• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівництво амбулаторії загальної практики сімейної медицини з облаштуванням споруд цивільного захисту (укриття)» (в с. Данилівка Фастівського району Київської області) (коригування)

Торги відмінено

23 141 442.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 115 707.21 UAH
Період оскарження: 08.07.2024 15:07 - 07.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4fe686323d0c41fd8fddb4d7d9f655a0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-08-007553-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.07.2024 16:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.08.2024 17:51
Дата виконання рішення Замовником: 05.08.2024 22:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ від 30.07.2024 за № 13000-р/пк-пз шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції по даній закупівлі
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП БК "АРХІМЕД", ДМИТРО ПОВОРОЗНЮК 380967472111 Arhimed-BK@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3e4c6cd99eeb4063b03f8eafe21802d5
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 Розділу IV Подання та розкриття тендерної пропозиції Кiнцевий строк подання тендерних пропозицiй визначається в оголошеннi про проведения вiдкритих торгiв.

Відповідно до п. 14 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, Замовник у Документації не зазначив кінцевий строк подання Пропозицій.
Враховуючи наведене, Документація в цій частині не узгоджується з вимогами п. 14 ч. 2 ст. 22 Закону, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни до Документації в частині вимог п. 1 Розділу 4 Документації, зокрема, зазначити кінцевий строк подання Пропозицій.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1766833f87c6423984070230e7d0cece
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 4 Додатку 2 до тендерної документації Документи, якi повинен подати Учасник для підтвердження того, що вiн здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства: Свiдоцтво про реєстрацію Учасника платником податку на додану вартість або Витяг з реестру платникiв податку на додану вартість (надається, якщо учасник е платником ПДВ);
Свiдоцтво про реєстрацію Учасника платником единого податку або Витяг з реестру платникiв единого податку (надається, якщо учасник е платником єдиного податку).

Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначаємо, що в Україні існує сервіс «Реєстр платників ПДВ» https://cabinet.tax.gov.ua/login.
З лютого 2023 даний сервіс відновив свою роботу, Доступ до відомостей реєстру платників ПДВ надається шляхом пошуку за кодом ЄДРПОУ або ІПН за умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів електронної ідентифікації (кваліфікованим або удосконаленим електронним підписом).
https://buh.ligazakon.net/news/217468_shukati-v-restr-platnikv-pdv-znovu-mozhlivo-ale-z-etsp.
За таких умов, вимога щодо надання у складі пропозиції Свідоцтва платника ПДВ, витягу з реєстру платників ПДВ або свідоцтва платника єдиного податку, витягу з реєстру платників єдиного податку не узгоджуються з вимогами Закону.
Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b58a52e30fe54db48f824baa4812b634
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п. 8 Додатку 2 до тендерної документації Документи, якi повинен подати Учасник для підтвердження того, що вiн здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства: Сертифікат ISO 37001:2016, IDT «Системи менеджменту щодо протидії корупції». Учасник повинен додатково до сертифікату надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким пiдтверджується чиннiсть наданого сертифiкату, якщо настав перiод щорiчного пiдтвердження, що зазначений у сертифiкатi.

Скаржник вважає дану вимогу необґрунтованою та дискримінаційною, оскільки не стосується предмета закупівлі.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля:
«Будівництво амбулаторії загальної практики сімейної медицини з облаштуванням споруд цивільного захисту (укриття)» (в с. Данилівка Фастівського району Київської області) (коригування)»
Сертифікат ДСТУ ISO 37001 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю;
- фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети стандарту, він не має відношення до предмета закупівлі та робіт, які необхідно виконати згідно з Технічним завданням.
Зауважимо, що щодо Скаржника зазначає, що відносно нього відсутні відомості в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, відповідно до Закону,
Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 № 1178, виключно Переможець процедури закупівлі повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстави для відмовити щодо корупційних правопорушень. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
В якості доказу Скаржник надає Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення з інформацією про відсутність Скаржника у даному реєстрі.
Отже, сертифікат ДСТУ ISO 37001:2016 не стосується предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, як учасника Процедури закупівлі.
Таким чином, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: f2d3c562d2c2402db2c0dad28240e24d
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до п. 9 Додатку 2 до тендерної документації Документи, якi повинен подати Учасник для підтвердження того, що вiн здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства: Копію ліцензії ліцензійного програмного комплексу АВК-5, чим підтвердити про наявність в учасника останньої вepciї програмного комплексу АВК-5 або іншого ліцензованого програмного комплексу.

Скаржник зазначає, що встановивши умову тендерної документації в такій редакції Замовник звужує коло потенційних учасників, а саме взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в себе ліцензію на програмне забезпечення АВК.
Таким чином, якщо ліцензія не учасника, то він не відповідатиме умовам тендерної документації.
Скаржник має підписаний договір щодо надання послуг програмним комплексом по розробки кошторисів з надавачем послуг ПП «Архітектоніка», при цьому ліцензія на користування цим комплексом оформлена на надавача послуг.
Враховуючи вищенаведене, просимо Комісію зобов’язати Замовника розширити умову п. 9 Додатку 2 до тендерної документації і передбачати можливість надавати ліцензію на АВК, яка може бути наявна не тільки в учасника, а і у надавача послуг, з яким учасник має договір і який робитиме відповідні розрахунки згідно договору за заявою учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 9a8fd188da1a446b92501ef87f2ef376
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до п 1.10 Додатку 4 до тендерної документації Учасник, для пiдтвердження вiдповiдностi основних матерiалiв вищезазначеним вимоrам, надає у пропозицii: копii: вiдповiдних документiв на основнi матерiали (сертифiкат вiдповiдностi, сертифiкат якостi, тощо).

ТОВ «СП БК «АРХІМЕД» зазначає, що предмет закупівлі є роботи – «Будівництво амбулаторії загальної практики сімейної медицини з облаштуванням споруд цивільного захисту (укриття)» (в с. Данилівка Фастівського району Київської області) (коригування)».
Скаржник не є постачальником матеріалів, а планує закуповувати їх у виробників в разі перемоги в даній закупівлі.
Зазначаємо, що згідно умов тендерної документації не зрозуміло, що саме відноситься до «основних» матеріалів, а також не зрозуміло навіщо на етапі подання пропозицій подавати такі документи, адже потенційний учасник закупівлі ще не закупив їх, бо немає відповідних підстав.
Враховуючи вищенаведене, взяти участь в закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають ВЖЕ НА ЕТАПІ ПОДАННЯ ПРОПОЗИЦІЙ вiдповiдні документи на основнi матерiали (сертифiкат вiдповiдностi, сертифiкат якостi, тощо).
Таким чином, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації