• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Дизельне паливо

Завершена

720 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 600.00 UAH
Період оскарження: 05.07.2024 09:39 - 27.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 35bea3712b834e76a55688695ebd370a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-05-001095-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.07.2024 19:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.07.2024 14:47
Дата виконання рішення Замовником: 25.07.2024 15:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокол Уповноваженої особи щодо виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України 25 липня 2024 року м. Покровськ Порядок денний: 1. Про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12402-р/пк-пз від 18.07.2024року, відповідно до результатів розгляду скарги від 09 липня 2024 № UA-2024-07-05-001095-a.b1 Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ" (код ЄДРПОУ 45067285). 2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення з урахуванням вимог частини 22 статті 18 Закону. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2024-07-05-001095-a Під час розгляду першого питання порядку денного: 1. в пункті 2.1.3 додатку 2 Документації змінити встановлені вимоги, а саме: - довідку у довільній формі, в якій зазначається інформація стосовно того, чи є учасник емітентом талонів або скретч-карток на паливо чи ні (з відображенням назви емітента талонів та коду ЄДРПОУ) та повинна містити зразки талонів або скретч-карток на підставі яких буде здійснюватися відпуск всіх видів палива, зазначених в тендерній документації для заправлення автотранспорту замовника. У разі якщо учасник не є емітентом талонів або скретч-карток на паливо учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист від емітента талонів або скретч-карток, в якому зазначається його згода на безперебійне їх отоварювання на АЗС. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше 2024 року та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції. - кольорову копію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним в м. Покровськ, виданої на ім’я Учасника та/або його партнерських АЗС, закріплену печаткою власника АЗС. - в разі відсутності в Учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним в м. Покровськ, надати кольорову копію ліцензії на право оптової торгівлі пальним та кольорову копію договору відповідального збереження пального, укладеного між Учасником та власником АЗС з вказанням марки палива, його кількості та адреси зберігання пального, а також ліцензії виданої на ім’я власника АЗС на право зберігання пального. 2. в пункті 2.2.2 додатку 2 Документації змінити встановлену вимогу, а саме: "2.2.2 Видача товару по талонам або по пластиковим карткам, на автозаправних станціях (АЗС) Учасника та/або його партнерів згідно Дислокації із зазначенням їх місцезнаходження за предметом закупівлі, в Покровському районі, Донецька обл., перелік яких надає Учасник, одна з яких по автомобільним дорогам повинна бути розташована не далі 4 кілометрів від місцезнаходження Замовника (вулиця Тараса Шевченка, будинок 90, м. Покровськ, Донецької області, 85300, Україна); Талони (паливні картки) повинні бути єдиного зразка, необмежені окремим регіоном використання та прийматися на АЗС згідно заявці замовника по всій території, підконтрольній Україні (наявність розгалуженої мережі заправок), на яких буде здійснюватися видача товару". 3. в пункті 2.2.2 додатку 2 Документації скасувати встановлені вимоги, які обмежують права Учасників на участь у закупівлі, а саме: "У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права на використання об’єктів права інтелектуальної власності(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони) і на бренді АЗС; Талони повинні бути єдиного зразка і співпадати з брендом АЗС". Додати реченням: «Талони (паливні картки) повинні бути єдиного зразка, необмежені окремим регіоном використання та прийматися на АЗС згідно заявці замовника по всій території, підконтрольній Україні (наявність розгалуженої мережі заправок), на яких буде здійснюватися видача товару». 4. в пункті 2.2.5 додатку 2 Документації внести зміни, а саме: "2.2.5 Учасник гарантує забезпечення видачі палива достатньою кількістю через АЗС в наступному режимі – протягом робочого дня, включаючи вихідні та святкові дні, по всій території підконтрольній Україні". Під час розгляду другого питання порядку денного: Відповідно до пункту 67 Особливостей інформацію про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель необхідно оприлюднити у строки, встановлені зазначеною нормою. ВИРІШИЛА: 1. Виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12402-р/пк-пз від 18.07.2024 року за скаргою від 09 липня 2024 № UA-2024-07-05-001095-a.b1 Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ" (код ЄДРПОУ 45067285). 2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель. Уповноважена особа КП «Покровськводоканал» Ірина БУРКОВСЬКА
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: eeb8c62e2d3641f9bdd3af6ebfadf6a9
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації умову що наявності у учасника ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 05.07.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, в частині 1 розділу 3 тендерної документації якої встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, та шляхом завантаження документів, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі встановлення їх замовником), наявність / відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, іншим вимогам тендерної документації, а саме:
- інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації;
- інших документів та / або інформації, що визначені тендерною документацією та додатками»

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1. В пункті 2.1.3. Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які отримали ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на ім’я учасника.

«2.1.3 У складі своєї пропозиції учасник також надає:
- копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним в м. Покровськ. Обов’язкова наявність ліцензії роздрібної торгівлі на ім'я учасника.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі згідно ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Отже, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: Дизельне паливо - в талонах за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Також, п. 1.4. Проекту договору згідно Додатку 3 до тендерної документації, визначено Постачальник поставляє зазначений вище Товар шляхом передачі Замовнику талонів/скретч-карток, які дають право безстроково або на протязі не менше трьох місяців (з можливістю продовження цього терміну) отримати Товар в мережі автозаправних станцій.

Продаж талонів (скретч-карток), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС.
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
)
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - мережі АЗС Прайм (Prime) (договір № 702 від 17.05.2024 року, за талонами якого, згідно укладених між АЗС Прайм та АЗС Параллель договорами, на АЗС Параллель здійснюється відпуск палива за талонами зразка мережі АЗС Прайм):
На умовах Договору № 702 від 17.05.2024 року: 2.1. Відповідно до умов цього Договору Постачальник зобов'язується передавати у власність Покупця через Пункти реалізації ПММ, а Покупець зобов’язується приймати у власність ПММ та оплачувати їх вартість на умовах, передбачених даним Договором.
2.3. Передача ПММ здійснюється шляхом заправки транспортних засобів Покупця через Пункти реалізації, після оплати ПММ відповідно до п. 3.1. Договору на підставі електронних талонів та/або ідентифікації автотранспорту Покупця за свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.
Передача ПММ Покупцю здійснюється протягом 12 місяців з моменту оплати ПММ. У разі не прийняття ПММ Покупцем більше ніж 12 місяців, Продавець залишає за собою право деактивувати Особистий кабінет Покупця та анулювати особовий рахунок Покупця на ВЕБ-сайті https://dieselmanager.com/, без повернення оплаченої за ПММ грошової суми.
З метою запобігання деактивації Особистого кабінету Покупця, останній має право пройти ідентифікацію до спливу 12 місяців з моменту останньої оплати ПММ.
3.1. Продаж ПММ здійснюється виключно безготівковим розрахунком. Розрахунок за ПММ проводиться Покупцем, шляхом попереднього перерахування грошових коштів на рахунок
Постачальника. Оплата за ПММ проводиться Покупцем в залежності від бажаного обсягу вибірки ПММ на підставі наданого Постачальником Рахунку, відповідно до умов даного Договору. Перерахування грошових коштів Покупцем повинно бути здійснено протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання Рахунку. За домовленістю Сторін Рахунком може бути передбачений інший строк оплати Товару.
Додаток 2: Зразки талонів мережі АЗС.
Додаток 4: Ліцензія Скаржника на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі)

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 13a32825f6aa474584e59937d50ce133
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу наявності АЗС учасника по автомобільним дорогам повинна розташовуватися не далі 1.2 км від місцезнаходження Замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області) або збільшити відстань розташування АЗС учасників до 4,00 км;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В пункті 2.2.2. Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС учасника по автомобільним дорогам повинна розташовуватися не далі 1.2 км від місцезнаходження Замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області).

«2.2.2 Видача товару по талонам, на автозаправних станціях (АЗС) Учасника із зазначенням їх місцезнаходження за предметом закупівлі, в м. Покровськ, Донецька обл., перелік яких надає Учасник, одна з яких по автомобільним дорогам повинна розташовуватися не далі 1.2 км від місцезнаходження Замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області);»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника в частині наявності АЗС виключно в по автомобільним дорогам не далі 1,2 км від місцезнаходження Замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області), що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі Параллель за адресою:
Донецька обл., м. Покровськ, вул. Захисників України, 130а, що знаходиться на відстані по автомобільним дорогам 4 км від місцезнаходження Замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області).
При цьому така АЗС не знаходяться на відстані не далі 1.2 км від місцезнаходження Замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині місцезнаходження АЗС, а саме - Наявність АЗС постачальника у Харківській області Красноградського району м. Краснограду».
Враховуючи вищезазначене, АЗС Скаржника знаходиться на відстані далі ніж 1,2 км від місцезнаходження Замовника, а саме на відстані по автомобільним дорогам 4 км від місцезнаходження Замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області), - наявні підстави для виключення зазначеної умови тендерної документації.
На відстані, що не далі 1,2 км по автомобільним дорогам від місця знаходження замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області), знаходиться АЗС виключно одного постачальника палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: Дизельне паливо - в талонах за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС.
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
)
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації або збільшити відстань до АЗС учасника від місцезнаходження Замовника до 4 км в частині вимоги:
- одна з яких по автомобільним дорогам повинна розташовуватися не далі 1.2 км від місцезнаходження Замовника (вул. Тараса Шевченка, буд.90, м. Покровськ, Донецької області).


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 82a806287fe84e6fa74a0ead095f959e
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації умову наявності право на використання об’єктів права інтелектуальної власності (ліцензійний договір), які мають місце на документах що є засобом отримання нафтопродуктів (талони)і на бренді АЗС та зразок талону має співпадати з брендом АЗС.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1.3.. В пункті 2.2.2. Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають право на використання об’єктів права інтелектуальної власності (ліцензійний договір), які мають місце на документах що є засобом отримання нафтопродуктів (талони)і на бренді АЗС та зразок талону має співпадати з брендом АЗС.

«У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права на використання об’єктів права інтелектуальної власності (ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони) і на бренді АЗС.»
«Талони повинні бути єдиного зразка і співпадати з брендом АЗС.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують права на використання об’єктів права інтелектуальної власності (ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони) і на бренді АЗС – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження.
Також звертаємо увагу Комісії, що бренд та талоні, введеної в облік для отримання нафтопродуктів та бренд АЗС не співпадають, оскільки назва бренду АЗС не міститься на відповідному талоні (зразок):



Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
)
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - мережі АЗС Прайм (Prime) (договір № 702 від 17.05.2024 року, за талонами якого, згідно укладених між АЗС Прайм та АЗС Параллель договорами, на АЗС Параллель здійснюється відпуск палива за талонами зразка мережі АЗС Прайм) та копію зразка талону емітованого мережею АЗС Прайм:
На умовах Договору № 702 від 17.05.2024 року: 2.1. Відповідно до умов цього Договору Постачальник зобов'язується передавати у власність Покупця через Пункти реалізації ПММ, а Покупець зобов’язується приймати у власність ПММ та оплачувати їх вартість на умовах, передбачених даним Договором.
2.3. Передача ПММ здійснюється шляхом заправки транспортних засобів Покупця через Пункти реалізації, після оплати ПММ відповідно до п. 3.1. Договору на підставі електронних талонів та/або ідентифікації автотранспорту Покупця за свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.
Передача ПММ Покупцю здійснюється протягом 12 місяців з моменту оплати ПММ. У разі не прийняття ПММ Покупцем більше ніж 12 місяців, Продавець залишає за собою право деактивувати Особистий кабінет Покупця та анулювати особовий рахунок Покупця на ВЕБ-сайті https://dieselmanager.com/, без повернення оплаченої за ПММ грошової суми.
З метою запобігання деактивації Особистого кабінету Покупця, останній має право пройти ідентифікацію до спливу 12 місяців з моменту останньої оплати ПММ.
3.1. Продаж ПММ здійснюється виключно безготівковим розрахунком. Розрахунок за ПММ проводиться Покупцем, шляхом попереднього перерахування грошових коштів на рахунок
Постачальника. Оплата за ПММ проводиться Покупцем в залежності від бажаного обсягу вибірки ПММ на підставі наданого Постачальником Рахунку, відповідно до умов даного Договору. Перерахування грошових коштів Покупцем повинно бути здійснено протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання Рахунку. За домовленістю Сторін Рахунком може бути передбачений інший строк оплати Товару.
Додаток 2: Зразки талонів мережі АЗС.)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 5c6d1d10f4bd44fca14bae26713937c8
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації умову наявності мережу АЗС з режимом роботи – «безперервно» (цілодобово).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.4. В пункті 2.2.5. Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС з режимом роботи – «безперервно» (цілодобово).

«2.2.5 Учасник гарантує забезпечення видачі палива достатньою кількістю через АЗС в наступному режимі – безперервно, в будь який час, включаючи вихідні та святкові дні.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС з урахуванням її місцезнаходження з режимом роботи «безперервно», - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі Параллель за адресою:
Донецька обл., м. Покровськ, вул. Захисників України, 130а.
АЗС відповідної мережі Параллель працює з графіком роботи з «Час роботи: 7:00 - 19:00» (інформація зазначена на сайті мережі АЗС за посиланням: https://azsprime.com.ua/uk/map ).

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: Дизельне паливо - в талонах за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС.
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
)
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації