-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо, Бензин
Завершена
406 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 030.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 030.00 UAH
Період оскарження:
11.07.2024 18:01 - 09.08.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
55ab412077a44205966c24deee284625
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-11-010084-a.c2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ.pdf 01.08.2024 12:54
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (1) (1).pdf 01.08.2024 12:54
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 01.08.2024 12:54
- Скарга від 01.08.2024 на умови документації замовника КП ПЕТРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ.pdf 01.08.2024 12:54
- Скарга від 01.08.2024 на умови документації замовника UA-2024-07-11-010084-a.docx 01.08.2024 12:54
- sign.p7s 01.08.2024 13:12
- рішення від 05.08.2024 № 13212.pdf 05.08.2024 15:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.08.2024 № 13611.pdf 13.08.2024 12:20
- рішення від 12.08.2024 №13611.pdf 15.08.2024 13:25
- Пояснення 2 ПММ.doc 09.08.2024 15:39
- Пояснення 2 ПММ.pdf 09.08.2024 15:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.08.2024 14:51
Дата розгляду скарги:
12.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2024 15:43
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
15.08.2024 13:25
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
15.08.2024 13:25
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9f0482e63be24e899a8862c11c9f9729
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації умову яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник встановив вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення:
Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги:
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
11.07.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a, за предметом дизельне паливо, бензин за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
15.07.2024 року через електронну систему закупівель Скаржником була подана скарга від 15.07.2024 року щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, в якій Замовник встановив вимоги, які обмежують Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник встановив серед інших, вимогу в частині частини 1 Скарги за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a.a1, яка дозволяє взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати договір саме користування АЗС.
30.07.2024 року, у відповідній закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, Замовником було внесені зміни до тендерної документації (Додатку № 1 та Додаток № 2 до тендерної документації), які можуть бути оскаржені відповідно до абзацу 2 пункту 59 Особливостей, відповідно до якого скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання пропозиції до 05.08.2024 00:00, що свідчить про підставу Скаржника подання скарги на умови тендерної документації в частині бездіяльності Замовника та порушення своїх прав в частині наявності дискримінаційної вимоги у тендерній документації яка не була виключена за рішенням №12664-р/пк-пз від 24.07.2024, що була оскаржена у скарзі за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a.a1, в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
1. Про невиконання рішенням Комісії АМКУ №12664-р/пк-пз від 24.07.2024 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a.a1:
1.1.В редакції від 30.07.2024 року В пункті 5 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС.»
В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських АЗС ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС.»
Комісією АМКУ Рішенням №12664-р/пк-пз від 24.07.2024 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a.a1 прийнято рішення в частині 1 відповідної Скарги щодо усунення невідповідностей шляхом внесення змін до Документації в частині встановлення вимоги яка суперечить положенням п. 29 Особливостей, а саме відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону Україні «Про публічні закупівлі».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/суборенди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
11.07.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a, за предметом дизельне паливо, бензин за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
15.07.2024 року через електронну систему закупівель Скаржником була подана скарга від 15.07.2024 року щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, в якій Замовник встановив вимоги, які обмежують Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник встановив серед інших, вимогу в частині частини 1 Скарги за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a.a1, яка дозволяє взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати договір саме користування АЗС.
30.07.2024 року, у відповідній закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, Замовником було внесені зміни до тендерної документації (Додатку № 1 та Додаток № 2 до тендерної документації), які можуть бути оскаржені відповідно до абзацу 2 пункту 59 Особливостей, відповідно до якого скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання пропозиції до 05.08.2024 00:00, що свідчить про підставу Скаржника подання скарги на умови тендерної документації в частині бездіяльності Замовника та порушення своїх прав в частині наявності дискримінаційної вимоги у тендерній документації яка не була виключена за рішенням №12664-р/пк-пз від 24.07.2024, що була оскаржена у скарзі за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a.a1, в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
1. Про невиконання рішенням Комісії АМКУ №12664-р/пк-пз від 24.07.2024 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a.a1:
1.1.В редакції від 30.07.2024 року В пункті 5 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС.»
В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських АЗС ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС.»
Комісією АМКУ Рішенням №12664-р/пк-пз від 24.07.2024 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2024-07-11-010084-a.a1 прийнято рішення в частині 1 відповідної Скарги щодо усунення невідповідностей шляхом внесення змін до Документації в частині встановлення вимоги яка суперечить положенням п. 29 Особливостей, а саме відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону Україні «Про публічні закупівлі».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/суборенди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
×
-
Назва доказу:
РІШЕННЯ №12664-р/пк-пз від 24.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Рішення АМКУ.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (1) (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПЕТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ "ПЕТРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі, за предметом дизельне паливо, бензин за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-11-010084-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник встановив вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
25e99e35faf24a2cb6b871703cd83067
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-11-010084-a.a1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 15.07.2024 15:25
- Скарга від 15.07.2024 року на умови документації КП ПЕТРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ.pdf 15.07.2024 15:25
- Скарга від 15.07.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-07-11-010084-a.docx 15.07.2024 15:25
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 15.07.2024 15:25
- sign.p7s 15.07.2024 15:25
- рішення від 17.07.2024 № 12274.pdf 17.07.2024 17:41
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.07.2024 № 12664.pdf 25.07.2024 12:04
- рішення від 24.07.2024 № 12664.pdf 26.07.2024 16:22
- Пояснення ПММ.pdf 19.07.2024 12:19
- Пояснення ПММ.doc 19.07.2024 12:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.07.2024 15:39
Дата розгляду скарги:
24.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.07.2024 17:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.07.2024 16:22
Дата виконання рішення Замовником:
30.07.2024 17:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання РІШЕННЯ №12664-р/пк-пз від 24.07.2024 Замовником було внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a45e9a0664f24140b807b68487fa9f1f
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1.В пункті 5 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС. Лиcт від партнера про те, що у разі закінчення дії договору раніше ніж закінчується термін постачання товару, що є предметом закупівлі, дія договору між учасником та партнером буде продовжена на строк не менше ніж термін постачання товару, що є предметом закупівлі та з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом 2024 року за смарт-картками та талонами зразка Учасника. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити цей електронний підпис. Змістом такого листа має бути передбачено найменування Замовника цих торгів та ідентифікатор закупівлі.»
В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС. Лиcт від партнера про те, що у разі закінчення дії договору раніше ніж закінчується термін постачання товару, що є предметом закупівлі, дія договору між учасником та партнером буде продовжена на строк не менше ніж термін постачання товару, що є предметом закупівлі та з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом 2024 року за смарт-картками та талонами зразка Учасника. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити цей електронний підпис. Змістом такого листа має бути передбачено найменування Замовника цих торгів та ідентифікатор закупівлі.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС. Лиcт від партнера про те, що у разі закінчення дії договору раніше ніж закінчується термін постачання товару, що є предметом закупівлі, дія договору між учасником та партнером буде продовжена на строк не менше ніж термін постачання товару, що є предметом закупівлі та з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом 2024 року за смарт-картками та талонами зразка Учасника. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити цей електронний підпис. Змістом такого листа має бути передбачено найменування Замовника цих торгів та ідентифікатор закупівлі.»
В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС. Лиcт від партнера про те, що у разі закінчення дії договору раніше ніж закінчується термін постачання товару, що є предметом закупівлі, дія договору між учасником та партнером буде продовжена на строк не менше ніж термін постачання товару, що є предметом закупівлі та з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом 2024 року за смарт-картками та талонами зразка Учасника. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити цей електронний підпис. Змістом такого листа має бути передбачено найменування Замовника цих торгів та ідентифікатор закупівлі.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Проект договору згідно Додатку № 3 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 15.07.2024 року на умови документації КП ПЕТРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПЕТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ "ПЕТРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ" внести зміни до тендерної документації за предметом дизельне паливо, бензин за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-11-010084-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
53e0eb278f4746848c2dbe5752e2ebe3
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2.В пункті 5 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС.»
В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських АЗС ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/суборенди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта)
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС.»
В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських АЗС ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС:
«Учасник надає лист-гарантію від партнерів, у разі наявності партнерських АЗС, про чинність договорів користування АЗС.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/суборенди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта)
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПЕТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ "ПЕТРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ" внести зміни до тендерної документації за предметом дизельне паливо, бензин за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-11-010084-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів ВИКЛЮЧНО на право користування АЗС;
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
1ebcd91d6d8845aea849989032808ca1
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації встановлено вимогу щодо терміну дії смарт-карток та талонів на відпуск товару – не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В пункті 3 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії смарт-карток та талонів на відпуск товару – не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником:
«Термін дії смарт-карток та талонів на відпуск товару – не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником (надати гарантійний лист).»
В пункті 5 Додатку № 1 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«У випадку, якщо Учасник не є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений у Таблиці 1 даного додатку тендерної документації, такий учасник має надати*:
- лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 1 даного додатку тендерної документації по смарт-карткам та талонам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії смарт-карток та талонів, а саме: не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником з можливістю пролонгації смарт-карток та талонів). На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, яка його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
В пункті 5 Додатку № 1 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«Також надається оригінал листа від власника (емітента) товару (смарт-карток та талонів на пальне), що виданий Учаснику, з підтвердженням та гарантією, що зразки смарт-карток та талонів, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, мають строк дії з дати їх видачі Замовнику не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником. Лист повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи власника (емітента) смарт-карток та талонів, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу:
«Термін дії смарт-карток та талонів на відпуск товару – не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником (надати гарантійний лист).»
В Додатку № 2 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«У випадку, якщо Учасник не є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений у Таблиці 1 даного додатку тендерної документації, такий учасник має надати*:
- лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 1 даного додатку тендерної документації по смарт-карткам та талонам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії смарт-карток та талонів, а саме: не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником з можливістю пролонгації смарт-карток та талонів). На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, яка його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
В Додатку № 2 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«Також надається оригінал листа від власника (емітента) товару (смарт-карток та талонів на пальне), що виданий Учаснику, з підтвердженням та гарантією, що зразки смарт-карток та талонів, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, мають строк дії з дати їх видачі Замовнику не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником. Лист повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи власника (емітента) смарт-карток та талонів, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 3 до ТД визначено у Розділі 10. Інші умови: «10.1 Даний Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами і діє до 31 грудня 2024 року.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «до 26 грудня 2024 року включно».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів (дозволів), який повинен становити не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 26.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 11.07.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 19.07.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником – а отже, закінчуватись щонайменше 19.07.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 3 до ТД та вимог Додатку № 2 до ТД та Додатку № 1 до ТД щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів (смарт-карток та талонів на пальне).
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів (дозволів) не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта)
2.1. В пункті 3 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії смарт-карток та талонів на відпуск товару – не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником:
«Термін дії смарт-карток та талонів на відпуск товару – не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником (надати гарантійний лист).»
В пункті 5 Додатку № 1 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«У випадку, якщо Учасник не є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений у Таблиці 1 даного додатку тендерної документації, такий учасник має надати*:
- лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 1 даного додатку тендерної документації по смарт-карткам та талонам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії смарт-карток та талонів, а саме: не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником з можливістю пролонгації смарт-карток та талонів). На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, яка його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
В пункті 5 Додатку № 1 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«Також надається оригінал листа від власника (емітента) товару (смарт-карток та талонів на пальне), що виданий Учаснику, з підтвердженням та гарантією, що зразки смарт-карток та талонів, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, мають строк дії з дати їх видачі Замовнику не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником. Лист повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи власника (емітента) смарт-карток та талонів, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу:
«Термін дії смарт-карток та талонів на відпуск товару – не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником (надати гарантійний лист).»
В Додатку № 2 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«У випадку, якщо Учасник не є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений у Таблиці 1 даного додатку тендерної документації, такий учасник має надати*:
- лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 1 даного додатку тендерної документації по смарт-карткам та талонам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії смарт-карток та талонів, а саме: не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником з можливістю пролонгації смарт-карток та талонів). На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, яка його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
В Додатку № 2 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«Також надається оригінал листа від власника (емітента) товару (смарт-карток та талонів на пальне), що виданий Учаснику, з підтвердженням та гарантією, що зразки смарт-карток та талонів, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, мають строк дії з дати їх видачі Замовнику не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником. Лист повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи власника (емітента) смарт-карток та талонів, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 3 до ТД визначено у Розділі 10. Інші умови: «10.1 Даний Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами і діє до 31 грудня 2024 року.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «до 26 грудня 2024 року включно».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів (дозволів), який повинен становити не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 26.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 11.07.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 19.07.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником – а отже, закінчуватись щонайменше 19.07.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 3 до ТД та вимог Додатку № 2 до ТД та Додатку № 1 до ТД щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів (смарт-карток та талонів на пальне).
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів (дозволів) не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта)
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Проект договору згідно Додатку № 3 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 15.07.2024 року на умови документації КП ПЕТРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПЕТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ "ПЕТРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ" внести зміни до тендерної документації за предметом дизельне паливо, бензин за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-11-010084-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації встановлено вимогу щодо терміну дії смарт-карток та талонів на відпуск товару – не менше 12 місяців з дати отримання їх Замовником.