• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин - А 95

Торги відмінено

174 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 870.00 UAH
Період оскарження: 08.07.2024 15:23 - 13.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на прийняті рішення та дії замовника

Номер: 796764409d9243dcac7690c295e01038
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-08-007917-a.b1
Назва: Скарга на прийняті рішення та дії замовника
Скарга:
Згідно Протоколу від 19 липня 2024 року № 144 щодо прийняття рішення уповноваженою особою комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» (КНП СОР «СОКОЦ») «Про розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" (СДРПОУ 43699122) (далі — Учасник), яка визначена найбільш економічно вигідною поданої під час проведення процедури закупівлі: Бензин - А 95 за ДК 021:2015:09130000-9- «Нафта і дистиляти» (далі — Закупівля), на відповідність вимогам тендерної документації та про відхилення тендерної пропозиції Учасника.» тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" (далі – Скаржника) була відхилена через ненадання Скаржником «гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками/талонами) встановленого зразка на АЗС.». Це призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника так як Скаржнику не було надано 24 години на виправлення невідповідностей.
Дата розгляду скарги: 05.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.07.2024 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.08.2024 11:20
Дата виконання рішення Замовником: 19.08.2024 09:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником прийнято рішення виконати рішення АМКУ № 13253-р/пк-пз від 05.08.2024р.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", Менеджер 2 380944401884 manager2.ukrpetrol@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 273db8b527ac4bf3972e7ad3dd4f646e
Заголовок пункту скарги: Ненадання замовником 24 години на виправлення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19 липня 2024 року № 144 (додаток 1 до скарги, файл - Протокол.pdf) тендерна пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав:
«Тендерна документація містить такі вимоги у Додаток 2 до тендерної документації Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), відповідно до ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» п.Ш. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
...«п.п. 3.4. У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами (ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства:
- гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками/талонами) встановленого зразка на АЗС.»
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника за вимогою яка встановлена у п. ПІ було виявлено невідповідності. Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
скан-копія діючого Договору поставки № 0401/62-Т від 01.04.2024р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «МАРШАЛ-КАРД» та Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРПЕТРОЛЦЕНТР», що підтверджує встановлену вимогу Замовника, а саме: «копії Договорів з операторами (ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства». Проте така вимога як: «гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками/талонами) встановленого зразка на АЗС.» не була надана/виконана Учасником.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Тобто Замовник за результатами розгляду відхилив тендерну пропозицію Скаржника через відсутність гарантійного листа від партнера, зазначивши що такий лист підтверджує технічні вимоги предмету закупівлі та не підпадає під положення пункту 43 Особливостей.

Скаржник не погоджується з такими рішеннями Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).

Оскільки такий гарантійний лист не є підтвердженням в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі. Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей (додаток 2 до скарги, файл - Особливості 1178.pdf) під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)
Тобто не завантаження гарантійного листа від партнера Скаржника у складі тендерної пропозиції – це невідповідність, виправлення якої не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відтак відповідно до абзацу першого пункту 43 Особливостей, Замовник при виявленні невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В даному випадку Замовник в електронній системі закупівель, повинен розмістити вимогу Скаржнику щодо усунення невідповідності протягом 24 годин, а саме вимогу щодо завантаження гарантійного листа від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками/талонами) встановленого зразка на АЗС, тобто від ТОВ «МАРШАЛ-КАРД».
Керуючись вищенаведеним, вважаємо підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника надуманими, безпідставними та такими, що суперечать умовам тендерної документації та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.07.2024 року № 144, Замовник порушив вимоги:
- пунктів 2 – 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- пункт 43 Особливостей.
З огляду на вищевикладене, в діях Замовника вбачаються порушення Закону, Особливостей та основних принципів здійснення публічних закупівель, встановлених Законом, адже пропозиція Скаржника не може бути відхилена з підстав зазначених в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.07.2024 року № 144, що підтверджується поданими документами та є максимально економічною. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником паливного ринку.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника