• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція санаторію «Сніжинка» із добудовою реабілітаційного корпусу по вул. Галицька, 1 в м. Яремче Яремчанської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015: 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування)

Завершена

7 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 39 000.00 UAH
Період оскарження: 05.07.2024 20:55 - 17.08.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Оскарження рішення Замовника

Номер: fa474e0bf40d4afcae98265d015b0b30
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-05-010152-a.b4
Назва: Оскарження рішення Замовника
Вимога:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі – Замовник) було оголошено закупівлю UA-2024-07-05-010152-a за предметом: Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція санаторію «Сніжинка» із добудовою реабілітаційного корпусу по вул. Галицька, 1 в м. Яремче Яремчанської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015: 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування). За результатами розгляду відповідно до Протоколу від «22» серпня 2024 року ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» було визнано переможцем закупівлі. Дане рішення Замовника є протиправним та було оскаржене до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія). Рішенням Комісії № 14831-р/пк-пз від 04.09.2024 протокол від «22» серпня 2024р., про визнання ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» переможцем було скасовано. За результатом виконання вищезазначеного Рішення Замовником 12.09.2024 було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту: «Шановний Учаснику! На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 14831-р/пк-пз від 04.09.2024 року, враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, з метою усунення порушення пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, керуючись п.43 Особливостей ПРОСИМО усунути встановлені невідповідності, а саме: 1. Згідно вимог п.2.6 Розділу 3 Тендерної документації замовником було встановлено наступну вимогу: «2.6. Разом з банківською гарантією надаються: - документи, які підтверджують повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, - скан-копія ліцензії, виданої банку (або виписка/витяг з реєстру НБУ), - документ з банку, що підтверджує наявність грошового покриття та містить інформацію про поточний рахунок обслуговуючого банку учасника, а також розрахунковий документ, який містить доручення платника банку, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунку на рахунок отримувача.» Однак в результаті розгляду Вашої тендерної пропозиції, встановлено, що довідка від 19.08.2024 № 03-2/02/2988 не містить інформацію про поточний рахунок обслуговуючого банку. Також у складі Вашої пропозиції відсутній розрахунковий документ, який містить доручення платника банку, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунку на рахунок отримувача. Просимо усунути цю невідповідність шляхом завантаження в електронну систему закупівель у строк передбачений Особливостями документ з банку, що підтверджує наявність грошового покриття та містить інформацію про поточний рахунок обслуговуючого банку учасника, зокрема але не виключно у вигляді оновленої довідки від 19.08.2024 № 03-2/02/2988 яка повинна містити інформацію зокрема про поточний рахунок обслуговуючого банку, а також розрахунковий документ, який містить доручення платника банку, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунку на рахунок отримувача у вигляді платіжної інструкції.» ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» з метою усунення невідповідностей було надано: 1. Довідку від 19.08.2024 № 03-2/02/2988. 2. Виписка по особовим рахункам з 01.06.2024 по 11.09.2024. 3. Платіжна інструкція №127 від 15.08.2024р. 4. Лист-підтвердження від 11.09.2024р. №03-2/02/3292 АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ».( надалі – Лист-підтвердження). За результатом розгляду пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» з урахуванням документів наданих учасником на виправлення невідповідностей, Протоколом від 13.09.2024р., Замовник визнав пропозицію ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» такою, що в повній мірі відповідає вимогам тендерної документації, проте зазначене рішення є протиправним та таким, що порушує норми чинного Законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки: Детальніше у вкладенні.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь надано у вкладенні
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ЩОДО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: f35452b989854fae866829b6e154a5c2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-05-010152-a.c3
Назва: СКАРГА ЩОДО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі – Замовник) було оголошено закупівлю UA-2024-07-05-010152-a за предметом: Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція санаторію «Сніжинка» із добудовою реабілітаційного корпусу по вул. Галицька, 1 в м. Яремче Яремчанської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015: 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування). За результатами розгляду відповідно до Протоколу від «22» серпня 2024 року ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» було визнано переможцем закупівлі. Дане рішення Замовника є помилковим та хибним порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ІК «АРКОН» прийняте з порушенням положень тендерної документації та чинного законодавства у сфері публічних закупівель оскільки:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.08.2024 16:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.09.2024 16:14
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2024 13:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 14831-р/пк-пз від 04.09.2024 замовником прийнято рішення про скасування Рішення від 22.08.2024 року про визначення ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» переможцем процедури Закупівлі. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, з метою усунення порушення пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення для ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» з вимогою про усунення встановлених невідповідностей.
Автор: ТОВ "ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ "АРКОН", Білик Олександр Михайлович +380673458153 tov.ik.arcon@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2d7f4003c0c54c9f9fbb0894739bb3aa
Заголовок пункту скарги: Документи до банківської гарантії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: 1.Відповідно до вимог п. 2 Розділ 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено :
Разом з банківською гарантією надаються:
- документи, які підтверджують повноваження особи, яка підписує банківську гарантію,
- скан-копія ліцензії, виданої банку (або виписка/витяг з реєстру НБУ),
- документ з банку, що підтверджує наявність грошового покриття та містить інформацію про поточний рахунок обслуговуючого банку учасника, а також розрахунковий документ, який містить доручення платника банку, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунку на рахунок отримувача.
У складі пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» надано Довідку вих. № 03-2/02/2988 від 19 серпня 2024 р. щодо грошового покриття банківської Гарантії, що не містить жодної інформації про поточний рахунок обслуговуючого банку учасника.

Пропозиція ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» також не містить жодних додаткових пояснень, щодо відсутності в документі з банку, що підтверджує наявність грошового покриття інформації про поточний рахунок обслуговуючого банку учасника.
У складі пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» не надано розрахунковий документ, який містить доручення платника банку, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунку на рахунок отримувача, а саме платіжна інструкція (платіжне доручення).
Зазначене вище свідчить про невідповідність пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» вимогам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 52f0c69efd3c4086a0d23bc42a7a7bc6
Заголовок пункту скарги: Інформація (Довідки) з обсуговуючих банків
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п.6 Таблиця 4. Інші вимоги до учасника Додатку №1 до тендерної документації передбачено:
Згідно постанови Правління Національного Банку України від 28.12.2018р. №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами, внесеними згідно з постановою Правління Національного Банку України від 22.02.2019р. №41, постановою Правління Національного Банку України від 26.09.2019р. №118), починаючи з 13 січня 2020 року всі розрахунки в національній валюті будуть здійснюватися виключно за допомогою міжнародних номерів банківських рахунків (IBAN). Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідки з усіх обслуговуючих банків, що містять інформацію про наявність в учасника відкритого (тих) рахунку (ків) із зазначенням його номеру у форматі IBAN, та про відсутність (наявність) простроченої заборгованості, що датовані не раніше дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги;
Ст. 47 даного Закону визначає, що банк має право надавати також такі фінансові послуги:
1) фінансовий лізинг;
2) факторинг;
3) надання гарантій;
4) торгівля валютними цінностями;
5) фінансові послуги, що надаються в межах професійної діяльності на ринках капіталу, передбачених частиною другою статті 41 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки";
6) фінансові платіжні послуги.
Таким чином, при наданні банківської гарантії № 2546/24-ТГ АТ "БАНК IНВЕСТИЦIЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ" обслуговує ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ», відповідно є його обслуговуючим банком, проте у складі пропозиції відсутні довідки про наявність в учасника відкритого (тих) рахунку (ків) із зазначенням його номеру у форматі IBAN, та про відсутність (наявність) простроченої заборгованості, що датовані не раніше дати оголошення про проведення цієї закупівлі видані АТ "БАНК IНВЕСТИЦIЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ".
Пропозиція ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» також не містить жодних додаткових пояснень, щодо відсутності в пропозиції довідки про наявність в учасника відкритого (тих) рахунку (ків) із зазначенням його номеру у форматі IBAN, та про відсутність (наявність) простроченої заборгованості, що датовані не раніше дати оголошення про проведення цієї закупівлі видані АТ "БАНК IНВЕСТИЦIЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ".
Зазначене вище свідчить про невідповідність пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» вимогам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 79b69ceb19984e64b4bfcc46e7281588
Заголовок пункту скарги: Кошторисні розрахунки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п. 6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділ 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник вимагає надання розрахунку ціни тендерної пропозиції який має бути наданий відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва» та «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" з урахуванням вимог ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст Проектної Документації на Будівництво». В ціні тендерної пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання проектно-вишукувальних, геодезичних, та проектно-кошторисних робіт з урахуванням коштів на проведення експертизи та робіт, що виконуються субпідрядниками/співвиконавцями (у випадку їх залучення).
Пропозиція, що не відповідає вимогам зазначеним у частині 6 Розділу 3 та Додатку 2 до цієї тендерної документації, буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
У складі пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» надано файл «9.Кошторисна документація», що містить розрахунки вартості пропозиції які не відповідають вимогам тендерної документації в тому числі Додатку 2, а саме:
Відповідно до п. 9 Додатку 2 тендерної документації передбачено двостадійне проектування:
1стадія -МБР (містобудівний розрахунок)
2 стадія -РП ( робочий проект)
Кошторисні розрахунки ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» не містять інформації про містобудівний розрахунок, тобто даний кошторис не передбачає взагалі інформації про вартість даних робіт, таким чином ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» не буде їх виконувати оскільки у вартість їх пропозиції дані роботи не закладені.

Відповідно до п.7.1 Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 визначено, що вартість експертизи проектної документації на будівництво визначають з використанням рекомендованих показників, наведених у додатку 6 цієї Настанови, в залежності від кошторисної вартості будівництва, напрямів, визначених статтею 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», за якими здійснюють експертизу, стадії проектування та класу наслідків (відповідальності) об’єкта з урахуванням положень, викладених в останньому абзаці пункту 2.6 розділу ІІ цієї Настанови. (надалі – Настанова)
Кошторис 5 на проведення експертизи не містить жодного розрахунку вартості експертизи, тобто ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» не надає інформацію про порядок визначення вартості експертизи та про використання показників Додатку 6 Настанови чи застосування її положень взагалі (пунктів, граф, таблиць, коефіцієнтів тощо).

Таким чином кошторисні розрахунки надані у складі пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» не відповідають вимогам зазначеним у частині 6 Розділу 3, а саме розраховані з порушенням норм Настанови та Додатку 2 до цієї тендерної документації, не містить всього переліку робіт та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
Зазначені вище невідповідності були проігноровані Замовником при розгляді пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ», що грубо порушує вимоги тендерної документації. норм чинного законодавства, права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ІК «АРКОН».
Враховуючи вищезазначене, пропозиція ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ», суттєво не відповідає вимогам тендерної документації, порушує прямо встановлені положення тендерної документації та підлягає відхиленю на підставі вимог тендерної документації.

Враховуючи вищезазначене не відхилення пропозиції ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ», свідчить про порушення замовником прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ІК «АРКОН».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Оскарження рішення Замовника

Номер: 98a7f9016796427795bc9327a38cf0f6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-05-010152-a.b2
Назва: Оскарження рішення Замовника
Вимога:
КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі – Замовник) було оголошено закупівлю UA-2024-07-05-010152-a за предметом: Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція санаторію «Сніжинка» із добудовою реабілітаційного корпусу по вул. Галицька, 1 в м. Яремче Яремчанської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015: 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування). За результатами розгляду відповідно до Протоколу від «22» серпня 2024 року ТОВ «ТЕХПРОЕКТ ІНЖИНІРИНГ» було визнано переможцем закупівлі. Дане рішення Замовника є протиправним, помилковим та хибним, порушує положення чинного законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки: Детальніше у вкладенні.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу UA-2024-07-05-010152-a
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: «Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція санаторію «Сніжинка» із добудовою реабілітаційного корпусу по вул. Галицька, 1 в м. Яремче Яремчанської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015: 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування)»

Номер: e2109f6367a345669cc8a7fd5227be02
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-05-010152-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: «Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція санаторію «Сніжинка» із добудовою реабілітаційного корпусу по вул. Галицька, 1 в м. Яремче Яремчанської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015: 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування)»
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі – Замовник) 05.07.2024 року було оголошено закупівлю на «Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція санаторію «Сніжинка» із добудовою реабілітаційного корпусу по вул. Галицька, 1 в м. Яремче Яремчанської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015: 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування) Керуючись пунктами 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - надалі Постанова, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПРИВАТНЕ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПЕГАС» (далі – ПВКП «ПЕГАС», Учасник, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, ПВКП «ПЕГАС» виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що обмежує, порушує права та охоронювані законом інтереси ПВКП «ПЕГАС» на участь в цій закупівлі, а саме: Детальніше у вкладенні
Дата розгляду скарги: 25.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.07.2024 17:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.07.2024 11:47
Дата виконання рішення Замовником: 15.08.2024 11:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни згідно Рішення.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПРИВАТНЕ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПЕГАС", Рудь Марія Олегівна 380992948397 30897727P@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c0cfcc5101ff43da88a5bbf515d03d17
Заголовок пункту скарги: Огляд об’єкту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.п. 6.8, п.6 Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено:

Учасники повинні перед подачею тендерних пропозицій відвідати та оглянути об'єкт де передбачається виконання робіт згідно технічних вимог цієї тендерної документації. Для підтвердження обстеження об'єкту учасники повинні надати у складі своїх тендерних пропозицій оригінал акту обстеження об'єкта, підписаного представником Замовника. Витрати на відвідування об’єкту Учасники несуть за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою

Згідно з п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно відсутня обґрунтована необхідність у відвідуванні об’єкту. Всі необхідні характеристики об’єкту мають бути вказані в технічному завданні. Тендерна документація також не містить додаткової аргументації необхідності здійснення огляду та підписання акту.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним."
Вищезазначена вимога для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі ризики узгоджених дій, адже задля участі в закупівлі необхідно надати у складі пропозиції акт огляду об’єкту, який може бути не наданий за бажанням Замовника. При цьому інформації щодо конкретної особи, що уповноважена на підписання акту огляду документація не містить.
За таких умов Замовник може:
- не допустити потенційного учасника до об'єкту огляду;
- Замовник може не погодити огляд об'єкту;
- Уповноваженої особи може не бути на робочому місці;
- Замовник може не погодитися підписати акт огляду об'єкта або уникати його підписання, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції.

Окрім цього відповідно до інформації зазначеній на майданчику потенційним Учасником було задано питання «Шановний Замовник! Просимо уточнити порядок здійснення огляду об'єкту, куди звертатися, контакти та данні особи уповноваженої підписувати акт від Замовника.»

Проте замовник надав інформацію лише, що номеру контактної особи зазначений в оголошенні про проведення процедури закупівлі.
Контактна особа та уповноважена є зовсім різними поняттями, що не є тотожними, таким чином, Учасник не може бути впевненим що під час огляду його акт буде підписаний особою, що уповноважена на вчинення таких дій і що в подальшому це не стане причиною для відхилення.
Звертаємо Вашу увагу, що вищеозначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи проведення закупівлі – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Більш того, Замовник може орієнтовно розуміти кількість учасників закупівлі та що за підприємства планують взяти участь оскільки для здійснення огляду необхідно контактувати з представниками Замовника.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечать вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не надати або не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ПВКП «ПЕГАС» та інших суб’єктів господарювання.

Зазначена вимога формує неконкурентне середовище, адже Замовник штучно може обмежити конкуренцію шляхом відмови у підписанні акту або униканні його підписання, навіть при проставленні підпису на відповідному документі немає гарантії, що Замовник в подальшому не скаже, що особа яка підписала акт від Замовника була уповноважена підписувати такий документ. Тобто встановлюючи дану вимогу Замовник залишає собі велике поле можливостей у проведені контрольованої процедури закупівлі та відсіюванні «непотрібних» учасників.
Для нас, як для учасника дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який в свою чергу має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Адже взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, який:
- Отримав попередню згоду щодо огляду;
- Підпише Акт в уповноваженої особи Замовника;
- Надасть в складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту.

Додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів та документального оформлення таких оглядів, неодноразово була визнана як дискримінаційна рядом рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема:

-рішення від 02.07.2024 № 11475;
-рішення від 27.03.2024 №5544;
-рішення від 10.01.2024 № 574;
-рішення від 14.09.2023 № 14696;

Враховуючи вищезазначене просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу: «Учасники повинні перед подачею тендерних пропозицій відвідати та оглянути об'єкт де передбачається виконання робіт згідно технічних вимог цієї тендерної документації. Для підтвердження обстеження об'єкту учасники повинні надати у складі своїх тендерних пропозицій оригінал акту обстеження об'єкта, підписаного представником Замовника. Витрати на відвідування об’єкту Учасники несуть за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою»
Додатково зазначаємо, що 15.07.2024 Замовником було внесено зміни в тендерну документацію, проте дані зміни не стосуються положень що є дискримінаційними та оскаржуються, а саме акту огляду об’єкта. При цьому строк подання пропозицій та строк оскарження залишився не змінним, що підтверджує право на оскарження нами положень тендерної документації які не були змінені, оскільки строк на їх оскарження визначений 17.07.2024 00:00 та не змінився.
Відповідно до положень п. 59 Постанови скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Таким чином дана скарга подана у відповідний строк та підлягає розгляду органом оскарження.
Дискримінаційні умови, що містяться в умовах тендерної документації, порушують права та законні інтереси ПВКП «ПЕГАС», як потенційного Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому.
Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних послуг, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» ми не можемо прийняти участь у закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 55 та 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації