• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021-2015 (CPV) – 44810000-1 Фарби (емалі, фарби, водно-дисперсійні пігментні концентрати)

Місцезнаходження Замовника: 19640, Черкаська область, Черкаський район, село Леськи, вул. Центральна, 53. Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. тип закупівлі: відкриті торги відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.

Завершена

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 05.07.2024 11:16 - 27.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника про визначення переможцем

Номер: b669765338354374aeb814c04db9fd95
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-05-003259-a.a2
Назва: СКАРГА на рішення Замовника про визначення переможцем
Скарга:
Замовником торгів оголошено проведення відкритих торгів з особливостями по закупівлі «Код за ДК 021:2015: 44810000-1 – Фарби (емалі, фарби, водно-дисперсійні пігментні концентрати)», ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-05-003259-a. Учасники закупівлі: 1. ТОВ "МІРАЙГРУП" (далі - ТОВ "МІРАЙГРУП", Переможець), ціна пропозиції 170`380.80 гривень з ПДВ – пропозиція акцептовано 30.07.2024. 2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН" (далі - ТОВ "ВП "ПОЛІСАН", Скаржник), ціна пропозиції 198`638.40 гривень з ПДВ – пропозиція не розглядалась. Відповідно до Протоколу №683 від 30.07.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Виконавчого комітету Леськівської сільської ради (далі – Протокол), що розміщений на майданчику 30.07.2024: «За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "МІРАЙГРУП" в процедурі відкритих торгів Код ДК 021-2015 (CPV) - 44810000-1 Фарби (емалі, фарби, водно-дисперсійні пігментні концентрати), ідентифікатор закупівлі – «UA-2024-07-05-003259-a» ВИРІШИЛА: 1. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем відкритих торгів Код ДК 021-2015 (CPV) - 44810000-1 Фарби (емалі, фарби, водно-дисперсійні пігментні концентрати), ідентифікатор закупівлі – «UA-2024-07-05-003259-a». 2. Оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у порядку, передбаченому статтями 10, 33 Закону України та пунктом 49 Постанови». При цьому в електронній системі закупівель 30.07.2024 о 16:12 оприлюднене Повідомлення про намір укласти договір з Учасником ТОВ "МІРАЙГРУП" Код ЄДРПОУ: 44679167. Кінцева дата оскарження рішення Замовника - 05.08.2024 00:00. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо акцепту пропозиції Переможця, вважає таке рішення необґрунтованим, таким, що суперечить вимогам як тендерної документації, так і законодавства з огляду на наступне.
Дата розгляду скарги: 14.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2024 15:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.08.2024 12:19
Дата виконання рішення Замовником: 03.09.2024 16:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Згідно із пунктом 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); {Абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 в редакції Постанови КМ № 131 від 09.02.2024} 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; {Абзац третій підпункту 3 пункту 44 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024} не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. При цьому, згідно пункту 40 Особливостей у випадку якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. 2. Відповідно до пункту 43 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. 3. Скасувати рішення про визначення учасника процедури відкритих торгів ТОВ "МІРАЙГРУП" переможцем, згідно предмету закупівлі: Код ДК 021:2015 - 44810000-1 Фарби (Емалі, водо-дисперсійна фарба, водо-емульсійна фарба), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-05-003259-a – з наступної підстави: Враховуючи викладене, Переможець зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Відповідно до абзацу третього підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені абзацом третім підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Як наслідок, тендерна пропозиція учасника, відповідно до абзацу другогу підпункту 1 пункту 44 Особливостей, підлягає відхиленню. 4. Оприлюднити відповідну інформацію у порядку, передбаченому згідно ст. 31 Закону в електронній системі закупівель.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН", Бугаєнко Інна Володимирівна +380503846389 tender@farbex.com.ua http://farbex.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aff28e54f4754bdfaa14cc32a08c9c50
Заголовок пункту скарги: І. Щодо відсутності у складі тендерної пропозиції Переможця окремих документів, необхідність надання яких передбачалась вимогами тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
……..
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

При цьому, тендерна документація, зокрема містила наступні вимоги:
1. Пункт 1 Розділу І тендерної документації:
1. Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про публічні закупівлі» зі змінами, терміни, які відсутні в Законі вживаються у значенні, наведеному в інших чинних нормативно-правових актах, про що учасник повинен надати погодження в складі тендерної пропозиції.
1.3.3. Тендерна пропозиція - документи, що разом становлять тендерну пропозицію Учасника щодо предмета закупівлі або його частини (лота), які учасник надає Замовнику в електронному вигляді за допомогою веб-порталу уповноваженого органу (шляхом підвантаження документів тендерної пропозиції за допомогою електронного майданчика). Учасник у складі пропозиції надає лист про те, що він гарантовано погоджується з умовами тендерної документації, розуміє її зміст та поняття, та про те, що уся інформація, подана ним у складі тендерної пропозиції є невід’ємною її частиною, чинною та достовірною.
2. Пункт 5 Розділу ІІІ тендерної документації:
5.3. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА (окрім самостійного декларування, учасник на підтвердження даної обставини надає гарантійний лист, яким повідомляє про наявність чи відсутність випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА).

Проте у складі тендерної пропозиції Переможця відсутні документи, надання яких передбачено пунктом 1 розділу І, підпунктом 1.3 пункту 1 розділу І та підпунктом 5.3 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, а саме:
1. Погодження з тим, що терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про публічні закупівлі» зі змінами, терміни, які відсутні в Законі вживаються у значенні, наведеному в інших чинних нормативно-правових актах.
2. Лист про те, що він гарантовано погоджується з умовами тендерної документації, розуміє її зміст та поняття, та про те, що уся інформація, подана ним у складі тендерної пропозиції є невід’ємною її частиною, чинною та достовірною.
3. Гарантійний лист, яким повідомляє про наявність чи відсутність випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.

Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції ТОВ "МІРАЙГРУП", визначених пунктом 43 Особливостей.

Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Відтак рішення Замовника щодо акцепту пропозиції ТОВ "МІРАЙГРУП" підлягає відміні.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 95184fd809074ddf8e2c46119019e9be
Заголовок пункту скарги: ІІ. Стосовно надання Переможцем процедури закупівлі недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги згідно вимог цієї тендерної документації);
……
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Згідно з підпунктом 6.1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам згідно Додатку 1 до та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.

Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації встановлені зокрема наступні технічні, функціональні та якісні характеристики предмета закупівлі:

Групи товарів
Характеристики,
яким має відповідати Товар № Найменування товару (марка, вага), що вимагається Замовником* Кіль-кість
Емаль декоративна акрилова
Відповідність ТУ У 24.3-32318370-010:2010
Гарантійний термін не менше 24 місяці з дати виготовлення.
Масова частка нелетких речовин, %: не менше 35;
рН показник концентрації іонів водню: від 8,0-9,5;
В’язкість за віскозиметром Брукфільда RVDV-II+Р, мПа.с (сР), шпиндель № 4, швидкість 5: від 5000-30000;
Час висихання до ст.3 за температури (23 ± 2)°С, г: не більше 1
Твердість покриття (маятник Кеніга), с: не менше 30 24 Емаль декоративна бронза (банка 0,5 кг) 40 шт
Нітроемаль
Відповідність ТУ У 20.3-2628800418-002:2017
Гарантійний термін 12 місяці з дати виготовлення
Зовнішній вигляд: після висихання плівка повинна бути рівна, однорідна без сторонніх домішок.
Масова частка нелетких речовин, %: 22-45;
Умовна в'язкість при температурі (20±0,5)°С по віскозиметру Вз246 с діаметром сопла 4 мм, с: не менше 60;
Час висихання до ступеня 3 при температурі (20±2)°С год: не більше 1;
Еластичність плівки при вигині, мм, не більше 2;
Твердість плівки по маятниковому приладу Т МЛ умовних одиниць, не менше 0,3;
Стійкість плівки до статичної дії при температурі (20±2)°С, год. не менше:
- води – 24
- трансформаторної оливи - 24
- індустріальної оливи - 12;
- 0,5% миючого розчину - 12
Ступінь перетиру мм: не більше 40;
Покривна здатність висушеної плівки покриття г/кв.м. не менше 60- 180
Блиск плівки % не менше 45;
Міцність плівки при ударі на приборі типу У-1, см. не менше 20. 26 Нітроемаль - жовта (банка не менше 2 кг) 2 шт

Одночасно Додатком 1 до тендерної документації визначений наступний перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі:
1. Паспорти або сертифікати якості на кожну групу товарів згідно Додатку 1 до тендерної документації.

ТОВ "МІРАЙГРУП" у складі тендерної пропозиції надало наступні документи:
1. Порівняльна таблиця №25/07/46 від 25.07.2024 року (файл «46. Порівняльна таблиця.pdf») в якій міститься інформація щодо найменування товару згідно пропозиції учасника та технічні характеристики товару згідно пропозиції учасника, зокрема:
Найменування товару згідно пропозиції учасника Технічні характеристики товару згідно пропозиції учасника
4 5
Емаль акрилова METALLIQ бронза (банка 0,5 кг)
Емаль декоративна акрилова
Відповідність ДСТУ EN 1062-1:2012
Гарантійний термін 24 місяці з дати виготовлення.
Масова частка нелетких речовин, %: не менше 35; (факт: 46,35)
рН показник концентрації іонів водню: від 8-9; (факт: 8,75)
В’язкість за віскозиметром Брукфільда RVDV-II+Р
мПа.с (сР), шпиндель № 4, швидкість 5: від 5000-
30000; (факт: 12000)
Час висихання до ст.3 за температури (23 ± 2)°С, г:
не більше 1 (факт: 1)
Твердість покриття (маятник Кеніга), с: не менше
30 (факт: 30)
Нітроемаль «Експрес»-132 - жовта (банка 2 кг)
Нітроемаль
Відповідність ТУ У 20.3-2628800418-002:2017
Гарантійний термін 24 місяці з дати виготовлення
Зовнішній вигляд: після висихання плівка повинна бути рівна, однорідна без сторонніх домішок. (факт: відповідає)
Масова частка нелетких речовин, %: 22-45; (факт: 45)
Умовна в'язкість при температурі (20±0,5)°С по віскозиметру Вз246 с діаметром сопла 4 мм, с: не менше 60; (факт: 130)
Час висихання до ступеня 3 при температурі (20±2)°С год: не більше 1; (факт: 1)
Еластичність плівки при вигині, мм, не більше 2; (факт: 2)
Твердість плівки по маятниковому приладу ТМЛ умовних одиниць, не менше 0,3; (факт: 0,35)
Стійкість плівки до статичної дії при температурі (20±2)°С, год. не менше:
- води – 24 (факт: 24)
- трансформаторної оливи – 24 (факт: 24)
- індустріальної оливи - 12; (факт: 12)
- 0,5% миючого розчину – 12 (факт: 12)
Ступінь перетиру мм: не більше 40; (факт: 15)
Покривна здатність висушеної плівки покриття г/кв.м. не менше 60- 180 (факт: 120)
Блиск плівки % не менше 45; (факт: 65)
Міцність плівки при ударі на приборі типу У-1, см. не менше 20. (факт: 40)

2. Сертифікат якості №01/1091-23 на продукцію Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012 (файл «41. Сертифікат_Емаль_акрилова_METALLIQ_бронза.pdf»), який містить печатку ТОВ "ГЕРМЕТИК." (13766271).
3. Сертифікат якості на Нітроемаль «Експрес»-132 - 2 кг. ТУ У 20.3-2628800418-002:2017. Колір: жовтий, розміщений на бланку ТОВ «НВП «ДНІПРО-СПЕЦМАЛЬ» (файл «43. Нітроемаль Експрес -132.pdf»).

ІІ.І Стосовно недостовірності сертифікату якості №01/1091-23 на продукцію Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012 (файл «41. Сертифікат_Емаль_акрилова_METALLIQ_бронза.pdf»)

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» звернулось до виробника запропонованої продукції «Емаль акрилова METALLIQ®» ТОВ "ГЕРМЕТИК." із запитом від 01.08.2024 №7785-Т (Додаток 1 до Скарги) стосовно того, зокрема:
1. Чи видавало ТОВ "ГЕРМЕТИК." сертифікат якості № 01/1091-23 на продукцію Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012 за формою та змістом, що міститься у Додатку 1 даного запиту?
У разі, якщо сертифікат якості №01/1091-23, що міститься у Додатку 1 даного запиту за формою та (або) змістом відрізняється від форми ТОВ "ГЕРМЕТИК." та (або) від форми та змісту сертифікату якості № 01/1091-23 на продукцію Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012 (якщо він видавався за такими реквізитами) для продукції Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012 просимо вказати, у чому саме полягають відмінності.

У відповідь на запит ТОВ "ГЕРМЕТИК." листом №26 від 01.08.2024 (Додаток 2 до Скарги) повідомило, що:
«ТОВ "ГЕРМЕТИК." не видавало сертифікат якості №01/1091-23 на продукцію Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012, що відповідає формі та змісту тому, що наведений у Додатку 1 Вашого запиту.

Сертифікат якості №01/1091-23, що наведений у Додатку 1 Вашого запиту не відповідає формі та змісту, що використовується ТОВ "ГЕРМЕТИК." для продукції Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012 (далі – типова форма):
- у типовій формі відсутні показники №7 «Твердість покриття (маятник Кеніга)», №8 «В’язкість за віскозиметром Брукфільда RVDV-II+Р, мПа.с (сР), шпиндель № 4, швидкість 5», №10 «Час висихання до ст.3 за температури (23 ± 2)°С, г»;
- норма за ДСТУ масової частки нелетких речовин становить 40-55%;
типова форма містить додаткову інформацію, яка відсутня у сертифікаті якості №01/1091-23 (Додаток 1 до Вашого запиту), а саме: «Емаль не містить шкідливих речовин, без запаху, не горюча. Граничний вміст ЛОС для цієї продукції (кат. WB/12 (І)) : 200 г/л»

Враховуючи наведене, Переможцем ТОВ "МІРАЙГРУП" у складі пропозиції надано сертифікат якості №01/1091-23 на продукцію Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012 (файл «41. Сертифікат_Емаль_акрилова_METALLIQ_бронза.pdf»), який містить печатку начебто ТОВ "ГЕРМЕТИК.", проте за отриманою від самого ТОВ "ГЕРМЕТИК." інформацією воно не видавало вказаний сертифікат якості.
Відтак можна цілком очевидно і доволі явно виснувати як про наявність недостовірної інформації, наданої у складі пропозиції ТОВ "МІРАЙГРУП", так і про наявні ознаки підробки документів.

ІІ.ІІ Стосовно ознак недостовірності сертифікату якості на Нітроемаль «Експрес»-132 - 2 кг. ТУ У 20.3-2628800418-002:2017. Колір: жовтий, розміщений на бланку ТОВ «НВП «ДНІПРО-СПЕЦМАЛЬ» (файл «43. Нітроемаль Експрес -132.pdf»)

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», задля участі у попередній закупівлі Замовника UA-2024-05-21-008205-a, отримав сертифікат якості на нітроемаль «Експрес»-132. ТУ У 20.3-2628800418-002:2017. Колір: жовтий, розміщений на бланку ТОВ «НВП «ДНІПРО-СПЕЦМАЛЬ» (Додаток 3 до скарги) від ТОВ "ХІМОЛІМП" (код за ЄДРПОУ 42627188, м. Київ, вул. Шахтарська, 9).
ТОВ "ХІМОЛІМП" є офіційним представником ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» в частині реалізації лакофарбової продукції, яка ним виготовляється. Зазначене підтверджується листом ТОВ "ХІМОЛІМП" від 05.06.2024 б/н (Додаток 4 до скарги) та інформацією, що розміщена на офіційному сайті ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» https://specemal.com/ в розділі «Контакти», де «ХімОлімп» наведений як представник.
Наводимо скрін даної сторінки:




Вказаний сертифікат якості містить інформацію стосовно показників, які нормуються для Нітроемалі «Експрес»-132 та їх значення по ТУ У 20.3-2628800418-002:2017.
Проте нормативні значення показника «масова частка нелетких речовин» в сертифікаті якості на Нітроемалі «Експрес»-132, що отримало ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» від ТОВ "ХІМОЛІМП" (офіційний представник) (додаток 3 до скарги) не відповідають тим, що містяться в сертифікаті якості на Нітроемаль «Експрес»-132 - 2 кг. ТУ У 20.3-2628800418-002:2017. Колір: жовтий, що наданий Переможцем у складі тендерної пропозиції (файл «43. Нітроемаль Експрес -132.pdf»), а саме:
- в сертифікаті якості, що Скаржник отримав від офіційного представника, норма масової частка нелетких речовин становить не менше 55 %;
- в сертифікаті якості, що наданий Переможцем у складі своєї тендерної пропозиції норма масової частка нелетких речовин становить 22-45% - тобто у повній відповідності до вимог Замовника, що були передбачені Додатком 1 до тендерної документації.









Сертифікат якості на Нітроемаль «Експрес»-132, що отриманий Скаржником від офіційного представника ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» Сертифікат якості на Нітроемаль «Експрес»-132, що міститься в пропозиції Переможця


Враховуючи, що нормативні показники визначаються технічними умовами для продукції в цілому та не змінюються від партії до партії, виникають сумніви стосовно достовірності сертифікату якості на Нітроемаль «Експрес»-132 - 2 кг. ТУ У 20.3-2628800418-002:2017. Колір: жовтий, розміщений на бланку ТОВ «НВП «ДНІПРО-СПЕЦМАЛЬ», що був наданий ТОВ "МІРАЙГРУП" у складі тендерної пропозиції (файл «43. Нітроемаль Експрес -132.pdf»).

Таким чином, надані у складі тендерної пропозиції ТОВ "МІРАЙГРУП":
- сертифікат якості №01/1091-23 на продукцію Емаль акрилова METALLIQ® ДСТУ EN 1062-1:2012 (файл «41. Сертифікат_Емаль_акрилова_METALLIQ_бронза.pdf») є недостовірним, що підтверджується листом ТОВ "ГЕРМЕТИК." №26 від 01.08.2024 (Додаток 2 до Скарги);
- сертифікат якості на Нітроемаль «Експрес»-132 - 2 кг. ТУ У 20.3-2628800418-002:2017. Колір: жовтий, розміщений на бланку ТОВ «НВП «ДНІПРО-СПЕЦМАЛЬ» (файл «43. Нітроемаль Експрес -132.pdf») містить ознаки недостовірного, що обґрунтовується вказаним вище.

Наголошуємо, що документи, які надаються на підтвердження про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції (в даному випадку паспорти якості) є суттєвою інформацією для визначення результатів процедури закупівлі, тим паче, що невідповідність або відсутність такої інформації та/або документів навіть не підлягають усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей.

Враховуючи зазначене тендерна пропозиція ТОВ "МІРАЙГРУП" підлягає відхиленню на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей оскільки Переможець надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі.

Акцепт пропозиції ТОВ "МІРАЙГРУП", яка не відповідає вимогам тендерної документації призвів до порушення прав ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», яке полягає в наступному.

Кожен з учасників вправі розраховувати на однаковий, неупереджений та об’єктивний підхід до оцінки як його пропозиції, так і пропозиції іншого учасника. Зазначене гарантується ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує здійснювати закупівлі, зокрема, з дотриманням принципів:
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Крім того, відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Проте, акцепт пропозиції Переможця, що не відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця.
До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: a099a95dbdb14c0ea10125872b8b9c1d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-05-003259-a.a1
Назва: СКАРГА на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Замовником торгів оголошено проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Код за ДК 021:2015: 44810000-1 – Фарби (емалі, фарби, водно-дисперсійні пігментні концентрати)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-05-003259-a). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 15.07.2024 00:00. Кінцева дата оскарження умов закупівлі (тендерної документації): 12.07.2024 00:00. Проте вимоги, що містяться в тендерній документаціє є дискримінаційними, а відтак такими, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям з огляду на наступне.
Дата розгляду скарги: 19.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 18:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.07.2024 11:37
Дата виконання рішення Замовником: 24.07.2024 15:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Отже, на виконання вимог пункту 54 Особливостей замовник зобов'язаний оприлюднити протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться до тендерної документації. ВИРІШИЛА: 1. Внести змін до тендерної документації з метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Продовжити в електронній системі строк для подання тендерних пропозицій до 29.07.2024 року 00.00 год. 3. Затвердити нову редакцію тендерної документації (Додаток 1) та перелік змін, що вносяться до тендерної документації (Додаток 2). 4. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації, переліку змін, що вносяться до тендерної документації. Зповагою, Упововажена особа Катерина Борисюк
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН", Бугаєнко Інна Володимирівна +380503846389 tender@farbex.com.ua http://farbex.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 873554d2fa8f47628ef5de8c5dcb28ec
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ ТД тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги згідно вимог цієї тендерної документації);
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Згідно з підпунктом 6.1 пункту 6 розділу ІІІ ТД вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам згідно Додатку 1 до та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.

Додаток 1 до тендерної документації містить Інформацію про необхідні технічні, функціональні та якісні характеристики предмета закупівлі: ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ на закупівлю товару: ДК 021:2015 (CPV): 44810000-1 – Фарби (фарба, емаль).

Зокрема Замовником визначені, як предмет закупівлі наступні позиції та встановлені характеристики, яким має відповідати запропонована Учасниками продукція:
Групи товарів
Характеристики,
яким має відповідати Товар № Найменування товару (марка, вага), що вимагається Замовником* Кількість
Грунт-Емаль 3 в 1 антикорозійна
Відповідність ТУ У 20.3-2628800418-002:2017
Гарантійний термін не менше 24 місяці
Зовнішній вигляд плівки: після висихання емаль повинна утворювати гладку, однорідну, без розшарування, віспин, потьоків, зморшок і сторонніх включень поверхонь.
Масова частка нелетких речовин, %: не менше 40;
Умовна в'язкість при температурі (20±0,5)°С по віскозиметру Вз246 с діаметром сопла 4 мм, с: не менше 80;
Час висихання при температурі 20°С до відлипу: не більше 3;
Еластичність плівки при згинанні, мм, не більше 1;
Твердість плівки по маятниковому приладу М-3 умовних одиниць, не менше 0,36;
Стійкість плівки до статичної дії при температурі (20±2)°С, год. не менше:
- води – 2
- трансформаторної оливи-24
- 3% розчину хлористого натрію-24;
Ступінь перетиру мм: не більше 40;
Покривна здатність висушеної плівки покриття г/кв.м. не більше 80
Адгезія плівки, бали, не більше 1
Блиск плівки, % не менше 10
Ступінь розбавлення розчинником, не більше, % 20
Розшарування, мл., не більше 1
Товвщина сухої плівки одного шару, мкм, не менше 40;
Загальна товщина сухої плівки покриття, мкм, не менше 100. 25 Грунт-Емаль 3 в 1 антикорозійна червоно-коричнева (банка 2,5 кг) 34 шт
Супер Емаль-133
Відповідність ТУ У 20.3-2628800418-002:2017
Гарантійний термін не менше 24 місяці з дати виготовлення
Зовнішній вигляд: матове однорідне покриття без механічних домішок.
Масова частка нелетких речовин, %: не менше 50;
Умовна в'язкість при температурі (20±0,5)°С по віскозиметру Вз246 с діаметром сопла 4 мм, с: не менше 60;
Час висихання до ступеня 3 при температурі (20±2)°С год: не більше 24;
Еластичність плівки при вигині, мм, не більше 1;
Твердість плівки по маятниковому приладу М-3 умовних одиниць, не менше 0,3;
Стійкість плівки до статичної дії при температурі (20±2)°С, год. не менше:
- води – 10
- мінеральної оливи - 12
- бензин - 2;
Ступінь перетиру мм: не більше 40;
Покривна здатність висушеної плівки покриття г/кв.м. не менше 60- 180
Адгезія плівки, бали, не більше 1
Блиск плівки по фотоелектричному блискоміру, % не менше 55;
Міцність плівки при ударі на приборі типу У-1, см. не менше 40. 26 Супер Емаль-133 біла (банка 2,5 кг) 2 шт
Нітроемаль «Експрес» -132
Відповідність ТУ У 20.3-2628800418-002:2017
Гарантійний термін не менше 24 місяці з дати виготовлення
Зовнішній вигляд: після висихання плівка повинна бути рівна, однорідна без сторонніх домішок.
Масова частка нелетких речовин, %: не менше 55;
Умовна в'язкість при температурі (20±0,5)°С по віскозиметру Вз246 с діаметром сопла 4 мм, с: не менше 60;
Час висихання до ступеня 3 при температурі (20±2)°С год: не більше 1;
Еластичність плівки при вигині, мм, не більше 2;
Твердість плівки по маятниковому приладу Т МЛ умовних одиниць, не менше 0,3;
Стійкість плівки до статичної дії при температурі (20±2)°С, год. не менше:
- води – 24
- трансформаторної оливи - 24
- індустріальної оливи - 12;
- 0,5% миючого розчину - 12
Ступінь перетиру мм: не більше 40;
Покривна здатність висушеної плівки покриття г/кв.м. не менше 60- 180
Блиск плівки % не менше 45;
Міцність плівки при ударі на приборі типу У-1, см. не менше 20. 27 Нітроемаль «Експрес» -132 жовта (банка 2 кг) 2 шт
Емаль DSE-SpecEnamel – 137
Відповідність ТУ У 20.3-2628800418-002:2017
Гарантійний термін не менше 24 місяці з дати виготовлення
Зовнішній вигляд: глянцеве однорідне покриття без механічних домішок
Масова частка нелетких речовин, %: не менше 40;
Умовна в'язкість при температурі (20±0,5)°С по віскозиметру Вз246 с діаметром сопла 4 мм, с: не менше 60-260;
Час висихання до ступеня 3 при температурі (20±2)°С год: не більше 1;
Еластичність плівки при згинанні, мм, не більше 2;
Твердість плівки по маятниковому приладу ТМЛ (маятник А) умовних одиниць, не менше 0,3;
Стійкість плівки до статичної дії при температурі (20±2)°С, год. не менше:
- води – 24
- бензин - 8
- 3% розчину хлористого натрію - 8;
- мінеральної оливи - 12
Ступінь перетиру мм: не більше 45;
Покривна здатність висушеної плівки покриття г/кв.м. не менше 40-150
Блиск плівки % не менше 50;
Міцність плівки при ударі на приборі типу У-1, см. не менше 50. 28 Емаль DSE-SpecEnamel – 137 сіра (банка 2 кг) 2 шт

Проте в сукупності визначеним Замовникам технічним характеристикам відповідає продукція лише одного виробника ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ», що суперечить вимогам законодавства у сфері публічних закупівель.

В підтвердження зазначеного у додаток до скарги надаємо сертифікати якості на Грунт-Емаль 3в1 антикорозійна, Супер Емаль-133, Нітроемаль «Експрес»-132, Емаль DSE-SpecEnamel-137, що виготовляється ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» (Додаток 1-4 до скарги).

Окрім того, Додатком 1 до ТД визначений перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі:
1. Паспорти або сертифікати якості на кожну групу товарів згідно Додатку 1 до тендерної документації.

Крім того, умовами технічної специфікації передбачена відповідність товару, що пропонується ТУ (ТУ У 20.3-2628800418-002:2017).
Відповідно до п. 22 ч.1 ст.1 ЗУ «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
Згідно п.1, 2 ч.1 ст. 16 ЗУ «Про стандартизацію» підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації, зокрема:
1) розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування;
2) застосовувати прийняті ними стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови.
Згідно ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про стандартизацію»: право власності на стандарти, кодекси усталеної практики і технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям.
Отже, виходячи із цитованих норм ЗУ «Про стандартизацію», технічні умови:
- розробляються та затверджуються підприємствами для власного використання;
- належать таким підприємствам-розробникам технічних умов на праві власності.
Відтак, практично кожен виробник лакофарбових матеріалів в Україні має власні ТУ, за якими виробляє свою продукцію.
При цьому, як ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» як виробник лакофарбової продукції не може використовувати та виготовляти продукцію саме за конкретними ТУ іншого виробника, оскільки не має правомочностей щодо них, так і інший виробник не може використовувати та виготовляти продукцію за ТУ «ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» з тих самих підстав.

За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які зможуть запропонувати продукцію ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» та є його дистриб’юторами/дилерами/партнерами/представниками, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», які хочуть запропонувати продукцію власного виробництва або інших виробників.

Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
Частиною четвертою статті 5 Закону передбачається, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Стаття 23 Закону передбачає, що:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

Проте технічна специфікація Замовником сформована таким чином, що в сукупності їй відповідає виключно продукція виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ».

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» - безпосередній виробник лакофарбової продукції, та співпрацює з постачальниками інших типів лакофарбової продукції, яка ним не виготовляється задля забезпечення участі у публічних закупівлях, але Товариство не може виконати умови тендерної документації через штучні обмеження Замовника.

Так ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» має змогу запропонувати наступну продукцію, яка є еквівалентною тій продукції, що визначена Замовником:
1. Емаль алкідна ПФ-115П ТМ "DELFI" - 2,8 кг (виробник ТОВ «ВП «ПОЛІСАН») – як еквівалент Супер Емаль-133 (фасування 2,5 кг).
2. Грунт-емаль швидковисихаюча ТМ "Maxima" - 2,5 кг (виробник ТОВ «ВП «ПОЛІСАН») – як еквівалент Емаль DSE-SpecEnamel – 137 (банка 2 кг) та Грунт-Емаль 3в1 антикорозійна (банка 2,5 кг).
3. Нітроемаль чорний ТМ Khimrezerv PRO (2 кг) (виробник - ТОВ "ПРОГРЕС-2010") - як еквівалент Нітроемаль «Експрес»-132 (банка 2 кг).
Проте за окремими показниками, фасуванням, строком придатності вказана продукція, яку має змогу запропонувати ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», дещо відрізняється від тих вимог, що зазначені Замовником в Додатку 1 та яким відповідає продукція виключно ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ».
До скарги додаємо паспорти/сертифікати якості на зазначену Товариством вище продукцію.

1. Так, Замовником виокремлено позиції «Емаль ПФ-115» та «Супер Емаль ПФ-133» з різним фасуванням. При цьому вимоги до фізико-хімічних властивостей даних позицій практично ідентичні.
Вимоги до якості позиції «Емаль ПФ-115» є навіть більш жорсткими за ступенем перетиру, покривною здатністю висушеної плівки та блиском плівки, а отже «Емаль ПФ-115» з визначеними Замовником характеристиками буде кращою по якості, ніж «Емаль ПФ-133».
Скаржник вважає виокремлення даної продукції в окремі позиції штучним, адже «Емаль ПФ-115» та «Супер Емаль ПФ-133» є продукцією з ідентичним призначенням та властивостями, а різне маркування є лише рішенням конкретного Виробника виокремити свою продукцію на ринку поміж конкурентів, що підтверджується наступним.

Для позначення основних лакофарбових матеріалів використовується літерно-цифрова система, що складається з 5 груп знаків для емалей, фарб, порошкових фарб, грунтовок, шпаклівок і 4 груп знаків для лаків.
Перша група знаків визначає вид лакофарбового матеріалу і позначається словом «ґрунтовка», «порошкова фарба», «емаль» і т. п.
Друга група знаків визначає плівкоутворюючу речовину (рід смоли, сополімеру, оліфи і т. д.) і позначається двома буквами. У випадку емалі ПФ-115, а також емалі ПФ-133, плівкоутворюючою речовиною є пентафталеві смоли (ПФ).
Третя група знаків при позначенні лаків, фарб і емалей визначає переважне призначення лакофарбового матеріалу і позначається цифрою. У випадку емалі ПФ-115, а також емалі ПФ-133, цифра 1 означає, що емаль є атмосферостійкою.
Четверта група знаків визначає порядковий номер, присвоєний даному лакофарбовому матеріалу, і позначається однією, двома або трьома цифрами. Тобто друга та третя цифра є каталожним номером виробу.
П'ята група знаків визначає колір фарби, емалі, ґрунтовки або шпаклівки і позначається повним словом. При великій різноманітності відтінків одного і того ж кольору колір вказується з порядковим номером (блакитна-1, блакитна-2 і т. д.).
Таким чином, «Емаль ПФ-115» є еквівалентом «Супер Емалі ПФ-133».

Враховуючи зазначене, Скаржник просить зобов’язати Замовника об’єднати позиції «Емаль ПФ-115» та «Супер Емаль ПФ-133» зі спільними технічними характеристиками, що наразі визначені Замовником для Емалей ПФ-115 (адже вони є більш жорсткими, а отже Замовник отримає більш якісну продукцію) та фасуванням 2,8 кг, а не 2,5 кг., яке властиве тільки «Супер Емалі ПФ-133» виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ».

2. Як еквівалент Нітроемалі «Експрес»-132 (банка 2 кг), виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» Скаржник або будь-який інший Учасник має змогу запропонувати, наприклад, нітроемаль ТМ Khimrezerv PRO (2 кг) виробництва - ТОВ "ПРОГРЕС-2010".
Проте даний аналог відрізняється від нітроемалі виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» масовою часткою нелетких речовин, що знаходиться в межах 22-45% (при встановленій Замовником вимозі – не менше 55%) та гарантійним терміном, що становить 12 місяців від дати виготовлення (при встановленій Замовником вимозі – не менше 24 місяців від дати виготовлення).
Проте Замовником не обґрунтовані вимоги стосовно такого довготривалого строку придатності, адже дана Закупівля проводиться для потреб цього року, та відповідного бюджетного фінансування. Отже навіть продукцію зі строком придатності 12 місяці від дати виробництва Замовник встигне використати в межах гарантійного терміну, враховуючи також її невелику кількість.
Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до ТД, які б дозволили пропонувати нітроемаль, до прикладу, ТМ Khimrezerv PRO (2 кг) виробництва - ТОВ "ПРОГРЕС-2010", як еквівалент Нітроемалі «Експрес»-132 (банка 2 кг), виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ».
Вважаємо, що наведені зміни нададуть можливість будь-якому Учаснику пропонувати продукцію принаймні одного з двох виробників, а не виключно ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ».

3. Як еквівалент «Емаль DSE-SpecEnamel – 137» (банка 2 кг) та «Грунт-Емаль 3в1 антикорозійна» (банка 2,5 кг), виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» Скаржник має змогу запропонувати Грунт-емаль швидковисихаюча ТМ "Maxima" - 2,5 кг власного виробництва (зразок паспорту якості на який міститься у Додатку 5 до скарги).
Замовником виділені окремими позиціями «Емаль DSE-SpecEnamel–137» та «Грунт-Емаль 3в1 антикорозійна» вимоги до характеристик яких є майже однаковими, відрізняються лише за окремими показниками, при цьому для «Емаль DSE-SpecEnamel–137» вони дещо жорсткішими.
При цьому даний еквівалент відповідає всім вимогам, встановленим Замовником до даних позицій, а по деяким показникам є навіть кращими, окрім фасування - грунт-емаль швидковисихаюча ТМ "Maxima" має фасування 2,5 кг при встановленій Замовником вимозі до «Емаль DSE-SpecEnamel – 137» «банка 2 кг».
Проте у разі якщо Замовник встановить вимогу стосовно фасування даної позиції діапазоном «банка 2-2,5 кг», або «банка не менше 2 кг», Скаржник матиме змогу запропонувати продукцію власного виробництва, а Замовник отримає навіть дещо більшу кількість товару в межах визначеного ним бюджету закупівлі.
Скаржник просить зобов’язати Замовника об’єднати позиції «Емаль DSE-SpecEnamel – 137» та «Грунт-Емаль 3в1 антикорозійна» зі спільними технічними характеристиками, що наразі визначені Замовником для «Емаль DSE-SpecEnamel – 137» (адже вони є більш жорсткими, а отже Замовник отримає більш якісну продукцію) та загальним фасуванням «2,5 кг», або «не більше 2,5 кг», а не 2 кг., яке властиве тільки «Емаль DSE-SpecEnamel – 137» виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ».
Вважаємо, що наведені зміни нададуть можливість будь-якому Учаснику пропонувати продукцію принаймні одного з двох виробників, а не виключно ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ».

Відтак ТОВ «ВП ПОЛІСАН» має змогу запропонувати продукцію еквівалентну предмету закупівлі проте через встановлення Замовником вимог до предмету закупівлі, яким в сукупності відповідає тільки продукція виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» ТОВ «ВП ПОЛІСАН» не має змоги прийняти участь у закупівлі.

Таким чином, встановлення вимог щодо характеристики, яким має відповідати Товар, найменування товару (марка, вага), що вимагається Замовником по позиціям 25-28, що встановлені у Додатку 1 до тендерної документації, яким відповідає вимогам тільки продукція виробництва ТОВ НВП «ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ» є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ВП «ПОЛІСАН».

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації