• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій)

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 3 600.00 UAH
Період оскарження: 10.07.2024 13:46 - 15.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: e0ef02c3216f4114bc213d4ffa5e3a72
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-10-005422-a.a2
Назва: Скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) 10 липня 2024 року Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015: 85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні за назвою: «Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій)» (далі – відкриті торги за Особливостями). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 19 липня 2024 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: - ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» із пропозицією за результатами аукціону 535 500,00 грн із пдв; - ФОП "КОВАЛЬОВ ВІТАЛІЙ ВІКТОРОВИЧ" із пропозицією за результатами аукціону 600 000,00 грн із пдв. Рішенням Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ПОКРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ" у вигляді протоколу № 326 від 19.07.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» в закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-10-005422-a, було порушено принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, так як здійснено відхилення учасника без наявних на те недоліків та невідповідностей тендерної пропозиції такого учасника, і як наслідок, порушено принцип недискримінації, бо пропозиція ТОВ «ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР «ЄВРОМЕДІКАЛ» не відповідає встановленим вимогам закупівлі. ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» (далі – Скаржник) вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке: ПУНКТ № 1. Протокол про відхилення Замовники містить незаконні, необ’єктивні та дискримінаційні твердження: Рішення Замовника у вигляді протоколу № 326 від 19.07.2024 року про відхилення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» містить наступні твердження: «Відхилити пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ" процедури закупівлі відкриті торги з особливостями згідно за предметом закупівлі: - код ДК 021:2015 - 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп’ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій), ID: UA-2024-07-10-005422-a, з таких підстав: Учасником у складі тендерної пропозиції не надано лист від МІС "Health24", яку використовує Замовник, щодо наявності інтеграції між цією МІС та онлайн-платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем, хоча дана вимога чітко встановлена пунктом 4.7. Додатку 4 Тендерної документації. Учасником був наданий інформаційний лист №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. від ТОВ "ДЕВІСАЛ" про наявність інтеграції між комп’ютерною програмою "Інформаційно-аналітична система "SimplexMed", що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яка надана ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ” відповідно до Договору від 20Л2.2023 №20-1-12/2023. До того ж, зі змісту інформаційного листа №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. наданого ТОВ "ДЕВІСАЛ", не вбачається підтвердження інтеграції між МІС "Health24", яку використовує Замовник. Враховуючи відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: листа від МІС «Health24», яку використовує Замовник, щодо наявності інтеграції з онлайн-платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження. пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яку використовує Учасник (Виконавець), Замовник не має права звертатись до Учасника з вимогою про усунення таких невідповідностей на підставі п. 43 Особливостей. Враховуючи викладене, уповноваженою особою Замовника прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію такого Учасника з наведених вище підстав.» Проте Скаржник повідомляє наступне: «Учасником у складі тендерної пропозиції не надано лист від МІС "Health24", яку використовує Замовник, щодо наявності інтеграції між цією МІС та онлайн-платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем, хоча дана вимога чітко встановлена пунктом 4.7. Додатку 4 Тендерної документації» Скаржником у складі Тендерної пропозиції повідомлено та надано документи, що станом на період проведення цієї закупівлі – листи щодо інтеграції від МІС "Health24" не видаються, і лише один такий лист був наданий цією організацією раніше. «Учасником був наданий інформаційний лист №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. від ТОВ "ДЕВІСАЛ" про наявність інтеграції між комп’ютерною програмою "Інформаційно-аналітична система "SimplexMed", що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яка надана ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ” відповідно до Договору від 20Л2.2023 №20-1-12/2023. До того ж, зі змісту інформаційного листа №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. наданого ТОВ "ДЕВІСАЛ", не вбачається підтвердження інтеграції між МІС "Health24", яку використовує Замовник.» Скаржник звертає увагу: Пункт 1 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовника передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» надав гарантійний лист, що він зможете виконати дану вимогу відповідно до наявного у нього електронного комплексу, а також надав лист підтвердження наявність аналогічного програмного комплексу ТОВ "ДЕВІСАЛ". «Враховуючи відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: листа від МІС «Health24», яку використовує Замовник, щодо наявності інтеграції з онлайн-платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження. пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яку використовує Учасник (Виконавець), Замовник не має права звертатись до Учасника з вимогою про усунення таких невідповідностей на підставі п. 43 Особливостей.» Скаржник із цим не погоджується, бо предметом закупівлі є « 2000 послуг - Опис однієї анатомічної ділянки безконтрастного КТ-обстеження пацієнта(ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні); 500 послуга-опис однієї анатомічної ділянки контрастного КТ-обстеження пацієнта (ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні)», а запит щодо обміну інформацією є додатковим стосновно предмету закупівлі, а також надання уточнення по цьому пункту Тендерної документації не змінює предмет закупівлі, а тому Замовник повинен був надати Скаржнику вимогу про усунення невідповідностей на підставі п. 43 Особливостей. Документи-докази на підтвердження пункту № 1: 1) Файл «Рішення Замовника у вигляді протоколу № 326 від 19.07.2024 року про відхилення Скаржника.pdf»; 2) Файл «Додаток 4 Тендерної документації.pdf»; 3) Файл «лист №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. наданого ТОВ "ДЕВІСАЛ".pdf»; ПУНКТ № 2. Щодо рішення про відхилення пропозиції Скаржника всупереч вимогам Законодавства та умова Тендерної документації: Відповідно до пункт 4.7 Додатку 4 Тендерної документації передбачено, що учасник повинен підтвердити: «Наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).» Замовником було використано вищенаведений пункт для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» із найкращою ціною за результатами закупівлі, що є незаконним та суперечить наступним нормам законодавства. Пункт 1 Розділу ІІІ Тендерної документації передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» надав гарантійний лист, що він зможете виконати дану вимогу відповідно до наявного у нього електронного комплексу. Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» повідомив, що «лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою» на даний момент не можливий до отримання на підставі відмови від МІС, також в спілкуванні за офіційними телефоном учасником ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» було зафіксовано, що такий лист надався раніше лише одного разу, але інші програмні комплекси надають аналогічні можливості. Учасником надається також повторне підтвердження із електронного листування із менеджером МІС в тендерній пропозиції учасника, що було наведено учасником в тендерній пропозиції. Додатково Скаржник повідомляє, що Комп’ютерна програма «Інформаційно-аналітична система «Simplex-med», що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ), з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яка надана ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» відповідно до Договору від 20.12.2023р. №20-1-12/2023 є аналогічним програмним продуктом з програмним продуктом «Медична інформаційна система Health24» та має весь необхідний функціонал згідно вимог ДП «Електронне здоров’я», МІС успішно пройшла тестування вказаного функціоналу і відповідає чинним технічним вимогам до МІС. На підтвердження вищевикладеного, повідомляємо, що перелік аналогічних програмних комплексів, які дозволені до використання як МІС, інтегровані до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ), в тому числі Комп’ютерна програма «Інформаційно-аналітична система «Simplex-med» та програмний продукт «Медична інформаційна система Health24» та перелік їх функціоналу можна знайти на публічному ресурсі - сайті МОЗ України та Національної служби здоров’я України - Електронна система охорони здоров”я (ehealth.gov.ua), за наступним посиланням: https://ehealth.gov.ua/spetsializovana-medychna-dopomoga/ Додатково додаємо «скрін-шоти» сторінки в Документах-доказах. Враховуючи положення частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон), процедура закупівлі, зокрема її тендерна документація, не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію чи призводять до дискримінації учасників. Також технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Проте у разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Таку допустимість визначено частиною 4 статті 23 Закону. Наводимо аналогічну практику рішень Антимонопольного комітетуту України: -Рішення Комісії від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз, (закупівля № UA-2023-11-17-015472-a), в якому комісія, проаналізувавши оскаржувані вимоги документації та посилаючись на положення частини 4 статті 23 Закону, зауважила, що документація не містить виразу «або еквівалент». Тим самим дійшла висновку, що умови документації в цій частині не узгоджуються з вимогами Закону, а тому замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині; - Рішення Комісії від 11.09.2023 № 14421-р/пк-пз, (закупівля № UA-2023-08-21-002673-a), в якому комісія проаналізувавши оскаржувані вимоги документації та беручи до уваги доводи сторін оскарження, зокрема факт того, що замовник не довів та документально не підтвердив наявності продукції щонайменше двох виробників, яка б відповідала оскаржуваним умовам, дійшла висновку, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника, а тому замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині. Отже, при проведенні процедури закупівлі обов’язковим є дотримання як норми частини 4 статті 23 Закону, так і норми частини 4 статті 22 Закону. Документи-докази на підтвердження пункту № 2: 1) Файл «Лист-пояснення про виконання вимоги замовника аналогічний програмний комплекс.pdf» 2) Рішення Комісії від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз; 3) Рішення Комісії від 11.09.2023 № 14421-р/пк-пз. 4) Скрін-шот сторінки https://ehealth.gov.ua/spetsializovana-medychna-dopomoga/ ПУНКТ № 3. Щодо необхідності надання 24 годин для виправлення інформації учаснику із цієї підстави: Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин. Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник повинен був публікувати повідомлення про надання 24 годин для усунення невідповідностей в даному випадку, бо використаний пункт протоколу стосується підстави, що не змінює предмет закупівлі, бо предметом закупівлі є «2000 послуг - Опис однієї анатомічної ділянки безконтрастного КТ-обстеження пацієнта(ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні); 500 послуга-опис однієї анатомічної ділянки контрастного КТ-обстеження пацієнта (ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні)», а запит щодо обміну інформацією є додатковим стосовно предмету закупівлі, а також надання уточнення по цьому пункту Тендерної документації не змінює предмет закупівлі. Документи-докази на підтвердження пункту № 3: 1) Файл «Додаток 4 Тендерної документації.pdf». Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» повідомляє Замовнику наведений вище перелік грубих порушень в процедурі закупівлі, коли було здійснено публікацію рішення про відхилення учасника без об’єктивних та законних причин. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відхиливши Пропозицію учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, проте Замовник не здійснив об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, бо встановив незаконні, необґрунтовані та необ’єктивні підстави для відхилення, без належного вивчення документів тендерної пропозиції. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», а саме – безпідставно відхиливши найкращу тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив право цього учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Також, Замовник при перевірці тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» не взяв до уваги документи тендерної пропозиції які підтверджують відповідність пропозиції до вимог, що наведені вище. Враховуючи викладене, права та законні інтереси учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», із підстави необґрунтованості, незаконності та дискримінаційності такого рішення про відхилення його пропозиції яка відповідає вимогам Тендерної документації. На підставі наведеного вище просимо Замовника на підставі цієї вимоги: 1) Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей із підстав незаконності, необґрунтованості та рядку невідповідносте такої тендерної пропозиції, що не враховані Замовником, а також через порушення законодавчої процедури. 2) Завершити закупівлю в встановленому законом порядку. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» без законних, обґрунтованих та об’єктивних підстав згідно його тендерної пропозиції. Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі. Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії. Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище, ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 326 від 19.07.2024 року про відхилення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав 2.1. Замовником не було встановлено вимогу про усунення невідповідностей на підставі п. 43 Особливостей; 2.2. Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції Скаржника всупереч нормам пункту 4 статті 23 та пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також замовником не враховано надані документи Скаржника на виконання даної вимоги. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 326 від 19.07.2024 року про відхилення пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ». 4. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції закупівлі в законному порядку. Додатки: 1. Протокол № 326 від 19.07.2024 року про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 2 аркушах.; 2. Файл «Додаток 4 Тендерної документації.pdf»; 3. Файл «лист №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. наданого ТОВ "ДЕВІСАЛ".pdf»; 4. Файл «Лист-пояснення про виконання вимоги замовника аналогічний програмн комплекс.pdf»; 5. Рішення Комісії від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз; 6. Рішення Комісії від 11.09.2023 № 14421-р/пк-пз; 7. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-10-005422-a
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.07.2024 15:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.08.2024 17:53
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b22b2dcfbb41409e88751d61e9dfc511
Заголовок пункту скарги: Протокол про відхилення Замовника містить незаконні, необєктивні та дискримінаційні твердження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: ПУНКТ № 1. Протокол про відхилення Замовники містить незаконні, необ’єктивні та дискримінаційні твердження:
Рішення Замовника у вигляді протоколу № 326 від 19.07.2024 року про відхилення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» містить наступні твердження:
«Відхилити пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ" процедури закупівлі відкриті торги з особливостями згідно за предметом закупівлі: - код ДК 021:2015 - 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп’ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій), ID: UA-2024-07-10-005422-a, з таких підстав: Учасником у складі тендерної пропозиції не надано лист від МІС "Health24", яку використовує Замовник, щодо наявності інтеграції між цією МІС та онлайн-платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем, хоча дана вимога чітко встановлена пунктом 4.7. Додатку 4 Тендерної документації.
Учасником був наданий інформаційний лист №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. від ТОВ "ДЕВІСАЛ" про наявність інтеграції між комп’ютерною програмою "Інформаційно-аналітична система "SimplexMed", що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яка надана ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ” відповідно до Договору від 20Л2.2023 №20-1-12/2023.
До того ж, зі змісту інформаційного листа №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. наданого ТОВ "ДЕВІСАЛ", не вбачається підтвердження інтеграції між МІС "Health24", яку використовує Замовник.
Враховуючи відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: листа від МІС «Health24», яку використовує Замовник, щодо наявності інтеграції з онлайн-платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження. пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яку використовує Учасник (Виконавець), Замовник не має права звертатись до Учасника з вимогою про усунення таких невідповідностей на підставі п. 43 Особливостей.
Враховуючи викладене, уповноваженою особою Замовника прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію такого Учасника з наведених вище підстав.»

Проте Скаржник повідомляє наступне:
«Учасником у складі тендерної пропозиції не надано лист від МІС "Health24", яку використовує Замовник, щодо наявності інтеграції між цією МІС та онлайн-платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем, хоча дана вимога чітко встановлена пунктом 4.7. Додатку 4 Тендерної документації»
Скаржником у складі Тендерної пропозиції повідомлено та надано документи, що станом на період проведення цієї закупівлі – листи щодо інтеграції від МІС "Health24" не видаються, і лише один такий лист був наданий цією організацією раніше.

«Учасником був наданий інформаційний лист №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. від ТОВ "ДЕВІСАЛ" про наявність інтеграції між комп’ютерною програмою "Інформаційно-аналітична система "SimplexMed", що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яка надана ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ” відповідно до Договору від 20Л2.2023 №20-1-12/2023.
До того ж, зі змісту інформаційного листа №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. наданого ТОВ "ДЕВІСАЛ", не вбачається підтвердження інтеграції між МІС "Health24", яку використовує Замовник.»
Скаржник звертає увагу:
Пункт 1 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовника передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» надав гарантійний лист, що він зможете виконати дану вимогу відповідно до наявного у нього електронного комплексу, а також надав лист підтвердження наявність аналогічного програмного комплексу ТОВ "ДЕВІСАЛ".
«Враховуючи відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: листа від МІС «Health24», яку використовує Замовник, щодо наявності інтеграції з онлайн-платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження. пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яку використовує Учасник (Виконавець), Замовник не має права звертатись до Учасника з вимогою про усунення таких невідповідностей на підставі п. 43 Особливостей.»

Скаржник із цим не погоджується, бо предметом закупівлі є « 2000 послуг - Опис однієї анатомічної ділянки безконтрастного КТ-обстеження пацієнта(ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні); 500 послуга-опис однієї анатомічної ділянки контрастного КТ-обстеження пацієнта (ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні)», а запит щодо обміну інформацією є додатковим стосновно предмету закупівлі, а також надання уточнення по цьому пункту Тендерної документації не змінює предмет закупівлі, а тому Замовник повинен був надати Скаржнику вимогу про усунення невідповідностей на підставі п. 43 Особливостей.

Документи-докази на підтвердження пункту № 1:
1) Файл «Рішення Замовника у вигляді протоколу № 326 від 19.07.2024 року про відхилення Скаржника.pdf»;
2) Файл «Додаток 4 Тендерної документації.pdf»;
3) Файл «лист №16-1-12/2024 від 16.05.2024р. наданого ТОВ "ДЕВІСАЛ".pdf»;
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 87bab116ca8a4bd6bce33b90bc19d629
Заголовок пункту скарги: Щодо рішення про відхилення пропозиції Скаржника всупереч вимогам Законодавства та умова Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункт 4.7 Додатку 4 Тендерної документації передбачено, що учасник повинен підтвердити: «Наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).»

Замовником було використано вищенаведений пункт для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» із найкращою ціною за результатами закупівлі, що є незаконним та суперечить наступним нормам законодавства.

Пункт 1 Розділу ІІІ Тендерної документації передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» надав гарантійний лист, що він зможете виконати дану вимогу відповідно до наявного у нього електронного комплексу.

Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» повідомив, що «лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою» на даний момент не можливий до отримання на підставі відмови від МІС, також в спілкуванні за офіційними телефоном учасником ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» було зафіксовано, що такий лист надався раніше лише одного разу, але інші програмні комплекси надають аналогічні можливості. Учасником надається також повторне підтвердження із електронного листування із менеджером МІС в тендерній пропозиції учасника, що було наведено учасником в тендерній пропозиції.

Додатково Скаржник повідомляє, що Комп’ютерна програма «Інформаційно-аналітична система «Simplex-med», що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ), з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, яка надана ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» відповідно до Договору від 20.12.2023р. №20-1-12/2023 є аналогічним програмним продуктом з програмним продуктом «Медична інформаційна система Health24» та має весь необхідний функціонал згідно вимог ДП «Електронне здоров’я», МІС успішно пройшла тестування вказаного функціоналу і відповідає чинним технічним вимогам до МІС.
На підтвердження вищевикладеного, повідомляємо, що перелік аналогічних програмних комплексів, які дозволені до використання як МІС, інтегровані до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ), в тому числі Комп’ютерна програма «Інформаційно-аналітична система «Simplex-med» та програмний продукт «Медична інформаційна система Health24» та перелік їх функціоналу можна знайти на публічному ресурсі - сайті МОЗ України та Національної служби здоров’я України - Електронна система охорони здоров”я (ehealth.gov.ua), за наступним посиланням:
https://ehealth.gov.ua/spetsializovana-medychna-dopomoga/
Додатково додаємо «скрін-шоти» сторінки в Документах-доказах.
Враховуючи положення частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон), процедура закупівлі, зокрема її тендерна документація, не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію чи призводять до дискримінації учасників. Також технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Проте у разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Таку допустимість визначено частиною 4 статті 23 Закону.
Наводимо аналогічну практику рішень Антимонопольного комітетуту України:
-Рішення Комісії від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз, (закупівля № UA-2023-11-17-015472-a), в якому комісія, проаналізувавши оскаржувані вимоги документації та посилаючись на положення частини 4 статті 23 Закону, зауважила, що документація не містить виразу «або еквівалент». Тим самим дійшла висновку, що умови документації в цій частині не узгоджуються з вимогами Закону, а тому замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині;
- Рішення Комісії від 11.09.2023 № 14421-р/пк-пз, (закупівля № UA-2023-08-21-002673-a), в якому комісія проаналізувавши оскаржувані вимоги документації та беручи до уваги доводи сторін оскарження, зокрема факт того, що замовник не довів та документально не підтвердив наявності продукції щонайменше двох виробників, яка б відповідала оскаржуваним умовам, дійшла висновку, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника, а тому замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині. Отже, при проведенні процедури закупівлі обов’язковим є дотримання як норми частини 4 статті 23 Закону, так і норми частини 4 статті 22 Закону.

Документи-докази на підтвердження пункту № 2:
1) Файл «Лист-пояснення про виконання вимоги замовника аналогічний програмний комплекс.pdf»
2) Рішення Комісії від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз;
3) Рішення Комісії від 11.09.2023 № 14421-р/пк-пз.
4) Скрін-шот сторінки https://ehealth.gov.ua/spetsializovana-medychna-dopomoga/
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: e0ad8344cc9d41129cd2fbca739e5f7a
Заголовок пункту скарги: Щодо необхідності надання 24 годин для виправлення інформації учаснику із цієї підстави
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник повинен був публікувати повідомлення про надання 24 годин для усунення невідповідностей в даному випадку, бо використаний пункт протоколу стосується підстави, що не змінює предмет закупівлі, бо предметом закупівлі є «2000 послуг - Опис однієї анатомічної ділянки безконтрастного КТ-обстеження пацієнта(ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні); 500 послуга-опис однієї анатомічної ділянки контрастного КТ-обстеження пацієнта (ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні)», а запит щодо обміну інформацією є додатковим стосовно предмету закупівлі, а також надання уточнення по цьому пункту Тендерної документації не змінює предмет закупівлі.

Документи-докази на підтвердження пункту № 3:
1) Файл «Додаток 4 Тендерної документації.pdf».
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 605b2854a6b0412ea5dadec9e5f62359
Заголовок пункту скарги: Дискриміність рішення про відхилення пропозиції яка відповідає вимогам Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» повідомляє Замовнику наведений вище перелік грубих порушень в процедурі закупівлі, коли було здійснено публікацію рішення про відхилення учасника без об’єктивних та законних причин.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, проте Замовник не здійснив об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, бо встановив незаконні, необґрунтовані та необ’єктивні підстави для відхилення, без належного вивчення документів тендерної пропозиції.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», а саме – безпідставно відхиливши найкращу тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив право цього учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, Замовник при перевірці тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» не взяв до уваги документи тендерної пропозиції які підтверджують відповідність пропозиції до вимог, що наведені вище.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», із підстави необґрунтованості, незаконності та дискримінаційності такого рішення про відхилення його пропозиції яка відповідає вимогам Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Вимога про відміну рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: e125054b35ae43718b2c941b5356acf2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-10-005422-a.c1
Назва: Вимога про відміну рішення про відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Для замовника закупів UA-2024-07-10-005422-a: просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини», як перший учасник за ціною в процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-10-005422-a, повідомляє, що необхідно об’єктивно та в повному обсязі вивчати документи учасника закупівлі з метою дотримання принципів статті 5 Закону. Відповідно до пункт 4.7 Додатку Тендерної документації передбачено, що учасник повинен підтвердити: «Наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).» Замовником було використано вищенаведений пункт для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» із найкращою ціною за результатами закупівлі, що є незаконним та суперечить наступним нормам законодавства. Пункт 1 Розділу ІІІ Тендерної документації передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» надав гарантійний лист, що він зможете виконати дану вимогу відповідно до наявного у нього електронного комплексу. Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» повідомив, що «лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою» на даний момент не можливий до отримання на підставі відмови від МІС, також в спілкуванні за офіційними телефоном учасником ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» було зафіксовано, що такий лист надався раніше лише одного разу, але інші програмні комплекси надають аналогічні можливості. Учасником надається також повторне підтвердження із електронного листування із менеджером МІС, що було наведено учасником в тендерній пропозиції. Крім того, Замовником, як би діяв законно, бо повинен був би надати 24 години для усунення невідповідностей. Щодо надання 24 годин для виправлення інформації : Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин. Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник повинен був публікувати повідомлення про надання 24 годин для усунення невідповідностей в даному випадку, бо використаний пункт протоколу стосується підстави, що не змінює предмет закупівлі. Учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» повідомляє Замовнику наведений вище перелік грубих порушень в процедурі закупівлі, коли було здійснено публікацію рішення про відхилення учасника без об’єктивних та законних причин. На підставі наведеного вимагаємо від Замовника: 1) Врахувати зазначені вище грубі порушення в тендерній пропозиції ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини», а також те, що опублікований протокол про відхилення цього учасника є незаконним, необґрунтованим та підлягає скасуванню. В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» буде вимушений звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту його законних інтересів, як учасника закупівлі. Крім того, ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» на підставі того, що Замовник має грубі порушення порядку проведення процедури закупівлі, які свідчать про невиконання його обов’язків згідно Закону України «Про публічні закупівлі», так як він не забезпечив добросовісну конкуренцію серед учасників та не здійснив об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, і при цьому Замовником приймаються рішення, що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р., тому далі, для врегулювання допущених порушень, та для дотримання вимог законодавства в сфері публічних закупівель, другий учасник буде вимушений повідомити про раніше згадані незаконні дії Замовника правоохоронні органи, а саме Державну аудиторську службу України та Бюро економічної безпеки України.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу у прикріпленому файлі
Статус вимоги: Відхилено