• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нафта і дистиляти Код ДК 021:2015 - 09130000-9 (дизельне паливо (талони))

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 04.07.2024 13:04 - 24.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 2ad379cb4d6e4d4c8db0fef74d51ab12
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-04-005340-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.07.2024 20:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.07.2024 13:58
Дата виконання рішення Замовником: 22.07.2024 14:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4f539918a3d140ad977527d7fa4cc9a0
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати в складі тендерної пропозиції копію сертифікату відповідності на Товар, виданого постачальнику учасника або завіреного постачальником;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.1. В частині 6 Розділу 3 тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати в складі тендерної пропозиції копію сертифікату відповідності на Товар, виданого постачальнику учасника або завіреного постачальником.
«Учасники в складі пропозиції повинні надати підтвердження відповідності товарів та умов, які пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником (складене учасником в довільній формі з зазначенням інформації згідно
з Додатком 2 до тендерної документації).
Копію дійсного сертифікату якості або паспорту якості на товар, що є предметом закупівлі.
Копію дійсного сертифікату відповідності на товар, що є предметом закупівлі, виданого постачальнику учасника, або завіреного постачальником.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо сертифікатів відповідності, які повинні бути видані виключно постачальнику учасника або ним завіреного.
Сертифікат відповідності повинен відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо) та Сертифікат відповідності повинен відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо) видаються юридичній особі заводу виробнику палива на підставі укладеного договору з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, а не учаснику, які здійснюють свою господарську діяльність з продажу талонів для заправки паливом на АЗС.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його на постачальника учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію:
- дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення дизельного палива;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам Технічного регламенту; - відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара); - інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.

Вимога щодо надання у складі пропозиції Копію дійсного сертифікату відповідності на товар, що є предметом закупівлі, виданого постачальнику учасника, або завіреного постачальником – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу, оскільки постачальником скаржника є партнер – емітент талонів, а не власник заводу, який отримує відповідні сертифікаційні документи на Товар.
Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають власних нафтопереробних заводів та тих, партнери яких не сертифікують Дизельне паливо, оскільки продають талони на пальне. Скаржник має укладений партнерський договір з компанією емітентом талонів та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережі АЗС "АВІАС".

Документальне підтвердження/докази:
(Скаржник може, зокрема, надати Замовнику сертифікати відповідності, які видані на ім’я виробника палива, зокрема ПАТ «УКРТАТНАФТА», копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги:
Додаток 1: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00075-24 терміном дії з 23.04.2024 по 22.04.2027 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8b541dd307e749bc96cb23f61e46765d
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності мережу АЗС в смт. Макарів, в радіусі не більше 2 км від місцезнаходження Замовника (місцезнаходження Замовника 08001, Україна, Київська область, Бучанський район, смт. Макарів, вул. Варшавська, 6).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
1.1. В пункті 6 Додатку 3 до тендерної документації тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності мережу АЗС в смт. Макарів, в радіусі не більше 2 км від місцезнаходження Замовника (місцезнаходження Замовника 08001, Україна, Київська область, Бучанський район, смт. Макарів, вул. Варшавська, 6):

«6. Учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен подати додатково інформацію (довідка, складена учасником в довільній формі) про наявність власної (их) та/або орендованої (их) та/або партнерської (их) автозаправної (их) станції (й) в смт. Макарів, в радіусі не більше 2 км від місцезнаходження Замовника, на якій (их) буде здійснюватися заправка пальним автомобільного транспорту замовника по талонам та/або відомостям (вказати місцезнаходження та номери контактних телефонів АЗС). Надати схему та/або схеми проїзду до АЗС із зазначенням загальної відстанні.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника – автозаправної (их) станції (й) в смт. Макарів, в радіусі не більше 2 км від місцезнаходження Замовника (місцезнаходження: 08001, Україна, Київська область, Бучанський район, смт. Макарів, вул. Варшавська, 6), що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі Авіас за адресою:
АВІАС ПЛЮС: с. Фасівочка, вул. Володимирівська, 51в, що знаходиться в радіусі - 3,4 км до місцезнаходження Замовника.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані автозаправної (их) станції (й) в смт. Макарів, в радіусі не більше 2 км від місцезнаходження Замовника (місцезнаходження: 08001, Україна, Київська область, Бучанський район, смт. Макарів, вул. Варшавська, 6).
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться в радіусі більше 2 кілометрів від місцязнаходження замовника: 08001, Україна, Київська область, Бучанський район, смт. Макарів, вул. Варшавська, 6, а саме на відстані 3,4 км, наявні підстави для збільшення відстані до АЗС учасників до 4 км.
В радіусі не більше 2 км від місцезнаходження Замовника, з урахуванням вимоги Додатку № 3 до ТД знаходиться АЗС виключно одного постачальника палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Нафта і дистиляти Код ДК 021:2015 - 09130000-9 (дизельне паливо (талони))».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме автозаправної (их) станції (й) в смт. Макарів, в радіусі не більше 2 км від місцезнаходження Замовника, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Дизельне паливо.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- підтвердження наявності автозаправної (их) станції (й) в смт. Макарів, в радіусі не більше 2 км від місцезнаходження Замовника;
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації