-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Євроконтейнер для сміття оцинкований для сміття
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 200.00 UAH
Період оскарження:
05.07.2024 16:45 - 09.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
889d9d0b136448c0aabfd4834734d6eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-05-009546-a.b1
Назва:
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 - Технiчний паспорт.pdf 11.07.2024 13:41
- Додаток 5 DIN — Вікіпедія.pdf 11.07.2024 13:41
- Додаток 4 – ЗУ «Про стандартизацію».docx 11.07.2024 13:41
- Додаток 3 - Креслення.pdf 11.07.2024 13:41
- скарга UA-2024-07-05-009546-a.docx 11.07.2024 13:41
- Скарга.pdf 11.07.2024 13:41
- Додаток 1 - ДСТУ 8476-2015.pdf 11.07.2024 13:41
- sign.p7s 11.07.2024 13:44
- рішення від 15.07.2024 № 12124.pdf 15.07.2024 19:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.07.2024 № 12628.pdf 24.07.2024 13:15
- рішення від 23.07.2024 № 12628.pdf 26.07.2024 16:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.07.2024 14:15
Дата розгляду скарги:
23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.07.2024 19:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.07.2024 16:45
Дата виконання рішення Замовником:
06.08.2024 11:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23 липня 2024 року № 12628-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
06b4362848694fcb8b05e16749b70ac0
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №1
1) В додатку 2 до тендерної документації встановлено, що:
Технічні характеристики:
Скаржник повідомляє, що вище наведене зображення із габаритними розмірами дискримінує Скаржника, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують контейнери одного виробника – ПрАТ «Барський машинобудівний завод», який візуально та по габаритам відповідає вище зазначеній вимозі.
Скаржник
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник повідомляє, що вище наведене зображення із габаритними розмірами дискримінує Скаржника, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують контейнери одного виробника – ПрАТ «Барський машинобудівний завод», який візуально та по габаритам відповідає вище зазначеній вимозі.
Скаржник наголошує, що лише товар ПрАТ «Барський машинобудівний завод» відповідає усім встановленим дискримінаційним вимогам, що були зазначені замовником у тендерній документації.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 2 ТД.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Скаржник наголошує, що лише товар ПрАТ «Барський машинобудівний завод» відповідає усім встановленим дискримінаційним вимогам, що були зазначені замовником у тендерній документації.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 2 ТД.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 - Креслення.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 - Креслення.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Технiчний паспорт.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Технiчний паспорт.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації: видалити у Додатку 2 до тендерної документації наведене зображення із габаритними розмірами, оскільки це є дискримінацією:
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
6e8f47ee825b4eb78d44c0357aa6eef4
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №2
2) В додатку 2 до тендерної документації встановлено, що:
Має відповідатиь європейському стандарту DIN EN 840.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
По-перше,
Скаржник повідомляє, що стандарт DIN EN 840 є німецьки стандартом, оскільки Акронім DIN служить для позначення німецьких стандартів.
У зв'язку з виходом процесу розробки нормативної документації на міжнародний рівень стали з'являтися стандарти з позначенням DIN EN, DIN EN ISO тощо:
- DIN — * стандарт, який має національне значення або що є попереднім для розробки міжнародного документа. E DIN — це чорновий стандарт, DIN V — попередній стандарт.
- DIN EN — німецьке видання європейського стандарту, яке без будь-яких змін приймається всіма членами Європейського комітету з стандартизації (CEN) та Європейського електротехнічного комітету зі стандартизації (CENELEC).
- DIN EN ISO — стандарти, спільно розроблені і видані ISO та Європейською комісією з стандартизації (CEN)
- DIN ISO — стандарт ISO, прийнятий як національний без будь-яких змін.
- DIN IEC — стандарт Європейської комісії з електротехніки (IEC), прийнятий в Німеччині як національний без будь-яких змін (посилання на електронний ресурс - https://uk.wikipedia.org/wiki/DIN#:~:text=DIN%20EN%20%E2%80%94%20%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B5%20%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE,%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%83%20%D0%B7%D1%96%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20(CENELEC) .
В такому разі, Замовником встановлено вимогу як зможуть виконати лише Учасники, контейнери яких відповідають німецькому стандарту DIN EN 840.
Дана вимога дискримінує Скаржника, оскільки він не пропонує товар, що відповідає DIN EN 840.
Скаржник зауважує, що дана процедура закупівлі має проводитись згідно чинного законодавства України, але Замовник всупереч цьому встановлює вимоги про відповідність товару німецькому стандарту DIN EN 840.
По-друге,
Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, в тому числі:
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
При цьому, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Крім того, ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, згідно чинного законодавства України Замовник може вимагати сертифікати/ свідоцтва тощо лише у випадках визначених чинним законодавством України. Крім того, такі сертифікати/ свідоцтва тощо видані згідно чинного законодавства України.
По-третє,
DIN EN 840 не визначений на законодавчому рівні в Україні як нормативно-правовий акт. Так як, в Базі даних "Законодавство України", що знаходиться за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/index відсутня інформація про DIN EN 840.
Крім того, DIN EN 840 не імплементоване в чинне законодавство України та не є обов’язковим стандартом в Україні. Наприклад, в каталозі НД України on-line (посилання на сайт http://csm.kiev.ua/nd/nd.php?b=1) під час пошуку інформації про:
- DIN EN 840, відображається інформація, що DIN EN 840 не знаходяться в цій базі.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Скаржник повідомляє, що стандарт DIN EN 840 є німецьки стандартом, оскільки Акронім DIN служить для позначення німецьких стандартів.
У зв'язку з виходом процесу розробки нормативної документації на міжнародний рівень стали з'являтися стандарти з позначенням DIN EN, DIN EN ISO тощо:
- DIN — * стандарт, який має національне значення або що є попереднім для розробки міжнародного документа. E DIN — це чорновий стандарт, DIN V — попередній стандарт.
- DIN EN — німецьке видання європейського стандарту, яке без будь-яких змін приймається всіма членами Європейського комітету з стандартизації (CEN) та Європейського електротехнічного комітету зі стандартизації (CENELEC).
- DIN EN ISO — стандарти, спільно розроблені і видані ISO та Європейською комісією з стандартизації (CEN)
- DIN ISO — стандарт ISO, прийнятий як національний без будь-яких змін.
- DIN IEC — стандарт Європейської комісії з електротехніки (IEC), прийнятий в Німеччині як національний без будь-яких змін (посилання на електронний ресурс - https://uk.wikipedia.org/wiki/DIN#:~:text=DIN%20EN%20%E2%80%94%20%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B5%20%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE,%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%83%20%D0%B7%D1%96%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20(CENELEC) .
В такому разі, Замовником встановлено вимогу як зможуть виконати лише Учасники, контейнери яких відповідають німецькому стандарту DIN EN 840.
Дана вимога дискримінує Скаржника, оскільки він не пропонує товар, що відповідає DIN EN 840.
Скаржник зауважує, що дана процедура закупівлі має проводитись згідно чинного законодавства України, але Замовник всупереч цьому встановлює вимоги про відповідність товару німецькому стандарту DIN EN 840.
По-друге,
Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, в тому числі:
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
При цьому, згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Крім того, ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, згідно чинного законодавства України Замовник може вимагати сертифікати/ свідоцтва тощо лише у випадках визначених чинним законодавством України. Крім того, такі сертифікати/ свідоцтва тощо видані згідно чинного законодавства України.
По-третє,
DIN EN 840 не визначений на законодавчому рівні в Україні як нормативно-правовий акт. Так як, в Базі даних "Законодавство України", що знаходиться за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/index відсутня інформація про DIN EN 840.
Крім того, DIN EN 840 не імплементоване в чинне законодавство України та не є обов’язковим стандартом в Україні. Наприклад, в каталозі НД України on-line (посилання на сайт http://csm.kiev.ua/nd/nd.php?b=1) під час пошуку інформації про:
- DIN EN 840, відображається інформація, що DIN EN 840 не знаходяться в цій базі.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Додаток 5 DIN — Вікіпедія.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 DIN — Вікіпедія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними (вимоги, що мають бути видалені з тендерної документації виділені Скаржником нижче по тексту жирним шрифтом із підкресленням): Має відповідатиь європейському стандарту DIN EN 840.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
382429965b5e4ea4a53ae15932f03b4e
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №3
3) В додатку 2 до тендерної документації встановлено, що:
Товар повинен бути виготовлений у відповідності зі стандартами, показниками і параметрами, що діють на території України ДСТУ та ТУ, затвердженими на даний вид Товару.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник повідомляє, що є дискримінаційною вимога про те, що товар повинен бути виготовлений згідно ТУ. Крім того, є порушення те, що товар має одночасно виготовлений згідно ДСТУ і ТУ.
Так як, як по-перше, пунктом 22 ст. 1 ЗУ «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Згідно ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про стандартизацію» Стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі.
Отже, згідно чинного законодавства України виробники на добровільній основі виготовляють товар згідно технічних умов.
В такому разі, виробники, що не виготовляють товар згідно технічних умов не мають змогу взяти участь в даній процедурі закупівлі.
По-друге, Скаржник планує запропонувати товар, що виготовляється згідно ДСТУ. В такому разі, Скаржник не має змоги запропонувати товар, що виготовляється згідно ТУ.
По-третє, за таких умов в даній процедурі зможуть взяти участь Учасники, що мають змогу запропонувати товар, що виготовляється одночасно згідно ДСТУ та ТУ.
По-четверте, дана вимога дискримінує не лише Скаржника, а і інших суб’єктів господарювання, що пропонують контейнери, що виготовлені згідно іншої нормативної документації (наприклад, EN 840-2).
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Так як, як по-перше, пунктом 22 ст. 1 ЗУ «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Згідно ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про стандартизацію» Стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі.
Отже, згідно чинного законодавства України виробники на добровільній основі виготовляють товар згідно технічних умов.
В такому разі, виробники, що не виготовляють товар згідно технічних умов не мають змогу взяти участь в даній процедурі закупівлі.
По-друге, Скаржник планує запропонувати товар, що виготовляється згідно ДСТУ. В такому разі, Скаржник не має змоги запропонувати товар, що виготовляється згідно ТУ.
По-третє, за таких умов в даній процедурі зможуть взяти участь Учасники, що мають змогу запропонувати товар, що виготовляється одночасно згідно ДСТУ та ТУ.
По-четверте, дана вимога дискримінує не лише Скаржника, а і інших суб’єктів господарювання, що пропонують контейнери, що виготовлені згідно іншої нормативної документації (наприклад, EN 840-2).
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Додаток 4 – ЗУ «Про стандартизацію».docx
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 – ЗУ «Про стандартизацію».docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними: ... та ТУ...