-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 18330000-1 Футболки та сорочки (Футболки)
Закупівля здійснюється для потреб військовослужбовців, відповідно до Програми заходів щодо підготовки місцевого населення до національного спротиву та територіальної оборони на території Солонківської сільської ради на 2024 рік.
Завершена
265 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 325.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 325.00 UAH
Період оскарження:
10.07.2024 17:20 - 15.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій
Номер:
525da7de4ea44f72857d6c35623207eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-10-009546-a.b1
Назва:
Про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій
Скарга:
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій
10 липня 2024 року СОЛОНКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) оприлюднила оголошення про закупівлю: UA-2024-07-10-009546-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015 18330000-1 Футболки та сорочки (Футболки).
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій до участі у тендерній процедурі «Відкриті торги з особливостями» було подано 2 (дві) тендерні пропозиції, а саме:
1. ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
2. ТОВ "КОМПАНІЯ ТЕКСТИЛЬ ГРУП".
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВ-МОДА"
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ КОМПАНІЯ «ПІРЕНА».
Протокольним рішенням уповноваженої особи від 23 липня 2024 року відхилено тендерну пропозицію ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості).
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його незаконним і таким, що порушує його права, законні інтереси та завдає економічної шкоди, оскільки останнє прийняте з порушенням вимог діючого законодавства, що пояснюється наступним.
По-перше, у Додатку 2 до тендерної документації Замовником визначено детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Так, відповідно до пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції таблицю відповідності запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника із зазначенням всіх технічних, якісних, кількісних характеристик та торгової марки виробника запропонованого учасником товару.
На виконання вказаної вимоги тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Довідку про відповідність запропонованого товару № 121/55-24 (файл «Таблиця відповідності.pdf»).
Звертаю увагу Колегії, що вказаній довідці Скаржником зазначено опис технічних, якісних та кількісних характеристик запропонованого до постачання товару, а саме відображено всі технічні, якісні та кількісних характеристики товару, які і вимагаюся Замовником згідно технічної специфікації, а саме таблиці, яка міститься у Додатку 2 до тендерної документації.
Замовник у своєму протокольному рішення від 23 липня 2024 року підтверджує надання документа передбаченого пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації, однак зазначає, що у наданому документі не відображено всі технічні, якісні та кількісні характеристики, при цьому Скаржник не зазначає які саме технічні, якісні та кількісні характеристики не відображено у наданому документі.
Так, відповідно до технічної специфікації відображеної у Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено наступні технічні характеристики товару, що є предметом закупівлі даних торгів (футболки), а саме:
Колір виробу – олива
Тканина виробу: трикотажне кулірне полотно з еластаном, гладкофарбоване: 95% бавовна, 5% еластан із щільністю тканини не менше 140 г/м².
Сезон – літо
Виріб складається з пілочки, спинки та рукавів. Пілочка суцільнокрійна. На пілочці з лівої сторони на рівні лінії грудей розташована емблема Збройних Сил України, нанесена чорними нитками методом машинної вишивки. Спинка суцільнокроєна. Рукав вшивний, одношовний, короткий. Горловина виробу оброблена обшивкою. Зрізи горловини спинки з внутрішньої сторони закриті бейкою. Низ виробу та рукавів оброблені швом у підгин.
Кількість: 1060 шт.
Звертаю увагу Колегії, що інших технічних, якісних та кількісних характеристик до предмету закупівлі Замовником не встановлено, а ті які передбачені вказаним документом, відображені у наданому документі (файл «Таблиця відповідності.pdf»), а саме відображено найменування запропонованого товару, кількість, колір, сезон та тканину виробу, а також інформацію з чого складається виріб, який повністю відповідає встановленим технічним вимогам.
Враховуючи зазначене, Скаржником в повному обсязі виконано вимогу передбачену пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації, а Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави.
По-друге, відповідно до пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації передбачено вимогу, відповідно до якої учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати гарантійний лист від виробника, про можливість забезпечення пошиву за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Скаржником у складі тендерної пропозицій надано Авторизаційний лист від виробника товару № 19/04/24 (файл «Авторизаційний лист.pdf») відповідно до якого Скаржник наділений повноваженням офіційного представництва інтересів ТОВ «УКРСИСТЕМТРЕЙД» на території України.
У зв’язку з чим Скаржник надав у складі тендерної пропозиції гарантійний лист № 121/65-47 (файл «Гарантійний лист про індивідуальні заміри.pdf») яким Скаржник, як офіційний представник виробника, гарантував, що має можливість забезпечення пошиву запропонованого товару до постачання за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Враховуючи зазначене Скаржником виконано вимогу передбачену пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації в повному обсязі.
Однак навіть у разі, якщо Замовник вважає, що дану вимог не виконано, а бо не виконано в повному обсязі тому Замовник мав би застосувати положення передбачені пунктом 43 Особливостей, відповідно до яких у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи те, що вказана вимога тендерної документації не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а тому Замовник мав би надати 24 години на усунення виявлених невідповідностей, а не відхиляти тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
По-третє, відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-07-10-009546-a, що міститься в електронній системі закупівель, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-009546-a Замовником дані торги оприлюднено 10 липня 2024 року о 17:20.
Враховуючи те, що 09 липня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 5 липня 2024 року № 782 Замовник починаючи з вказаної дати зобов’язаний проводити публічні закупівлі з урахуванням внесених змін.
Так, відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Звертаю увагу Колегії, що тендерна документація Замовника, яка міститься в електронній системі закупівель, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-009546-a, не містить окремого додатку до тендерної документації в якому було зазначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Окрім того прошу Колегію взяти до уваги, що в складі тендерної документації відсутні саме відповідний перелік, який оформлений як окремий додаток, згідно якого учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний був надати:
- таблицю відповідності запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника із зазначенням всіх технічних, якісних, кількісних характеристик та торгової марки виробника запропонованого учасником товару.
- гарантійний лист від виробника, про можливість забезпечення пошиву за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Зазначені вимоги щодо надання документів, містяться лише у Додатку 2 до тендерної документації, у якому Замовником визначено лише детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, тобто у даному Додатку до тендерної документації зазначено специфікацію предмета закупівлі, якого технічні характеристика, а не визначено як Додаток який містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Не дотримання Замовником вимог передбачених абзацом абзацу 10 пункту 28 Особливостей не може слугувати підставою для відхилення найбільше економічно вигідної тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Враховуючи те, що зазначені Замовником вимоги у протокольному рішенні від 23 липня 2024 року, які Замовник вважає, що Скаржник не виконав, не передбачені у переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який мав би бути оформлений як окремий додаток до тендерної документації, у зв’язку з чим Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Щодо порушених прав скаржника та підстав для подання скарги
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, безпідставне відхилення пропозиції Скаржника.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу неправомірного відхилення пропозиції скаржника полягає у тому, що Суб’єкт оскарження має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах і при розгляді тендерної пропозиції Замовником було порушено положення тендерної документації, вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку.
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Згідно абзацу 3 пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю..
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям ізловживанням.
У разі дотримання замовником вимог Закону, він повинен був укласти з нами договір про закупівлю. Це беззаперечно порушує наші права як учасника процедури закупівлі.
Тому, рішення, яке прийняте замовником, є неправомірним і підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язання Замовника скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень у процедурі закупівель UA-2024-07-10-009546-a та зобов’язати замовника усунути допущене ним порушення, а саме скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
3. Повідомити сторони про дату, час та місце розгляду скарги.
Додатки:
1. Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року.
2. Довідка про відповідність запропонованого товару № 121/55-24.
3. Авторизаційний лист від виробника товару № 19/04/24.
4. Гарантійний лист № 121/65-47.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-07-10-009546-a.docx 25.07.2024 18:22
- Авторизаційний лист.pdf 25.07.2024 18:22
- Гарантійний лист про індивідуальні заміри.pdf 25.07.2024 18:22
- Скарга UA-2024-07-10-009546-a.pdf.asice 25.07.2024 18:22
- ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ (2).pdf 25.07.2024 18:22
- Таблиця відповідності_1.pdf 25.07.2024 18:22
- Скарга UA-2024-07-10-009546-a.pdf 25.07.2024 18:22
- sign.p7s 25.07.2024 18:22
- рішення від 29.07.2024 № 12856.pdf 29.07.2024 15:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.07.2024 № 13350.pdf 07.08.2024 12:13
- рішення від 06.08.2024 № 13350.pdf 09.08.2024 11:18
- Пояснення .docx 31.07.2024 11:17
- Пояснення.pdf 31.07.2024 11:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.07.2024 18:34
Дата розгляду скарги:
06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2024 15:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
09.08.2024 11:19
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c8f4257585524b038a688215cf2059b4
Заголовок пункту скарги:
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення:
Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій
10 липня 2024 року СОЛОНКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) оприлюднила оголошення про закупівлю: UA-2024-07-10-009546-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015 18330000-1 Футболки та сорочки (Футболки).
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій до участі у тендерній процедурі «Відкриті торги з особливостями» було подано 2 (дві) тендерні пропозиції, а саме:
1. ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
2. ТОВ "КОМПАНІЯ ТЕКСТИЛЬ ГРУП".
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВ-МОДА"
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ КОМПАНІЯ «ПІРЕНА».
Протокольним рішенням уповноваженої особи від 23 липня 2024 року відхилено тендерну пропозицію ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості).
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його незаконним і таким, що порушує його права, законні інтереси та завдає економічної шкоди, оскільки останнє прийняте з порушенням вимог діючого законодавства, що пояснюється наступним.
По-перше, у Додатку 2 до тендерної документації Замовником визначено детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Так, відповідно до пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції таблицю відповідності запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника із зазначенням всіх технічних, якісних, кількісних характеристик та торгової марки виробника запропонованого учасником товару.
На виконання вказаної вимоги тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Довідку про відповідність запропонованого товару № 121/55-24 (файл «Таблиця відповідності.pdf»).
Звертаю увагу Колегії, що вказаній довідці Скаржником зазначено опис технічних, якісних та кількісних характеристик запропонованого до постачання товару, а саме відображено всі технічні, якісні та кількісних характеристики товару, які і вимагаюся Замовником згідно технічної специфікації, а саме таблиці, яка міститься у Додатку 2 до тендерної документації.
Замовник у своєму протокольному рішення від 23 липня 2024 року підтверджує надання документа передбаченого пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації, однак зазначає, що у наданому документі не відображено всі технічні, якісні та кількісні характеристики, при цьому Скаржник не зазначає які саме технічні, якісні та кількісні характеристики не відображено у наданому документі.
Так, відповідно до технічної специфікації відображеної у Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено наступні технічні характеристики товару, що є предметом закупівлі даних торгів (футболки), а саме:
Колір виробу – олива
Тканина виробу: трикотажне кулірне полотно з еластаном, гладкофарбоване: 95% бавовна, 5% еластан із щільністю тканини не менше 140 г/м².
Сезон – літо
Виріб складається з пілочки, спинки та рукавів. Пілочка суцільнокрійна. На пілочці з лівої сторони на рівні лінії грудей розташована емблема Збройних Сил України, нанесена чорними нитками методом машинної вишивки. Спинка суцільнокроєна. Рукав вшивний, одношовний, короткий. Горловина виробу оброблена обшивкою. Зрізи горловини спинки з внутрішньої сторони закриті бейкою. Низ виробу та рукавів оброблені швом у підгин.
Кількість: 1060 шт.
Звертаю увагу Колегії, що інших технічних, якісних та кількісних характеристик до предмету закупівлі Замовником не встановлено, а ті які передбачені вказаним документом, відображені у наданому документі (файл «Таблиця відповідності.pdf»), а саме відображено найменування запропонованого товару, кількість, колір, сезон та тканину виробу, а також інформацію з чого складається виріб, який повністю відповідає встановленим технічним вимогам.
Враховуючи зазначене, Скаржником в повному обсязі виконано вимогу передбачену пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації, а Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави.
По-друге, відповідно до пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації передбачено вимогу, відповідно до якої учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати гарантійний лист від виробника, про можливість забезпечення пошиву за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Скаржником у складі тендерної пропозицій надано Авторизаційний лист від виробника товару № 19/04/24 (файл «Авторизаційний лист.pdf») відповідно до якого Скаржник наділений повноваженням офіційного представництва інтересів ТОВ «УКРСИСТЕМТРЕЙД» на території України.
У зв’язку з чим Скаржник надав у складі тендерної пропозиції гарантійний лист № 121/65-47 (файл «Гарантійний лист про індивідуальні заміри.pdf») яким Скаржник, як офіційний представник виробника, гарантував, що має можливість забезпечення пошиву запропонованого товару до постачання за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Враховуючи зазначене Скаржником виконано вимогу передбачену пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації в повному обсязі.
Однак навіть у разі, якщо Замовник вважає, що дану вимог не виконано, а бо не виконано в повному обсязі тому Замовник мав би застосувати положення передбачені пунктом 43 Особливостей, відповідно до яких у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи те, що вказана вимога тендерної документації не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а тому Замовник мав би надати 24 години на усунення виявлених невідповідностей, а не відхиляти тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
По-третє, відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-07-10-009546-a, що міститься в електронній системі закупівель, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-009546-a Замовником дані торги оприлюднено 10 липня 2024 року о 17:20.
Враховуючи те, що 09 липня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 5 липня 2024 року № 782 Замовник починаючи з вказаної дати зобов’язаний проводити публічні закупівлі з урахуванням внесених змін.
Так, відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Звертаю увагу Колегії, що тендерна документація Замовника, яка міститься в електронній системі закупівель, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-009546-a, не містить окремого додатку до тендерної документації в якому було зазначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Окрім того прошу Колегію взяти до уваги, що в складі тендерної документації відсутні саме відповідний перелік, який оформлений як окремий додаток, згідно якого учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний був надати:
- таблицю відповідності запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника із зазначенням всіх технічних, якісних, кількісних характеристик та торгової марки виробника запропонованого учасником товару.
- гарантійний лист від виробника, про можливість забезпечення пошиву за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Зазначені вимоги щодо надання документів, містяться лише у Додатку 2 до тендерної документації, у якому Замовником визначено лише детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, тобто у даному Додатку до тендерної документації зазначено специфікацію предмета закупівлі, якого технічні характеристика, а не визначено як Додаток який містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Не дотримання Замовником вимог передбачених абзацом абзацу 10 пункту 28 Особливостей не може слугувати підставою для відхилення найбільше економічно вигідної тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Враховуючи те, що зазначені Замовником вимоги у протокольному рішенні від 23 липня 2024 року, які Замовник вважає, що Скаржник не виконав, не передбачені у переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який мав би бути оформлений як окремий додаток до тендерної документації, у зв’язку з чим Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Щодо порушених прав скаржника та підстав для подання скарги
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, безпідставне відхилення пропозиції Скаржника.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу неправомірного відхилення пропозиції скаржника полягає у тому, що Суб’єкт оскарження має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах і при розгляді тендерної пропозиції Замовником було порушено положення тендерної документації, вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку.
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Згідно абзацу 3 пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю..
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям ізловживанням.
У разі дотримання замовником вимог Закону, він повинен був укласти з нами договір про закупівлю. Це беззаперечно порушує наші права як учасника процедури закупівлі.
Тому, рішення, яке прийняте замовником, є неправомірним і підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язання Замовника скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень у процедурі закупівель UA-2024-07-10-009546-a та зобов’язати замовника усунути допущене ним порушення, а саме скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
3. Повідомити сторони про дату, час та місце розгляду скарги.
Додатки:
1. Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року.
2. Довідка про відповідність запропонованого товару № 121/55-24.
3. Авторизаційний лист від виробника товару № 19/04/24.
4. Гарантійний лист № 121/65-47.
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій
10 липня 2024 року СОЛОНКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) оприлюднила оголошення про закупівлю: UA-2024-07-10-009546-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015 18330000-1 Футболки та сорочки (Футболки).
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій до участі у тендерній процедурі «Відкриті торги з особливостями» було подано 2 (дві) тендерні пропозиції, а саме:
1. ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
2. ТОВ "КОМПАНІЯ ТЕКСТИЛЬ ГРУП".
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВ-МОДА"
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ КОМПАНІЯ «ПІРЕНА».
Протокольним рішенням уповноваженої особи від 23 липня 2024 року відхилено тендерну пропозицію ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості).
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його незаконним і таким, що порушує його права, законні інтереси та завдає економічної шкоди, оскільки останнє прийняте з порушенням вимог діючого законодавства, що пояснюється наступним.
По-перше, у Додатку 2 до тендерної документації Замовником визначено детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Так, відповідно до пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції таблицю відповідності запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника із зазначенням всіх технічних, якісних, кількісних характеристик та торгової марки виробника запропонованого учасником товару.
На виконання вказаної вимоги тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Довідку про відповідність запропонованого товару № 121/55-24 (файл «Таблиця відповідності.pdf»).
Звертаю увагу Колегії, що вказаній довідці Скаржником зазначено опис технічних, якісних та кількісних характеристик запропонованого до постачання товару, а саме відображено всі технічні, якісні та кількісних характеристики товару, які і вимагаюся Замовником згідно технічної специфікації, а саме таблиці, яка міститься у Додатку 2 до тендерної документації.
Замовник у своєму протокольному рішення від 23 липня 2024 року підтверджує надання документа передбаченого пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації, однак зазначає, що у наданому документі не відображено всі технічні, якісні та кількісні характеристики, при цьому Скаржник не зазначає які саме технічні, якісні та кількісні характеристики не відображено у наданому документі.
Так, відповідно до технічної специфікації відображеної у Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено наступні технічні характеристики товару, що є предметом закупівлі даних торгів (футболки), а саме:
Колір виробу – олива
Тканина виробу: трикотажне кулірне полотно з еластаном, гладкофарбоване: 95% бавовна, 5% еластан із щільністю тканини не менше 140 г/м².
Сезон – літо
Виріб складається з пілочки, спинки та рукавів. Пілочка суцільнокрійна. На пілочці з лівої сторони на рівні лінії грудей розташована емблема Збройних Сил України, нанесена чорними нитками методом машинної вишивки. Спинка суцільнокроєна. Рукав вшивний, одношовний, короткий. Горловина виробу оброблена обшивкою. Зрізи горловини спинки з внутрішньої сторони закриті бейкою. Низ виробу та рукавів оброблені швом у підгин.
Кількість: 1060 шт.
Звертаю увагу Колегії, що інших технічних, якісних та кількісних характеристик до предмету закупівлі Замовником не встановлено, а ті які передбачені вказаним документом, відображені у наданому документі (файл «Таблиця відповідності.pdf»), а саме відображено найменування запропонованого товару, кількість, колір, сезон та тканину виробу, а також інформацію з чого складається виріб, який повністю відповідає встановленим технічним вимогам.
Враховуючи зазначене, Скаржником в повному обсязі виконано вимогу передбачену пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації, а Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави.
По-друге, відповідно до пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації передбачено вимогу, відповідно до якої учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати гарантійний лист від виробника, про можливість забезпечення пошиву за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Скаржником у складі тендерної пропозицій надано Авторизаційний лист від виробника товару № 19/04/24 (файл «Авторизаційний лист.pdf») відповідно до якого Скаржник наділений повноваженням офіційного представництва інтересів ТОВ «УКРСИСТЕМТРЕЙД» на території України.
У зв’язку з чим Скаржник надав у складі тендерної пропозиції гарантійний лист № 121/65-47 (файл «Гарантійний лист про індивідуальні заміри.pdf») яким Скаржник, як офіційний представник виробника, гарантував, що має можливість забезпечення пошиву запропонованого товару до постачання за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Враховуючи зазначене Скаржником виконано вимогу передбачену пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації в повному обсязі.
Однак навіть у разі, якщо Замовник вважає, що дану вимог не виконано, а бо не виконано в повному обсязі тому Замовник мав би застосувати положення передбачені пунктом 43 Особливостей, відповідно до яких у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи те, що вказана вимога тендерної документації не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а тому Замовник мав би надати 24 години на усунення виявлених невідповідностей, а не відхиляти тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
По-третє, відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-07-10-009546-a, що міститься в електронній системі закупівель, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-009546-a Замовником дані торги оприлюднено 10 липня 2024 року о 17:20.
Враховуючи те, що 09 липня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 5 липня 2024 року № 782 Замовник починаючи з вказаної дати зобов’язаний проводити публічні закупівлі з урахуванням внесених змін.
Так, відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Звертаю увагу Колегії, що тендерна документація Замовника, яка міститься в електронній системі закупівель, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-009546-a, не містить окремого додатку до тендерної документації в якому було зазначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Окрім того прошу Колегію взяти до уваги, що в складі тендерної документації відсутні саме відповідний перелік, який оформлений як окремий додаток, згідно якого учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний був надати:
- таблицю відповідності запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника із зазначенням всіх технічних, якісних, кількісних характеристик та торгової марки виробника запропонованого учасником товару.
- гарантійний лист від виробника, про можливість забезпечення пошиву за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений.
Зазначені вимоги щодо надання документів, містяться лише у Додатку 2 до тендерної документації, у якому Замовником визначено лише детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, тобто у даному Додатку до тендерної документації зазначено специфікацію предмета закупівлі, якого технічні характеристика, а не визначено як Додаток який містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Не дотримання Замовником вимог передбачених абзацом абзацу 10 пункту 28 Особливостей не може слугувати підставою для відхилення найбільше економічно вигідної тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Враховуючи те, що зазначені Замовником вимоги у протокольному рішенні від 23 липня 2024 року, які Замовник вважає, що Скаржник не виконав, не передбачені у переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який мав би бути оформлений як окремий додаток до тендерної документації, у зв’язку з чим Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Щодо порушених прав скаржника та підстав для подання скарги
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, безпідставне відхилення пропозиції Скаржника.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу неправомірного відхилення пропозиції скаржника полягає у тому, що Суб’єкт оскарження має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах і при розгляді тендерної пропозиції Замовником було порушено положення тендерної документації, вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку.
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Згідно абзацу 3 пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю..
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям ізловживанням.
У разі дотримання замовником вимог Закону, він повинен був укласти з нами договір про закупівлю. Це беззаперечно порушує наші права як учасника процедури закупівлі.
Тому, рішення, яке прийняте замовником, є неправомірним і підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язання Замовника скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень у процедурі закупівель UA-2024-07-10-009546-a та зобов’язати замовника усунути допущене ним порушення, а саме скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА.
3. Повідомити сторони про дату, час та місце розгляду скарги.
Додатки:
1. Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року.
2. Довідка про відповідність запропонованого товару № 121/55-24.
3. Авторизаційний лист від виробника товару № 19/04/24.
4. Гарантійний лист № 121/65-47.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій 10 липня 2024 року СОЛОНКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) оприлюднила оголошення про закупівлю: UA-2024-07-10-009546-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015 18330000-1 Футболки та сорочки (Футболки). Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій до участі у тендерній процедурі «Відкриті торги з особливостями» було подано 2 (дві) тендерні пропозиції, а саме: 1. ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА. 2. ТОВ "КОМПАНІЯ ТЕКСТИЛЬ ГРУП". 3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВ-МОДА" 4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ КОМПАНІЯ «ПІРЕНА». Протокольним рішенням уповноваженої особи від 23 липня 2024 року відхилено тендерну пропозицію ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості). Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його незаконним і таким, що порушує його права, законні інтереси та завдає економічної шкоди, оскільки останнє прийняте з порушенням вимог діючого законодавства, що пояснюється наступним. По-перше, у Додатку 2 до тендерної документації Замовником визначено детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Так, відповідно до пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції таблицю відповідності запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника із зазначенням всіх технічних, якісних, кількісних характеристик та торгової марки виробника запропонованого учасником товару. На виконання вказаної вимоги тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Довідку про відповідність запропонованого товару № 121/55-24 (файл «Таблиця відповідності.pdf»). Звертаю увагу Колегії, що вказаній довідці Скаржником зазначено опис технічних, якісних та кількісних характеристик запропонованого до постачання товару, а саме відображено всі технічні, якісні та кількісних характеристики товару, які і вимагаюся Замовником згідно технічної специфікації, а саме таблиці, яка міститься у Додатку 2 до тендерної документації. Замовник у своєму протокольному рішення від 23 липня 2024 року підтверджує надання документа передбаченого пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації, однак зазначає, що у наданому документі не відображено всі технічні, якісні та кількісні характеристики, при цьому Скаржник не зазначає які саме технічні, якісні та кількісні характеристики не відображено у наданому документі. Так, відповідно до технічної специфікації відображеної у Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено наступні технічні характеристики товару, що є предметом закупівлі даних торгів (футболки), а саме: Колір виробу – олива Тканина виробу: трикотажне кулірне полотно з еластаном, гладкофарбоване: 95% бавовна, 5% еластан із щільністю тканини не менше 140 г/м². Сезон – літо Виріб складається з пілочки, спинки та рукавів. Пілочка суцільнокрійна. На пілочці з лівої сторони на рівні лінії грудей розташована емблема Збройних Сил України, нанесена чорними нитками методом машинної вишивки. Спинка суцільнокроєна. Рукав вшивний, одношовний, короткий. Горловина виробу оброблена обшивкою. Зрізи горловини спинки з внутрішньої сторони закриті бейкою. Низ виробу та рукавів оброблені швом у підгин. Кількість: 1060 шт. Звертаю увагу Колегії, що інших технічних, якісних та кількісних характеристик до предмету закупівлі Замовником не встановлено, а ті які передбачені вказаним документом, відображені у наданому документі (файл «Таблиця відповідності.pdf»), а саме відображено найменування запропонованого товару, кількість, колір, сезон та тканину виробу, а також інформацію з чого складається виріб, який повністю відповідає встановленим технічним вимогам. Враховуючи зазначене, Скаржником в повному обсязі виконано вимогу передбачену пункту 13 Додатку 2 до тендерної документації, а Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з зазначеної підстави. По-друге, відповідно до пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації передбачено вимогу, відповідно до якої учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати гарантійний лист від виробника, про можливість забезпечення пошиву за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений. Скаржником у складі тендерної пропозицій надано Авторизаційний лист від виробника товару № 19/04/24 (файл «Авторизаційний лист.pdf») відповідно до якого Скаржник наділений повноваженням офіційного представництва інтересів ТОВ «УКРСИСТЕМТРЕЙД» на території України. У зв’язку з чим Скаржник надав у складі тендерної пропозиції гарантійний лист № 121/65-47 (файл «Гарантійний лист про індивідуальні заміри.pdf») яким Скаржник, як офіційний представник виробника, гарантував, що має можливість забезпечення пошиву запропонованого товару до постачання за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений. Враховуючи зазначене Скаржником виконано вимогу передбачену пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації в повному обсязі. Однак навіть у разі, якщо Замовник вважає, що дану вимог не виконано, а бо не виконано в повному обсязі тому Замовник мав би застосувати положення передбачені пунктом 43 Особливостей, відповідно до яких у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Враховуючи те, що вказана вимога тендерної документації не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а тому Замовник мав би надати 24 години на усунення виявлених невідповідностей, а не відхиляти тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. По-третє, відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-07-10-009546-a, що міститься в електронній системі закупівель, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-009546-a Замовником дані торги оприлюднено 10 липня 2024 року о 17:20. Враховуючи те, що 09 липня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 5 липня 2024 року № 782 Замовник починаючи з вказаної дати зобов’язаний проводити публічні закупівлі з урахуванням внесених змін. Так, відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Звертаю увагу Колегії, що тендерна документація Замовника, яка міститься в електронній системі закупівель, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-009546-a, не містить окремого додатку до тендерної документації в якому було зазначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Окрім того прошу Колегію взяти до уваги, що в складі тендерної документації відсутні саме відповідний перелік, який оформлений як окремий додаток, згідно якого учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний був надати: - таблицю відповідності запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника із зазначенням всіх технічних, якісних, кількісних характеристик та торгової марки виробника запропонованого учасником товару. - гарантійний лист від виробника, про можливість забезпечення пошиву за індивідуальними мірками осіб для яких такий товар призначений. Зазначені вимоги щодо надання документів, містяться лише у Додатку 2 до тендерної документації, у якому Замовником визначено лише детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, тобто у даному Додатку до тендерної документації зазначено специфікацію предмета закупівлі, якого технічні характеристика, а не визначено як Додаток який містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Не дотримання Замовником вимог передбачених абзацом абзацу 10 пункту 28 Особливостей не може слугувати підставою для відхилення найбільше економічно вигідної тендерної пропозиції. Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Враховуючи те, що зазначені Замовником вимоги у протокольному рішенні від 23 липня 2024 року, які Замовник вважає, що Скаржник не виконав, не передбачені у переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який мав би бути оформлений як окремий додаток до тендерної документації, у зв’язку з чим Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника. Враховуючи вищевикладене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Щодо порушених прав скаржника та підстав для подання скарги Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, безпідставне відхилення пропозиції Скаржника. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу неправомірного відхилення пропозиції скаржника полягає у тому, що Суб’єкт оскарження має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах і при розгляді тендерної пропозиції Замовником було порушено положення тендерної документації, вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей. Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку. З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам. Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. Згідно абзацу 3 пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям ізловживанням. У разі дотримання замовником вимог Закону, він повинен був укласти з нами договір про закупівлю. Це беззаперечно порушує наші права як учасника процедури закупівлі. Тому, рішення, яке прийняте замовником, є неправомірним і підлягає скасуванню. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язання Замовника скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА. На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень у процедурі закупівель UA-2024-07-10-009546-a та зобов’язати замовника усунути допущене ним порушення, а саме скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА. 3. Повідомити сторони про дату, час та місце розгляду скарги. Додатки: 1. Протокольне рішення уповноваженої особи від 23 липня 2024 року. 2. Довідка про відповідність запропонованого товару № 121/55-24. 3. Авторизаційний лист від виробника товару № 19/04/24. 4. Гарантійний лист № 121/65-47.