-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Смарт-карта MIFARE plus EV1 4K 7B , або еквівалент
Торги відмінено
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
09.07.2024 11:16 - 16.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Номер:
10a4689435594d30bfb710ef0179d4f1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-09-003106-a.b1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Скарга:
09.07.2024 року Виконавчий комітет Стрийської міської ради (далі по тексту – Замовник) оголосив публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю Смарт-карта MIFARE plus EV1 4K 7B , або еквівалент 30160000-8 – Магнітні картки, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-09-003106-a, посилання - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-09-003106-a
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 19.07.2024 00:00.
Загальна очікувана вартість закупівлі 800`000.00 Гривня (з ПДВ).
25.07.2024 року Замовником оприлюднено протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Виконавчого комітету Стрийської міської ради № 131 від 25.07.2024 яким відхилено тендерну пропозицію ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ ГЛІНСЬКОГО АНТОНА АНАТОЛІЙОВИЧА.
Наступною пропозицією на розгляді була пропозиція Дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913).
Поряд з цим, 31.07.2024 року Замовником оприлюднено протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Виконавчого комітету Стрийської міської ради № 136 від 31.07.2024, яким відмінено процедуру торгів. Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Коментар щодо відміни: У зв’язку із неможливістю внесення на даному етапі змін до Тендерної документації, а саме вимоги до Додатку 3 (Технічні характеристики) в частині адаптації смарт-карток до діючої в громаді системи, так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю через непередбачення даної вимоги в Тендерній документації. З огляду на зазначене, на виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей та пп.2 п.1 розділу 6 Тендерної документації, замовник відміняє відкриті торги (ідентифікатор закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-09-003106-a) у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Скаржник – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913) бере участь у процедурі закупівлі, тому не погоджується із зазначеним рішенням Замовника, вважає дії Замовника упередженими, таким, що порушують права та інтереси Скаржника та правові норми Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги скарги обґрунтовуємо наступним:
Замовником порушені основні принципи здійснення закупівель, встановлені ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), серед яких:
відкритість та прозорвсть на всіх стадіях закупівель;
об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;
запобігання корупційним діям і зловживанням;
Також наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовуємо і тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, цілком правомірно претендує на визнання його пропозиції такою, що повністю відповідає умовам тендерної документації та укладення договору із Замовником.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 14.08.2024 № 13777.pdf 16.08.2024 17:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.08.2024 № 13777.pdf 15.08.2024 11:50
- Рішення від 06.08.2024 № 13306.pdf 06.08.2024 17:10
- Додаток 4 проєкт договору 02.08.2024 16:00
- Додаток 3 Тех.хар. 02.08.2024 16:00
- sign.p7s 02.08.2024 16:13
- протокол1.pdf 02.08.2024 16:00
- Скарга (ворд) 02.08.2024 16:00
- Скарга 02.08.2024 16:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.08.2024 16:38
Дата розгляду скарги:
14.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.08.2024 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.08.2024 17:05
Дата виконання рішення Замовником:
21.08.2024 16:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
31 липня 2024 р. Замовником відмінено закупівлю «Код ДК 021:2015: 30160000-8 – Магнітні картки (Смарт-карта MIFARE plus EV1 4K 7B , або еквівалент)», однак 02 серпня 2024 р. Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат Зоря" подало скаргу (ідентифікатор UA-2024-07-09-003106-a.b1). АМКУ, за результатом її розгляду, прийнято рішення зобов'язати Виконавчий комітет Стрийської міської ради скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Смарт-карта MIFARE plus EV1 4K 7B, або еквівалент", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA -2024-07-09-003106-a.
На підставі вищезазначеного, уповноважена особа вирішила: скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Смарт-карта MIFARE plus EV1 4K 7B , або еквівалент", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA -2024-07-09-003106-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
deadaaf8c7604c858a505d3ec9ed6784
Заголовок пункту скарги:
Неправомірність відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відміна тендеру на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей та пп. 2 п.1 розділу 6 Тендерної документації, а саме неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень є неправомірною з огляду на наступне:
Основною підставою для відміни тендеру, на яку посилається Замовник у рішенні, є наступна: неможливість внесення на даному етапі змін до Тендерної документації, а саме вимоги до Додатку 3 (Технічні характеристики) в частині адаптації смарт -карток до діючої в громаді системи, так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю через непередбачення даної вимоги в Тендерній документації.
Відповідно до п. 22. ч. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Згідно ст. 23 Закону Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Зауважимо, що технічна специфікація предмету закупівлі не змінюється, та не містить помилок чи описок, які призвели б до необхідності внесення змін в тендерну документацію, а тим більше до скасування закупівлі.
Тендерна документація та додатки до неї містять достатню інформацію, вимоги технічної специфікації щодо предмету закупівлі (додаток № 3 до Тендерної документації) дають учасникам змогу сформувати тендерні пропозиції. Тендерні пропозиції учасників сформовані відповідно до технічних, якісніх та інші характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв, встановлених Замовником, на конкуренцію під час проведення закупівлі дії Замовника стосовно зазначення вимоги до Додатку 3 (Технічні характеристики) в частині адаптації смарт - карток до діючої в громаді системи , так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю не вплинули. Це підтверджується тим, що участь у закупівлі взяли чотири учасники, які подали свої тендерні пропозиції, у тому числі і Скаржник, пропозиція якого визначена системою як найбільш економічно вигідна і повністю відповідає умовам тендерної документації.
Крім того, Замовник встановив конкретні технічні характеристики та вимоги до товару, а тому у разі постачання якісного товару не може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток, як зазначає Замовник, адже визначені детальні технічні характеристики, додержання яких гарантує учасник.
З приводу посилання Замовника на неможливості повернення неякісного товару виконавцю, зауважуємо, що загальні вимоги та гарантії до якості товару визначені загальними нормами цивільного законодавства. Більш того, Додаток 4 до тендерної документації (проєкт Договору) містить окремий розділ, яким також визначено загальні вимоги щодо якості товару та гарантійний термін:
«II. Якість товарів, робіт чи послуг
2.1.Виконавець повинен передати (поставити) Замовнику товар (товари), якість яких повинна відповідати стандартам і має бути підтверджена сертифікатом якості чи іншими документами, наявність яких передбачена чинними законодавчими та нормативно-правовими актами України.
2.2.Товар поставляється в упаковці виробника з відповідним маркуванням, чи у тарі, яка виключає його пошкодження чи псування при транспортуванні.
Тобто умовами тендерної документації та договору передбачені усі технічні характеристики, вимоги до якості, гарантійний термін, таким чином, Замовник помилково, або ж навмисне дійшов висновку про необхідність відміни торгів. У своєму рішенні про відміну торгів Замовник не довів та документально не підтвердив, а також не надав аргументовані пояснення про неможливість усунення порушень та аргументованих пояснень про необхідність відміни торгів. Підсумовуючи викладене, Замовник не довів, що вказані у його рішенні про відміну торгів порушення тягнуть за собою відміну торгів, передбачену підпунктом 2 пункту 50 Особливостей та пп. 2 п.1 розділу 6 Тендерної документації,.
Слід також звернути увагу і на наступні фати, що свідчать, що дії Замовника є умисними, виходячи з наступного:
Раніше. Замовник уже оголошував закупівлі, предметом яких були Смарт-картки MIFARE Plus EV1 (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-10-000778-c), Смарт-картка MIFARE plus EV1 (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-21-006383-a), Смарт карти (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-26-002980-b), втім в жодній з цих закупівель не були вказані саме вимоги до Технічних характеристик в частині адаптації смарт - карток до діючої в громаді системи, так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю через не передбачення даної вимоги в Тендерній документації, та жодна з цих закупівель не скасовувалась саме через відсутність останнього формулювання.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути переможцем, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону, пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, оскільки, внесення змін до Тендерної документації а саме вимоги до Додатку 3 (Технічні характеристики) в частині адаптації смарт - карток до діючої в громаді системи, так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю через непередбачення даної вимоги в Тендерній документації, жодним чином не впливає на зміст тендерних пропозиції учасників Процедури закупівлі. Тобто зазначене порушення не заважає об’єктивно та неупереджено визначити переможця Процедури закупівлі у разі, якщо Замовником дотримуються принципи здійснення публічних закупівель, зазначені у статті 5 Закону, та штучно не створюються порушення та перешкоди для неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників і визначення переможця закупівлі у визначеному Законом порядку. Тендерна пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною за результатами оцінки, а її зміст і склад повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Вважаємо, що такі дії Замовника свідчать про створення штучних перешкод для розгляду тендерних пропозицій учасників, про дискримінаційний підхід, спрямований на порушення прав та інтересів учасників торгів, у тому числі Скаржника, а також наявні штучно створені підстави для відміни торгів.
Основною підставою для відміни тендеру, на яку посилається Замовник у рішенні, є наступна: неможливість внесення на даному етапі змін до Тендерної документації, а саме вимоги до Додатку 3 (Технічні характеристики) в частині адаптації смарт -карток до діючої в громаді системи, так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю через непередбачення даної вимоги в Тендерній документації.
Відповідно до п. 22. ч. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Згідно ст. 23 Закону Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Зауважимо, що технічна специфікація предмету закупівлі не змінюється, та не містить помилок чи описок, які призвели б до необхідності внесення змін в тендерну документацію, а тим більше до скасування закупівлі.
Тендерна документація та додатки до неї містять достатню інформацію, вимоги технічної специфікації щодо предмету закупівлі (додаток № 3 до Тендерної документації) дають учасникам змогу сформувати тендерні пропозиції. Тендерні пропозиції учасників сформовані відповідно до технічних, якісніх та інші характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв, встановлених Замовником, на конкуренцію під час проведення закупівлі дії Замовника стосовно зазначення вимоги до Додатку 3 (Технічні характеристики) в частині адаптації смарт - карток до діючої в громаді системи , так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю не вплинули. Це підтверджується тим, що участь у закупівлі взяли чотири учасники, які подали свої тендерні пропозиції, у тому числі і Скаржник, пропозиція якого визначена системою як найбільш економічно вигідна і повністю відповідає умовам тендерної документації.
Крім того, Замовник встановив конкретні технічні характеристики та вимоги до товару, а тому у разі постачання якісного товару не може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток, як зазначає Замовник, адже визначені детальні технічні характеристики, додержання яких гарантує учасник.
З приводу посилання Замовника на неможливості повернення неякісного товару виконавцю, зауважуємо, що загальні вимоги та гарантії до якості товару визначені загальними нормами цивільного законодавства. Більш того, Додаток 4 до тендерної документації (проєкт Договору) містить окремий розділ, яким також визначено загальні вимоги щодо якості товару та гарантійний термін:
«II. Якість товарів, робіт чи послуг
2.1.Виконавець повинен передати (поставити) Замовнику товар (товари), якість яких повинна відповідати стандартам і має бути підтверджена сертифікатом якості чи іншими документами, наявність яких передбачена чинними законодавчими та нормативно-правовими актами України.
2.2.Товар поставляється в упаковці виробника з відповідним маркуванням, чи у тарі, яка виключає його пошкодження чи псування при транспортуванні.
Тобто умовами тендерної документації та договору передбачені усі технічні характеристики, вимоги до якості, гарантійний термін, таким чином, Замовник помилково, або ж навмисне дійшов висновку про необхідність відміни торгів. У своєму рішенні про відміну торгів Замовник не довів та документально не підтвердив, а також не надав аргументовані пояснення про неможливість усунення порушень та аргументованих пояснень про необхідність відміни торгів. Підсумовуючи викладене, Замовник не довів, що вказані у його рішенні про відміну торгів порушення тягнуть за собою відміну торгів, передбачену підпунктом 2 пункту 50 Особливостей та пп. 2 п.1 розділу 6 Тендерної документації,.
Слід також звернути увагу і на наступні фати, що свідчать, що дії Замовника є умисними, виходячи з наступного:
Раніше. Замовник уже оголошував закупівлі, предметом яких були Смарт-картки MIFARE Plus EV1 (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-10-000778-c), Смарт-картка MIFARE plus EV1 (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-21-006383-a), Смарт карти (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-26-002980-b), втім в жодній з цих закупівель не були вказані саме вимоги до Технічних характеристик в частині адаптації смарт - карток до діючої в громаді системи, так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю через не передбачення даної вимоги в Тендерній документації, та жодна з цих закупівель не скасовувалась саме через відсутність останнього формулювання.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути переможцем, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону, пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, оскільки, внесення змін до Тендерної документації а саме вимоги до Додатку 3 (Технічні характеристики) в частині адаптації смарт - карток до діючої в громаді системи, так як може виникнути ситуація щодо непридатності закуплених карток та неможливості їх повернення виконавцю через непередбачення даної вимоги в Тендерній документації, жодним чином не впливає на зміст тендерних пропозиції учасників Процедури закупівлі. Тобто зазначене порушення не заважає об’єктивно та неупереджено визначити переможця Процедури закупівлі у разі, якщо Замовником дотримуються принципи здійснення публічних закупівель, зазначені у статті 5 Закону, та штучно не створюються порушення та перешкоди для неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників і визначення переможця закупівлі у визначеному Законом порядку. Тендерна пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною за результатами оцінки, а її зміст і склад повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Вважаємо, що такі дії Замовника свідчать про створення штучних перешкод для розгляду тендерних пропозицій учасників, про дискримінаційний підхід, спрямований на порушення прав та інтересів учасників торгів, у тому числі Скаржника, а також наявні штучно створені підстави для відміни торгів.
×
-
Назва доказу:
3. Додаток 4 до тендерної документації проєкт Договору
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 проєкт договору
-
-
Назва доказу:
2. Додаток № 3 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Тех.хар.
-
-
Назва доказу:
1. Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Виконавчого комітету Стрийської міської ради № 136 від 31.07.2024.
-
Повʼязаний документ:
протокол1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про виявлення порушень законодавства. 3. Зобов’язати Замовника усунути виявлені порушення законодавства шляхом скасування рішення про відміну торгів протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Виконавчого комітету Стрийської міської ради № 136 від 31.07.2024 за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю Смарт-карта MIFARE plus EV1 4K 7B , або еквівалент 30160000-8 – Магнітні картки.