• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95

Торги відмінено

627 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 135.00 UAH
Період оскарження: 08.07.2024 16:01 - 13.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: a8f25ed198e74502a88c430c4dbab744
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-08-008864-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 18:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.07.2024 11:39
Дата виконання рішення Замовником: 29.07.2024 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12603-р/пк-пз від 23.07.2024 року Замовником виконано.(торги відміненно).
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 149accfb48c046248c9e9f613556f0cf
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників власних АЗС або АЗС у праві користуванні.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В пункті 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників власних АЗС або АЗС у праві користуванні:
« Учасник повинен мати (у користуванні або у власності) АЗС з обов’язковим розташуванням на території України, Хмельницької області, м. Старокостянтинів відстань до АЗС або нафтобази має не перевищувати 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик») (надати довідку про перелік АЗС). »

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Тобто, встановлена вимога Замовника у пункті 3 Додатку № 2 до тендерної документації щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази, суперечить вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель в частині п. 29 Особливостей.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності або АЗС у праві користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС або юридичні особи, які мають право користування АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - мережі АЗС Авіас (договір № СК 5/153 від 24.11.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р: відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (скретч-картки) на отримання товару відповідно «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 р.
5.2. Місце поставки (передачі) товарів:
5.2.1. Передача товару за цим Договором здійснюється на АЗС Постачальника шляхом заправки автомобілів при пред’явленні довіреними особами Покупця скретч-картки.
5.2.2. Скретч-картка є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених скретч-картках вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в скрет-картці.)
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС Авіас)

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f090bbd77a78410eb5a27ace43ec4ef7
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС на відстані, що не перевищує 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик»).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В пункті 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС на відстані, що не перевищує 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик»).

«Учасник повинен мати (у користуванні або у власності) АЗС з обов’язковим розташуванням на території України, Хмельницької області, м. Старокостянтинів відстань до АЗС або нафтобази має не перевищувати 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик») (надати довідку про перелік АЗС).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника в частині наявності АЗС виключно на відстані, що не перевищує 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик», що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі Авіас за адресою:
Україна, Хмельницька область, м. Старокостянтинів, вул. Грушевського, 1/1
При цьому така АЗС не знаходяться на відстані не далі 3 км вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик»), а отже більше ніж 1 км ніж встановлено Замовником у Додатку № 2 до ТД.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині місцезнаходження АЗС, а саме - Учасник повинен мати (у користуванні або у власності) АЗС з обов’язковим розташуванням на території України, Хмельницької області, м. Старокостянтинів відстань до АЗС або нафтобази має не перевищувати 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик»).
Враховуючи вищезазначене, АЗС Скаржника знаходиться на відстані, що перевищує 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик»), - наявні підстави для виключення зазначеної умови тендерної документації.
На відстані, що не перевищує 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик»), знаходиться АЗС виключно одного постачальника палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: «Бензин А-95» (код за ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти).
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- підтвердження наявності АЗС з обов’язковим розташуванням на території України, Хмельницької області, м. Старокостянтинів відстань до АЗС або нафтобази має не перевищувати 1 км від вул. Героїв небесної сотні, 3 (КП «Тепловик»);
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації