• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт пошкодженої внаслідок воєнних дій будівлі КНП "ЦПМСД №3" Деснянського району м. Києва за адресою : м. Київ, вул. Ореста Левицького,18-А

Торги не відбулися

14 291 513.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 71 457.57 UAH
Період оскарження: 11.07.2024 00:05 - 23.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про визначення переможця

Номер: 7194a8051d634d09ae0085c492153aa5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-11-000004-a.b1
Назва: Скарга на рішення про визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2024 17:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.08.2024 12:28
Дата виконання рішення Замовником: 30.08.2024 15:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноваженою особою рішення АМКУ № 14196-р/пк-пз від 22.08.2024 року виконано
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 69b58b210fa244d5a8e7cd492f8c3c68
Заголовок пункту скарги: Заперечення згідно документів наданих Переможцем щодо мтб
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1.Умови Тендерної документації
Відповідно до п.1 Додатку 2 до Тендерної Учасники На підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
У разі надання у складі тендерної пропозиції договору найму транспортного засобу за участю фізичної особи, такий договір має бути нотаріально посвідчений.
На транспортний засіб (будівельні машини) обов’язково надається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Перелік мінімально – необхідного обладнання, будівельних машин та механізмів, що мають бути залучені до виконання робіт, зокрема:
- автомобілі бортові – не менше 1 од.
1.2.Заперечення згідно документів наданих Переможцем
В складі Тендерної пропозиції Переможця надано Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника.
В зазначеній довідці надано інформацію про наявність: Вантажний –загальний бортовий марки DAF CF85, реєстраційний номер КА9744СН в кількості -1, Орендований, договір оренди спецтехніки №12-02/24-1 від 12.02.2024 року.
Переможцем також надано договір оренди спецтехніки №12-02/24-1 від 12.02.2024 року, який не містить інформації про транспортний засіб Вантажний –загальний бортовий марки DAF CF85, реєстраційний номер КА9744СН.
Крім того в складі Тендерної пропозиції Переможця надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХА 985069 на транспортний засіб Вантажний –загальний бортовий марки DAF CF85, реєстраційний номер КА9744СН. При цьому даний транспортний засіб зареєстровано на власника фізичну особу – Гринь Валентину Олексіївну.
Таким чином власником зазначеного в довідці транспортного засобу є фізична особа.
Відповідно до ч. 1 ст. 759 Цивільного кодексу України (далі ЦКУ) за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Відповідно до ч. 1 ст. 798 ЦКУ предметом договору найму транспортного засобу можуть бути повітряні, морські, річкові судна, а також наземні самохідні транспортні засоби тощо.
Відповідно до ч. 2 ст. 799 ЦКУ договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню.
Відповідно до ст. 203 ЦКУ зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до ст. 209 ЦКУ правочин, який вчинений у письмовій формі, підлягає нотаріальному посвідченню лише у випадках, встановлених законом або домовленістю сторін. Нотаріальне посвідчення правочину здійснюється нотаріусом або іншою посадовою особою, яка відповідно до закону має право на вчинення такої нотаріальної дії, шляхом вчинення на документі, в якому викладено текст правочину, посвідчувального напису. Нотаріальне посвідчення може бути вчинене на тексті лише такого правочину, який відповідає загальним вимогам, встановленим статтею 203 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1-2 ст. 215 ЦКУ підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Відповідно до ч.1 ст. 220 ЦКУ у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним.
Відповідно до ч.1 ст. 216 ЦКУ недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.
Таким чином учасником не підтверджено наявності в нього автомобіля бортового в кількості не менше 1 одиниці.
Замовник повинен був врахувати наступне.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Таким чином, у випадку встановлення невідповідностей, Замовник повинен був надати 24 години на виправлення невідповідностей, чого ним не було здійснено.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 72f5c05db31e4c2ca26b1e7c0db42f2b
Заголовок пункту скарги: Заперечення щодо Переможця В складі Тендерної пропозиції надано кошторисну документацію, яка не відповідає умовам Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2.1.Умови Тендерної документації
Відповідно до п. 3 Додатку 4 до Тендерної документації у складі пропозиції Учасник надає наступні документи:
3.1. Проектно-кошторисну документацію розроблену в програмному комплексі АВК-5 (або аналог) не нижче версії 3.9.0.
Проектно-кошторисна документація повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства Розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (надалі - Настанова), підписана Учасником та завірена «мокрою печаткою» ( у разі наявності). Договірна ціна є твердою (згідно Настанови) та не може бути змінена, окрім випадків, передбачених законодавством України (п. 24 Постанова КМУ від 01.08.2005 № 668 та п.19 Особливостей));
При розрахунку проектно-кошторисної документації витрати на службу замовника, технічний нагляд, авторський нагляд не враховуються.
Проєктно-коштрисна документація повинна містити:
- договірна ціна з пояснювальною запискою;
- підсумкова відомість ресурсів;
- відомість обсягів робіт;
- об’єктний кошторис;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку;
- перелік основних матеріальних ресурсів.
Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами. Договірна ціна повинна бути визначена згідно з Настановою та технічним завданням. Проектно-кошторисну документацію надати у форматі pdf та у форматі imd.
Якщо кошторисна документація Учасника містить не весь перелік робіт або зміну обсягів та складу робіт (та/або не розцінені всі пункти технічного завдання) згідно з технічним завданням або відсутня взагалі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації, та відхиляється Замовником.
2.2.Заперечення щодо Переможця
В складі Тендерної пропозиції надано кошторисну документацію, яка не відповідає умовам Тендерної документації.
В складі Тендерної пропозиції надано:
- Пояснювальну записку (стор.101-102 файл «Кошторис») яка містить наступну інформацію:
1. Показник витрат на покриття ризиків усіх учасників будівництва, Настанова (4.40) 2,50%.
- Договірну ціну (стор.101-102 файл «Кошторис»), яка в п.9 містить інформацію про розрахунок 11 Кошти на покриття ризиків 263,14152 тис. грн., а в пункті (між 6 і 7) Разом 10 525,66097 грн.
- Об’єктний кошторис №02-01 відповідно до якого кошторисна вартість об’єкту 10 525,66097 грн.
- Розрахунку 11 Кошти на покриття ризиків (стор.107 файл «Кошторис») на суму 263,14152 тис.грн.
Зважаючи на зазначені цифри, крім того, що в пояснювальній записці зазначено про показник витрат на покриття ризиків усіх учасників будівництва - 2,50%., також можна встановити про те, що в договірній ціні зазначено показник витрат на покриття ризиків закладено в розмірі 2,50%:
10 525,66097 : 263,14152=40
100%:40=2,5
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" затвердити кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до пункту 4.40 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві", кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування:
1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат;
2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів.
Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків.
Відповідно п. 5.31 до Настанови з визначення вартості будівництва:
У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Відповідно до зміни № 3 до кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України 22 вересня 2023 № 854:
4.3. В абзаці першому пункту 5.31. слово "враховуються" замінити словами "можуть враховуватися".
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, (надалі - Настанова) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Таким чином у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуються (або можуть не враховуватись) кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт.
Разом з тим, зважаючи на те, що Переможець в договірній ціні врахував кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, то він повинен був притримуватися вимоги, щодо врахуванням коштів на покритті ризиків за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%.
Зважаючи на зазначені невідповідності Тендерна пропозиція не відповідає умовам Тендерної документації, та підлягає відхиленню.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі .
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Визначивши переможцем процедури закупівлі ТОВ «МС-БІЛД» Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір