-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони).
Завершена
1 374 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 871.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 871.00 UAH
Період оскарження:
09.07.2024 10:28 - 02.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
14f588cd84894e1e843c7e13c4bdf40c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-09-002058-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 12.07.2024 15:53
- Скарга від 12.07.2024 року на умови документації КНП Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9.pdf 12.07.2024 15:53
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 12.07.2024 15:53
- Скарга від 12.07.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-07-09-002058-a.docx 12.07.2024 15:53
- sign.p7s 12.07.2024 15:54
- рішення від 16.07.2024 № 12201.pdf 16.07.2024 17:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.07.2024 № 12604.pdf 24.07.2024 12:49
- рішення від 23.07.2024 № 12604.pdf 26.07.2024 11:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.07.2024 16:49
Дата розгляду скарги:
23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.07.2024 17:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.07.2024 11:37
Дата виконання рішення Замовником:
31.07.2024 11:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник ознайомлений та погоджується з рішенням АМКУ №12604-р/пк-пз від 23.07.2024 року та вносить відповідні зміни до тендерної документації згідно з п. 54 Постанови 1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» , на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та на протязі 90 днів з дня його припинення або скасування.»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e0bc0185a59a47e184ea82b956f7c557
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність:
«Для забезпечення рівних прав Учасників та з метою уникнення дискримінації Учасників, враховуючи воєнний стан в Україні, перебої в постачанні електроенергії, з метою забезпечення безперебійного постачання пально-мастильних матеріалів, Учасники в складі тендерної пропозиції надають лист у довільній формі про наявність на кожній із запропонованих ним АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів).»
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається від учасників наявність можливості забезпечення автозаправних станцій безперебійним електроживленням, в тому числі з застосуванням альтернативних джерел електропостачання, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність альтернативних джерел електропостачання може лише власник АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, що описано в пункті 1.3. цієї Скарги.
По-друге: забезпечення автозаправних станцій безперебійним електроживленням здійснюють обленерго, а отже замовник не довів необхідність висувати зазначену умову тендерної документації до учасників.
Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Товари - Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони) ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (генераторів) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність:
«Для забезпечення рівних прав Учасників та з метою уникнення дискримінації Учасників, враховуючи воєнний стан в Україні, перебої в постачанні електроенергії, з метою забезпечення безперебійного постачання пально-мастильних матеріалів, Учасники в складі тендерної пропозиції надають лист у довільній формі про наявність на кожній із запропонованих ним АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів).»
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається від учасників наявність можливості забезпечення автозаправних станцій безперебійним електроживленням, в тому числі з застосуванням альтернативних джерел електропостачання, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність альтернативних джерел електропостачання може лише власник АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, що описано в пункті 1.3. цієї Скарги.
По-друге: забезпечення автозаправних станцій безперебійним електроживленням здійснюють обленерго, а отже замовник не довів необхідність висувати зазначену умову тендерної документації до учасників.
Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Товари - Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони) ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (генераторів) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9" Дніпровської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони): ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-09-002058-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4c97651fe1d6490998e9fae63b5e4011
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації умову наявності у Учасника власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника:
«Також Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію у довільній формі щодо можливості постачання пально-мастильних матеріалів автотранспортними засобами Учасника наливом за окремими заявками Замовника (наявність бензовозів) за адресами Замовника відповідно до дислокації об’єктів.»
«Крім того, в складі тендерної пропозиції Учасник надає довідку довільної форми про наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів).»
Вимагаючи від учасників наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів)- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки тендерною документацією передбачено можливість здійснення заправку автомобілів через АЗС за талонами, які Скаржник може запропонувати для постачання товару Замовнику, а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні та/або орендовані та/або суборендовані та/або на підставі партнерських взаємовідносин автотранспортні засоби для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів). - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС та не мають бензовозів, які здійснюють поставку палива на АЗС.
Бензовози належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою АЗС, а не учасникам, які здійснюють продаж талонів. Тим паче, Замовник встановлює вимогу щодо здійснення постачання палива за талонами на АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно таку мережу АЗС, яка має власні бензовози та/або ті учасники, які безпосередньо займаються перевезеннями палива та мають бензовози, в тому числі до АЗС.
Вважаємо, що Замовник неправомірно встановив вимогу про наявність бензовозів у закупівлі палива за талонами.
У випадку закупівлі талонів – наявність у учасника бензовозів не можлива, оскільки ми здійснюємо продаж талонів на пальне в мережі АЗС БРСМ-нафта, на підставі укладеного між нами та продавцем талонів мережі АЗС БРСМ-нафта партнерського договору.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (бензовозів) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Також Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію у довільній формі щодо можливості постачання пально-мастильних матеріалів автотранспортними засобами Учасника наливом за окремими заявками Замовника (наявність бензовозів) за адресами Замовника відповідно до дислокації об’єктів.»
«Крім того, в складі тендерної пропозиції Учасник надає довідку довільної форми про наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів).»
Вимагаючи від учасників наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів)- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки тендерною документацією передбачено можливість здійснення заправку автомобілів через АЗС за талонами, які Скаржник може запропонувати для постачання товару Замовнику, а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні та/або орендовані та/або суборендовані та/або на підставі партнерських взаємовідносин автотранспортні засоби для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів). - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС та не мають бензовозів, які здійснюють поставку палива на АЗС.
Бензовози належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою АЗС, а не учасникам, які здійснюють продаж талонів. Тим паче, Замовник встановлює вимогу щодо здійснення постачання палива за талонами на АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно таку мережу АЗС, яка має власні бензовози та/або ті учасники, які безпосередньо займаються перевезеннями палива та мають бензовози, в тому числі до АЗС.
Вважаємо, що Замовник неправомірно встановив вимогу про наявність бензовозів у закупівлі палива за талонами.
У випадку закупівлі талонів – наявність у учасника бензовозів не можлива, оскільки ми здійснюємо продаж талонів на пальне в мережі АЗС БРСМ-нафта, на підставі укладеного між нами та продавцем талонів мережі АЗС БРСМ-нафта партнерського договору.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (бензовозів) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9" Дніпровської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони): ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-09-002058-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації умову наявності у Учасника власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
489a47548f7c4ecb8f80abe8fc1bba78
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників власних/орендованих/суборендованих АЗС або АЗС у праві користуванні на підставі партнерських відносин.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників власних/орендованих/суборендованих АЗС або АЗС у праві користуванні на підставі партнерських відносин:
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/суборенди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/суборенди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9" Дніпровської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони): ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-09-002058-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників власних/орендованих/суборендованих АЗС або АЗС у праві користуванні на підставі партнерських відносин.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
6059013d5dd848b2b06478bb6acebf53
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро) та не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.4. В Додатку 3 до тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності у учасника стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро) та не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1):
«Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах, повинна знаходитися на території Дніпропетровської області, в тому числі стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро, власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) з наявністю в реалізації усіх видів палива, що є предметом даної закупівлі, включаючи не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням на території Дніпропетровської області:
- стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро);
- не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1)
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта з наступним місцезнаходженням на території Дніпропетровської області:
- стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (у кількості 8 АЗС у м. Дніпро), що складає менше 9 АЗС у м. Дніпро;
- одна автозаправна станція, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1), що складає менше 3 АЗС в межах 3 кілометрів.
Адреси мережі БРСМ-нафта:
Дніпро - Журналістів Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпро - Набережна Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпро - Дослідне Дніпропетровська обл., селище Дослідне, пров. Полігонний, буд. 11
Дніпро - Павлова Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпро - Малиновського Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпро - Пушкіна Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпро - Каруни Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпро - Лисиченко Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпро - Балівка Дніпропетровська обл., Дніпропетровський р-н, с. Балівка, вул. Леніна, 1А
Дніпро - Гаванська Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б
Підгороднє 1 Дніпропетровська обл., Дніпропетровський р-н, м. Підгороднє, вул. Шосейна, 180
Підгороднє 2 Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, м. Підгороднє, а/ш Знаменка-Луганськ-Ізварино, км. 228+800
Ювілейне Дніпропетровська обл., Дніпропетровський р-н, смт. Ювілейне, вул. Нижньодніпровська, 15 (АЗС в межах 3 км від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1))
Кам'янське Дніпропетровська обл., м. Кам'янське, вул. Дніпропетровська, 108
Кам'янське 2 Дніпропетровська обл., м. Кам'янське, проспект Аношкіна, буд. 65 А
Кам'янське 3 Дніпропетровська обл., м. Кам'янське, вул. М. Грушевського, буд 219
Павлоград Дніпропетровська обл, м. Павлоград, вул. Харківська буд. 7 А
Новомосковськ Дніпропетровська обл, м. Новомосковськ, вул. Сучкова, буд. 66 Д
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності АЗС на відстані в межах 3 км від місця розташування Замовника (пров. Фестивальний, 1) та АЗС у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро).
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться на відстані в межах 3 км від місця розташування Замовника (пров. Фестивальний, 1) та АЗС у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра у кількості 8 АЗС у м. Дніпро.
АЗС на відстані в межах 3 км від місця розташування Замовника (пров. Фестивальний, 1) та АЗС у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро) може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони): ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах, повинна знаходитися на території Дніпропетровської області, в тому числі стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро, власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) з наявністю в реалізації усіх видів палива, що є предметом даної закупівлі, включаючи не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1) що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 , дизельне паливо (талони), до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро);
- не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1)
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах, повинна знаходитися на території Дніпропетровської області, в тому числі стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро, власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) з наявністю в реалізації усіх видів палива, що є предметом даної закупівлі, включаючи не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням на території Дніпропетровської області:
- стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро);
- не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1)
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта з наступним місцезнаходженням на території Дніпропетровської області:
- стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (у кількості 8 АЗС у м. Дніпро), що складає менше 9 АЗС у м. Дніпро;
- одна автозаправна станція, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1), що складає менше 3 АЗС в межах 3 кілометрів.
Адреси мережі БРСМ-нафта:
Дніпро - Журналістів Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпро - Набережна Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпро - Дослідне Дніпропетровська обл., селище Дослідне, пров. Полігонний, буд. 11
Дніпро - Павлова Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпро - Малиновського Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпро - Пушкіна Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпро - Каруни Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпро - Лисиченко Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпро - Балівка Дніпропетровська обл., Дніпропетровський р-н, с. Балівка, вул. Леніна, 1А
Дніпро - Гаванська Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б
Підгороднє 1 Дніпропетровська обл., Дніпропетровський р-н, м. Підгороднє, вул. Шосейна, 180
Підгороднє 2 Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, м. Підгороднє, а/ш Знаменка-Луганськ-Ізварино, км. 228+800
Ювілейне Дніпропетровська обл., Дніпропетровський р-н, смт. Ювілейне, вул. Нижньодніпровська, 15 (АЗС в межах 3 км від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1))
Кам'янське Дніпропетровська обл., м. Кам'янське, вул. Дніпропетровська, 108
Кам'янське 2 Дніпропетровська обл., м. Кам'янське, проспект Аношкіна, буд. 65 А
Кам'янське 3 Дніпропетровська обл., м. Кам'янське, вул. М. Грушевського, буд 219
Павлоград Дніпропетровська обл, м. Павлоград, вул. Харківська буд. 7 А
Новомосковськ Дніпропетровська обл, м. Новомосковськ, вул. Сучкова, буд. 66 Д
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності АЗС на відстані в межах 3 км від місця розташування Замовника (пров. Фестивальний, 1) та АЗС у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро).
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться на відстані в межах 3 км від місця розташування Замовника (пров. Фестивальний, 1) та АЗС у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра у кількості 8 АЗС у м. Дніпро.
АЗС на відстані в межах 3 км від місця розташування Замовника (пров. Фестивальний, 1) та АЗС у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро) може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони): ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах, повинна знаходитися на території Дніпропетровської області, в тому числі стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро, власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) з наявністю в реалізації усіх видів палива, що є предметом даної закупівлі, включаючи не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1) що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 , дизельне паливо (талони), до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро);
- не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1)
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
: Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес АЗС у м. Дніпро та Дніпропетровській області, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map )
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 12.07.2024 року на умови документації КНП Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір з мережею АЗС БРСМ-нафта
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9" Дніпровської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони): ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-09-002058-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника стаціонарні автозаправні станції у лівобережній та правобережній частинах міста Дніпра (не менше 9 АЗС у м. Дніпро) та не менше трьох автозаправних станцій, що знаходяться в межах до 3 кілометрів від місця розташування замовника (пров. Фестивальний,1).
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
8bda2c7157cb429a8f23b7a8814ae0b5
Заголовок пункту скарги:
5. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників талонів/скретч-карт з безстроковим терміном дії.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.4. В Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен безстроковий:
«Термін дії талонів/скретч-карт Учасника безстроковий..»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 7.2. Дія Договору: «7.2. Договір вступає в дію з моменту його підписання сторонами, що зазначається на першому аркуші договору у верхньому правому куті, та діє до 31.12.2024 р. включно.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «до 25 грудня 2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен бути безстроковий, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 25.12.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та вимог Додатку № 3 до ТД Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів/скретч-карт - безстрокові.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «безстрокові», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів/скретч-карт «безстрокові», що строк поставки Товару - до 25 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2.4. В Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен безстроковий:
«Термін дії талонів/скретч-карт Учасника безстроковий..»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 7.2. Дія Договору: «7.2. Договір вступає в дію з моменту його підписання сторонами, що зазначається на першому аркуші договору у верхньому правому куті, та діє до 31.12.2024 р. включно.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «до 25 грудня 2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів/скретч-карт, який повинен бути безстроковий, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 25.12.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та вимог Додатку № 3 до ТД Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів/скретч-карт - безстрокові.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «безстрокові», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів/скретч-карт «безстрокові», що строк поставки Товару - до 25 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Проект договору згідно Додатку № 4 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 12.07.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-07-09-002058-a.docx
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9" Дніпровської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Паливно-мастильні матеріали: бензин А-95 , дизельне паливо (талони): ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-09-002058-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників талонів/скретч-карт з безстроковим терміном дії.