• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин; Дизельне паливо

Торги відмінено

672 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 362.50 UAH
Період оскарження: 11.07.2024 15:17 - 08.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 1e6c3b151e9d44dcae9f7d9ea4c43fcc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-11-007063-a.b1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.07.2024 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.07.2024 12:00
Дата виконання рішення Замовником: 05.08.2024 11:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 518afb200e3643dbb7310001c785d78c
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1.В пункті 3 Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника:
«3. Поставка талонів (карток/ смарт-карток/ збірних відомостей) проводиться частинами за письмовим узгодженням сторін, але не пізніше 31.12.2024. Поставка здійснюється за адресою: 19700, Україна, Черкаська область, м. Золотоноша, АЗС в м. Золотоноша. Учасник повинен підтвердити наявність не менше 1 (однієї) АЗС (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка Учасника.»

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b4787ce6cfe94eeaacc11dfd82597e4f
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС ВИКЛЮЧНО у м. Золотоноша, Черкаської області;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2.В пункті 3 Додатку № 3 до ТД: Замовником встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС ВИКЛЮЧНО у м. Золотоноша, Черкаської області:
«3. Поставка талонів (карток/ смарт-карток/ збірних відомостей) проводиться частинами за письмовим узгодженням сторін, але не пізніше 31.12.2024. Поставка здійснюється за адресою: 19700, Україна, Черкаська область, м. Золотоноша, АЗС в м. Золотоноша. Учасник повинен підтвердити наявність не менше 1 (однієї) АЗС (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка Учасника.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника – не менше 1 (однієї) АЗС в м. Золотоноша, що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ: - Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ – що знаходиться на відстані 5,5 км до Замовника та на відстані 2,00 км від територіальних меж міста Золотоноша, Черкаської області, а отже не знаходиться в адміністративно-територіальних межах міста Золотоноша.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності АЗС ВИКЛЮЧНО в місті Золотоноша.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться 2,00 км від територіальних меж міста Золотоноша, Черкаської області, наявні підстави для збільшення відстані до АЗС учасників або визначення можливості місцезнаходження АЗС не тільки в межах міста Золотоноша.

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) та кваліфікаційні критерії в частині наявності матеріально-технічної бази учасника.
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин; Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме в м. Золотоноша не менше 1 (однієї) АЗС, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Бензин А-95 в кількості 2500 літрів та Дизельне паливо в кількості 10 000 літрів.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- підтвердження наявності в м. Золотоноша не менше 1 (однієї) АЗС;
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0898e8bcdc354149b931c8294457fe98
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації встановлено вимогу щодо терміну дії талонів (карток/смарт-карток, забірних відомостей), який повинен становити не менше 12 місяців.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Про суперечливі умови тендерної документації:

2.1. В пункті 3 Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів (карток/смарт-карток, забірних відомостей), який повинен становити не менше 12 місяців:
«Термін дії талонів по 10 л., або 15 л, або 20 л., або 40 л. (карток/ смарт-карток/ збірних відомостей) повинен становити не менше 12 місяців, про що учасником у складі тендерної пропозиції повинен бути наданий гарантійний лист.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 6.3. Поставка товару: «6.3. Строк передачі товару: з дати укладення договору до 31.12.2024 року. »
Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 11.2. Строк дії договору: «11.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до «31» грудня 2024 року, а в частини взятих на себе зобов’язань – до їх повного виконання.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «З моменту укладання договору до 31.12.2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів (дозволів), який повинен становити не менше 12 місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 11.07.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 19.07.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців – а отже, закінчуватись щонайменше 19.07.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та вимог Додатку № 3 до ТД Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів (карток/ смарт-карток/ збірних відомостей).
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів (дозволів) не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації