до тендерної документації (Технічна специфікація) містить Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Шоколадні вироби (солодкі подарунки), а саме:
«Вимоги до складу Солодких подарунків:
Склад дитячого новорічного подарунку:
Цукерки вкриті шоколадною глазур’ю (із корпусом на основі праліне, помадки, комбінованим, желейним та ін.)–100% (перевага надається цукеркам ТМ «Рошен»)
Кількість кожного найменування цукерок, які входять до складу подарунку, не повинна перевищувати десять одиниць.
Кількість подарункових наборів - 600 шт. Вага одного набору – від 0,800 до 0,900 кг.
Примітка: в тому випадку, якщо згідно вимог даної технічної специфікації наявні поси-лання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника дані висловлювання варто розуміти з поняттям – або «еквівалент».
Обґрунтування:
Посилання на конкретну торгову марку, найменування та виробника здійснено оскільки товар цієї компанії за своїми якісними, технічними, та смаковими властивостями є та-ким, що оптимально відповідає потребам Замовника».
Тобто Замовник чітко визначив у Технічній специфікації, що наявні посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника дані висловлювання варто розуміти з поняттям – або «еквівалент». Аналогічна інформація міститься також у пп.6.3 п.6 Розділу IІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме:
«Отже, з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічним, якісним та іншим характеристикам товару визначених цією тендерною документацією, тому всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, слід читати з виразом «або еквівалент».
Дана імперативна норма міститься також у ч.3, 4 ст. 23. ЗУ «Про Публічні закупівлі»:
«3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфіка-ції можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додава-тися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи вироб-ника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"».
Хочемо звернути особливу увагу на той факт, що однією з підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника було те, що «склад цукерок не підпадають до переліку ТМ «Рошен» (переваг замовника)».
За такої інтерпретації хочеться сказати дуже багато цікавих речей Замовнику, зокрема, нагадати, що закупівля відбувається за бюджетні кошти та має цільове призначення: солодкі подарунки - учасникам соціальної акції, присвяченої вшануванню матерів та вдів захисників України, які загинули, захищаючи цілісність та суверенітет держави; та дітям пільгових категорій - учасникам конкурсно-розважальної програми до Дня Святого Миколая і не зрозуміло до чого тут «переваги замовника», разом з тим, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з цієї підстави Замовник порушив норми ст.5 та ст.23 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
ОБГРУНТУВАННЯ:
Оскільки Технічна специфікація Замовника не містить конкретних характеристик товару (складових солодкого подарунку), що могло б слугувати орієнтиром для порівняльної характеристики еквіваленту, та умовами тендерної документації НЕ передбачено, що у разі надання «еквіваленту» продукції, що вимагається Замовником, Учасники повинні надати технологічний опис по кожній складовій подарунку, а також Технічна специфікація не містить навіть НАЗВИ цукерок ТМ Рошен, яким Замовник надає переваги, тендерна пропозиція Скаржника формувалась на основі наступних вимог тендерної документації:
1. Солодкий подарунок:
- Цукерки вкриті шоколадною глазур’ю (із корпусом на основі праліне, помадки, комбінованим, желейним та ін.);
- Кількість кожного найменування цукерок, які входять до складу подарунку, не повинна перевищувати десять одиниць;
- Кількість подарункових наборів – 600 шт. Вага одного набору – від 0,800 до 0,900 кг;
- Цукерки повинні відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів"(зі змінами), ДСТУ 4135:2021 «Цукерки. Загальні технічні вимоги»,спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчуван-ня дітей у дошкільних закладах»(зі змінами), «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від 15.08.2006 р. №620/563.
Шоколадні цукерки повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства аграрної політи-ки та продовольства України №157 від 13.04.2016 «Про затвердження Вимог до продуктів з какао та шоколаду» (зі змінами);
- Кожна цукерка має бути загорнута в обгортку, що щільно її облягає.
2. Солодкий подарунок:
- Цукерки вкриті шоколадною глазур’ю (із корпусом на основі праліне, помадки, комбінованим та ін.);
- Кількість кожного найменування цукерок, які входять до складу подарунку, не повинна перевищувати десять одиниць;
- Кількість подарункових наборів - 62 шт. Вага одного набору – від 0,800 кг до 900 кг;
- Цукерки повинні відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" (зі змінами), ДСТУ 4135:2021 «Цукерки. Загальні технічні вимоги»,спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчуван-ня дітей у дошкільних закладах»(зі змінами), «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від15.08.2006 р. №620/563.
Шоколадні цукерки повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства аграрної полі-тики та продовольства України №157 від 13.04.2016 «Про затвердження Вимог до про-дуктів з какао та шоколаду» (зі змінами);
- Кожна цукерка має бути загорнута в обгортку,що щільно її облягає
Отже, за відсутності детальної характеристики складових солодкого подарунку, а також посилання на конкретну назву тієї чи іншої цукерки, учасник ТОВ «Країна Вільних» орі-єнтувався на технічні характеристики, визначені нормативним документом, згідно якого, на вимогу Замовника мають бути виготовлені цукерки, що входять до складу солодкого подарунку.
Хочемо зауважити, що в тендерній документації Замовника відсутня інформація в якому процентному відношення цукерки мають входити до складу подарунку (скільки помадних, скільки праліне і т.д). Визначено лише, що кількість не повинна перевищувати десяти одиниць.
Учасник ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» у складі солодкого подарунку надає 8 одиниць цукерок (Замовник встановив вимогу не більше 10-ти) в шоколадній глазурі, серед яких є праліне, помадні, комбіновані та желейні(згідно вимог Замовника)
Також Додатком №1 встановлено вимогу надати: «сертифікати відповідності, та/або посвідчення про якість, та/або декларації виробника, або інше документальне підтвердження походження продуктів харчування, що є предметом закупівлі (по кожній товарній позиції)»
На виконання даної вимоги, Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції надає скан-копію Декларації виробника/Посвідчення про якість №28 від 20.07.2024 року, видану виробником ТОВ «ГОЛУБА СВІТС», яка містить інформацію про цукерки, запропоновані Скаржником, а саме: назву продукту із зазначенням опису згідно класифікації та технічних вимог визначених нормативним документом ДСТУ 4135:2021, термін придатності, умови зберігання та посилання на нормативний документ, згідно якого вони виготовлені.
Всі інші документи, що вимагалися Замовником у складі тендерної документації надані Скаржником у повному обсязі.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з цієї підстави, Замовник порушив норми ст. 23 та ст..5 ЗУ «Про Публічні Закупівлі».
Наступною причиною відхилення стало те, що, на думку Замовника «Подарунковий набір (Фото) не відповідає вимогам замовника».
Додаток №1 ТД Замовника містить наступні вимоги щодо упаковки подарунку №1:
1. Упаковка з наявністю зображення на тематику новорічних свят (у тому випадку якщо зображення на упаковці буде містити написане поздоровлення, таке поздоровлення повинно бути написане Українською мовою.)- учасник повинен надати фото упаковки або макет;
2. Маркування згідно вимог чинного законодавства України;
3. Усі упаковки однакового дизайну;
4. Ціна упаковки входить в ціну набору;
5. Упаковка кожного набору:
- Повинна бути міцною, та такою щоб не допустити непередбачуваного її розір-вання, та розсипання цукерок;
- Дизайн на новорічну тематику
- Цукерки в наборі повинні бути надійно запаковані (упаковка може бути зав’язана, заклеєна, скріплена тощо);
- целюлозний картон щільністю не менше 270г/м2, покрита ламінацією для захисту від пошкодження дизайну, має бути нанесено тиснення в дизайні, коробка має містити ручки для легкого транспортування.
розмір коробки не менше ніж 210*70*255мм, допустиме збільшення упаковки максимум на 10мм з кожної сторони.
На виконання даної вимоги Замовника Скаржник надає фото упаковки, на якому чітко видно, що він на «тематику новорічних свят», має напис «З Новим роком» українською мовою, виготовлений з целюлозного картону з ручкою для легкого транспортування та має розміри в діапазоні визначеному Замовником. Не зрозуміло яким саме вимогам Замовника він не відповідає.
Вимоги щодо упаковки подарунку №2:
1. Упаковка з наявністю зображення на патріотичну тематику (у тому випадку, якщо зображення на упаковці буде містити напис, такий напис повинен бути Українською мовою.) – учасник повинен надати фото упаковки або макет;
2. Маркування згідно вимог чинного законодавства України;
3. Усі упаковки однакового дизайну;
4. Ціна упаковки входить в ціну набору;
5. Упаковка кожного набору:
- Повинна бути з крафтового картону, щільність не більше 300г/м2, у коробки має бути ручка для зручного переносу подарунку, на коробку має бути нанесено ди-зайн на українську тематику, патріотичний, розмір коробки не менше ніж 180*90*240мм, допустиме збільшення упаковки максимум на 20мм.
- Цукерки в наборі повинні бути надійно запаковані(упаковка може бути зав’язана,заклеєна,скріплена тощо);
На виконання даної вимоги Замовника Скаржник надає фото упаковки, на якому чітко видно, що він на «патріотичну тематику», напис «Патріотична колекція» виконано українською мовою, з ручкою, що має розміри в діапазоні визначеному Замовником. Не зрозуміло яким саме вимогам Замовника він не відповідає.
«ВИРІШИЛА:
Відхилити тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів № UA-P-2024-07-12-002324-a - ТОВ "Країна Вільних" з наступних підстав:
визнати тендерну пропозицію ТОВ " Країна Вільних " як таку, що не відповідає вимогам Закону, Постанові КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами) та Документації Закупівлі, а саме:
В наданих Учасником в складі Тендерної Пропозиції документах відсутні, всупереч вимогам Додатку № 1 до Тендерної документації "Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики Товару", а саме склад цукерок не підпадають до переліку ТМ «Рошен» (переваг замовника), окрім цього Подарунковий набір (Фото) не відповідає вимогам замовника.
відхилити тендерну пропозицію ТОВ " Країна Вільних " як таку, що не відповідає вимо-гам Закону, Постанові КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами) та Документа-ції Закупівлі, а саме враховуючи:
п. 44 Постанови - Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації,
Оприлюднити в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення інформацію про відхилення тендерної пропозиції учасника з урахуванням статті 10 та частини 2 статті 31 Закону».
Скаржник НЕ погоджується з рішенням Замовника, з наступних підстав:
Додаток 1 до тендерної документації (Технічна специфікація) містить Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Шоколадні вироби (солодкі подарунки), а саме:
«Вимоги до складу Солодких подарунків:
Склад дитячого новорічного подарунку:
Цукерки вкриті шоколадною глазур’ю (із корпусом на основі праліне, помадки, комбінованим, желейним та ін.)–100% (перевага надається цукеркам ТМ «Рошен»)
Кількість кожного найменування цукерок, які входять до складу подарунку, не повинна перевищувати десять одиниць.
Кількість подарункових наборів - 600 шт. Вага одного набору – від 0,800 до 0,900 кг.
Примітка: в тому випадку, якщо згідно вимог даної технічної специфікації наявні поси-лання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника дані висловлювання варто розуміти з поняттям – або «еквівалент».
Обґрунтування:
Посилання на конкретну торгову марку, найменування та виробника здійснено оскільки товар цієї компанії за своїми якісними, технічними, та смаковими властивостями є та-ким, що оптимально відповідає потребам Замовника».
Тобто Замовник чітко визначив у Технічній специфікації, що наявні посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника дані висловлювання варто розуміти з поняттям – або «еквівалент». Аналогічна інформація міститься також у пп.6.3 п.6 Розділу IІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме:
«Отже, з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічним, якісним та іншим характеристикам товару визначених цією тендерною документацією, тому всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, слід читати з виразом «або еквівалент».
Дана імперативна норма міститься також у ч.3, 4 ст. 23. ЗУ «Про Публічні закупівлі»:
«3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфіка-ції можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додава-тися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи вироб-ника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"».
Хочемо звернути особливу увагу на той факт, що однією з підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника було те, що «склад цукерок не підпадають до переліку ТМ «Рошен» (переваг замовника)».
За такої інтерпретації хочеться сказати дуже багато цікавих речей Замовнику, зокрема, нагадати, що закупівля відбувається за бюджетні кошти та має цільове призначення: солодкі подарунки - учасникам соціальної акції, присвяченої вшануванню матерів та вдів захисників України, які загинули, захищаючи цілісність та суверенітет держави; та дітям пільгових категорій - учасникам конкурсно-розважальної програми до Дня Святого Миколая і не зрозуміло до чого тут «переваги замовника», разом з тим, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з цієї підстави Замовник порушив норми ст.5 та ст.23 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
ОБГРУНТУВАННЯ:
Оскільки Технічна специфікація Замовника не містить конкретних характеристик товару (складових солодкого подарунку), що могло б слугувати орієнтиром для порівняльної характеристики еквіваленту, та умовами тендерної документації НЕ передбачено, що у разі надання «еквіваленту» продукції, що вимагається Замовником, Учасники повинні надати технологічний опис по кожній складовій подарунку, а також Технічна специфікація не містить навіть НАЗВИ цукерок ТМ Рошен, яким Замовник надає переваги, тендерна пропозиція Скаржника формувалась на основі наступних вимог тендерної документації:
1. Солодкий подарунок:
- Цукерки вкриті шоколадною глазур’ю (із корпусом на основі праліне, помадки, комбінованим, желейним та ін.);
- Кількість кожного найменування цукерок, які входять до складу подарунку, не повинна перевищувати десять одиниць;
- Кількість подарункових наборів – 600 шт. Вага одного набору – від 0,800 до 0,900 кг;
- Цукерки повинні відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів"(зі змінами), ДСТУ 4135:2021 «Цукерки. Загальні технічні вимоги»,спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчуван-ня дітей у дошкільних закладах»(зі змінами), «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від 15.08.2006 р. №620/563.
Шоколадні цукерки повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства аграрної політи-ки та продовольства України №157 від 13.04.2016 «Про затвердження Вимог до продуктів з какао та шоколаду» (зі змінами);
- Кожна цукерка має бути загорнута в обгортку, що щільно її облягає.
2. Солодкий подарунок:
- Цукерки вкриті шоколадною глазур’ю (із корпусом на основі праліне, помадки, комбінованим та ін.);
- Кількість кожного найменування цукерок, які входять до складу подарунку, не повинна перевищувати десять одиниць;
- Кількість подарункових наборів - 62 шт. Вага одного набору – від 0,800 кг до 900 кг;
- Цукерки повинні відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" (зі змінами), ДСТУ 4135:2021 «Цукерки. Загальні технічні вимоги»,спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчуван-ня дітей у дошкільних закладах»(зі змінами), «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від15.08.2006 р. №620/563.
Шоколадні цукерки повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства аграрної полі-тики та продовольства України №157 від 13.04.2016 «Про затвердження Вимог до про-дуктів з какао та шоколаду» (зі змінами);
- Кожна цукерка має бути загорнута в обгортку,що щільно її облягає
Отже, за відсутності детальної характеристики складових солодкого подарунку, а також посилання на конкретну назву тієї чи іншої цукерки, учасник ТОВ «Країна Вільних» орі-єнтувався на технічні характеристики, визначені нормативним документом, згідно якого, на вимогу Замовника мають бути виготовлені цукерки, що входять до складу солодкого подарунку.
Хочемо зауважити, що в тендерній документації Замовника відсутня інформація в якому процентному відношення цукерки мають входити до складу подарунку (скільки помадних, скільки праліне і т.д). Визначено лише, що кількість не повинна перевищувати десяти одиниць.
Учасник ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» у складі солодкого подарунку надає 8 одиниць цукерок (Замовник встановив вимогу не більше 10-ти) в шоколадній глазурі, серед яких є праліне, помадні, комбіновані та желейні(згідно вимог Замовника)
Також Додатком №1 встановлено вимогу надати: «сертифікати відповідності, та/або посвідчення про якість, та/або декларації виробника, або інше документальне підтвердження походження продуктів харчування, що є предметом закупівлі (по кожній товарній позиції)»
На виконання даної вимоги, Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції надає скан-копію Декларації виробника/Посвідчення про якість №28 від 20.07.2024 року, видану виробником ТОВ «ГОЛУБА СВІТС», яка містить інформацію про цукерки, запропоновані Скаржником, а саме: назву продукту із зазначенням опису згідно класифікації та технічних вимог визначених нормативним документом ДСТУ 4135:2021, термін придатності, умови зберігання та посилання на нормативний документ, згідно якого вони виготовлені.
Всі інші документи, що вимагалися Замовником у складі тендерної документації надані Скаржником у повному обсязі.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з цієї підстави, Замовник порушив норми ст. 23 та ст..5 ЗУ «Про Публічні Закупівлі».
Наступною причиною відхилення стало те, що, на думку Замовника «Подарунковий набір (Фото) не відповідає вимогам замовника».
Додаток №1 ТД Замовника містить наступні вимоги щодо упаковки подарунку №1:
1. Упаковка з наявністю зображення на тематику новорічних свят (у тому випадку якщо зображення на упаковці буде містити написане поздоровлення, таке поздоровлення повинно бути написане Українською мовою.)- учасник повинен надати фото упаковки або макет;
2. Маркування згідно вимог чинного законодавства України;
3. Усі упаковки однакового дизайну;
4. Ціна упаковки входить в ціну набору;
5. Упаковка кожного набору:
- Повинна бути міцною, та такою щоб не допустити непередбачуваного її розір-вання, та розсипання цукерок;
- Дизайн на новорічну тематику
- Цукерки в наборі повинні бути надійно запаковані (упаковка може бути зав’язана, заклеєна, скріплена тощо);
- целюлозний картон щільністю не менше 270г/м2, покрита ламінацією для захисту від пошкодження дизайну, має бути нанесено тиснення в дизайні, коробка має містити ручки для легкого транспортування.
розмір коробки не менше ніж 210*70*255мм, допустиме збільшення упаковки максимум на 10мм з кожної сторони.
На виконання даної вимоги Замовника Скаржник надає фото упаковки, на якому чітко видно, що він на «тематику новорічних свят», має напис «З Новим роком» українською мовою, виготовлений з целюлозного картону з ручкою для легкого транспортування та має розміри в діапазоні визначеному Замовником. Не зрозуміло яким саме вимогам Замовника він не відповідає.
Вимоги щодо упаковки подарунку №2:
1. Упаковка з наявністю зображення на патріотичну тематику (у тому випадку, якщо зображення на упаковці буде містити напис, такий напис повинен бути Українською мовою.) – учасник повинен надати фото упаковки або макет;
2. Маркування згідно вимог чинного законодавства України;
3. Усі упаковки однакового дизайну;
4. Ціна упаковки входить в ціну набору;
5. Упаковка кожного набору:
- Повинна бути з крафтового картону, щільність не більше 300г/м2, у коробки має бути ручка для зручного переносу подарунку, на коробку має бути нанесено ди-зайн на українську тематику, патріотичний, розмір коробки не менше ніж 180*90*240мм, допустиме збільшення упаковки максимум на 20мм.
- Цукерки в наборі повинні бути надійно запаковані(упаковка може бути зав’язана,заклеєна,скріплена тощо);
На виконання даної вимоги Замовника Скаржник надає фото упаковки, на якому чітко видно, що він на «патріотичну тематику», напис «Патріотична колекція» виконано українською мовою, з ручкою, що має розміри в діапазоні визначеному Замовником. Не зрозуміло яким саме вимогам Замовника він не відповідає.
×
-
Назва доказу:
Фото упаковки подарунку. Даний документ підтверджує відповідність вимогам Замовника щодо упаковки
-
Повʼязаний документ:
фото упаковки.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг з ДСТУ 4135:2021. Даний документ містить інформацію про те які можуть бути корпуси цукерок, характеристику цукеркових мас згідно нормативного документа
-
Повʼязаний документ:
Витяг з ДСТУ 4135_2021.pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація виробника. Даний документ містить інформацію про про цукерки, запропоновані Скаржником, а саме: назву продукту із зазначенням опису згідно класифікації та технічних вимог визначених нормативним документом ДСТУ 4135:2021, термін придатності, умови зберігання та посилання на нормативний документ, згідно якого вони виготовлені
-
Повʼязаний документ:
Декларація виробника (3).pdf
-
-
Назва доказу:
Технічна специфікація (відповідність технічним вимогам Замовника). Даний документ містить інформацію про склад, вагу подарунку та відповіднісь вимогам технічної специфікації
-
Повʼязаний документ:
Технічна специфікація (відповідність технічним вимогам Замовника).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №1 ТД. Даний документ містить технічну специфікацію із зазначенням технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Солодкі подарунки (нова редакція) 2024 (1).doc
-
-
Назва доказу:
Протокол №23 від 25.07.2024 року. Даний документ містить інформацію про відхилення тендерної пропозиції Скаржники та підстави її відхилення
-
Повʼязаний документ:
протокол 23.doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» по Закупівлі ДК 021:2015:15840000-8: Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби, ідентифікатор UA-2024-07-12-002343-a
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
56c79c8af9b1414d964d7249450674d5
Заголовок пункту скарги:
Замовник застосував дискримінаційний підхід до розгляду пропозицій Учасників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "Країна Вільних" на підставі того, що "в наданих Учасником в складі Тендерної Пропозиції документах відсутні, всупереч вимогам Додатку № 1 до Тендерної документації "Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики Товару", а саме склад цукерок не підпадають до переліку ТМ «Рошен» (переваг замовника). Разом з тим, іншому учаснику ТОВ "КРАЇНА СОЛОДКИХ МРІЙ" Замовник надав 24 години на виправлення невідповідностей:
На виконання вимог пункту 43 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Мі-ністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення пуб-лічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України “Про публічні закупівлі” (зі змінами) та тендерної документації, є необхідність у затвердженні вимоги про усунення невідповідностей в інформації та документах Учасника ТОВ «КРАЇНА СО-ЛОДКИХ МРІЙ» поданих у складі тендерної пропозиції, наступного змісту: Вимога про усунення невідповідностей Перелік виявлених невідповідностей: 1) В інформація про необ-хідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від Учасни-ка/Постачальника згідно вимог даної технічної специфікації наявні посилання на конкре-тну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника 2) Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, що-до якої (яких) виявлені невідповідності: 1. Згідно Додатку № 1 до тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції», учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати: «посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструк-цію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника» 3) Учасник процедури закупівлі ТОВ «КРАЇНА СОЛОДКИХ МРІЙ» для усунення виявлених невідповід-ностей, шляхом завантаження документів та інформації через електронну систему за-купівель має надати: 1. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характери-стики предмета закупівлі від Учасника/Постачальника згідно вимог даної технічної спе-цифікації наявні посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Документи та інформацію надати з урахуванням вимог пункту 43 Особливостей, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 за № 1178 (зі змінами»).
І це зважаючи той факт, що у своїй початковій тендерній пропозиції Учасник взагалі не надав жодної інформації про склад чи точну вагу солодкого подарунку, також не надав документів, які б підтверджували якість запропонованого продукту (наданий Учасником сертифікат від-повідності №UA/1O196.Х.01427-22 від 29 квітня 2022 року, строком до 28 квітня 2024 року на момент подачі пропозиції є протермінованим), також в учасника відсутня цінова пропозиція та специфікація до договору, тому які саме невідповідності він мав усунути незрозуміло. Діючим законодавством чітко визначено, що Замовник не може надати 24 години на виправлення невідповідностей учаснику у разі коли відсутні документи в роз-ділі технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, якщо такі вимагались.
П.43. Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учас-ника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких перед-бачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною до-кументацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інфор-мації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимага-лося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета заку-півлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Надавши учаснику ТОВ «КРАЇНА СОЛОДКИХ МРІЙ» вимогу про усунення невідповідностей Замовник порушив норми п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні за-купівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та ст.5 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
На виконання вимог пункту 43 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Мі-ністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення пуб-лічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України “Про публічні закупівлі” (зі змінами) та тендерної документації, є необхідність у затвердженні вимоги про усунення невідповідностей в інформації та документах Учасника ТОВ «КРАЇНА СО-ЛОДКИХ МРІЙ» поданих у складі тендерної пропозиції, наступного змісту: Вимога про усунення невідповідностей Перелік виявлених невідповідностей: 1) В інформація про необ-хідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від Учасни-ка/Постачальника згідно вимог даної технічної специфікації наявні посилання на конкре-тну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника 2) Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, що-до якої (яких) виявлені невідповідності: 1. Згідно Додатку № 1 до тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції», учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати: «посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструк-цію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника» 3) Учасник процедури закупівлі ТОВ «КРАЇНА СОЛОДКИХ МРІЙ» для усунення виявлених невідповід-ностей, шляхом завантаження документів та інформації через електронну систему за-купівель має надати: 1. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характери-стики предмета закупівлі від Учасника/Постачальника згідно вимог даної технічної спе-цифікації наявні посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Документи та інформацію надати з урахуванням вимог пункту 43 Особливостей, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 за № 1178 (зі змінами»).
І це зважаючи той факт, що у своїй початковій тендерній пропозиції Учасник взагалі не надав жодної інформації про склад чи точну вагу солодкого подарунку, також не надав документів, які б підтверджували якість запропонованого продукту (наданий Учасником сертифікат від-повідності №UA/1O196.Х.01427-22 від 29 квітня 2022 року, строком до 28 квітня 2024 року на момент подачі пропозиції є протермінованим), також в учасника відсутня цінова пропозиція та специфікація до договору, тому які саме невідповідності він мав усунути незрозуміло. Діючим законодавством чітко визначено, що Замовник не може надати 24 години на виправлення невідповідностей учаснику у разі коли відсутні документи в роз-ділі технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, якщо такі вимагались.
П.43. Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учас-ника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких перед-бачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною до-кументацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інфор-мації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимага-лося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета заку-півлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Надавши учаснику ТОВ «КРАЇНА СОЛОДКИХ МРІЙ» вимогу про усунення невідповідностей Замовник порушив норми п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні за-купівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та ст.5 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Вимога про усунення невідповідностей. Даний документ містить повний текст вимоги
-
Повʼязаний документ:
Вимога про усунення порушення.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» по Закупівлі ДК 021:2015:15840000-8: Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби, ідентифікатор UA-2024-07-12-002343-a; Зобов’язати Замовника розглянути тендерну пропозицію учасника ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» згідно норм діючого законодавства України.