-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт.
Строк поставки товарів: 30 днів з дати отримання письмової заявки Замовника, але не пізніше 20.12.2024.
Завершена
603 750.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 018.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 018.75 UAH
Період оскарження:
11.07.2024 16:04 - 25.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
86032e56417c45e1aeaae23d2afff92e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-11-008833-a.a1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація про відповідність Haier Д 0070 2024 Фарм холод.pdf 15.07.2024 16:57
- Скарга ТОВ Ледум .pdf 15.07.2024 16:57
- Додаток_2_(Технічні_вимоги).pdf 15.07.2024 16:57
- sign.p7s 15.07.2024 17:16
- Оплата скарги.pdf 15.07.2024 17:28
- Рішення від 17.07.2024 №12283.pdf 17.07.2024 18:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.07.2024 №12683.pdf 25.07.2024 11:40
- Рішення від 24.07.2024 №12683.pdf 29.07.2024 14:15
- Лист вих. 061-7090.pdf 19.07.2024 16:31
- Антимонопольний_ скарга ЛЕДУМ (на рішення 12283).DOCX 19.07.2024 16:31
- Додаток 2 (Технічні вимоги) зміни 1.doc 19.07.2024 16:31
- Інструкція Qingdao Antech.pdf 19.07.2024 16:31
- Буклет Meiling Cryogenics.pdf 19.07.2024 16:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.07.2024 17:25
Дата розгляду скарги:
24.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.07.2024 18:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.07.2024 14:15
Дата виконання рішення Замовником:
22.08.2024 16:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.07.2024 № 12683-р/пк-пз внесено зміни до вимог тендерної документації на закупівлю.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
22ecea7f602245b9b47c60f7ee302035
Заголовок пункту скарги:
Наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінаційні.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
11.07.2024р. Замовник оголосив закупівлю: «ДК021:2015:42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт.)».
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ «Ледум», що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за пунктом 2 Медико-технічних вимог Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт.), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати САМЕ ТАКІ медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИМОГ (зокрема, за наявності таких дискримінаційних вимог як: «Об'єм 60 ± 5 л»).
Слід зазначити, що наразі існують інші виробники, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ «Ледум», та мають можливість запропонувати згадані вище медичні вироби, які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, однак з іншими технічними характеристиками (зокрема: «Об'єм 60 ± 8 л»).
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника ТОВ «Ледум» можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ «Ледум» має можливість поставити дані медичні вироби (Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт.)) згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог)!!!
Вищезгадані встановлені Замовником сукупні вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, наявність вищенаведених дискримінаційних вимог — СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції Замовника (оскільки ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) суттєво обмежує конкуренцію та порушує права учасника ТОВ «Ледум» (позбавляє можливості прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати свої медичні вироби з іншими технічними характеристиками).
Також, наявні дискриміні вимоги у абзаці 2 Пункту 2 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації, де Замовником зазначено: «Якщо обладнання не є медичним виробом, учасник надає лист-роз’яснення.» Вважаємо дані вимоги необхідно виключити з абзацу 2 Пункту 2 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації, з наступних дискримінаційних підстав.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Під час здійснення закупівлі медичних виробів предмет закупівлі визначається за показником п’ятьма цифрами Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів», наказом Міністерства економіки України від 24 травня 2023 №4139.
У Тендерній документації (UA-2024-07-11-008833-a) Замовник визначив наступний предмет закупівлі: ДК021:2015:42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт., які закуповуються для використання в медичних закладах та з метою зберігання ліків, тест-наборів, реагентів, вакцин та ін. (Додаток 2 до тендерної документації). А тому дане обладнання повинне бути саме медичними.
Отже, Замовник, дотримуючись норм Закону, визначає предмет закупівлі медичних виробів за показником п’яти цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, із зазначенням у дужках коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економіки України від 24 травня 2023 №4139.
Тобто закуповується Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник), як медичний виріб.
Слід також зазначити, що введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів можливо лише за умови відповідності одному з трьох Технічних регламентів щодо медичних виробів, а саме:
• Технічному регламенту щодо медичних виробів, який затверджено Постановою Кабінету міністрів України №753 від 02.10.2013 р. «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів»,
• Технічному регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, який затверджено Постановою Кабінету міністрів України №754 від 02.10.2013 р. «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro»,
• Технічному регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують, який затверджено Постановою Кабінсту міністрів України №755 від 02.10.2013 р. «Про затвердження Технічногорегламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують».
Отже, медичні вироби повинні відповідати вимогам ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ щодо медичних виробів, а підтвердженням відповідності є Сертифікат та/або Декларація про відповідність з обов’язковим маркуванням національним знаком відповідності.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ «Ледум», що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за пунктом 2 Медико-технічних вимог Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт.), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати САМЕ ТАКІ медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИМОГ (зокрема, за наявності таких дискримінаційних вимог як: «Об'єм 60 ± 5 л»).
Слід зазначити, що наразі існують інші виробники, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ «Ледум», та мають можливість запропонувати згадані вище медичні вироби, які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, однак з іншими технічними характеристиками (зокрема: «Об'єм 60 ± 8 л»).
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника ТОВ «Ледум» можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ «Ледум» має можливість поставити дані медичні вироби (Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт.)) згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог)!!!
Вищезгадані встановлені Замовником сукупні вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, наявність вищенаведених дискримінаційних вимог — СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції Замовника (оскільки ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) суттєво обмежує конкуренцію та порушує права учасника ТОВ «Ледум» (позбавляє можливості прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати свої медичні вироби з іншими технічними характеристиками).
Також, наявні дискриміні вимоги у абзаці 2 Пункту 2 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації, де Замовником зазначено: «Якщо обладнання не є медичним виробом, учасник надає лист-роз’яснення.» Вважаємо дані вимоги необхідно виключити з абзацу 2 Пункту 2 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації, з наступних дискримінаційних підстав.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Під час здійснення закупівлі медичних виробів предмет закупівлі визначається за показником п’ятьма цифрами Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів», наказом Міністерства економіки України від 24 травня 2023 №4139.
У Тендерній документації (UA-2024-07-11-008833-a) Замовник визначив наступний предмет закупівлі: ДК021:2015:42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт., які закуповуються для використання в медичних закладах та з метою зберігання ліків, тест-наборів, реагентів, вакцин та ін. (Додаток 2 до тендерної документації). А тому дане обладнання повинне бути саме медичними.
Отже, Замовник, дотримуючись норм Закону, визначає предмет закупівлі медичних виробів за показником п’яти цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, із зазначенням у дужках коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економіки України від 24 травня 2023 №4139.
Тобто закуповується Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник), як медичний виріб.
Слід також зазначити, що введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів можливо лише за умови відповідності одному з трьох Технічних регламентів щодо медичних виробів, а саме:
• Технічному регламенту щодо медичних виробів, який затверджено Постановою Кабінету міністрів України №753 від 02.10.2013 р. «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів»,
• Технічному регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, який затверджено Постановою Кабінету міністрів України №754 від 02.10.2013 р. «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro»,
• Технічному регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують, який затверджено Постановою Кабінсту міністрів України №755 від 02.10.2013 р. «Про затвердження Технічногорегламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують».
Отже, медичні вироби повинні відповідати вимогам ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ щодо медичних виробів, а підтвердженням відповідності є Сертифікат та/або Декларація про відповідність з обов’язковим маркуванням національним знаком відповідності.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
×
-
Назва доказу:
Пункт 2 Медико-технічних вимог Додатку 2 до тендерної документації (UA-2024-07-11-008833-a)
-
Повʼязаний документ:
Додаток_2_(Технічні_вимоги).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: «ДК 021:2015:42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Холодильник медичний фармацевтичний (17156 Фармацевтичний холодильник) - 15 шт.)» (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-11-008833-a). 2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2024-07-11-008833-a. 3.Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації: - Пункт 2 Медико-технічних вимог Додатку 2 до тендерної документації та викласти у наступній редакції: «Об'єм 60 ± 8 л»; - Абзац 2 пункту 2 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації «Якщо обладнання не є медичним виробом, учасник надає лист-роз’яснення.» виключити (інші вимоги Додатку 2 — без змін).